Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Różne mariuszowe narzędzia

<< < (12/27) > >>

Mariusz1970:
Zależy o czym piszesz, mówiąc "fizycznie". W pamięci obraca oś Z, ale fizycznie zeruje osie X i Y. Opisałem dlaczego. Tzn musiałby obliczać na nowo rotację w X i Y. Może masz rację, jednak nie wiem jak to się zachowa i nie wiem też jak obliczyć też nowe rotację w X i Y? Wystarczy zmienić znak na przeciwny? Sprawdzę, dam odpowiedź.
  Dodano: 29 Września 2016, 22:14:42 Dobra, jest ok. Będzie następna wersja ;)
A ja się męczyłem. Jakoś pod wpływem chwili i twojego postu, mnie olśniło. Dzięki ;)
  Dodano: 29 Września 2016, 22:36:53 Jednak nie, jest prawie dobrze. Zbyt szybko się ucieszyłem. Druty w tej sytuacji, zbyt mocno (parę cm) nie są ucelowane w izolatory. Dla mnie jest to nie do przyjęcia. Więc następnej wersji nie będzie, chyba, że ktoś da pomysła. Cholera, straciłem przez swoją głupotę, źródła z fizycznym zerowaniem rotacji X/ Y.
  Dodano: 30 Września 2016, 10:47:26 No to się udało w pamięci obracać słupy, ufff. Oprócz zmiany znaku na przeciwny
dla rotacji w  X i Y, trzeba również na znak przeciwny zmienić jedną ze współrzędnych konfigurujących druty na słupie. Dałem możliwość w pliku ini, wybrania, która to współrzędna dla danego typu słupa ma być wymnażana przez -1. Jest to parametr opcjonalny.
Trudność polegała na tym, że program liczył wirtualny obrót a fizycznie słup stał tak, jakby nie odwrócony. Przedstawia to rysunek 4. Niebieska linia, to drut. Również wersja z zerowaniem rotacji w X i Y miała tę wadę. Nie zauważyłem tego, bo trzeba się przyjrzeć z bliska drutom.
Także gorąco polecam testowanie. Wymyślanie może różnych sytuacji w testach.



Link do ostatniej wersji:

firleju:
Czy program sam "drutuje" scenerię czy trzeba do niej coś najpierw wstawić?

Mariusz1970:
W zasadzie, to nie rozumiem pytania :), ale cos postaram sie odpowiedziec. W scenerii musza byc slupy do drutowania np. teletechniczne. Charakterystyka tych slupow musi byc w pliku druty.ini. W pliku konfiguracyjnym rowniez ustala sie jakies tam parametry. Gdy juz jest to gotowe, wybieramy z listy scenerie do drutowania. Wynikowy plik, to druty.scm, ktory includujemy w scenerii.
  Dodano: 30 Września 2016, 13:49:55 Wazne jest, aby przy dodawaniu nowego slupa w konfiguracji, dobrze dobrac parametry. Ja na poczatku przy konfigurowaniu, wstawialem 2 slupy bez zadnych rotacji i dodawalem kolejne paramerty drutow, metoda prob. Jak mialem to ustalone, dodawalem rotacje w XYZ, sprawdzalem efekt. Nastepnie jeden z nich w osi Z, obracalem o 180 stopni i dobieralem parametr Obrot= (Y albo X albo XY albo nic). Jesli mam to wszystko wykonane, dopiero drutuje scenerie. 

firleju:
No już rozumiem. Jakoś ciągle byłem pewien, że mówisz o trakcji ;)

Mariusz1970:
Kolejna wersja :P
Dodałem możliwość wyświetlania miejsc, gdzie krzyżują się druty między słupami.

Ps. Wiem, nawiedzony jestem
  Dodano: 01 Października 2016, 20:59:36 I kolejna:
Dodana funkcja usuwająca druty pomiędzy wybranymi dwoma słupami. Dodany też przycisk pomocy.
W zasadzie to już kompletny edytor drutów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod