Napisałem kolejne narzędzie, ale w wersji exe:
Załączam tutaj instrukcję:
Program służy do:
1) Wyciągania wszystkich plików używanych przez scenerie.
2) Identyfikacji brakujących plików sceneryjnych.
3) Identyfikacji nieużywanych plików w katalogach MODELS, SCENERY, SOUNDS, TEXTURES.
4) Identyfikacji plików *.wav używanych przez DYNAMIC
5) Identyfikacji brakujących plików *.wav dla DYNAMIC
Takie narzędzie pisałem dawno pod Excela i wychodząc naprzeciwko użytkownikom, którzy nie mają Excela, stworzyłem plik wykonywalny exe. W porównaniu do wersji Excelowskiej, program dostosowałem do obecnych zastosowań.
Te nowe rzeczy to:
1) Wyszukiwanie plików graficznych, gdy nie są podane jawne rozszerzenia
2) Dodanie wyłapywania plików w dyrektywie //$f pl – na ogół są to opisy scenariusza - plik w katalogu INNE
3) Dodanie wyłapywania plików napisów do nagrań plików *.wav – pliki *.txt w katalogu SOUNDS o ile dany plik z napisami istnieje.
4) Dodanie wyłapywania plików rozkładu jazdy w evencie zawierającym polecenie TimeTable:
5) Przy okazji dodałem identyfikację używanych i brakujących plików *.wav używanych przez DYNAMIC, czyli przez tabor.
Jeśli o czymś zapomniałem dodać w programie, aby wyłapywać używane pliki proszę o zgłoszenie tego faktu.
Specyfikacja programu:
1) Identyfikacja używanych, brakujących plików przez scenerie, czyli wszystkie *.scn, *.scm, *.ctr, *.inc, *.t3d, *.e3d, tekstury (*.dds, *.tga, *.bmp, *.tex). Wyłapuje również używane tekstury w plikach e3d, tak więc sprawdzana paczka z Maszyną może zawierać pliki t3d, jak również e3d.
2) Dodatkowo dla plików sceneryjnych, wyłapuje w dyrektywach
a) //$i - screen z logiem scenerii
b) //$f pl – plik dodatkowy (na ogół opisy scenerii, rozkłady jazdy z katalogu INNE). Nie wyłapuje już odniesień, gdy dany plik posiada zawarty w tej dyrektywie, odwołuje się do jakiś plików w katalogu INNE.
3) Identyfikacja używanych, brakujących plików *.wav używanych przez DYNAMIC, czyli przez tabor.
4) W wyniku działania powyższych punktów, identyfikację plików nieużywanych nieużywanych katalogach: MODELS, SCENERY, SOUNDS, TEXTURES.
5) Wyświetlania wyniku analizy z podziałem na kategorie plików:
a) Używane sceneryjne
b) Nieużywane
c) Braki sceneryjne
d) Wyjątki – co się pod tym kryje, opisane jest poniżej w punkcie 2d Pracy z programem.
e) Używane *.wav DYNAMIC
f) Braki *.wav DYNAMIC
6) Kopiowanie/przesuwanie pod wskazaną ścieżką oraz usuwanie plików:
a) Używanych sceneryjnych
b) Nieużywanych
c) Używanych *.wav DYNAMIC
Praca z programem:
1) Wgrać pliki: wyciagnij_pliki.exe, wyciagnij_pliki.ini w dowolne miejsce na komputerze
2) Edytować plik wyciagnij_pliki.ini. W pliku tym, są zawarte sekcje, które należy sobie dostosować:
a) [sciezka_dostepu] – podaje się ścieżkę dostępu do głównego katalogu Maszyny.
b) [domyslne_rozszerzenie] – podaje się domyślne rozszerzenie tekstur. W zasadzie, pogram automatycznie szuka rozszerzeń plików, lecz podanie jakiejś wymusza priorytet wyszukiwania i tak dla wpisanego :
- dds priorytet ma się następująco: *.dds, *.tga, *.bmp, *.tex
- tga priorytet ma się następująco: *.tga, *.dds, *.bmp, *.tex
- bmp priorytet ma się następująco: *.bmp, *.tga, *.dds, *.tex
- tex priorytet ma się następująco: *.tex, *.tga, *.dds, *.bmp
c) [sciezka_kopiowania_przesuwania] – wskazuje ścieżkę kopiowania/przesuwania używanych i nieużywanych plików, jeśli będziemy chcieli korzystać z opcji operacji na plikach.
d) [pomijane_foldery_pliki] – podaje się pliki lub foldery, które mają być pomijane przy analizie, aby nie zaciemnić obrazu analizy np. folder Textures\Tabor\ (korzystają z tego folderu modele taboru, które program nie analizuje). To nazwałem jako wyjątki.
3) Uruchomić program, wybrać scenerię lub scenerie do analizy, i tak:
a) Jeśli zależy nam na wyciągnięciu używanych plików z danej scenerii, zaznaczamy tylko daną scenerię do analizy.
b) Jeśli zależy nam na wyłapaniu nieużywanych plików jak również braków z całej Maszyny, zaznaczamy wszystkie scenerie.
c) Jeśli zależy nam na wyłapaniu używanych i braków plików *.wav używanych przez DYNAMIC (tabor), zaznaczamy dowolną scenerię do analizy. Program zawsze przy pewnym etapie analizy, analizuje pliki *.mmd w celu wyłapania używanych plików *.wav przez DYNAMIC.
4) Nacisnąć przycisk Analiza. Program zaczyna analizować dane. Wyświetla się bieżący etap, na którym jest program, aby nie było wrażenia, że się zawiesił.
5) Po wykonaniu analizy, mamy możliwość wyświetlenia wyniku analizy z podziałem na kategorie plików opisanym w punkcie 5 Specyfikacji programu. Jeśli chcemy skopiować poszczególne wyświetlane pozycje do schowka, zaznaczamy te pozycje. Zaznaczenie powoduje automatyczne skopiowanie do schowka.
6) Jeśli chcemy skopiować/przesunąć/usunąć dane pliki z danej kategorii, wybieramy kategorie plików, polecenie i naciskamy przycisk Wykonaj.
7) Po wykonaniu procesu analizy, tworzy się plik wynik.txt w katalogu, w którym wgrany jest program. Plik ten można sobie edytować ręcznie w zależności od specyficznych potrzeb.
8) Aktywacja przycisków Wyświetl i Wykonaj, uzależniona jest od istnienia pliku wynik.txt. Tak więc po analizie, można zamknąć program i w dowolnym momencie uruchomić program i spoglądać na wynik analizy, pod warunkiem, że nie dokonaliśmy przesuwania i usuwania plików.
Program może nie być pozbawiony błędów. Jeśli ktoś zauważy coś niepokojącego, proszę o zgłoszenie tego faktu. Ja miałem trudności w odczycie plików z drutami na Całkowie. Wygenerowany plik z drutami nie zawiera typowej informacji o końcach linii i w zasadzie cały plik traktowany jest, jako jedna linia danych. Teoretycznie zabezpieczyłem się przed tym, ale pewności nie mam, jak się to zachowa u innych. Jeśli ktoś rozbije linijkę, w której jest event przypisujący plik rozkładu jazdy, też program może nie wyłapać pliku z rozkładem jazdy. Następną niepewną sytuacją, o której kiedyś się mówiło, lecz nie weszło chyba w życie, to pliki *.wav w folderze SCENERY. Jakieś tam widzę, lecz nie są wykorzystywane. Jak to powinno być nie wiem i w związku z tym, program nie jest na to przygotowany. Może też być problem, jeśli w scenerii ktoś dołączy poprzez include, tematyczną część scenerii i po endzie doda komentarze z dużą ilością spacji. W tym przypadku program potraktuje ten inlud, jako typowy includ z parametrami.
Trochę statystyk dla Maszyny 15.04 z patchem 16.05
1) Brakujących sceneryjnych plików: 36
2) Brakujących *.wav używanych przez Dynamic: 2
3) Nieużywanych plików w katalogach: MODELS, SCENERY, SOUNDS, TEXTURES : 6707 a z wyłączeniem folderu Textures\tabl\: 2254
Na ile w nieużywanych jest plików „na zaś” a na ile zupełnie niepotrzebnych, tego nie wiem.