Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
filip2h:
--- Cytuj ---Hamowanie kontrolne
--- Koniec cytatu ---
Dokładnie tak. U nas w Sączu też tak jest. Często ruszają na S2, szlakowa jest 70km/h a po chwili przed przejazdem hamują do 30km/h.
Sakorius:
--- Cytat: filip2h w 07 Lutego 2009, 13:33:15 ---Dokładnie tak. U nas w Sączu też tak jest. Często ruszają na S2, szlakowa jest 70km/h a po chwili przed przejazdem hamują do 30km/h.
--- Koniec cytatu ---
Tak jest po wyjeździe z każdej stacji, gdzie następuje m.in.: zmiana drużyny trakcyjnej, zmiana lokomotywy, jakiekolwiek manewry w danym pociągu (włączanie/wyłączanie wagonów w składzie) bo w tych przypadkach wykonuje się hamowanie kontrolne.
lukasz_cmg:
To się nazywa "próbne hamowanie". Robi się to przy prędkości nie przekraczającą 60km/h. Zwalniamy do co najmniej połowy prędkości rozkładowej a potem możemy przyśpieszać. (Tak mi tata mówił)
Przykład:
-prędkość rozkładowa 40km/h -> prędkość przy której możemy odhamować i przyśpieszać 20km/h
-prędkość rozkładowa 60km/h -> prędkość przy której możemy odhamować i przyśpieszać 30km/h
uetam:
--- Cytat: lukasz_cmg w 07 Lutego 2009, 22:14:47 ---To się nazywa "próbne hamowanie". Robi się to przy prędkości o połowę mniejszą od rozkładowej, ale nie przekraczając 60km/h.
Przykład:
-prędkość rozkładowa 60km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 30km/h
-prędkość rozkładowa 120km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
-prędkość rozkładowa 140km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
--- Koniec cytatu ---
ZTCW to juz nie obowiazuje. Teraz mechanik stwierdza sam czy hamulce dzialaja odpowiednio. Moze wyhamowac np z 60 do 50 i jezeli to mu wystarczy...
Mannerheim:
--- Cytat: lukasz_cmg w 07 Lutego 2009, 22:14:47 ---To się nazywa "próbne hamowanie". Robi się to przy prędkości o połowę mniejszą od rozkładowej, ale nie przekraczając 60km/h.
Przykład:
-prędkość rozkładowa 60km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 30km/h
-prędkość rozkładowa 120km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
-prędkość rozkładowa 140km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
--- Koniec cytatu ---
Jest to hamowanie kontrolne. Wiecej szczegółów (cyt. z Cw1 (Mw-56)):
Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a) po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b) po każdej próbie hamulców,
c) po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miarę możności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90 - 100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h
Nawigacja
Idź do wersji pełnej