Autor Wątek:  Pantografy w EN57  (Przeczytany 5086 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomikxxx

  • Wiadomości: 17
  • Teraz nasza Kolej... Śląska Kolej..!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pantografy w EN57
« dnia: 03 Lutego 2009, 16:54:33 »
Mam pytanie:
Jak załączymy w kabinie EN57 pantografy przełączniki odrazu opadają,czy w prawdziej EN57 też się tak dzieje?
Z góry dzięki za odpowieć.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2009, 16:56:32 wysłana przez REWIZOR »
Co jest najlepszego w Sosnowcu..?
Bilet do Katowic...

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pantografy w EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lutego 2009, 19:30:20 »
Witam, to zależy od zastosowanego zaworu pneumatycznego odpowiedzialnego za pantografy. Na kolei są 2 typy
1 - starszy (miały go byki (niskie numery), et41, angliki (tez niskie numery), jednostki które nie wiem) posiadał 2 cewki jedną do opuszczanie, drugą do podnoszenia pantografów, wystarczyło podać impuls na cewkę która puszczała powietrze do specjalnego tłoczka i przestawiała go w 2 położenie. W tłoczku były specjalne kanały które łączyły pantograf z atmosferą lub ciśnieniem 5atm. 2 cewka powodowała przestawienie tłoczka w 2 stronę. Na bykach widoczne na pierwszy rzut oka bo do podnoszenia patyków były 2 "z" a do opuszczania 2 czerwone grzybki - największa wada tej przerzutki można było wyłączyć baterie i dopóki w zbiornikach lokomotywy było ciśnienie do ok 3atm to pantograf był przy sieci, i druga z dużych wad, jeżeli cewka wyłączająca się spaliła lub był inny powód że nie dostała napięcia nie było możliwości opuszczenia pantografu inaczej niż ręczne naciśniecie grzybka tej cewki(np jak maszynista zbliżał się do opuszczenia pantografów podawał sygnał "z" lub grzybkiem, a pantograf mógł nie opaść na et22 i et 41 zawory te były dość dostępne bo na ramie pneumatycznej w przedziale, na jednostkach w szafie NN w środkowym członie co dość znacznie utrudniało ich awaryjną obsługę),
2 - nowszy jedna cewka jak była zasilana to podawała powietrze na pantograf, jak się jej zdjęło napięcie to wypuszczała powietrze z pantografu. Wyłączenie baterii powodowało odrazu opadniecie pantografu


Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2960
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Pantografy w EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lutego 2009, 22:18:05 »
A anglików (vel. Krakusów :D), na których do tej pory zastosowany jest 1 hebel od patyków i grzybek: w którym miejscu loka przestawia się patyki np. żeby oba były w górze? Druga rzecz jaka mnie ciekawi to to, że gdy jest konieczność postoju dłuższego niż 5 min, podnosi się drugi patyk. Jak to jest w przypadku 06?

EDIT
ET41 zawory te były dość dostępne bo na ramie pneumatycznej w przedziale

A gdzie owa rama ma swoje miejsce bytowania?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pantografy w EN57
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lutego 2009, 22:25:32 »
w którym miejscu loka przestawia się patyki np. żeby oba były w górze?
Na ramie pneumatycznej.
Druga rzecz jaka mnie ciekawi to to, że gdy jest konieczność postoju dłuższego niż 5 min, podnosi się drugi patyk. Jak to jest w przypadku 06?
Biega się do maszynowego - innego wyjścia nie ma

A gdzie owa rama ma swoje miejsce bytowania?

Miedzy szafkami NN a szafami oporowymi., koło sprężarki - jak nie zakumasz to będę miał gdzieś zdjęcie takiej ramy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2960
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Pantografy w EN57
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lutego 2009, 22:54:31 »
Zakumałem ;)

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pantografy w EN57
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lutego 2009, 18:19:56 »
Witam dodam tylko że na starej przerutce podczas uruchamiania pustej maszyny (EU06,EU04,ET41) można się nieźle "sparzyć" gdyż przełączając kurek powietrzny na małą sprężarkę bijemy odrazu powietrze w obwód pantografów i WS. z pominięciem przerzutki, po nabiciu zbiorników jak chcemy przełączyć się na obwód główny (nie małą sprężarkę), jeśli nie podniesiemy patyków lub "z" nie przeskoczy to po przestawieniu kurka patyki opadną ;(

Pozdrawiam Ryszard
Ps. Zdarzyło mi się kiedyś tak na ET41 przy chodzących maszynach

A i jeszcze jedno w Polsce jest kilka ET41 powstałych po połączeniu 2 różnych członów (wysoki i niski numer), to jest dopiero bajer przy uruchomianiu i prawdziwa "choinka" na dachu. W niskim pantograf wybieramy kurkiem, a w wysokim "z". Nieraz się słyszy na radiu wtedy (jak ktoś nie wie jak to poustawiać aby było dobrze) "ET41-xxx uporządkuj sobie kije na dachu;)"
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2009, 18:25:00 wysłana przez Ryszard-san »

Offline tomikxxx

  • Wiadomości: 17
  • Teraz nasza Kolej... Śląska Kolej..!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy w EN57
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Lutego 2009, 15:57:15 »
Zrozumiałem i jeszcze raz dzięki za odpowiedź.
Co jest najlepszego w Sosnowcu..?
Bilet do Katowic...