Trasa super, bardzo widowiskowa :-) GRATULACJE, trzymaj tak dalej!!!
Niestety, moje umiejętności są na razie zbyt małe, aby pomóc w ewentualnym ulepszeniu, ale za to mogę zawsze być betatesterem :-).
Mam kilka uwag, a raczej rad odnośnie trasy. Może by np. dodać trasie jeszcze odrobinę realizmu (o, i tak wygląda super...)? Znalazłem np. coś takiego:
Wskaźnik W6a powinien być ustawiany przed przejazdem lub przejściem w odległości wyrażonej w metrach, równej iloczynowi liczby określającej największą dozwoloną prędkość pojazdów szynowych na danej linii kolejowej wyrażonej w km/h i pomnożonej, w zależności od warunków miejscowych, przez współczynnik o wielkości od 6 do 8.
Czyli, jeśli na trasie v max = 100 km/h, to znak "dać sygnał baczność" powinien stać 600 - 800 m przed przejazdem. Na trasie Pludry - Sidra znaki te są chyba rzeczywiście za blisko.
Poza tym, przydałby się W16 przed przystankiem na trasie od strony stacji, gdzie zaczynamy (jest od drugiej strony).
Zakręty na trasie są fajne, ale dwa z nich są bardzo ostre (mają mały promień) - pierwszy zaraz po wyjeździe i drugi koło tego pgr-u. Wygląda to trochę mało realnie, ale mogłoby być, tylko koniecznie trzeba by zainstalować na trasie ograniczenie prędkości (udało mi się wykoleić skład :-((( ).
Przepisy kolejowe (
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0987.htm) mówią, że najmniejszy promień łuku na linii lokalnej na terenie górskim ma być 200 m, na terenie płaskim 400 m (na linii drugorzędnej odpowiednio 300 m i 600 m) - może warto to uwzględnić...
Na podanej stronie w §32 jest też wzór, z którego można obliczyć maksymalną prędkość na łuku. Trochę niżej są też podane dopuszczalne wartości przyspieszenia niezrównoważonego na łuku dla poc. pasażerskich i towarowych. Jak znajdę chwilę, to zrobię gotowca dla określonych wartości...
Aha, grafika po lewej się miga zaraz jak się rusza ze stacji początkowej.