Autor Wątek: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury  (Przeczytany 16476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1183
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
Wg. mnie to banalne  8) Dużo ludzi nowych ma z tym problem, pomyślałem, ze napisze new poradnik.

1. INSTALACJA LOKOMOTYW


1. Pobieramy plik z naszą ukochaną lokomotywą ;)
2. Rozpakowujemy i jeżeli takowe są, to otwieramy foldery dynamic/pkp . Tam powinniśmy znaleźć folder naszego loka.
3. Przenosimy folder z lokiem (dajmy na to SU46) na dysk twardy. Lokalizacja to dynamic/pkp w folderze symulatora.
4. Teraz wpisy do dynamic.dat . W folderze dynamic/pkp powinniśmy znaleźć ten plik. Otwieramy go najlepiej w notatniku.
5. W pliku Readme.txt w paczce z lokiem powinny być gotowe wpisy do wklejenia na końcu pliku dynamic.dat .
6. Jeżeli takich wpisów nie ma, musimy zrobić je sami.
   - schodzimy na sam dół pliku dynamic.dat i umieszczamy kursor za ostatnią literą ostatniego wpisu.
   - robimy 2 "entery"
   - i piszemy. najpierw wspólną nazwę pliku mmd i chk lokomotywy np. 303Ddumb (uwaga. Jeżeli mamy do czynienia z EZT, to musimy zrobić takie wpisy dla każdego członu)         
   - bez żadnych spacji wbijamy kolejny "enter". Teraz piszemy wyświetlaną dowolną nazwę. Dla 303DDumb proponowałbym SU46 (a dla ezt to np. EN57-ra, EN57-s itp.)
   - bez żadnych spacji wbijamy kolejny "enter". Teraz wpisujemy liczbę 0 dla przypadku gdy lokomotywa nie nadaje sie do prowadzenia przez człowieka (np. brak kabiny) albo 1 gdy loka możemy prowadzić (mamy kabinę! ;D)
   - bez żadnych spacji i enterów zapisujemy plik. Teraz dodać wpis do scenerii (patrz mój poprzedni poradnik)

2. INSTALACJA WAGONÓW

Tutaj wystarczy postępować identycznie jak w przypadku lokomotyw. Ale oczywiście w ostatniej linijce wpisu, dajemy 0 (no chyba, że jakiś wagon pasażerski posiada wnętrze (np. człon silnikowy EZT)

3. INSTALACJA TRAS

1. Pobieramy paczkę. Najpewniej po jej rozpakowaniu będą w środku foldery: Dynamic(może być), Textures(może być) Scenery(muusi być  ;) ) i plik Readme.txt. W takim przypadku należy przeczytać readme i skopiować wszystko do folderu głównego MaSzyny. Jeżeli nie mamy folderów to na pewno powinny być pliki Scn, Scm, Inc, lub któreś z nich na raz. Wtedy wystarczy wypakować wszystko do folderu Scenery znajdującego sie w katalogu głównym MaSzyny.
2. Jeżeli wysypuje ci w scenerii błąd looknij poniżej :)

Zły wpis do scenerii, bądź dynamic.dat.

Zielone podkreślenie (t1) to nazwa wagonu lub loka z którym mamy problem
Żółte to ścieżka dostępu do pliku (w moim przypadku do wagonu serii eaos)
Czerwone (XXX) to wspólna nazwa pliku mmd i chk wagonu/loka. Ja miałem podaną złą we wpisie do scenerii, ale równie dobrze mogła być źle podana w dynamic.dat .


4. INSTALACJA TEKSTUR

  a) TEKSTURY LOKOMOTYW I WAGONÓW.

- rozpakowujemy paczkę. W środku powinien być folder dynamic, pkp, lub bezposredni z nazwą loka/wagonu. Wtedy wypakowujemy odpowiednio: do katalogu głównego MaSzyny, do folderu dynamic, do folderu dynamic/pkp.
- jeżeli nie ma folderów, ale sama tekstura o nazwie np. SU46-009.bmp to wypakowujemy do foldera loka/wagonu do którego tekstura należy.
- teraz tylko dodać wpis do scenerii z naszą teksturą :)

  b) TEKSTURY INNE (Żadne loki wagony itp.)
- Jeżeli mamy folder textures to wyrzucamy go do głównego katalogu MaSzyny. Jeżeli inne foldery, to do folderu Textures. Jeżeli mamy bezpośrednio same pliki, to trzeba pomyśleć już gdzie konkretnie w tym textures. Ale powinno to pisać w readme.txt

Uff... To chyba tyle. JAk coś brakuje, lub źle to napiszcie :)
Mam nadzieję, ze moja praca na marne nie pójdzie.
Pozdraw
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2008, 20:28:52 wysłana przez iwan »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 3807
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Marca 2008, 17:05:44 »
Ile można trolić w kółko o tym samym? Symulator to nie żadna prosta gra, w której wciskasz raptem 3 przyciski na krzyż i jest ok... Średniointeligenty człowiek powinien sobie poradzić ze wszelkimi problemami związanymi z dodawaniem taboru czy innych dodatków. Wniosek: Nie potrafisz sobie z tym poradzić (bo inteligencja nie pozwala Ci na czytanie wątków typu "jak zmienić tabor") - to nie jest aplikacja dla Ciebie. Każdy nowy wątek na ten temat nic nie zmieni.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2008, 17:09:46 wysłana przez ZiomalCl »
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl
Koleje Mazowieckie, Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota

Offline Patrykos

  • Deweloper
  • Wiadomości: 4422
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Marca 2008, 17:16:12 »
Nie ma sensu klęcić o tym samym, ludzie i tak nie będą potrafili zainstalować sobie SU46 czy co innego.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Mariusz1970

  • Gość
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marca 2008, 18:22:47 »
Przede wszystkim są błędy merytoryczne np. pkt. 2
Tak tylko z lekka przeleciałem okiem.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1183
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Marca 2008, 10:16:27 »
hm.... Możesz wyjaśnić mi o co chodzi z tymi błędami merytorycznymi? Niektórzy ludzie czytają poradniki. A na GG cały czas jęczą o pomoc. Niech maja poradnik i sie cieszą  :P

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5069
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Marca 2008, 12:14:26 »
2. Jeżeli wysypuje ci w scenerii błąd looknij poniżej :)

Zły wpis do scenerii, bądź dynamic.dat.

Zielone podkreślenie (t1) to nazwa wagonu lub loka z którym mamy problem
Żółte to ścieżka dostępu do pliku (w moim przypadku do wagonu serii eaos)
Czerwone (XXX) to wspólna nazwa pliku mmd i chk wagonu/loka. Ja miałem podaną złą we wpisie do scenerii, ale równie dobrze mogła być źle podana w dynamic.dat .
Co ma wpis w dynamic.dat do symulatora? Szczerze mówiąc nie wiem. Plik potrzebny przez starter start.exe jest, natomiast symulatorowi pod postacią pliku eu07.exe zbędnym się wydaje.

Może zrobimy poradnik do poradnika? :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Mariusz1970

  • Gość
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Marca 2008, 12:30:53 »
Jest też taka możliwość, iż ktoś źle wpisze do dynamic.dat i ten sam błąd powieli w scenerii. Wtedy skład się będzie wyświetlał w start.exe, ale później przy uruchomieniu scenerii, eu07.exe pokaże ten błąd.
W tej sytuacji zamiast zdania:
Cytuj
Zły wpis do scenerii, bądź dynamic.dat.

Powinno być:
Zły wpis do scenerii i dynamic.dat.

To jedyna możliwość jakieś korelacji pomiędzy dynamic.dat a eu07.exe.
Tylko w tej sytuacji bez szerszego opisu (np. podobny jak napisałem powyżej) się nie obejdzie.
Sytuacja ta jest możliwa, ale raczej mało prawdopodobna.
Skłaniam się ku temu, iż GW jakoś ściśle wiązał dynamic.dat z EU07.exe


Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 3807
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Marca 2008, 14:45:05 »
Niech maja poradnik i sie cieszą  :P

Poradnikiem na tym forum są niezliczone ilości wątków z zapytaniami o pomoc i odpowiedziami na te pytania. Jak ktoś 'używa' szukajki to tą pomoc znajdzie... Nawet wystarczy przeglądać dział pomoc - w samych tytułach znajdują się informacje o problemach i w ten sposób można 'nasz' problem znaleźć.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2008, 14:48:39 wysłana przez ZiomalCl »
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl
Koleje Mazowieckie, Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota

Offline Michu46

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Marca 2008, 07:17:33 »
Nie ma sensu klęcić o tym samym, ludzie i tak nie będą potrafili zainstalować sobie SU46 czy co innego.

Mi się udało, sciągnełem Dzielpack i tej instrukcji autora postu udało mi się i śmigam ST44 nawet dałem sobie w Mocznikach ukrotnienie i o wiele wiele więcej EAOS'ów :P
Pozdrawiam

P.S. A wrażenia z jazdy Gagarinem niezapomniane.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2008, 07:56:18 wysłana przez Michu46 »

Offline daltonnb

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Maja 2008, 09:51:04 »
A jak wrzucić dwa sczepione pod jeden skład loki do maszyny ??
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2008, 00:25:46 wysłana przez iwan »
Avatar usera zostal usuniety. Zdjecie pokazywalo dziewczyne, a w profilu jak byk ustawione 'mezczyzna'.

Offline ST44-003

  • Betatester
  • Wiadomości: 1750
  • EU07-001
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Maja 2008, 10:16:24 »
Eeee... a możesz jaśniej wyjaśnić o co Ci chodzi? Nie bardzo moge zrozumieć (zwłaszcza że piątek dzisiaj xD).

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 311
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Maja 2008, 10:17:53 »
Może mu chodzi o ukrotnienie.

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Maja 2008, 10:40:44 »
Jemu chyba chodzi o to jak zrobić żeby dwie lokomotywy ciągnęły jeden skład.
EDIT:
Ujj. Ależ ja... niedoinformowany:P
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2008, 10:46:17 wysłana przez Ajusto »

Offline ST44-003

  • Betatester
  • Wiadomości: 1750
  • EU07-001
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Maja 2008, 10:44:50 »
Aaa... teraz mi zaświtało w głowie. :)
A więc żeby ukrotnić COŚ (w domyśle loka lub EZT) należy wykonać coś takiego:
node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-1051 dynamic PKP\EU07 ep07-1051.tga 4E-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic

A poza tym, trzeba uważniej czytać forum i pliki readme.txtlub pochodne dołączone do każdego modelu.
Jemu chyba chodzi o to jak zrobić żeby dwie lokomotywy ciągnęły jeden skład.
@Ajusto, dwa loki ciągnące skład, a ukrotnione to to samo :D
EDIT: Małe święto, 500-setny post :)

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Maja 2008, 10:51:50 »
A więc żeby ukrotnić COŚ (w domyśle loka lub EZT) należy wykonać coś takiego:
node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-1051 dynamic PKP\EU07 ep07-1051.tga 4E-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic
Eee... chyba w 1001 nie 23, tylko 7.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1183
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Maja 2008, 11:08:41 »
23 to ukrotnienie +  mostek przejściowy ;) No, ale przy manewrach przydała by się możliwość przejścia do drugiej siódemki, więc wpis dobry.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3480
  • Inżynier testu
    • Zobacz profil
    • Automatix Sp. z o.o.
Odp: Poradnik: Jak zainstalować lokomotywy, wagony, trasy, tekstury
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Lipca 2010, 14:09:26 »
Jak instalować tabor do Paczki Całościowej 2009?
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze PC2009 zawiera specjalnie wyselekcjonowany tabor. Nie znajdziemy w niej modeli niskiej jakości, czy też wersji beta. Z tego powodu w paczce nie ma m.in. modelu lokomotywy ET41, gdyż stary model znacznie odbiega jakością od nowego taboru, a nowy nie został jeszcze ukończony. Należy mieć zatem świadomość, że tabor, który instalujesz do PC2009 może nie działać w pełni poprawnie bądź efekty będą inne od oczekiwanych.

Sama instalacja nie odbiega od opisanej w tym wątku procedury. Dla przypomnienia:
  • Pobieramy paczkę.
  • Wypakowujemy paczkę i przenosimy pliki w niej zawarte do katalogu symulatora, uważając na zachowanie struktury katalogowej (to, co było w katalogu Textures, ma w takim samym wylądować etc.)
  • Jeżeli jest to:
    • całkowicie nowy tabor, którego nie ma w PC2009 - w programie Rainsted w zakładce "Tabor" klikamy przycisk "Sprawdź posiadany tabor" upewniając się uprzednio, że plik TEXTURES.TXT w katalogu z nowym taborem istnieje i posiada prawidłowe wpisy (patrz: następny punkt)
    • nowa tekstura istniejącego taboru - dokonujemy wpisów do pliku TEXTURES.TXT - wykonanie "Sprawdź posiadany tabor" nie wystarczy!
      Wielu użytkowników myśli, ze samo wykonanie tej operacji w starterze Rainsted wystarczy, aby nowy tabor był widoczny podczas zestawiania składu. Otóż jest to nieprawda. Rainsted.exe wymaga, aby w każdym folderze w katalogu Dynamic znajdował się plik TEXTURES.TXT, w którym zawarte będą opisy tekstur niezbędne dla startera. Plik taki należy wykonać samodzielnie, gdyż żaden z dodatków nieprzystosowanych do PC2009 nie posiada poprawnej wersji tego pliku. Jak zatem opisać tekstury? Poradnik znajdziesz TUTAJ
      W przypadku instalowania pojedynczych tekstur wystarczy modyfikacja istniejącego pliku TEXTURES.TXT, nie ma potrzeby tworzenia nowego.Dopiero gdy poprawnie opiszemy tekstury, należy na zakładce Tabor wybrać "Sprawdź posiadany tabor".
  • Dokonujemy edycji składu przez Rainsted.exe lub zmieniamy wpis do scenerii, jeśli chcemy mieć swój tabor na stale w scenerii. Jak to zrobić? TUTAJ jest to opisane.
  • Cieszymy się z dodatku
I to wszystko, co należy wykonać.

Cytuj
E, Panie, do niczego taki poradnik! Przecież wszyscy wiedzą, ze Paczka Całościowa jest na dds. Trzeba konwertować tekstury.
MIT
Nie, nie trzeba tego robić. Exe z PC2009, a także to z SP1 obsługuje tekstury bmp, tga, tex i dds. Jedyny problem może pojawić się z teksturami bmp, jeśli w pliku t3d z modelem pojazdu, tudzież kabiny rozszerzenie nie zostało zadeklarowane jawnie. Np. lampka ma teksturę o nazwie lampka.bmp, a w t3d jest tylko wpis Map: lampka (gdyby był wpis Map: lampka.bmp to wtedy nie ma żadnego problemu). Oto dwa wyjścia z tej sytuacji:
  • Przekonwertować lampka.bmp do dds
    LUB
  • Zmienić wpis w t3d z lampka na lampka.bmp

Cytuj
Hola, hola! A wpis do dynamic.dat? Bez tego ani rusz!
MIT
W PC2009 nie ma tego pliku, gdyż do uruchamiania symulatora służy program Rainsted a nie start.exe, który korzystał z tego pliku. Zatem instalując na własną rękę tabor do PC2009, nie trzeba dokonywać żadnych wpisów do dynamic.dat, nawet jeśli w stosownym pliku informacyjnym jest o tym wzmianka (wynika to stąd, ze ów tabor powstawał w czasach, gdy dynamic.dat był jeszcze wykorzystywany).


Autorem poradnika jest @libertyn89 z mikroskopijną pomocą @Quark-t.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2010, 14:11:26 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, Quark-t