Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 173212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3924
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #60 dnia: 14 Listopada 2007, 14:44:38 »
Uruchomiłem program i teraz mam kolejny problem. Chcę włączyć np. trasę manewrowo, jednak wyskakuje błąd "player train not exist". Wygląda na to, że program próbuje uruchomić lokomotywę SM03, natomiast w pliku scenerii nazywa się ona SM03-180. Dopiero, kiedy usunąłem numer loka i zostawiłem sam typ we wpisie w scn, uruchomiłem symulator. Czy to oznacz, że muszę pozmieniać wszystkie wpisy w scn, żeby móc korzystać z tego programu jako startera Maszyny?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #61 dnia: 15 Listopada 2007, 20:53:23 »
No znalazłem błąd. Dziękuję za wskazówkę. Wcześniej była lista lokomotyw do prowadzenia i zamieniłem ją na opis składu. No i nazwa lokomotywy do prowadzenia nie może już być pobierana z tej listy, tylko musi być to zrobione inaczej. Wersja 1.0.16 powinna działać lepiej.

Znalazłem kolejny błąd związany z przydzielaniem ustawień do EXE (znowu małe litery powinny być zamienione na wielkie). Dodałem też ustawienie rozdzielczości oraz trzystanowe checkboxy dla poszczególnych EXE (zaznaczony - yes, odznaczony - no, szary - obowiązuje ustawienie globalne). Jest to dostępne w wersji 1.0.17.

Zmieniłem link w podpisie - teraz wskazuje na stronę z kilkoma ostatnimi wersjami. Ponieważ ta najbardziej ostatnia może nie działać wcale, można spróbować wcześniejszą wersję.


Trzy pytania:
  • Czy zapamiętywać ostatnio wybrane .EXE i je proponować, czy zawsze domyślnie wybierać EU07.EXE?
  • Czy ustawienia wyboru atmosfery czytać z pliku meteo.txt, czy trzymać we własnym formacie w MASZYNA.INI?
  • Czy możliwe do wyboru ustawienia nieba pobierać z MASZYNA.INI, czy też szukać plików models/skj_day*.t3d (nie będzie wtedy opisu słownego)?

Używanie meteo.txt daje zgodność z programem meteo.exe, autorstwa @Paula. Jak autor zauważył, rozwiązanie include atmo.inc end się nie przyjęło. Na razie zrobiłem import z tego pliku, działający tylko jeśli nie ma sekcji [METEO.TXT] ( w MASZYNA.INI) oraz wyszukiwanie plików models/skj_day*.t3d, jeśli nie ma sekcji [SKY]. Rezultaty są średnie, ale zadowalające - automatem nie da sie zrobić dużo lepiej.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2007, 00:45:02 wysłana przez Ra »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5716
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #62 dnia: 15 Listopada 2007, 21:07:08 »
Cytuj
Czy zapamiętywać ostatnio wybrane .EXE i je proponować, czy zawsze domyślnie wybierać EU07.EXE?

Czy ustawienia wyboru atmosfery czytać z pliku meteo.txt, czy trzymać we własnym formacie w MASZYNA.INI?

Czy możliwe do wyboru ustawienia nieba pobierać z MASZYNA.INI, czy też szukać plików models/skj_day*.t3d (nie będzie wtedy opisu słownego)?

1 EXE zawsze domyślne - chyba najwygodniej.

2 Ustawienia wyboru meteo - jakie są konsekwencje wyboru? Wydaje mi się że MASZYNA.INI

3 MASZYNA.INI jeśli już jest taki plik, to nie tworzyłbym następnych możliwości. Szukanie models/skj_day*.t3d zajmie więcej czasu. (nie mam jednak pewności)

Oczywiście to tylko moje zdanie.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3924
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #63 dnia: 16 Listopada 2007, 17:40:12 »
Mam takie pytanie - czy jest możliwe, żeby Twój program nie pokazywał w okienku "składów na scenerii", pociągów, które są w innych plikach (np. w składy.inc). Z reguły są one przeznaczone do prowadzenia przez AI, a poza tym utrudnia to wybranie prawidłowego składu, kiedy mamy np. 3 x EN57 i żadnego opisu.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #64 dnia: 18 Listopada 2007, 08:34:15 »
W wersji 1.0.18 zrobiłem tak, że w dwóch pierwszych trybach pracy (prosty i normalny) nie pokazują się składy dołączane jako include oraz jest sprawdzany plik DYNAMIC.DAT na okoliczność informacji o kabinie lub wnętrzu wagonu.

W pozostałych dwóch trybach (specjalny i maksymalny) wyświetlane są składy jak dotychczas, czyli jeśli ma headdriver lub reardriver to się wyświetla. Nie są wyświetlane pojazdy nieopakowane w trainset.

Z dodatkowych rzeczy, to są kontrolki do wyboru pogody i nieba, które nic jeszcze nie robią. W zakładce Dynamic.dat jest guzik pozwalający zmienić jednym kliknięciem nazwę np. z sm42 na SM42, czyli zamienić litery na wielkie. Ponadto, jeśli na zakładce Wczytanie wybierze się plik .EXE, to jest on automatycznie wybierany również na zakładce Ustawienia.



W wersji 1.0.19 poprawiona jest obsługa pierwszego wpisu z DYNAMIC.DAT - wpis ten był pomijany w większości operacji. Dołożone też są nowe kontrolki (ustawienia kolorów dla atmo i light), ale nie są uruchomione.

Dodatkowo, jeżeli komuś się zdarzy zawiesić Windows 98 podczas wyświetlania miniaturek pojazdów, to jest dodany przycisk, którym można poprawić nagłówki w plikach textures\mini\*.bmp na prawidłowe i nie powodują one już więcej problemów.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5716
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Listopada 2007, 09:16:51 »
Postanowiłem dokładnie przejrzeć możliwości programu i jestem pod wrażeniem. Po odpaleniu programu ukazuje się cały zestaw narzędzi i informacji. W zasadzie dopiero teraz dotarło do mnie jakie możliwości drzemią w tej aplikacji i co oferuje użytkownikowi. Jeśli aplikacja rozwinie się dalej będziemy mieli super narzędzie diagnostyczno-naprawcze + loader.
Mam też pewien problem:

Błąd wywala na niektórych sceneriach, w tym wypadku Quarkplus2007. Podejrzewam jakiś drobny błąd w składni tej scenerii.

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #66 dnia: 20 Listopada 2007, 16:46:28 »
Hm, sprawdziłem i u mnie coś takiego nie występuje. Pojawiało się coś podobnego na wcześniejszych wersjach i było związane z obsługą końca pliku (tzn. wpis kończy się na samym końcu pliku, nie jest zakończony spacją ani pustą linią), albo z wpisami w komentarzu (typu //trainset).

Prześlij mi w ZIP te pliki, które to powodują. Ewentualnie możesz spróbować, czy pomaga dodanie linii na końcu pliku scenerii, tudzież usunięcie tego, co jest w komentarzach.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5716
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #67 dnia: 20 Listopada 2007, 17:03:48 »
Zaraz to sprawdzę, jednak mam jeszcze jeden pomysł o ile jest coś wart.
Często bywa że na dysku mamy spore archiwa dotyczące symka. W związku z tym, nasunął się pomysł przeszukiwania także dysków lokalnych użytkownika w poszukiwaniu brakujących (wymaganych) plików scenerii. Bywa że pliki są, lecz w innym katalogu.
Obok adresu serwera plików można zrobić okienko z opcją przeszukiwania dysków lokalnych.
To taki mój kaprys, nie wiem czy wart realizacji.

Sprawdziłem, dopisałem po jednej spacji i dodałem pustą linijkę na końcach plików. Teraz nie ma żadnych błędów.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 17:44:40 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Listopada 2007, 17:30:16 »
Myślę, że wart. Czasami się zdaża (jak na przykład na piaskowej @Żabka), że jakiś plik jestna dysku, ale w innym katalogu. Aplikacja mogła by sprawdzić, czy taki plik gdzieś jest i poprawić wpis gdzie trzeba.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Listopada 2007, 23:36:19 »
Okazało się, że błąd pojawia się na bardzo karkołomnych wpisach, typu //trainset none zTestowa_start1 0.0 0.0
//trainset none gagarin_start 0.0 0.0
//(...)
//endtrainset
Zostało to poprawione w wersji 1.0.20. Teraz //trainset jest również rozpoznawany jako koniec ostatniego otwartego trainset. Program może błędnie rozpoznawać składy zawierające wpis //trainset, ale póki co składów nie da się edytować, więc nie będzie to miało konsekwencji.


Co do plików w innych miejscach, mogę zrobić listę katalogów do przeglądania i napisać odpowiedni kod. Tylko, co dalej? Skopiowanie tego pliku jest dosyć proste i sensowne, o ile ktoś ma kilka katalogów z Symkiem. W sytuacji, gdy plik jest znaleziony jedynie w innym podkatalogu (ale w tym samym drzewie EU07), należało by raczej zmienić wpis (to trochę potrwa, bo do edycji plików jeszcze mam kawałek). Poza tym wszelkie zmiany we wpisach trzeba by zapisywać w jakimś logu. Tutaj rośnie pole do możliwych błędów.

Tymczasem, jeśli np. brakuje pliku textures\none36.bmp, może się okazać, że do naprawienia tego trzeba podmienić plik scenery/pm/hala1.inc, bo wstawia on model ze stałą teksturą i tylko robi wrażenie, że tekstura jest zmienna. Na serwerze można takie rzeczy zakodować i umieścić odpowiednie poprawki. A z szukaniem po innych katalogach będzie to nieco karkołomne.

Na razie postanowiłem zrobić sobie przerwę, wrócę do tego za jakiś tydzień...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3688
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 61
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Listopada 2007, 23:59:56 »
Ja kiedyś robiłem na własne potrzeby takie podobne coś (tylko do tekstur). Miałem na HDD kilka zestawów Maszyn i tą moją właściwą a także wszystko to co jest związane z Maszyną np. paczki z trasami. Programik na podstawie log.txt wypisywał brakujące tekstury wraz ze scieżką, następnie szukał takiej samej nazwy pliku w zestawach łącznie z tą właściwą (to nic, iż jeśli znalazł we właściwej i kopiował później do właściwej w inne miejsce - nie było tego dużo, a bajtów paczce procentowo b. niewiele przybyło). Jeśli znalazł umieszczał w tabeli o 4 kolumnach:
1)ścieżka gdzie brakuje plik
2)nazwa pliku
3)ścieżka znalezionego pliku
4)do zaznaczenia

Po zakończonym procesie przeszukiwania, ja jako użytkownik decydowałem poprzez 4 kolumnę, które pliki ma skopiować. Po zazneczeniu naciskałem przycisk kopiuj.
To był taki półautomat, dzięki któremu w znacznym stopniu ułatwiło mi uzupełnianie plików.
Myślę, iż warto się pokusić, by coś takiego zrobić i rozszerzyć to nie tylko na tekstury, ale i na inne rzeczy. Rodzi to pewne niebezpieczeństwo, gdyż taka sama nazwa pliku może o niczym nie świadczyć, ale średnio zaawansowany użytkownik powinien celenie decydować co kopiować.

Tak tylko poglądowo napisałem.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2007, 00:25:39 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #71 dnia: 30 Listopada 2007, 08:45:23 »
Hmmm, zrobię przeszukiwanie katalogów w wyższych trybach pracy. W prostym i normalnym będzie się łączył z serwerem w pierwszej kolejności.

W wersji 1.0.22 dodałem póki co sprawdzanie długości torów (dłuższe od 500m i krótsze od 1.4mm są uznawane za błędne). W efekcie tory wolniej się wczytują.

Dla ambitnych jest możliwość częściowego wyeksportowania scenerii do formatu .utr, używanego przez symulator SRK autorstwa @Paula - patrz więcej o SRK. Eksportowane są tylko tory, rozjazdy oraz semafory przypisane do torów eventami *_sem_info (przez co mogą się dublować, jeśli jeden semafor jest przypisany do kilku torów).
 1. Włączyć tryb ekstremalny na zakładce Ustawienia.
 2. Wybrać scenerię na zakładce Wczytanie.
 3. Doczytać include bez parametrów na zakładce Struktura (to trochę trwa).
 4. Wygenerować połączenie torów na zakładce Debugger.
 5. Nacisnąć Generuj tory UTR na zakładce SPT (to trochę trwa).
 6. Zostanie wygenerowany plik TEST.UTR oraz lista semaforów i wskaźników INCLUDE.TXT.

Efekt jest taki (sceneria Quark, wyjazd z Wielkiego Kaca do Dejaw):
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2007, 14:13:00 wysłana przez Ra »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3688
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 61
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #72 dnia: 30 Listopada 2007, 17:29:01 »
Skoro robisz kombajn, mam pytanie, czy mógłbyś odwrócić działanie pewnej części programu tak, aby wypisał mi listę plików w Maszynie, które nie są używane?
Co rusz znajduje takie pliki i niektóre są zbędne w ogóle np. pozostałości po jakieś trasie, a niektóre mogą się przydać do czegoś np. wczoraj odkryłem niewykorzystywany plik shp.inc, a ciekwy on jest.
Może być problem z teksturami np. modele, które mają replacableskin, ale nawet jeśli lista byłaby za długa, to niekszodzi. Można też tekstury pomijać przy analizie.
Do ciekawych wniosków można dojść poprzez taką listę.

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #73 dnia: 09 Grudnia 2007, 12:58:50 »
W aktualnej wersji są drobne poprawki:
  • Dodana testowa komunikacja z serwerem - można wysłać informację o brakujących plikach, a serwer ją zarejestruje i zwróci jakiś komunikat. Na razie nie powoduje to żadnych zmian w plikach na dysku. W związku z tą modyfikacją, program może wymagać jakiś dodatkowych bibliotek, nie mam jak tego sprawdzić u siebie. Wejście do komunikacji z serwerem jest na zakładce Struktura, o ile zostaną znalezione jakieś braki w plikach. Również w związku z tą zmianą, program może aktywować firewall - proszę go ewentualnie ustawić jako Browser.
  • Po wybraniu scenerii, od razu pokazywana jest lista brakujących plików na zakładce Struktura. Wcześniej trzeba było wczytać jakiekolwiek include, aby ta lista się pojawiła.
  • Na zakładce Ustawienia można wybrać wielkość obrazków mini dla zakładki Wczytanie. Domyślnie używane są obrazki o wysokości 30 pikseli z katalogu textures\mini. Można włączyć wyświetlanie plików dynamic\*\*\ldr-*.bmp o wysokości 58 pilseli - jednak asortyment tychże jest mniejszy.
  • Weryfikacja długości torów przy wczytywaniu została wyłączona. W wyższych trybach pracy można ją uruchomić na zakładce Debugger. Opcja przydatna dla trasopisarzy - po znalezieniu zerowego toru należy go ręcznie usunąć z odpowiedniego pliku. Tory zbyt długie trzeba podzielić na mniejsze.
  • Dalszy postęp w rozwoju eksportu scenerii do symulatora SRK. Eksportowane są semafory, tarcze ostrzegawcze i wskaźniki W4, które są przypisane do torów poprzez eventy *_sem_info oraz *_distinfo. Prowizorycznie działa również rozróżnienie sygnalizatorów kształtowych i świetlnych.
  • Jeśli po wybraniu scenerii zostanie wykryty jakikolwiek brak plików .chk i .mmd wpisanych w niej pojazdów, to uruchomienie symulatora zostanie zablokowane, a lista brakujących plików wyświetli się w głównym oknie (tam, gdzie opis scenerii). Myślę, że ułatwi to ręczną podmianę taboru, zanim będzie on poprawiany automatycznie.

Wyszukiwanie nieużywanych plików można by zrobić tak, że przy wczytaniu scenerii tworzona byłaby lista używanych w niej plików i zapisywana do jakiegoś pliku. Następnie, opcja wyszukiwania nieużywanych plików wczytywała by te listy i przeszukiwała dysk. W przypadku nieznalezienia na żadnej liście, plik uznany byłby za nieużywany. Niemniej wymagało by to wcześniej kompletnego wczytania wszystkich scenerii. (Na razie nie są wczytywane pliki .t3d i zawarte tam nazwy tekstur byłyby pominięte.)

W wersji 1.0.24.867:
  • Potrzebna jest biblioteka NMFAST40.BPL. Jest ona od dłuższego czasu w paczce libs.zip, ale na wszelki wypadek (tylko tym razem) także dołączyłem ją do paczki z programem. (W poprzedniej wersji fragment tej biblioteki był zintegrowany z programem, co zwiększa jego objętość o około 50kB.)
  • W komunikacji z serwerem poprawione jest kodowanie tekstu, a także na razie zablokowane pytanie o pliki z katalogu dynamic.
  • Na zakładce Ustawienia dodana opcja "Nowe wężyki" (newaircouplers).
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2007, 18:43:58 wysłana przez Ra »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #74 dnia: 09 Grudnia 2007, 13:32:45 »
Komunikacja z serwerem jest ok (HTTP/1.1 200 OK), nie są wymagane żadne dodatkowe biblioteki. Mój firewall (KIS7) zapytał po kliknięciu pliku w okienku o pozwoleństwo nawiązania połączenia. Gra i bucy:D
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3688
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 61
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #75 dnia: 11 Grudnia 2007, 18:08:47 »
Cytuj
Wyszukiwanie nieużywanych plików można by zrobić tak, że przy wczytaniu scenerii tworzona byłaby lista używanych w niej plików i zapisywana do jakiegoś pliku. Następnie, opcja wyszukiwania nieużywanych plików wczytywała by te listy i przeszukiwała dysk. W przypadku nieznalezienia na żadnej liście, plik uznany byłby za nieużywany. Niemniej wymagało by to wcześniej kompletnego wczytania wszystkich scenerii. (Na razie nie są wczytywane pliki .t3d i zawarte tam nazwy tekstur byłyby pominięte.)

Ja myślałem o bardziej skomplikowanym ustrojstwie. Program po kolei ze wszystkich scnów sam z siebie tworzy taką listę. Bierze pierwszą scn, analizuje, zapisuje gdzieś w tablicy wszystkie pliki używane przez daną scn, następnie bierze następną z HD scn i także zapisuje pliki używane. Po przeleceniu wszystkich scn porówuje z tablicą wszystkich plików znajdujących się w maszynie i jeśli jakiś plik jest niewużywany zapisuje gdzieś w jakimś logu.
Rozumiem, iż na razie nie wczytuje t3d, ale może kiedyś w przyszłości będzie Ci się chciało to zrobić, choć na dobrą sprawę sam nie jestem do końca przekonany, czy na końcu taka analiza będzie miała jakiś głębszy sens, a roboty trochę z tym jest.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2007, 18:16:10 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #76 dnia: 15 Grudnia 2007, 04:44:05 »
Wersja alfa 1.0.25 z wyświetlaniem składów mini

W wersji 1.0.25 rozgrzebałem trochę strukturę programu, dzięki czemu mam drogę do edycji i zapisywania plików tymczasowych, a także stało się możliwe wyświetlenie obrazków mini dla całych składów.

Dołączony w paczce plik METEO.TXT służy tylko temu, aby jego zawartość została skopiowana do MASZYNA.INI. (Nie potrzeba go nadpisywać, jeśli ktoś posiada.) Na zakładce Ustawienia można już obejrzeć parametry atmo i light przypisane dla poszczególnych ustawień, ale jeszcze nie da się tego wkleić w scenerię.

Wersja alfa 1.0.26 - test zapisu scenerii do pliku tymczasowego

Tak więc stało się. Program modyfikuje plik wybranej scenerii i zapisuje go jako $.SCN. Dzięki temu możliwe są następujące operacje:
  • usunięcie komend time i sky, jeśli zaznaczymy, że dane EXE ich nie obsługuje,
  • podmiana nieba na wybrane na zakładce Ustawienia,
  • podmiana atmo i light na wybrane na zakładce Ustawienia.
Konkretnie podmianę określa się za pomocą trójstanowego checkboxa: niezaznaczony - nic nie zmieniać, zaznaczony - zawsze podmieniać (lub dodawać), szary - dopisać, jeśli nie było. Bardzo bym prosił o przetestowanie tego we wszystkich możliwych konfiguracjach.

Jeśli w oryginalnym pliku po FirstInit występują include z dodatkowymi składami, składy te zostaną dopisane bezpośrednio do pliku $.SCN. Umożliwi to niedługo edycję składów, a także automatyczne ustawianie headdriver czy passenger w dowolnym składzie, który wybierzemy. (Również zamianę connected na nobody dla starszych EXE.)

Aby program nie utworzył pliku tymczasowego i uruchomił symulator z oryginalnego pliku scenerii, należy odznaczyć kwadrat na dole (to jest rozwiązanie chwilowe).

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2345
  • MI, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #77 dnia: 15 Grudnia 2007, 05:15:20 »
Z grubsza potestowałem w różnych sytuacjach (konfiguracjach) i nie zauważyłem jakiś błędów :).
Czyli (przynajmniej u mnie) w wersji 1.0.26 wszystko działa :D.

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #78 dnia: 15 Grudnia 2007, 10:41:14 »
Ostatnio powstaje duzo tekstur do wagonow osobowych i towarowych - moze jakas opcja 'utworz sklad' ktora sposrod dostepnych  tekstur losowo nam stworzy sklad?

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Grudnia 2007, 13:21:29 »
To może dotyczyć także byka i innych maszyn: jak na razie mamy 5 modeli i 25 tekstur ET22: można przypisać do każdego modelu dane tekstury (np. do 201E przypisane są 201E-299.tga, 201E-602.tga itd, do 201E-w 201E-w-218.tga, 201E-w-239.tga i tak dalej) - każda lokomotywa jest serii ET22, więc wybieramy sobie lokomotywę ET22, a program z dostępnych lokomotyw (każdej odpowiada 1 tekstura: np ET22-168 odpowiada tekstura 201E-wzez-168.tga, ET22-922 odpowiada tekstura 201E-922.tga) losuje jedną lokomotywę (np. ET22-168), przypisuje jej teksturę (201E-wzez-168.tga) a potem model (201E-wzez). Można wprowadzić również kryterium Zakładu Taboru - wybieram sobie ET22 z Zakładu Taboru w Białymstoku (ZT mogą być określane numerkami), a symulator losuje (spośród tych maszyn, które są w tym Zakładzie Taboru - mamy tu ET22-602, 744, 745, 998, 1007), po wylosowaniu maszyny dobierana jest tekstura, model itd.

Jest to wykonalne? Ma to sens?
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #80 dnia: 15 Grudnia 2007, 13:46:47 »
Ogólnie pomysł losowego dobierania tekstur bardzo mi się podoba. Do tego stopnia, że dodam jeszcze losowe ustawienie nieba i meteo (nie wiem jeszcze, czy to sensownie wyjdzie).

Zastanawiałem się właśnie, co zrobić z teksturami, jeśli mamy do wyboru kilka modeli. Pomysł na powiązanie między teksturami a modelami opisałem w wątku topic,4386.0.html. Problem jest tego typu, że zarówno jest kilka modeli PKP\201E, które są wymienne, ale również kilka modeli jest w PKP\EU07 - tu nie wszystkie modele są wymienne (203E-A nie ma sensu zamieniać z 4E). Trzeba by jeszcze dodać do pliku konfiguracyjnego tekstur informację, które modele są wymienne. Być może wystarczy ta informacja, co już jest (myślę tu o nazwie, która jest podana za nazwą modelu). Może na początek zrobię podmianę tekstur bez zmiany modelu i zobaczymy, jak to funkcjonuje.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #81 dnia: 15 Grudnia 2007, 14:56:06 »
Myślę, że można to rozpisać w formie takiego drzewa:

lokomotywa serii ET22 - folder dynamic PKP/201E
                                                  ||
   możliwe lokomotywy do wyboru      ||
                                                  ||

ET22-135   ET22-168  ET22-218  ...  ET22-1007  ...  ET22-1146 (do każdej lokomotywy w liście wyboru linjka tekstu z opisem, do każdej lokomotywy osobna miniaturka)

po wybraniu lokomotywy symulator wczytuje już zdefiniowaną teksturę i model, dla każdej lokomotywy w odpowiednim pliku tekstowym wg klucza, który później się ustali -  zdefiniowana nazwa tekstury oraz modelu (tekstura i model leżą we wcześniej określonym folderze: tutaj dynamic/PKP/201E)

Do każdej tekstury obok definiowania modelu i tekstury można zdefiniować Zakład Taboru - każdemu będzie odpowiadał odpowiedni numerek, np. 01-Białystok, 02-Bydgoszcz itd

Podczas wyboru lokomotywy albo wybieramy maszynę z listy wszystkich ET22 (np. ET22-135) i wg informacji zawartych w pliku tekstowym jest do niej dobierana tekstura (201E-135.tga) i model (201E)

Jeśli bierzemy losowo, to z listy wszystkich ET22 (a więc ET22-135, ET22-168, ... , ET22-1146) jest wybierana jedna lokomotywa, potem do niej dobierana jest tekstura i model

Jeśli bierzemy tylko z ZT Białystok, wtedy program sprawdza wszystkie lokomotywy i wyświetla listę tylko tych, które w linijce ZT mają "01", my wybieramy lokomotywę z listy i program wczytuje resztę danych j.w.

Jeśli bierzemy losowo z ZT Białystok, najpierw komputer wybiera te białostockie, j.w. a potem z kilku dostępnych losuje jedną i wczytuje do niej teksturę i model j.w.

Możemy też wprowadzić kryterium reflektorów (modele 201E, 201E-zez, 201E-w itd), wtedy wybieramy model, a komputer wyszukuje wszystkie ET22, które mają ten typ reflektorów i podaje listę, analogicznie może być losowa z tych maszyn

Możemy także wprowadzić kryterium malowania czoła (zielone/żółte), listew (są/nie ma), ewentualnie zakładu który robił naprawę.

Informacje nt lokomotywy, modelu, tekstury, ZT i ew. innych danych byłby dodawane do specjalnego pliku przy okazji instalowania tekstury instalatorem (wypakowywałby teksturę do odpowiedniego folderu oraz dopisywał dane do odpowiedniego pliku, tak że program do odpalania symulatora widziałby tę lokomotywę bez zbędnych komplikacji).

Myślę że coś takiego byłoby sensowne. Co o tym sądzisz?
 
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #82 dnia: 15 Grudnia 2007, 19:09:28 »
Wydaje mi się, że taka zaawansowana konfiguracja losowego doboru tekstur będzie zbyt skomplikowana, żeby tego używać. Myślę, że w zupełności wystarczające będzie pozostawienie dwóch opcji: ręcznego ustalania tekstury dla każdego pojazdu i losowych ustawień dla wszystkich pojazdów. Ewentualnie oddzielić losowość tekstur dla wagonów i dla lokomotyw (aby tylko tekstury wagonów były losowane).

Wersja alfa 1.0.27 z opcją losowego ustawiania nieba i pogody

Na razie, w wersji 1.0.27 dodałem opcję losowego ustawienia nieba i pogody. Dosyć ciekawie to wygląda, bo nigdy nie wiadomo, na jakie warunki trafimy. :) Po paru próbach mam wrażenie, że niektóre ustawienia atmo i light, jakie były w pliku METEO.TXT programu @Paula nie bardzo się nadają do użytku. Na przykład budynki w oddali robią się białe, co na tle granatowego nieba wygląda dość dziwnie (bardzo duży kontrast).

Gdyby komuś się udało wypracować ciekawe wpisy atmo i light, to będę wdzięczny za podzielenie się. Na razie można je ręcznie poprawiać w pliku MASZYNA.INI. Wpis zaczyna się nazwy, która jest wyświetlana, dalej znak równości i składnia jak w scenerii (tylko że wszystko musi być w jednej linii).

Kod: (Dotychczasowe ustawienia) [Zaznacz]
[METEO.TXT]
Pogodny dzień=atmo 0.60 0.70 0.85 300 1700 0.60 0.70 0.85 endatmo light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight
Noc=atmo 0.0 0.0 0.0 200 1000 0.0 0.0 0.0 endatmo light -100 100 50 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.5 0.3 0.3 endlight
Wczesny poranek=atmo 1.0 0.7 0.7 100 300 1.0 0.7 0.7 endatmo light -100 100 50 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 1.0 0.2 0.2 endlight
Mgła=atmo 1.0 1.0 1.0 70 200 1.0 1.0 1.0 endatmo light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight
Deszczowy dzień=atmo 0.4 0.4 0.43 100 300 0.4 0.4 0.43 endatmo light -100 100 50 0.35 0.35 0.35 0.35 0.35 0.35 1.0 0.45 0.45 endlight

NB Wersję 1.0.26 pobrało dotychczas 17 osób.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #83 dnia: 15 Grudnia 2007, 19:31:33 »
Rozchodzi sie tez o to aby potem majac przykladowo pociag pospieszny 'wylosowalo' nam sie zestawienie
B+A+B+A+B+A+A+A :]

Offline loleczek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #84 dnia: 15 Grudnia 2007, 21:42:29 »
Ver. 1.0.27...jedyny "błąd" jaki zauważyłem to to, że gdy za szybko coś klikne (Np szybko przelącze 2  kategorie) to programik sie zawiesza, czasem odprawia z kwitkiem do windowsa :|

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #85 dnia: 16 Grudnia 2007, 18:50:12 »
Jeśli chodzi o opis pojazdów [tekstur], to myślę, że można zapisać to takim kluczem:

type: ET22
folder: dynamic/PKP/201E

ET22-135
201E-135.tga
201E
//ET22-135 należy do ZT w Ostrowie Wielkopolskim, ostatnią naprawę przeszła ble ble ble ZNTK Poznań ble ble żółte czoło ble ble.

ET22-168
201E-wzez-168.tga
...
//ET22-1146 należy do... ble.

endtype

type: EU07
...

gdzie type oznacza serię lokomotywy, folder - folder z plikami tekstur i modeli, a potem: pierwsza linijka - nazwę dynamic, druga - nazwę pliku tekstury replacableskin, trzecia - nazwę modelu, czwarta - opis lokomotywy dla potrzeb użytkownika programu startowego.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5716
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #86 dnia: 16 Grudnia 2007, 19:25:59 »
Ver. 1.0.27...jedyny "błąd" jaki zauważyłem to to, że gdy za szybko coś klikne (Np szybko przelącze 2  kategorie) to programik sie zawiesza, czasem odprawia z kwitkiem do windowsa :|
Nie wiesza się, raczej nie zdąży zrobić wcześniej zadaną czynność.

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #87 dnia: 17 Grudnia 2007, 12:18:42 »
Zrobiłem wczoraj losowanie tekstur. Są jeszcze dwie rzeczy do przemyślenia.

Po pierwsze, każdy człon EN57 dostaje inną teksturę. :) Podobnie jest z lokomotywami dwuczłonowymi. Trzeba by sprawdzić, czy dobrym rozwiązaniem będzie utrzymanie tej samej tekstury dla wszystkich pojazdów w ukrotnieniu.

Po drugie, przydałoby się automatyczne sprawdzanie posiadanych tekstur, bo ich ręczne wpisywanie jest uciążliwe. Wstępnie przyjąłem, że pliki graficzne wielkości powyżej 192kB będą uznawane za tekstury pojazdów. Może się zdarzyć, że czasem coś zostanie oteksturowane nie tym, co trzeba. Wtedy będzie trzeba w katalogu danych pojazdów zaznaczyć, że dany plik teksturą nie jest.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3529
  • Inżynier testu
    • Zobacz profil
    • Automatix Sp. z o.o.
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #88 dnia: 17 Grudnia 2007, 12:57:15 »
Po pierwsze, każdy człon EN57 dostaje inną teksturę. :) Podobnie jest z lokomotywami dwuczłonowymi. Trzeba by sprawdzić, czy dobrym rozwiązaniem będzie utrzymanie tej samej tekstury dla wszystkich pojazdów w ukrotnieniu.
Raczej nie. Ustawiając 2xEU07 w ukrotnieniu (vide np. Moczniki Zdrój) dostaną tą samą teksturę. Moim zdaniem lepiej zrobić spis obiektów, które muszą dostać tą samą teksturę. Wszak nie jest ich zbyt wiele (3 lokomotywy i parę jednostek).
Pozdrawiam, Quark-t

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #89 dnia: 17 Grudnia 2007, 17:26:23 »
To jest taka wersja tymczasowa, jakby ktoś bardzo chciał sprawdzić działanie losowych tekstur. Wymaga to na razie nieco własnego wkładu pracy. Przygotować trzeba tak:
  • Na zakładce Tabor posiadany nacisnąć Sprawdź posiadany tabor. W efekcie w katalogach obiektów ruchomych zostaną utworzone pliki TEXTURES.TXT o niezbyt ciekawej zawartości.
  • Pliki te należy przejrzeć i dopisać w nich nazwy tekstur, oraz modele, do których pasują. Tu proponuję posiłkować się opisem w wątku 4386 oraz paczką z przykładami [link usunięty]. Ja tworzyłem te przykłady poprzez wykonanie komendy DIR >textures.txt, a potem ręczną edycję pliku do odpowiedniej postaci.

Uruchomienie z losowo dobranymi teksturami (po uzupełnieniu plików TEXTURES.TXT):
  • Wykonać Sprawdź posiadany tabor.
  • Wybrać scenerię.
  • Przycisnąć Losuj tekstury.
  • Wybrać pojazd.
  • Przycisnąć Uruchom symulator.

Uwaga! Wersja 1.0.28 zapisuje w głównym katalogu plik LIST.TXT, który zawiera spis wszystkich znalezionych modeli (w zasadzie nazw plików *.chk) oraz ilość tekstur dla danego modelu.
Cytat: przykładowy fragment z dopisanym komentarzem
PKP\EU07\303E=3  //3 tekstury dla EU07
PKP\EU07\4E=2      //2 tekstury dla EU06/EU07-001
PKP\ET22\201E=0  //tekstury dla ET22 nie zostały spisane

Scneria ze zmienionymi teksturami zapisywana jest do pliku SCENERY\$.SCN. Nie sprawdzałem, jak to działa w przypadku dużych scenerii umieszczonych w jednym pliku (Krewetkowo, calk1 - może lepiej wydzielić z nich plik .scm?). Żadne inne pliki nie są modyfikowane.

Nie polecam tej zabawy osobom, które się nie orientują w katalogach i plikach symulatora. W kolejnych wersjach wykrywanie tekstur będzie uproszczone i zautomatyzowane. Niemniej opracowanie ogólnego algorytmu wiązania modelu do tekstury wymaga więcej pracy, niż początkowo sądziłem.

Ps. Będę wdzięczny za jakiś screen, jak komuś się uda uruchomić scenerię z losowanymi teksturami. Ja nie posiadam zbiorów tekstur.

2008-04-25 usunięty link do pliku z przykładowymi opisami tekstur. Od wersji 1.0.43 opisy tekstur można pobrać programem z serwera. Obecnie przycisk pobierania jest na zakładce Tabor posiadany i pod-zakładce Narzędzia.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2008, 18:30:20 wysłana przez Ra »

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych