Autor Wątek:  Całkowo v1.5  (Przeczytany 5068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 5159
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 286
Całkowo v1.5
« dnia: 16 Września 2014, 17:57:17 »
Ten projekt nie ma nic wspólnego z Całkowem v2. Proszę nie kierować do mnie pytań o tą scenerię.

Całkowo jest dość małe, proste i niezelektryfikowane.  Idealne do nauki trasopisarstwa. Zaczęło się od pomocy @SKP w unowocześnieniu scenariusza SN61 ale poszło trochę dalej. Jak daleko zajdzie-zobaczymy. By nie kisić i licząc na opinie oraz może jakąś pomoc, zdecydowałem się na publiczne testy.

Na chwilę obecną modyfikacje obejmują:
  • Modyfikacje scenariusza całkowo_sn61 autorstwa @SKP z moimi poprawkami. Działa rozkład jazdy, otwieranie drzwi na W4 (obecnie jedynymi pojazdami z animowanymi drzwiami są ezety i BDHPUMN) i całość jest przejezdna dla AI (człowiek musi ręcznie głosić się, wyzwalając eventlaunchera "w", przynajmniej na początkowych manewrach). Poprawnie działa to dopiero na jeszcze niepublicznym exe 454 (na starszych drzwi otwierają się ze złej strony, tryb podłączania działa niepoprawnie, a SN61 nie umie zmienić kierunku).
  • Przemapowanie terenu i wody, obniżenie poziomu wody pod podmywanymi mostami.
  • Dodanie skrzyżowań i ruchu samochodów (po jednym na sieć przez błędy skrzyżowań). Drogi wymagają poprawek na osi Z w kilku miejscach.
  • Modyfikacje dekoracji. Obiekty peronowe, pola, roślinność.

Zostaną dodane:
  • Dalsze zmiany roślinności i dekoracji. To jest banalne ale dość żmudne, więc jakby ktoś chciał pomóc i obsadzić kilka km-proszę o kontakt.
  • Uzupełnienie brakujących znaków.

Odległe plany:
  • Rozbudowa zakładów przemysłowych.
  • Wprowadzenie automatyki SRK.
  • Przepisanie scenariuszy na zmodernizowany układ torowy i dodanie własnych.
  • Zmiana nazwy na Całkowo v3. ;)

Znane błędy:
  • W jednym miejscu pojazd może wjechać na szeroką drogę brukowaną z nieoewentowanym przejazdem przez tory.
  • Pętla zawracająca na drodze do stacji w Macierzewie coś nie działa.
  • Czasza nieba jest źle zorientowana.
  • Przed Boldami dom na przejeździe.
  • Brak krzyży przejazdowych w scenariuszach podstawowych-brakujące wpisy podane w temacie patcha, ale wymagają testów

Do poprawnego działania będziecie potrzebować:
Nowego exe na które musicie poczekać do kolejnego patcha. Rangowych proszę o testy na 454+.
Paczkę zielska
Paczkę przejazdów Poprawiona struktura i dodane brakujące dźwięki (18:26 16.09.14)
Samą scenerię
Patch z brakującymi modelami z logu @Tomnorda (19:52 16.09.14)

Poprawki:
Opuszczenie terenu na kilometrze 51,5 (20:40 16.09.14)
Nowe kosze na śmieci mojego autorstwa (18:30 2.10.14)

Wszystkie powyższe pliki znalazły się w patchu 10.14. W załączniku poprawka na jawne rozszerzenia tekstur terenu oraz podwójne przesunięcie zdarzeń w incu przejazdu, powodujące niedziałanie zatrzymywania samochodów po podaniu Rp1.


Jak czegoś jeszcze brakuje, to proszę o wygenerowane errorsy to dodam brakujące pliki. Większość zmian jest widoczna tylko w scenariuszu SN61. Do pozostałych zostały przeniesione tylko uwspólnione dekoracje.

Jak możecie pomóc?
Sadząc zielsko, zapewniając modele infrastruktury przemysłowej, bo nie mam z czego zakładów zbudować i testując. Proszę także o kontakt kogoś, komu działa import terenu do 3dsa, bo mój się sypie, a odrobinę bym w ziemi pokopał.

Moderację proszę o przeczyszczenie wątku co jakiś czas...
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2014, 11:56:57 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • Wiadomości: 190
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Września 2014, 20:12:50 »
Nie wiem czy jest to zamierzone bądź nie, jednak na kilometrze 51.5 model powierzchni ziemi wchodzi na torowisko, co w połączeniu z ruchem kamery tworzy nieprzyjemny efekt tego, iż w zależności od położenia kamery powierzchnia torowiska „porośniętego trawą” zmienia się.

Offline jochand

  • Betatester
  • Wiadomości: 793
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Września 2014, 12:30:20 »
W misji SN61 brakuje: Missed event: mac_zwr8bc in multiple ai_mac. @Stele nie szlo zrobic paczki dds albo tga, bo jest mieszanka.

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 5159
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Września 2014, 14:08:21 »
Nie wiem o co chodzi z tym anglikiem. Wydaje mi się poprawny.
Paczka jest z tego co mam na dysku. Co dorobiłem lub pochodzi z unoffów jest w tga a co miałem jako ddsy, pewnie też z unoffów, poszło jako ddsy. Z tym będzie problem potem, bo nie wiem który domek z jakiej scenerii pochodzi i gdzie tga do wgrywania na repo szukać.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Września 2014, 14:17:06 »
Do testów to nie ma większego znaczenia, czy jest DDS, czy TGA. DDS się robi głównie po to, żeby paczka całościowa była o połowę mniejsza (1GB zamiast 2GB), poza tym DDS się wczytują nieznacznie szybciej.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 394
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Września 2014, 16:35:35 »
Ale jak ktoś ma słaby sprzęt to różnica z użycia dds jest zauważalna. Przerobienie tych plików zajęło mi 5 minut a wzrost fps jest w granicach minimalnie 6 klatek na sekundę.
Edit: Załączam wczorajszą paczkę zielska, przejazdów i scenery jako tekstury dds.

http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_zielsko_przejazdy_dds.rar
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2014, 17:35:43 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Lelek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Września 2014, 18:47:12 »
I have moved all bushes and trees, which were on road, which  begins near Jarkawki station, out of the road. Edited file is in attachment. Please, write if they are far enough from road or you want them farther.
http://eu07.pl/userfiles/22925/priv-zielen_c.txt
(I have changed the extension of .scm file to .txt, because uploader can't upload .scm.)
M.

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 5159
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: Całkowo v1.5
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Września 2014, 19:26:51 »
They're ok. It's just about removing vegetation from roads in proximity of our railroad. But please, don't bother with it. It's waste of time at current state as when I'll get terrain in .max file I might add some ditches and will have to move trees again.
Mój kanał youtube

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych