Symulator EU07 (i nie tylko) > Tabor

 ET41 z ciężkim bruttem

<< < (6/10) > >>

AIR:

--- Cytat: "EU07-483" ---Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...
--- Koniec cytatu ---


nie prawda!!
piach wcale nie zwiększa współczynnika tarcia między kołem, a szyną tylko powoduje, że koła mają opór jak napotkają piach co powoduje zmniejszenie prędkości obrotu ich czyli zaprzestanie rolowania

youBy:

--- Cytat: "AIR" ---
--- Cytat: "EU07-483" ---Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...
--- Koniec cytatu ---


nie prawda!!
piach wcale nie zwiększa współczynnika tarcia między kołem, a szyną tylko powoduje, że koła mają opór jak napotkają piach co powoduje zmniejszenie prędkości obrotu ich czyli zaprzestanie rolowania
--- Koniec cytatu ---
Oj, właśnie że kolega @EU07-483 ma rację, gdyż tutaj fizyka się kłania. Pisek powoduje wzrost wpółczynnika tarcia statycznego, a co za tym idzie przyczepności, a dalej wzrost oporów ruchu. Koła troszkę hamują, ze względu na wzrost oporów, natomiast tak naprawdę to przy większej przyczepności do koła może być przyłożona większa siła i nie spowoduje ona poślizgu, czyli poślizg ustaje. Ten opór o którym mówisz, to właśnie zwiększona przyczepność.

AIR:
a jak posypiesz piach na ulice to zwiększy tarcie? przecież wtedy łatwiej samochodem wpaść w poślizg.
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat

youBy:

--- Cytat: "AIR" ---a jak posypiesz piach na ulice to zwiększy tarcie? przecież wtedy łatwiej samochodem wpaść w poślizg.
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat
--- Koniec cytatu ---
Otóz odsyłam Ciebie do tablic fizycznych i współczynników tarci pomiędzy różnymi substancjami. Weź jeszcze pod uwagę jedno. Na kolei sypie się niewielkei ilości pisaku i to bardzo drobnego, podczas gdy ten sypany na drogi jest większy (ma większe ziarna) oraz z reguły jest tego kilka warstw

Krzysiek626:

--- Cytat: "AIR" ---
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat
--- Koniec cytatu ---

Tu akurat mogę się wypowiedzieć: Współczynnik tarcia kół o szyny bywa bardzo różny. Zależy od wielu czynników. Między innymi od temperatury, wilgotności powietrza i siły nacisku koła na szynę. ( To nie jedyne czynniki). Od współczynnika tarcia zależy przyczepność koła do szyny. Jeżeli siła napędowa koła jest większa od przyczepności powoduje poślizg czyli rolowanie i jest  to zerwanie przyczepności. Aby temu zapobiec sypie się piach. To samo dotyczy hamowania. Niby banał a proszę popróbować pogłaskać wrażliwą częścią ciała gołą szynę i posypaną piaskiem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod