Autor Wątek:  Patch 18.01 - problemy  (Przeczytany 65936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolejowy Maks

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #150 dnia: 19 Lutego 2018, 11:07:41 »
@Piotr93   Dzięki, spróbuję.
Cześć, привет, Hey, 你好, 안녕, Hola

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #151 dnia: 20 Lutego 2018, 09:43:13 »
Witam! U mnie występuje problem, polegający na (w którymś momencie symualcji), na niektórych sceneriach na początku, na innych w połowie, zawieszenie symulacji i wyrzucenie komunikatu, że eu07.exe przestał działać. Załączam log, errors oraz crashdump. Przejazd realizowany na Drawinowie (dzień). Pociąg 7104 z EP07 - 376 (podmieniona).




« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2018, 09:47:53 wysłana przez AnteqKolejowy »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #152 dnia: 20 Lutego 2018, 15:17:20 »
Ciężko określić, sypie się w sterowniku. Spróbuj zaktualizować sterowniki graficzne.

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #153 dnia: 20 Lutego 2018, 15:18:08 »
Tak myślałem. Dziękuję. Spróbuję. Mam nadzieję, że system się znowu nie sypnie po aktualizacji :/

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #154 dnia: 20 Lutego 2018, 16:16:42 »
Nie wiem czy dobrze kojarze, ale chyba u kogos z tego typu karta problem wysypow skonczyl sie po wylaczeniu multisamplingu. Sprobuj ustawic ten parametr na 0 w pliku .ini

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #155 dnia: 21 Lutego 2018, 12:03:50 »
Hmmm. Póki co, nie miałem czasu przejechać się na jakiejś scenerii zaimplementowanej do patcha. Jednakże taki sam wysyp ma miejsce już na starcie pierwszego scenariusza "L053 poranek". Ja wiem, że dział testów, to nie dział publikacji. Mam jednak gorącą prośbę: czy w tym przypadku wysyp również ma miejsce w sterowniku? Ułatwiło by mi to testowanie, gdyż do wysypu dochodzi już po paru sekundach uruchomienia symulacji. Nie zawsze mam czas przejechać się na trasie, na której wysyp występuje w środku. A jeśli w tym przypadku, wysyp ma również miejsce w sterowniku, jestem w stanie szybko sprawdzać działanie po zmianie sterownika/ów. Testowane oczywiście na najnowszej paczce "L053 poranek".


Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #156 dnia: 21 Lutego 2018, 13:34:52 »
Też
Thread 0 (crashed)
 0  nvoglv64.dll + 0xed8c9c
    rax = 0x0000000000000000   rdx = 0x000002defaea4068
    rcx = 0x000002d685e40000   rbx = 0x0000000000000001
    rsi = 0x0000000000000005   rdi = 0x000002d685e40000
    rbp = 0x0000000000000000   rsp = 0x000000da400ff438
     r8 = 0x000002d6faeeba50    r9 = 0x0000000000000000
    r10 = 0x000002defaea4068   r11 = 0x000002d6faeeba50
    r12 = 0x0000000000000000   r13 = 0x0000000000000000
    r14 = 0x000002d68bed80a0   r15 = 0x000002d72638dfd0
    rip = 0x0000000060368c9c
    Found by: given as instruction pointer in context
 1  nvoglv64.dll + 0xef23ce
    rsp = 0x000000da400ff440   rip = 0x00000000603823ce
    Found by: stack scanning
 2  eu07.exe!opengl_renderer::Render(TSubModel *) [renderer.cpp : 2439 + 0x34]
    rsp = 0x000000da400ff450   rip = 0x00007ff62a37f5f4
    Found by: stack scanning
 3  nvoglv64.dll + 0xe396e2
    rsp = 0x000000da400ff470   rip = 0x00000000602c96e2
    Found by: stack scanning
 4  nvoglv64.dll + 0xe383ce
    rsp = 0x000000da400ff550   rip = 0x00000000602c83ce
    Found by: stack scanning
 5  nvoglv64.dll + 0xe6893f
    rsp = 0x000000da400ff5a0   rip = 0x00000000602f893f
    Found by: stack scanning
 6  nvoglv64.dll + 0xe6a92a
    rsp = 0x000000da400ff650   rip = 0x00000000602fa92a
    Found by: stack scanning
 7  eu07.exe!opengl_renderer::Render(TModel3d *,material_data const *,float const,Math3D::vector3 const &,Math3D::vector3 const &) [renderer.cpp : 2186 + 0xf7]
    rsp = 0x000000da400ff680   rip = 0x00007ff62a381dfe
    Found by: stack scanning
 8  eu07.exe!opengl_renderer::Render(TAnimModel *) [renderer.cpp : 1935 + 0x62]
    rsp = 0x000000da400ff6f0   rip = 0x00007ff62a37e6d0
    Found by: stack scanning
 9  eu07.exe!opengl_renderer::Render(std::_Vector_iterator<std::_Vector_val<std::_Simple_types<std::pair<double,scene::basic_cell *> > > >,std::_Vector_iterator<std::_Vector_val<std::_Simple_types<std::pair<double,scene::basic_cell *> > > >) [renderer.cpp : 1813 + 0x38]
    rsp = 0x000000da400ff760   rip = 0x00007ff62a380f30
    Found by: stack scanning
10  eu07.exe!opengl_renderer::Render_pass(opengl_renderer::rendermode const) [renderer.cpp : 524 + 0xf]
    rsp = 0x000000da400ff7e0   rip = 0x00007ff62a387af7
    Found by: stack scanning

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #157 dnia: 21 Lutego 2018, 21:34:57 »
To aktualnie zainstalowanie najnowszych sterowników i wyłączenie multisamplinu nic nie pomogło. Spróbuję powrócić do poprzedniej wersji sterownika (tej na której 17.07 z 180124 działała poprawnie) i wtedy wyłączyć multisampling. Może problem tkwił tylko w tym a nie w sterowniku. Zdam relację.

Offline Zigi3OO

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #158 dnia: 24 Lutego 2018, 12:16:41 »
Właśnie jestem po objeździe wszystkich zimowych scenerii w Całkowie, opiszę kilka sytuacji które napsuły mi krwi w ich trakcie:

1. Jedyna sceneria której nie zdołałem ukończyć: calkowo_osobowy_zima — stonka w Pomiankach blokuje się w czasie manewrów, w zależności od zgrania w czasie spotykamy ją podczas jazdy do lub z Jarkawek pod semaforem wjazdowym od strony Wilisia. Nie da się do niej wsiąść i odblokować trasy. Próbowane 2 razy — ten sam efekt (nie zachowałem loga niestety).

2. W scenerii retro_zima, misja druga — stonka manewrująca w Macierzewie blokuje się pod jeśli dobrze pamiętam Tm10 z dwoma wagonami powodując brak możliwości wyjazdu z Całkowa pociągiem powrotnym. Udało mi się ją odblokować w następujący sposób: reset AI, lokomotywa kończy manewry i... dalej nic. Reset AI w pociągu na wjeździe do Macierzewa, który dostaje przelot przez Macierzewo i jedzie dalej odblokowując nasz w Całkowie. Próbowane 2 razy (zabawa z odblokowywaniem tylko raz, za drugim mi się nie chciało). Załączam dziennik i błędy z tej przygody (drugiego podejścia).

3. Ignorowanie sygnału zezwalającego na jazdę w SU45 i ST45 w różnych scenariuszach (oczywiście reset AI i czekanie na opóźniony przyjazd), wydaje mi się jednak że przestałem to spotykać od
momentu kiedy przed każdym uruchomieniem symulatora zacząłem klikać "sprawdź posiadany tabor" w Rainsted — totalnie nie rozumiem, może to było losowo, zostawiam interpretację mądrzejszym. :)
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2018, 12:49:17 wysłana przez Zigi3OO »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #159 dnia: 24 Lutego 2018, 18:08:35 »
O, wlasnie tez o misji Macierzewo - Jarkawki - Macierzewo w tym scenariuszu (Calkowo retro zima) chcialem pisac. Z wypowiedzi autora scenariusza w tescie dodatkow (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29552.0.html) wynika, ze dzialalo poprawnie na exe z 5 sierpnia zeszlego roku.

Potwierdzam blokowanie sie stonki w Macierzewie - nie dopycha platform do konca toru, przez co czolo wystaje za tarcze Tm10, odpina sie od wagonow i zmienia czolo i stoi. W tabelce skanowania stonki owej tarczy nie ma (zal. 1, okolo 15:09 czasu symulacji). Kiedy przesiadlem sie do niej, recznie przejechalem za Tm4, zmienilem kierunek, i wlaczylem AI, stonka wykonala reszte manewrow poprawnie. Problem w wersji letniej nie wystepuje.

Nie wjezdza do Macierzewa BR285, ktorej wjazd podawany jest wedlug pliku ze zdarzeniami okolo 16:15. Zdarzenie wykonalo sie:
Cytat: log.txt
EVENT LAUNCHED: mac_ruszaj_st43
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: mac_daleko3_s2
EVENT LAUNCHED: mac_daleko3_s2
Sklad dalej stoi, semafor (a wlasciwie jego proteza) jest w tabelce (zal. 2, okolo 16:51 czasu symulacji). Ten sam problem dotyczy wersji letniej (tam sklad z ST43).
Rozgrzebywanie problemu: Te sklady startuja z toru AAA_none9906, do ktorego przypisane jest odpowiednie zdarzenie (event2 mac_daleko3_sem_info), predkosc skladu jest niezerowa, wiec teoretycznie powinno dzialac.

UPDATE 28.02.2018: Powodem blokowania stonki w Macierzewie sa za dlugie wagony 424z, po zmianie na krotsze, np. Rlmmp, chodzi w porzadku. Powodem blokowania ST43/BR285 byla zerowa predkosc podana w jednym z torow (pierwotnie czytajac tabelke pomylilem nazwe toru AAA_none9906 z AAA_none9908). W rev. 2315 dodalem zdarzenie, ktore zmienia te predkosc wraz z podaniem przez proteze semafora mac_daleko3 sygnalu zezwalajacego na jazde. W efekcie scenariusz jest przejezdny do Paszek Wielkich, gdzie nie sa waywolywane odpowiednie zdarzenia, przez co utykamy nie dostajac wyjazdu.

Log jako trzeci zalacznik.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2018, 20:46:33 wysłana przez joey »

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #160 dnia: 25 Lutego 2018, 17:46:53 »
Lok. EP07-1023, sceneria L61 tlk1. Od Blachowni do Herbów, wszystkie semafory na "Stój" w Herbach miałem podany wjazd, ale od Herbów do Lublińca jechałem po torze prawym i w Lublińcu wpuścili mnie na tor zajęty przez cysterny.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline szakal79

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #161 dnia: 28 Lutego 2018, 17:09:18 »
Czy bedą dzwieki w lok jak w poprzednich wersjach chodzi mi o silniki o wentylatory
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2018, 17:10:34 wysłana przez szakal79 »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #162 dnia: 28 Lutego 2018, 20:01:39 »
Hmmm. Póki co, nie miałem czasu przejechać się na jakiejś scenerii zaimplementowanej do patcha. Jednakże taki sam wysyp ma miejsce już na starcie pierwszego scenariusza "L053 poranek". Ja wiem, że dział testów, to nie dział publikacji. Mam jednak gorącą prośbę: czy w tym przypadku wysyp również ma miejsce w sterowniku? Ułatwiło by mi to testowanie, gdyż do wysypu dochodzi już po paru sekundach uruchomienia symulacji. Nie zawsze mam czas przejechać się na trasie, na której wysyp występuje w środku. A jeśli w tym przypadku, wysyp ma również miejsce w sterowniku, jestem w stanie szybko sprawdzać działanie po zmianie sterownika/ów. Testowane oczywiście na najnowszej paczce "L053 poranek".
Też miałem ten problem. Wysyp następuje w momencie uaktywnienia eventów visible. Ma to za zadanie wybrać losową wartość ograniczenia czasowego na szlaku Turów - Brzeziny. Jednakże coś chyba jest jeszcze nie tak z tymi eventami, i u siebie rozwiązałem ten problem poprzez likwidację tego bajeru.

Potwierdzam blokowanie sie stonki w Macierzewie - nie dopycha platform do konca toru, przez co czolo wystaje za tarcze Tm10, odpina sie od wagonow i zmienia czolo i stoi. W tabelce skanowania stonki owej tarczy nie ma (zal. 1, okolo 15:09 czasu symulacji). Kiedy przesiadlem sie do niej, recznie przejechalem za Tm4, zmienilem kierunek, i wlaczylem AI, stonka wykonala reszte manewrow poprawnie. Problem w wersji letniej nie wystepuje.
Podejrzewam, że główną przyczyną problemów w tamtym miejscu jest niezbyt szczęśliwe przypisanie tarczy do toru. Pokombinuję w tym temacie, tak aby nie trzeba było skracać wpychanego składu.

Nie wjezdza do Macierzewa BR285, ktorej wjazd podawany jest wedlug pliku ze zdarzeniami okolo 16:15. Zdarzenie wykonalo sie:
Cytat: log.txt
EVENT LAUNCHED: mac_ruszaj_st43
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: mac_daleko3_s2
EVENT LAUNCHED: mac_daleko3_s2
Sklad dalej stoi, semafor (a wlasciwie jego proteza) jest w tabelce (zal. 2, okolo 16:51 czasu symulacji). Ten sam problem dotyczy wersji letniej (tam sklad z ST43).
Rozgrzebywanie problemu: Te sklady startuja z toru AAA_none9906, do ktorego przypisane jest odpowiednie zdarzenie (event2 mac_daleko3_sem_info), predkosc skladu jest niezerowa, wiec teoretycznie powinno dzialac.

UPDATE 28.02.2018: Powodem blokowania stonki w Macierzewie sa za dlugie wagony 424z, po zmianie na krotsze, np. Rlmmp, chodzi w porzadku. Powodem blokowania ST43/BR285 byla zerowa predkosc podana w jednym z torow (pierwotnie czytajac tabelke pomylilem nazwe toru AAA_none9906 z AAA_none9908). W rev. 2315 dodalem zdarzenie, ktore zmienia te predkosc wraz z podaniem przez proteze semafora mac_daleko3 sygnalu zezwalajacego na jazde. W efekcie scenariusz jest przejezdny do Paszek Wielkich, gdzie lokomotywa nie wywoluje dalszych zdarzen, w efekcie utykamy pod semaforem E.
Kiedyś AI potrafiło ruszyć w sytuacji, gdy część pociągu znajdowała się na torze z przypisaną zerową prędkością. Teraz już tak nie jest, a poruszony wyżej problem dotyczy większej ilości scenariuszy - na pewno w Całkowie Noc nie może przez to ruszyć towarowy, choć nie wpływa to na przejezdność scenariusza nocnego. Proponuję inne rozwiązanie: tor AAA_none9908 otrzyma prędkość większą od 0, a za nim dołożony zostanie krótki dodatkowy tor (np.: AAA_none9909) z zerową prędkością.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #163 dnia: 28 Lutego 2018, 21:48:45 »
Witam. Jazda staje się praktycznie niemożliwa ze względu na niskiej jakości dźwięk runningnoise, który dosłownie ryje mi dziurę w głowie. Gdy obracam się w lewo w kabinie, wszystko jest w porządku, jednak gdy patrzę na wprost, słyszę tylko dźwięk runningnoise z lewego głośnika. Czy ktoś podpowie jak wyłączyć pozycjonowanie dźwięków?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #164 dnia: 28 Lutego 2018, 21:56:26 »
Na nowszych exe pozycjonowanie runningnoisa jest wyłączone. Pracujemy nad poprawkami udźwiękowienia pojazdów, ale zajmie to kilka miesięcy dla popularnego taboru.
Mój kanał youtube

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #165 dnia: 28 Lutego 2018, 22:11:37 »
Znalazłem dziurę w modelu ET21, i czy pozycja kamery w sputniku nie jest za nisko?
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #166 dnia: 28 Lutego 2018, 23:53:21 »
Jest zatem możliwość przyciszenia tego dźwięku? Podczas jazdy powyżej 100km/h nie słychać nic w kabinie poza runningnoise.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #167 dnia: 01 Marca 2018, 00:52:31 »
Jak najbardziej. Zmniejsz mnożnik amplitudy w mmd danego pojazdu. Opis składni na wiki. W czym konkretnie runningnoise zagłusza wszystko? Pojazdy staramy się robić kompleksowo, ale jak wartość jest tam z kosmosu, to można i doraźnie tylko to poprawić.
Mój kanał youtube

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #168 dnia: 01 Marca 2018, 18:37:29 »
Dlaczego na traxxie blokuje się opuszczanie pantografów? Nie mogę opuścić ani przedniego ani tylnego.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #169 dnia: 01 Marca 2018, 18:52:14 »
Bullshit, działa. Świta mi, że w pewnym momencie nie działało, ale w logu svn ta poprawka nie jest opisana. Zaktualizuj sobie mmd.
Mój kanał youtube

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #170 dnia: 02 Marca 2018, 19:53:44 »
Sprawdziłem wszystkie problemy zgłaszane powyżej do Całkowa, i wszystkie udało się naprawić. W każdym przypadku przyczyną była infrastruktura:
- blokowanie się zdawczego w Pomiankach w misji osobowej - problem rozwiązany, semafory wjazdowe zostały przypisane w korzystniejszych miejscach (dotąd były dobrze przypisane, ale teraz są "jeszcze lepiej").
- niemożność ruszenia towarowego zza Macierzewa - dodany dodatkowy tor. Zmianę również zrobiono z drugiej strony Macierzewa.
- blokowanie się stonki na manewrach w Całkowie Retro - dodane przypisanie tarczy do toru stykającego się z zwrotnicą. Wcześniej tego nie było z uwagi na dość znaczne oddalenie tarczy Tm10 od zwrotnicy.

A tutaj paczuszka z poprawionymi torami:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_poprawka.7z

Dodane. Rev, 2319. @Stele
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2018, 19:57:53 wysłana przez Stele »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #171 dnia: 03 Marca 2018, 17:08:42 »
Całkowo_towarowy, odpalone na exe z patcha. Samochody jeżdżą jak chcą. Po manewrach fiata, kończy się scenariusz ponieważ gagar który miał przyjechać - ani drgnie, a fiat bez niego nie pojedzie dalej.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #172 dnia: 03 Marca 2018, 17:57:14 »
Pobierz poprawkę torów z posta wyżej, wówczas gagarin przyjedzie.

Z samochodami jest w ogóle ciekawa sprawa. Przejechałem sobie ostatnio L053 o poranku na poprzedniej paczce, ale na exe 180223. Wszystkie samochody jeździły bez zarzutu, zatrzymywały się bezbłędnie przed szlabanami. Ostatnio uruchomiłem ten sam scenariusz, to samo exe, ale z patchem 1801. I nagle samochody zaczęły jeździć, jak gdyby ich kierowcy byli na porannym kacu - notorycznie przejeżdżały szlabany.

W nowym patchu nie ma kozłów oporowych autorstwa Krzysia (w scenariuszu poranek zgłosiło mi ich brak). Według wątku publikacji zostały dodane do repozytorium. Czyżby zostały potem usunięte?

Offline Pyro

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #173 dnia: 03 Marca 2018, 18:19:11 »
Pobierz poprawkę torów z posta wyżej, wówczas gagarin przyjedzie.
Ja to się instaluje?

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #174 dnia: 03 Marca 2018, 18:33:33 »
Wypakować do głównego katalogu maszyny..

Offline Zigi3OO

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #175 dnia: 03 Marca 2018, 18:35:09 »
Rzeczywiście stonka w Pomiankach nie blokuje już głowicy, ale za to zgodnie z opisanym przeze mnie problemem nr trzy (który pierwszy raz nie dotyczył SU/ST45, więc pojazd nie ma znaczenia)

Cytuj
3. Ignorowanie sygnału zezwalającego na jazdę w SU45 i ST45 w różnych scenariuszach (oczywiście reset AI i czekanie na opóźniony przyjazd), wydaje mi się jednak że przestałem to spotykać od
momentu kiedy przed każdym uruchomieniem symulatora zacząłem klikać "sprawdź posiadany tabor" w Rainsted — totalnie nie rozumiem, może to było losowo, zostawiam interpretację mądrzejszym. :)

nie rusza z miejsca po podaniu S2 na wyjazdowym... Wsiadłem do niej i zacząłem się męczyć z uruchomieniem a w tym czasie mój pociąg przejęło AI i... Wróciło nim do Jarkawek...

W załącznikach zdjęcie, dziennik i plik errors.


Proszę zmniejszyć obrazek do regulaminowej wagi 250KB.
Matek123


Perzepraszam, poprawione :>
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2018, 18:49:11 wysłana przez Zigi3OO »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #176 dnia: 03 Marca 2018, 20:56:11 »
Sprawdziłem u siebie kilka razy i stonka nie ma problemów z ruszeniem spod semafora...

Za to pokazał się inny problem, stonka podjeżdżając w tor z wagonami aby je doczepić do już wcześniej przyciągniętych z Jarkawek, ma błędne skanowanie, w efekcie wbija się z dość sporą prędkością w pozostawione w peronie wagony. W normalnym trybie sprzęgnęło wagony, ale w debugmode po przyspieszeniu symulacji, następuje "eksplozja" składu i symek się wiesza.

A jeżeli chodzi o to nie ruszanie SU45 i ST45 - czy robiłeś podmiany taboru w Rainsted? Czy po podmianie zwróciłeś uwagę, czy lokomotywa ma poprawną obsadę? Bo sam już nie jeden raz kląłem na dziwną funkcjonalność nowszych wersji Rainsted, w których po podmianie lokomotywy zmienia się jej obsada na nobody.

Offline Zigi3OO

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #177 dnia: 03 Marca 2018, 21:08:47 »
Nie podmieniałem ani ST/SU45, ani tej stonki. Wszystko jak autor przykazał. W sumie na jakieś 20 uruchomień zimowych scenariuszy Całkowa od wydania paczki 18.01 zdarzyło mi się takie coś 4-5 razy. Różne scenariusze, różne pojazdy — ale zawsze oryginalne. Sama paczka świeżo zainstalowana.

Mam pewną hipotezę, spróbuję ją zweryfikować. Postaram się lepiej udokumentować ew. kolejne przypadki.

Aha — i nie jeździłem na nowej wersji nigdzie indziej niż w Całkowie, może to szerszy problem. Też postaram się sprawdzić.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2018, 21:11:12 wysłana przez Zigi3OO »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #178 dnia: 04 Marca 2018, 02:20:29 »
Za to pokazał się inny problem, stonka podjeżdżając w tor z wagonami aby je doczepić do już wcześniej przyciągniętych z Jarkawek, ma błędne skanowanie, w efekcie wbija się z dość sporą prędkością w pozostawione w peronie wagony. W normalnym trybie sprzęgnęło wagony, ale w debugmode po przyspieszeniu symulacji, następuje "eksplozja" składu i symek się wiesza.
Puscilem AI na tej trasie i nie zaobserwowalem bledu skanowania w tej sytuacji, natomiast wydarzylo sie cos innego -- przy podpelzaniu do wagonow, w odleglosci ok 10-15 m od nich (nie zwrocilem niestety uwagi czy byl aktywny tryb Shunt czy Connect) stonka dostala rozkaz "Obey train" i rozklad, i po paru sekundach toczenia sie dalej wstecz cala szczesliwa dala do przodu i stanela pod semaforem gotowa do odjazdu bez wagonow, ktore tu przyciagnela. Na scenariuszach sie nie znam wiec nie wiem niestety, czy to kwestia w oskryptowaniu, czy w exe. Log i errors w zalaczniku, uruchamiane na paczce 18.01 plus dograna poprawka zamieszczona troche wyzej w watku.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2018, 02:26:09 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Patch 18.01 - problemy
« Odpowiedź #179 dnia: 04 Marca 2018, 05:56:03 »
Tarniowo Główne.
Podczas wjazdu pociągu osobowego miałem podany semafor na: Jazdę z prędkością nie przekraczającą 100 km/h a następny semafor ,,stój". Wjechałem z prędkością 100 km/h za semafor i wykoleiło mi lokomotywę.
Misja z EU06, którą zamieniłem na testową EU07-468.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2018, 05:57:36 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.