Autor Wątek:  Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.  (Przeczytany 23336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« dnia: 18 Listopada 2017, 14:04:41 »
Witam. Chciałbym odnieść się do rozjazdów krzyżowych podwójnych zwanych dalej anglikami. Niestety w 100% scenerii rozjazdy takowe są źle ułożone. W rozjeździe krzyżowym występują cztery zwrotnice "a", "b","c" i "d" Występują one parami "ab" i "cd" . W przypadku anglików np. zwrotnica "a" jest na wprost to "b" jest na bok "c" na wprost to "d" na bok. Kłania się tutaj pierwsze przyzwyczajenie - ułożenie zwrotnicy w (+) nie stanowi że ona jest na prosto, może być na bok. Znak (+) mówi o położeniu zasadniczym . Poniżej dwa screeny z źle ustawionymi anglikami.

http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_zly_1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_zly_2.jpg


W związku z tym postanowiłem coś z tym zrobić. Okazało się to bardzo proste. Mając cztery zwrotnice w scenerii ułożyłem inaczej. Poniżej cztery zwrotnice ANGLIKA  najpierw źle które są ustawione w sceneriach. W przykładzie nie ma odcinków łączących (u mnie po 0.2m). Zwrotnica ST1_51

node -1 0 ST1_51a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1476.263 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.686 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1476.263 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 3.476 // Control vector 3
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 4
  4.497 0.0 1486.681 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrack

node -1 0 ST1_51b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  5.937 0.0 1476.348 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.793 0.0 1486.708 0.0 // Point 4
  0.0
  5.937 0.0 1476.348 0.1 // Point 1
  -0.382 0.0 3.455 // Control vector 1
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 2
  5.078 0.0 1486.734 -0.1 // Point 2
  190.0
endtrack


node -1 0 ST1_51c track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1497.309 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.886 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1497.309 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 -3.476 // Control vector 3
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 4
  5.069 0.0 1486.891 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrac

node -1 0 ST1_51d track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  3.627 0.0 1497.267 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.771 0.0 1486.907 0.0 // Point 4
  0.0
  3.627 0.0 1497.267 0.1 // Point 1
  0.382 0.0 -3.455 // Control vector 1
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 2
  4.486 0.0 1486.88 -0.1 // Point 2
  190.0
endtrack

Teraz mała zmiana. Zwrotnice "b" i "d" najpierw ustawiam łuk a potem prostą.
Zmiany podkreślone kolorem czerwonym.


node -1 0 ST1_51a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1476.263 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.686 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1476.263 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 3.476 // Control vector 3
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 4
  4.497 0.0 1486.681 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrack

node -1 0 ST1_51b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
5.937 0.0 1476.348 0.1 // Point 1
  -0.382 0.0 3.455 // Control vector 1
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 2
  5.078 0.0 1486.734 -0.1 // Point 2
  190.0
  5.937 0.0 1476.348 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.793 0.0 1486.708 0.0 // Point 4
  0.0
[/b]
endtrack


node -1 0 ST1_51c track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1497.309 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.886 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1497.309 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 -3.476 // Control vector 3
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 4
  5.069 0.0 1486.891 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrac

node -1 0 ST1_51d track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
3.627 0.0 1497.267 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.771 0.0 1486.907 0.0 // Point 4
  0.0
  3.627 0.0 1497.267 0.1 // Point 1
  0.382 0.0 -3.455 // Control vector 1
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 2
  4.486 0.0 1486.88 -0.1 // Point 2
  190.0
[/b]
endtrack

Poniżej widok na angliki które są ustanawiane prawidłowo w scenerii.

http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_dobre_1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_dobre_2.jpg


Pozostała tylko kwestia eventów i z tym sobie poradziłem.

W związku z tym że angliki są ustawiane parami a więc "ab" i "cd" do swoich scenerii dołożyłem nowy plik: "angliki.inc"
w którym są zapisane ustawienia jak poniżej w przykładzie. Plik załączamy przed eventami.

// sterowanie rozjazdu krzyzowego ST1_51abcd
event ST1_51ab- multiple 0 none ST1_51a- ST1_51b-        endevent
event ST1_51ab+ multiple 0 none ST1_51a+ ST1_51b+        endevent
event ST1_51cd- multiple 0 none ST1_51c- ST1_51d-        endevent
event ST1_51cd+ multiple 0 none ST1_51c+ ST1_51d+        endevent


No i dochodzimy do końca gdzie w eventach przekładamy angliki
w następujący sposób:

Przykład:

time 12:00 06:30 20:30 endtime

include cd/angliki.inc end

event keyCtrl01 multiple 0 none ST1_51ab-  endevent
event keyCtrl02 multiple 0 none ST1_51ab+  endevent

I w końcu wszystko gra a nie razi w oczy. Dotyczy to się też rozjazdów pojedyńczych. Jeszcze raz powtarzam (+) wcale nie oznacza że ułożenie zwrotnicy jest na "wprost" W zależności od układu torowego, przebiegów i rozjazdów ochronnych (+) może oznaczać jazdę na zboczenie. A więc jak powyżej zamieniamy w rozjeździe łuk z dołu z prostą u góry. Wtedy tez mamy (+) na bok i (-) na wprost.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2017, 15:15:43 wysłana przez matek123 »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopada 2017, 15:14:32 »
Na + i - nie poradzimy nic. + i - są dla exe, żeby wiedziało jak ma przełożyć rozjazd i to jest chyba najłatwiejsze do opanowania przy pisaniu scenariuszy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2017, 18:23:16 »
Jakos nie widzi mi sie zmiana w ten sposob. Problem polega na tym, ze mamy tak naprawde 3 ustawienia rozjazdu. Stan zasadniczy to 1 z nich, 2 to stan + i 3 stan to -. Przy starcie scenerii rozjazdy powinny ustawic sie wedlug stanow zasadniczych, tak jak pokazuje link z poprawnym screenem w pierwszym poscie. Natomiast ustawianie rozjazdow wedlug eventow za pomoca + i - musza zawsze oznaczac jazde na wprost(+) i na bok(-). Czy mozna w exe ustawic poprawne ustawienie w pozycji zasadniczej rozjazdow po zaladowaniu scenerii? Przez 15 lat ten problem nie byl az tak istotny.

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2017, 18:43:58 »
@Matek123 oczywiście + i - są dla exe tak samo jak dla urządzeń SRK. Po prostu przy układaniu scenerii wystarczy położyć prawidłowo tory. Nie "najłatwiejsze" ale winno być zgodne z zasadami układaniu torów.
@Krzysiek626 nie rozumiem skąd u ciebie się wzięły 3 ustawienia rozjadu i stan zasadniczy 1 z dwóch. STAN ZASADNICZY JEST ZAWSZE JEDEN ZWANY (+) ALE MOŻE BYĆ NA WPROST LUB NA BOK.  Czemu (+) musi oznaczać jazdę na wprost ??????? Jakoś mi to nie przeszkadza żeby (+) uruchamiało jazdę na bok tak jak w prawdziwych urządzeniach SRK. I ostatnie - przez 15 lat ten problem nie był istotny - po prostu większość myslała że tak musi być . Dla mnie nie musi i problem był rażący w oczy tak samo jak drzewa na środku toru  :-) Problem prawidłowego ustawienia anglików rozwiązałem i jeszcze za to jestem "ganiony"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2017, 19:07:47 »
Odpalona sceneria musi jakos miec ulozone rozjazdy czy angliki, to stan wyjsciowy, ktory ulegnie zmianom pod wplywem realizacji scenariusza i zawartych w nim eventow. Stan zasadniczy to stan, ktory uwazasz za prawidlowe ustawienie anglika czy rozjazdu i tak powinny sie prezentowac rozjazdy i angliki po zaladowaniu scenerii. Ten stan nie ma nic wspolnego z + i - . + i - jest nam potrzebny do ustawienia drogi przebiegu i tu musi byc jasnosc, ze + to jazda na wprost a - to jazda na krzywo. Zwyczajnie ulatwia to pisanie scenariusza. To, ze po wstawieniu anglikow i rozjazdow i odpaleniu scenerii sa one zle ustawione, nie sa winne + i -. Mamy 3 stany, 1 to ten ktory sam okreslasz jako poprawny. Nastepne dwa dotycza sterowania za pomoca + i -. Nic szczegolnego tu nie ma, po za tym, ze ustawienie zasadnicze pokrywa sie w jednych rozjazdach + a w innych z -.  Taka koncepcja zapewni latwosc pisania eventow wlasnie z powodu ze + to zawsze na wprost a - na krzywo bo exe tylko po tym rozroznia komendy do ich ustawienia. Zapewniam tez, ze nie mialem zamiaru ganic Ciebie, ani tez nie uwazam, ze problem nie istnieje, tylko nie przeszkadza. To nie brak niewiedzy, ale priorytet byl niski, aby tu poprawiac.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2017, 19:12:59 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2017, 19:15:16 »
Stary problem, ale ja nic z tego nie rozumiem. https://wiki.eu07.pl/flyspray/task/111
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2017, 23:13:14 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopada 2017, 19:25:32 »
Ja bardzo się cieszę, że udało Ci się ogarnąć angliki. Rozumiem, że w rzeczywistości położeniem zasadniczym może być kierunek w bok, ale na potrzeby exe + to na wprost, a - w bok. Definiowanie tego, że + jest w bok w którymś rozjeździe wymagałoby poważnych zmian w exe.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2017, 19:26:33 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2017, 19:28:19 »
@Matek123, wlasnie, to probowalem napisac.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Listopada 2017, 00:57:12 »
Cytuj
Rozumiem, że w rzeczywistości położeniem zasadniczym może być kierunek w bok, ale na potrzeby exe + to na wprost, a - w bok. Definiowanie tego, że + jest w bok w którymś rozjeździe wymagałoby poważnych zmian w exe.
Alez gdziez tam, co prawda na biezaco nie jestem, ale w tej kwestii raczej sie nic nie zmienilo, mianowice, event uzytkowy przelaczajacy zwrotnice, moze dowolnie sie nazywac np. na wprost moze nazywac sie figo_fago, na bok lewy_czerwcowy
Dla exe, event przelaczajacy zwrotnice i na to exe reaguje, to
event (p1)_0 switch 0.0 (p1) 0 endevent
event (p1)_1 switch 0.0 (p1) 1 endevent
Dokladnie to:
switch 0.0 (p1) 0
switch 0.0 (p1) 1

event (p1)_0 definiujemy w jakims evencie multiple, a ten event multiple, dowolnie sobie nazywamy. Ten zdefiniowany event multiple, bedzie tym uzytkowym.
np.
event (p1)figo_fago multiple 1 none  (p1)_0 endevent
Probelm jest inny, mianowice, stworzenie automatu, ktory dostosuje odpowiednio nazwy zwrotnic, ich polaczenia miedzy soba (a musza byc odpowiednio polaczone, gdyz, bezposrednie laczenie dwoch switchow, powoduje nulltrakca), eventy w incu i eventy w sceneriach. O recznym dostosowaniu, radze zapomniec.

« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2017, 01:09:59 wysłana przez Mariusz1970 »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Listopada 2017, 08:04:13 »
Dzięki za wyjaśnienie. Mimo wszystko dla zachowania ładu lepiej w naszej sytuacji, zamiast definiować kierunek zasadniczy, lepiej definiować tak jak jest teraz (na wprost/w bok).
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2017, 08:23:19 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopada 2017, 18:41:51 »
Ja bardzo się cieszę, że udało Ci się ogarnąć angliki. Rozumiem, że w rzeczywistości położeniem zasadniczym może być kierunek w bok, ale na potrzeby exe + to na wprost, a - w bok. Definiowanie tego, że + jest w bok w którymś rozjeździe wymagałoby poważnych zmian w exe.
Żadnych zmian tak jak napisałem zwykłym notatnikiem modyfikuję rozjazd w ten sposób że najpierw budowany jest łuk a potem prosta i wtedy w evencie (+) ustawia mi rozjazd na bok a (-) ustawia na wprost. Tak mam zbudowane angliki i działa to elegancko zwłaszcza że po uruchomieniu symulatora anglik wygląda jak anglik a nie zlepek czterech rozjazdów ustawionych na wprost. Dwa na bok i dwa na wprost. W budowanej scenerii Czechowice - Zabrzeg - Chybie - Zebrzydowice mam tych anglików ponad 30 sztuk i działa to jak na prawdziwej koleji.

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Listopada 2017, 18:48:20 »
Piszesz Zabrzeg jak byś coś potrzebował, bo kończę tam robotę, a trochę się tam pozmieniało.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2017, 18:52:40 wysłana przez Stele »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopada 2017, 20:19:19 »
Żadnych zmian tak jak napisałem zwykłym notatnikiem modyfikuję rozjazd w ten sposób że najpierw budowany jest łuk a potem prosta i wtedy w evencie (+) ustawia mi rozjazd na bok a (-) ustawia na wprost. Tak mam zbudowane angliki i działa to elegancko zwłaszcza że po uruchomieniu symulatora anglik wygląda jak anglik a nie zlepek czterech rozjazdów ustawionych na wprost. Dwa na bok i dwa na wprost. W budowanej scenerii Czechowice - Zabrzeg - Chybie - Zebrzydowice mam tych anglików ponad 30 sztuk i działa to jak na prawdziwej koleji.
Ok, rozumiem, ze na scenerii ktora robisz jest tak jak powinno. Jak sie ma sprawa po wstawieniu zmodyfikowanego anglika do scenerii z paczki? Jesli trzeba modyfikowac zdarzenia, to to jest sredni pomysl. Jakis czas temu scenerie byly przerabiane ze wzgledu na zmiane eventu + i - na odwrotne dzialanie niz bylo.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2017, 20:23:40 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopada 2017, 21:20:17 »
Ale tak jak zostalo to napisane - w zasadzie w Maszynie jest to poki co uproszczone. Nie mamy tutaj tablic zaleznosci, zeby trzeba bylo rozrozniac polozenia zasadnicze i inne stany logiczne urzadzen.

A i tak - tamta zmiana w zasadzie nie miala sensu. Tak jak i gownoburza o to ;)

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopada 2017, 18:44:14 »
Piszesz Zabrzeg jak byś coś potrzebował, bo kończę tam robotę, a trochę się tam pozmieniało.

Ostatnio jechałem i widziałem - ja mam Zabrzeg według planu stacji , google maps i moich zdjęć. Układ torowy zgodny w 100 ze stanem faktycznym. Mówię o Zabrzeg Czarnolesie a więc o stacji rozrządowej. :-)

Poniżej zrzuty z Rainsted Zabrzega :-)

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Listopada 2017, 18:53:08 »
Piszesz Zabrzeg jak byś coś potrzebował, bo kończę tam robotę, a trochę się tam pozmieniało.

Jak znasz Zabrzeg to skąd ten screen jest :-) Taka miła zagadka

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Listopada 2017, 18:55:01 »
Mnie tez, bardziej mi chodzi o sieć, przęsła, przejście na betony w torze 201, włącznie z rozjazdami nie licząc anglików z przyczyn oczywistych niweleta też się zmieniła.

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Listopada 2017, 18:59:45 »
Nie cytujemy ostatniego posta. @Stele

Widziałem to z Elfika2 jak jechałem do Katowic. Niestety ja zostaję przy swojej scenerii ze względu na ogrom pracy którą w nią włożyłem. Na screenie lok stoi na torze 106 grupy "P" to jest pierwsza grupa od Ochodzy
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2017, 19:02:14 wysłana przez Stele »

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Listopada 2017, 19:02:43 »
Żadnych zmian tak jak napisałem zwykłym notatnikiem modyfikuję rozjazd w ten sposób że najpierw budowany jest łuk a potem prosta i wtedy w evencie (+) ustawia mi rozjazd na bok a (-) ustawia na wprost. Tak mam zbudowane angliki i działa to elegancko zwłaszcza że po uruchomieniu symulatora anglik wygląda jak anglik a nie zlepek czterech rozjazdów ustawionych na wprost. Dwa na bok i dwa na wprost. W budowanej scenerii Czechowice - Zabrzeg - Chybie - Zebrzydowice mam tych anglików ponad 30 sztuk i działa to jak na prawdziwej koleji.
Ok, rozumiem, ze na scenerii ktora robisz jest tak jak powinno. Jak sie ma sprawa po wstawieniu zmodyfikowanego anglika do scenerii z paczki? Jesli trzeba modyfikowac zdarzenia, to to jest sredni pomysl. Jakis czas temu scenerie byly przerabiane ze wzgledu na zmiane eventu + i - na odwrotne dzialanie niz bylo.

W moich sceneriach angliki są zgodne z oryginałami. Postaram się wziąść jakąś scenerię z anglikiem i zmienić i czy to działa.

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Listopada 2017, 19:04:09 »
Od strony Czechowic. :) Skoro tamtędy jeździsz, to niedługo będziecie mieć niespodziankę i będziecie jeździć po moim torze, bo w obrębie przystanku Czarnolesie będą prowadzone prace torowe.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2017, 19:11:21 wysłana przez RUDEK »

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Listopada 2017, 12:45:04 »
Pojęcia "+" i "-" nie wzięły się z sufitu a zostały zaczerpnięte z dziedziny srk i oznaczają położenie zasadnicze i przeciwne do zasadniczego. Tak samo działało to zawsze w exe i w plikach inc - "+" odpowiada stanowi switch 0, a stan ten jest położeniem zasadniczym w którym zwrotnica znajduje się po uruchomieniu symulatora. Określenie, który kierunek to "+", a który to "-" sprowadza się do zdefiniowania odpowiedniej kolejności punktów wpisu zwrotnicy (pierwsze zdefiniowane odgałęzienie będzie kierunkiem zasadniczym). Symulacja ruchu po zwrotnicy działa poprawnie niezależnie od tej kolejności. Exe najwyżej może mieć problem z prawidłowym rysowaniem iglic w niektórych przypadkach, choć wydawało mi się że jakiś czas temu zostało to już poprawione.

To, że w symulatorze "+" interpretowane jest jako położenie na wprost, a "-" w bok wzięło się pewnie z tego, że prawie nikt nie zmienia położenia zasadniczego (kolejności punktów) przy wstawianiu zwrotnicy. Skoro używamy już oznaczeń "+" i "-", to ustalanie teraz, że w symulatorze w odróżnieniu od rzeczywistości "+" to ma być zawsze położenie na wprost, a "-" w bok wprowadzi zamęt, zwłaszcza gdy ktoś w realistyczny sposób próbuje rozwiązać kwestie srk. Lepiej już zmodyfikować pliki sterujące zwrotnic i przewidzieć dodatkowe zdarzenia sterujące, np. "L" i "P" - lewo i prawo, lub "W" i "B" - "na wprost", "na bok". Operowanie przy sterowaniu scenerią na położeniach zasadniczych i przeciwnych wbrew pozorom jest wygodne - położenie zasadnicze to z reguły położenie najczęściej używane, np. prowadzące na tory bliższe torom głównym zasadniczym (często jest to właśnie położenie "na bok") - nie mówiąc już o potencjalnych aplikacjach srk, w których wszystko się porozjeżdża albo trzeba będzie definiować dwa różne rodzaje "plusów" i "minusów".

Co do rozjazdu krzyżowego, są to dwa niezależne układy napęd-zwrotnica, funkcjonalnie odpowiadające dwóm zwrotnicom zwróconym do siebie ostrzami. Dwie zwrotnice razy dwa położenia każdej zwrotnicy dają cztery możliwe kombinacje położeń zwrotnic rozjazdu krzyżowego, używane dla czterech możliwych kierunków jazdy: na wprost w jednym kierunku, na wprost w kierunku do niego ukośnym i dwie możliwości jazdy po łuku (o ile rozjazd krzyżowy jest podwójny). Nie do końca rozumiem skąd wzięły się wspomniane trzy położenia, jeżeli to mają być takie położenia jakie zostały pokazane jako "złe" na screenach w pierwszym poście, to lepiej szybko to poprawić.

Jeżeli planowane będą zmiany w plikach inc zwrotnic, proponuję przy okazji uwzględnić dodatkowe zdarzenia rozprucia które opisałem w wątku o sterowaniu z zewnętrznej aplikacji srk.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Listopada 2017, 16:40:25 »
@Paul i o to mi chodziło w 1 moim poście.W mojej scenerii angliki po załadowaniu wyglądają jak w oryginale a więc parami a/b wprost/bok
 c/d wprost/bok. Nie mam problemów z ich sterowaniem iglice elegancko przylegają. Co do rozprucia to niestety nie wiem czy ono działa w
moim ustawieniu. Mam też jeden anglik ustawiony  a/b wprost/bok c/d nok/wprost to jest ustawienie zasadnicze dla jazdy na zboczenie po angliku.
Scenerie Czechowice itd są ustawiane zgodnie z planami SRK stacji. Dla mnie to jest normalne bo 15 lat pracy jako dyżurny ruchu na
 urządzeniach mechanicznych i elektromechanicznych - suwakowych. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2017, 16:41:26 wysłana przez rysiekchaszcz »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Listopada 2017, 15:37:33 »
No. Jestem na tak. Teraz tylko pozostaje czekac, a mysle, iz szybko sie z tym uporasz, na dostosowanie wszystkich dotychczasowych scenerii pod te koncepcje (przynajmniej te, ktore wystepuja w paczce calosciowej i moze dodatkowo Kaliska), wraz ze sprawdzeniem kazdego wystepujacego w scenerii rozjazdu krzyzowego na okolicznosc przejezdnosci kazdej mozliwej kombinacji bez rozprucia i dostosowaniu eventow sterujacych w scenerii pod dany scenariusz.
Aha, zapomnialbym, uzgodnijcie z Ra wspolna koncepcje, bo on ma chyba inna, aby nie bylo jaj np przy L061, ktora modyfikuje a z ktorej tutaj sie korzysta.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2017, 16:10:07 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline rysiekchaszcz

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Listopada 2017, 18:46:36 »
No. Jestem na tak. Teraz tylko pozostaje czekac, a mysle, iz szybko sie z tym uporasz, na dostosowanie wszystkich dotychczasowych scenerii pod te koncepcje (przynajmniej te, ktore wystepuja w paczce calosciowej i moze dodatkowo Kaliska), wraz ze sprawdzeniem kazdego wystepujacego w scenerii rozjazdu krzyzowego na okolicznosc przejezdnosci kazdej mozliwej kombinacji bez rozprucia i dostosowaniu eventow sterujacych w scenerii pod dany scenariusz.
Aha, zapomnialbym, uzgodnijcie z Ra wspolna koncepcje, bo on ma chyba inna, aby nie bylo jaj np przy L061, ktora modyfikuje a z ktorej tutaj sie korzysta.

Znaczy się tak - mam ukończoną scenerię Czechowice Dziedziece - Ochodza - Zabrzeg - Zabrzeg Czarnolesie - Bronów - Bieniowiec - Chybie - Pruchna i Zebrzydowice. W scenerii mam 710 rozjazdów z tego ponad 40 anglików. Niestety muszę ją trochę dostosować do wersji 17 gdyż wykazuje mi błedy w teksturach. Na tym się skupiam.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Listopada 2017, 18:49:31 »
Rysiek, mnie nie chodzilo o powstajaca scenerie, ktora tworzysz - to inny temat.