Autor Wątek:  [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini  (Przeczytany 798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5421
  • Deweloper na L4
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 165
[INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« dnia: 01 Maja 2013, 14:23:07 »
Udało się jeszcze bardziej uprościć procedurę produkcji miniatur.
1. Wybieramy w starterze mini.scn (plik w załączniku);
2. Ustawiamy w scenerii tabor którym jesteśmy zainteresowani, jednocześnie zapamiętując jego długość (w przypadku wagonów również trzeba ustawić obsadę headdriver, a gdy podczas ładowania wyskoczy Player Train Init Failed po prostu nacisnąć Enter);
3. W zakładce ustawienia należy zmienić ustawienie dotyczące pogody na ”Nigdy nie zmieniaj”, rozdzielczość ustawić na 1024x768, można również wyłączyć tryb pełnoekranowy;
4. Po uruchomieniu symulatora wychodzimy do widoku zewnętrznego (F4), naciskamy na klawiaturze 0 (nie na klawiaturze numerycznej). Naciskamy F2 żeby mieć podgląd pozycji, nie ruszając myszą przemieszczamy kamerę strzałką w prawo tak, aby pierwsza współrzędna wyświetlona na górze miała wartość połowy długości pojazdu (nie musi być idealnie dokładnie). Robimy screena którego następnie wklejamy do GIMPa (lub PSa, jak kto woli);
5. Zaznaczamy obszar taki jak na screenie (dolna krawędź musi obejmować szynę, boczne zderzaki a wysokość zaznaczenia musi wynosić 150px);
6. W menu Obraz klikamy Kadruj według zaznaczenia;
7. Następnie również z menu Obraz wybieramy Skaluj obraz. Jako wysokość wpisujemy 30px, pamiętając żeby były zachowane proporcje (łańcuszek zaznaczony na czerwono musi być "cały", jeśli będzie "rozerwany" przed wpisaniem wysokości należy na niego kliknąć. Następnie akceptujemy poprzez kliknięcie Przeskaluj.
8. Gotową miniaturę zapisujemy w formacie bmp, nazwa w formie <numerbocznypojazdu>.bmp.

Niektóre systemu operacyjne generują pliki bmp z dodatkową tablicą kolorów w nagłówku pliku co powoduje ich niewyświetlanie przez rainsted na innych, używających starszych bibliotek. Jeśli w teście zostanie zgłoszony problem z miniaturkami, należy je wgrać do paczki z symulatorem i w starterze użyć narzędzia tabor posiadany>narzędzia>popraw pliki mini. Jeśli przy jednym z twoich dodatków zostanie to zgłoszone, możesz założyć, że będzie tak zawsze i poprawiać je profilaktycznie. Po użyciu narzędzia przycisk staje się nieaktywny i przyjmuje treść "poprawiono n plików" po czym można ocenić, czy użycie go było potrzebne.

W gimpie należy wybrać opcje:
-24 bitowa głębia kolorów
-nie zapisuj informacji o przestrzeni barwnej

Do załączników dodaję dostosowaną do 17.07 scenerię i exe borlandowe wraz z bibliotekami. Wymaga reszty bibliotek w wersji x86. @Stele
« Ostatnia zmiana: 05 Października 2017, 11:58:34 wysłana przez Stele »
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio
Przyszłość symulatora jest świetlana, zabraknie osób zarządzających projektem, na szczęście mamy siódemki!!!!

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1816
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2018, 16:25:52 »
Mala uwaga; w przypadku nowszych exe (17.7 wzwyz) niebo rysowane jest z gradientem, zamiast w jednolitym kolorze. Aby to obejsc, nalezy nieco zaszamanic -- konkretnie, nalezy zostawic w scenie wpis modelu nieba skydome_clouds.t3d zas teksture chmur sky/stratus.dds podmienic na teksture wypelniona jednolitym kolorem jaki ma miec tlo, z alfa 100% zeby podklad nie przeswitywal.

(w zalaczniku przykladowa tekstura do wykorzystania)
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2018, 16:32:14 wysłana przez tmj »

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych