Autor Wątek:  Skrypt do programu Blender  (Przeczytany 1448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 13
Skrypt do programu Blender
« dnia: 28 Sierpnia 2017, 21:41:16 »
Witam, w tym wątku będziemy prezentować postępy w pracy nad skryptem oraz aktualną listę jego możliwości.
Nad skryptem aktualnie pracuje ja i @krzysiuup. Pierwsze podejście do skryptu zaczął @firleju.

Możliwości:
- bezstratne wczytanie obiektów typu node ... track .
- bezstratne wczytanie obiektów typu node ... traction .
- stratne wczytanie trójkątów terenu. Stratne są: normalne, mapowanie uv, tekstura.

- stratny export trójkątów terenu. Stratne są: normalne, mapowanie uv, tekstura.

- import/export t3d. Stratne są: wygładzanie, tekstury .dds (częściowo), freespotlight, stars.

- import danych DEM, np. NMT-100 w formacie ASCII(XYZ) jako vertex cloud. Inne skrypty (np. BlenderGIS) mogą zamienić wynik w siatke.

Changelog:
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2017, 21:56:32 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline krzysiuup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 573
  • dawniej KrzysztofGliwice
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 68
Odp: Skrypt do programu Blender
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2017, 21:48:09 »
Moja działka to skrypt na import T3D i ulepszanie skryptu na eksport T3D. Obecnie po kilku solidnych refaktoryzacjach mamy dość wydajny kod. Skrypt importu póki co nie wczytuje wygładzania i nie odbija DDS - to pojawi się na dniach. Oprócz tego zaimplementować trzeba funkcje budujące obiekt typu freespotlight i stars, wybór tekstury do podstawienia za replacableskin.
https://www.facebook.com/krzysiudev
Skrypt do Blendera znajdziesz tutaj
Z MaSzyną od 2011!

Offline krzysiuup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 573
  • dawniej KrzysztofGliwice
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 68
Odp: Skrypt do programu Blender
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Października 2017, 21:42:59 »
W załączniku poprawiona wersja eksportu. Poprawia kilka wad poprzedniego skryptu:
  • Dodawanie slasha przed nazwą tekstury wczytywanej bezpośrednio z katalogu textures.
  • Możliwość dodania do obiektu informacji o teksturze wymiennej.

Instalacja:
1. Wypakować archiwum. Folder maszyna_dev_tools wrzucić do folderu C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.78\scripts\addons.
2. Uruchomić Blendera i otworzyć menu File > User Preferences.
3. W panelu User Preferences wybrać zakładkę Addons.
4. W wyszukiwarce po lewej stronie wpisać frazę "maszyna".
5. Zaznaczyć pozycję Import-Export: Maszyna Developer Tools
6. Zapisać zmiany poprzez wciśnięcie przycisku Save User Preferences

Pod poniższym linkiem znajduje się omówienie właściwości submodeli w kontekście Blendera.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Blender_-_modelowanie
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2017, 17:06:47 wysłana przez krzysiuup »
https://www.facebook.com/krzysiudev
Skrypt do Blendera znajdziesz tutaj
Z MaSzyną od 2011!

Offline krzysiuup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 573
  • dawniej KrzysztofGliwice
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 68
Odp: Skrypt do programu Blender
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Października 2017, 17:06:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
* Eksport submodelu typu Stars
* Poprawka dla zapisu tekstur - wszystkie ścieżki poprzedzane są backslashem, poza tymi ładowanymi z katalogu dynamic (rozwiązanie tymczasowe)
* Poprawki małych bugów

Instalacja analogicznie jak poprzednio - z tą różnicą, że wcześniej należy usunąć starszą wersję skryptu poprzez usunięcie folderu blender/2.x/scripts/addons/maszyna_dev_tools/export_t3d
Dokumentacja skryptu: https://wiki.eu07.pl/index.php/Blender_-_modelowanie
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2017, 17:07:19 wysłana przez krzysiuup »
https://www.facebook.com/krzysiudev
Skrypt do Blendera znajdziesz tutaj
Z MaSzyną od 2011!

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych