Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1091815 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1230 dnia: 13 Kwietnia 2018, 21:04:24 »
Pompa oleju powinna być już podpięta. Podgrzewacz wody będzie, gdy zostanie zaimplementowany w exe. Co to jest? Hebelki dla ozdoby.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1231 dnia: 14 Kwietnia 2018, 17:58:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, wstepna implementacja ukladu ogrzewania/chlodzenia i kalkulacji temperatur dla silnikow spalinowych, skonwertowana ze skryptow, ktore udostepnil adamst (za co bardzo mu dziekuje)

-- wersja wstepna ma tymczasowo charakterystyki zaprogramowane na sztywno, i dostosowane do symulacji SU45/46 (dotyczy to glownie dwoch obiegow wody, parametrow na ktore zwracaja uwage czujniki itepede)
-- domyslnie pojazdy wstawiane sa do scenariusza w stanie 'rozgrzanym', tzn umozliwiaja szybkie uruchomienie jak dotychczas. Opcjonalnie mozna wymusic by elementy danego pojazdu mialy temperature otoczenia (na ten moment sztywno ~15 stopni C) Wymuszenia dokonuje sie poprzez dodanie klucza .TA do wartosci sprzegu pojazdu we wpisie node w pliku .scn
-- dodane urzadzenia kabinowe, definiowane w pliku .mmd:
waterpump_sw: (przelacznik stanu pompy wody, domyslnie obslugiwany przez klawisz W)
waterpumpbreaker_sw: (wylacznik samoczynny pompy wody w szafie NN, domyslnie obslugiwany kombinacja Ctrl + W)
waterheater_sw: (przelacznik stanu podgrzewacza wody, domyslnie obslugiwany kombinacja Shift + W)
waterheaterbreaker_sw: (wylacznik samoczynny podgrzewacza wody w szafie NN, domyslnie obslugiwany kombinacja Shift + Ctrl + W)
watercircuitslink_sw: (zawor laczacy obiegi wody, domyslnie obslugiwany kombinacja Shift + H)
-- dodane wskazniki kabinowe, definiowane w pliku .mmd:
oiltemp: (wskaznik temperatury oleju)
water1temp: (wskaznik temperatury wody w obiegu glownym)
water2temp: (wskaznik temperatury wody w obiegu pomocniczym)
-- dodane kontrolki kabinowe, defniowane w pliku .mmd:
i-motorblowers: (kontrolka pracy wentylatorow motorow trakcyjnych)
i-malfunction: (kontrolka awarii)


Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1232 dnia: 14 Kwietnia 2018, 20:54:13 »
Mam w scenerii skład z 2xST44 na przedzie
trainset rozklad jan_tor26_startA 0.0 0.1
//$o -
node -1 0 ST44-172 dynamic pkp\st44_v1 st44-172 st44 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ST44-313 dynamic pkp\st44_v1 st44-313 st44 0.0 nobody 3 0 enddynamic
(...)
niestety mimo prędkości początkowej 0,1 skład nie jest uruchomiony i nie rusza po podaniu semafora (sprawdzane na exe 180411).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1233 dnia: 14 Kwietnia 2018, 21:11:25 »
Hmm wkleilem ten tandem na TD (bez przejmowania nad nim kontroli, czyli od poczatku pod opieka AI) i odpalil sie tutaj normalnie, a po otrzymaniu odjazdu odjechal sobie jakby nigdy nic
trainset rozklad start 0.0 0.1
//$o Tor doœwiadczalny.
node -1 0 ST44-172 dynamic pkp\st44_v1 st44-172 st44 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ST44-313 dynamic pkp\st44_v1 st44-313 st44 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset
Czy mozesz sprawdzic, jak sie zachowa w tej samej sytuacji u ciebie?

edit
znalazla sie potencjalna przyczyna, potencjalna poprawka bedzie w nastepnym uaktualnieniu
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2018, 23:20:54 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1234 dnia: 15 Kwietnia 2018, 16:53:21 »
Czy jest możliwy do zdefiniowania w mmd ten przelacznik? > pompa oleju (shift-f)
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1235 dnia: 15 Kwietnia 2018, 17:48:18 »
Tak - oilpump_sw jak pamiętam. I już zostały podefiniowane w większości mmd.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1236 dnia: 15 Kwietnia 2018, 17:59:38 »
-- przelacznik stanu definiowany jest w pliku .mmd jako oilpump_sw:

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1237 dnia: 15 Kwietnia 2018, 19:01:23 »
Był kiedyś taki watek o mmd. Warto by go zaktualizować o nowe wpisy lampek przelacznikow i kontrolek. Często tam zagladalem po nazwy.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8949.msg89305.html#msg89305

W SP47 zauwazylem takie heble: Wylacznik went silnikow 3 4 oraz 2 6 oraz hebel wylaczajacy wszystkie. Czy cos z tego działa jeśli tak proszę o nazwy dla hebli. NIepotrafie uruchomić lampki wlaczenia went silnikow trakcyjnych. SP47 takowa posiada pomimo dania jej wlasciwej nazwy w mmd to nie zaswieca się.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2018, 19:06:59 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1238 dnia: 15 Kwietnia 2018, 19:03:23 »
Wszystkie klucze są sukcesywnie dodawane na wiki. Logowanie przez dane z forum, więc jak widzisz braki, to dopisuj.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1239 dnia: 15 Kwietnia 2018, 23:38:55 »
NIepotrafie uruchomić lampki wlaczenia went silnikow trakcyjnych. SP47 takowa posiada pomimo dania jej wlasciwej nazwy w mmd to nie zaswieca się.
Sprawdz na ekranie F1 w trybie debug czy zmienna ventrot przyjmuje wartosci powyzej zera. Lampka powinna swiecic sie w takiej wlasnie sytuacji.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1240 dnia: 16 Kwietnia 2018, 19:19:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pojazdy z silnikiem diesla powinny byc przez exe traktowane powaznie rowniez gdy szef nie patrzy

- dodane parametry konfiguracyjne ukladu chlodzenia silnikow spalinowych:

-- w sekcji Cntrl.
WaterStart (okresla metode uruchomienia pompy wody; rozpoznawane opcje to Manual czyli reczna i Battery czyli urzadzenie jest stale aktywne przy zalaczonej baterii)
-- w sekcji Engine:
WaterMinTemperature (minimalna temperatura wody, przy ktorej mozna uruchomic silnik)
WaterMaxTemperature (maksymalna dopuszczalna temperatura wody)
WaterCoolingTemperature (temperatura przy ktorej rozpoczyna sie jego aktywne chlodzenie -- zalaczany jest wentylator chlodnicy i ew. otwierane sa zaluzje)
WaterFlowTemperature (temperatura, przy ktorej uruchamiany jest obieg wody w ukladzie)
WaterShutters (flaga definiujaca obecnosc zaluzji)

WaterAuxCircuit (flaga definiujaca obecnosc pomocniczego obiegu wody)
WaterAuxMinTemperature (minimalna temperatura wody w obiegu pomocniczym, przy ktorej mozna uruchomic silnik)
WaterAuxMaxTemperature (maksymalna dopuszczalna temperatura wody w obiegu pomocniczym)
WaterAuxCoolingTemperature (temperatura w obiegu pomocniczym przy ktorej rozpoczyna sie jego aktywne chlodzenie -- zalaczany jest wentylator chlodnicy i ew. otwierane sa zaluzje)
WaterAuxShutters (flaga definiujaca obecnosc zaluzji dla obiegu pomocniczego)

OilMinTemperature (minimalna temperatura oleju, przy ktorej mozna uruchomic silnik)
OilMaxTemperature (maksymalna dopuszczalna temperatura oleju

HeaterMinTemperature (temperatura wody ponizej ktorej uruchamia sie zalaczony ogrzewacz)
HeaterMaxTemperature (temperatura wody powyzej ktorej przestaje pracowac zalaczony ogrzewacz)

HeatKW (modyfikator wplywu wentylatorow chlodzacych na zmiane temperatury)
HeatKV (modyfikator wplywu predkosci pojazdu na zmiane temperatury)
HeatKFE (modyfikator wymiany ciepla miedzy silnikiem i otoczeniem)
HeatKFS (modyfikator wymiany ciepla miedzy silnikiem i woda chlodzaca)
HeatKFO (modyfikator wymiany ciepla miedzy silnikiem i olejem)
HeatKFO2 (modyfikator wymiany ciepla miedzy olejem i woda)

(w przypadku niepodania danego parametru temperatury jest on nieaktywny, tzn przy braku np minimalnej temperatury oleju nie ma ona wplywu na mozliwosc uruchomienia silnika. Pewnym wyjatkiem jest tutaj temperatura obiegu wody -- jesli ten parametr nie jest podany, to obieg jest aktywny bez wzgledu na temperature)

Przykladowa konfiguracja .fiz dla lokomotywy SU45:
Engine: WaterMinTemperature=40 WaterFlowTemperature=70 WaterCoolingTemperature=82 WaterMaxTemperature=90 WaterShutters=Yes WaterAuxCircuit=Yes WaterAuxCoolingTemperature=60 WaterAuxMaxTemperature=74 WaterAuxShutters=Yes

Przykladowa konfiguracja .fiz dla lokomotywy SM42:
Cntrl. OilStart=Mixed WaterStart=Battery
Engine: WaterCoolingTemperature=80 WaterMaxTemperature=85 OilMinPressure=0.15 OilMinTemperature=25 OilMaxTemperature=90 HeaterMinTemperature=55 HeaterMaxTemperature=60 HeatKFS=35 HeatKFO=80 HeatKFE=7 HeatKW=0.3 HeatKV=0.3
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2018, 19:25:48 wysłana przez tmj »

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1241 dnia: 16 Kwietnia 2018, 20:49:09 »
Co do tego "WaterFlowTemperature" - to nie tyle uruchamia obieg wody, bo ta krąży sobie cały czas, jako że pompa jest napędzana bezpośrednio od silnika. Natomiast jest to przełącznik tzw. "krótkiego obiegu" - tzn. gdy woda jest poniżej podanej temperatury, to płynie z pominięciem chłodnicy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1242 dnia: 16 Kwietnia 2018, 23:01:55 »
Aa nie wiedzialem co to dokladnie jest, myslalem ze moze jakas glowna pompa sie tam dodatkowo zalacza i zaczyna intensywniej wszystko popychac :v

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1243 dnia: 16 Kwietnia 2018, 23:48:04 »
Nie, wg książki to tzw. "zawór termostatyczny". W moim modelu maszynowni SU45 to ten taki jebitny trójnik pod chłodnicami. W razie jakby się zaciął, można go bodajże jakimś kluczem ręcznie przestawić w odpowiednią pozycję.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1244 dnia: 17 Kwietnia 2018, 15:55:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youby; przy pomocy dzwigni bocznikowania mozna modyfikowac predkosc, ktora powinien utrzymywac tempomat w lokomotywach z napedem asynchronicznym

- poprawka, rowniez autorstwa youby, pojazdy z silnikiem diesla nie powinny dlawic rzeczonego silnika przy zmianie biegow

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1245 dnia: 18 Kwietnia 2018, 23:38:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pojazdy z napedem spalinowo-elektrycznym nie powinny juz zamieniac sie w perpetuum mobile w trybie manewrowym

- dodane nowe urzadzenie kabinowe:
i-malfunctionb: (lampka awarii dla lokomotywy pracujacej w ukrotnieniu)
shuntmodepower: (pokretlo kontroli predkosci/mocy/wzbudzenia prądnicy w trybie manewrowym)

- urzadzenia kabinowe obsluguja dodatkowe tryby animacji:
rotvar submodel krok_poczatkowy offset opoznienie wartosc_koncowa krok_koncowy
movvar submodel krok_poczatkowy offset opoznienie wartosc_koncowa krok_koncowy
Tryby te sa wariantami istniejacych trybow rot i mov ale krok, o jaki wykonywany jest obrot/przesuniecie submodelu nie jest staly, a zmienia sie zaleznie od wskazywanej wartosci -- dla wartosci 0 uzywany jest krok_poczatkowy, dla wartosci rownej parametrowi wartosc_koncowa (lub wyzszej) uzywany jest krok_koncowy, a dla wartosci posrednich proporcjonalna wartosc posrednia miedzy krokiem poczatkowym i koncowym. Ma to zastosowanie np przy miernikach temperatury wody i oleju, na ktorych podzialka rosnie w miare wzrostu temperatury

- reanimacja zakiszonych unoffow funkcjonalnosc, przygotowana przez youby obsluga przelaczania miedzy trybami pracy hamulca pociagu; do przelaczania miedzy trybami standardowo uzywane sa kombinacje Shift+Ctrl+Num9 i Shift+Ctrl+Num3 (uwaga: do dzialania kombinacji Shift+klawiatura numeryczna musi byc wylaczony Num Lock)

- dodana mozliwosc okreslenia metody uruchomienia sprezarki pojazdu. Dokonywana wpisem CompressorStart w sekcji Ctrl. w pliku .fiz, rozpoznawane wartosci to Manual i Automatic
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2018, 00:00:34 wysłana przez Stele »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1246 dnia: 19 Kwietnia 2018, 12:58:09 »
- urzadzenia kabinowe obsluguja dodatkowe tryby animacji:
rotvar submodel krok_poczatkowy offset opoznienie wartosc_koncowa krok_koncowy
movvar submodel krok_poczatkowy offset opoznienie wartosc_koncowa krok_koncowy
Tryby te sa wariantami istniejacych trybow rot i mov ale krok, o jaki wykonywany jest obrot/przesuniecie submodelu nie jest staly, a zmienia sie zaleznie od wskazywanej wartosci -- dla wartosci 0 uzywany jest krok_poczatkowy, dla wartosci rownej parametrowi wartosc_koncowa (lub wyzszej) uzywany jest krok_koncowy, a dla wartosci posrednich proporcjonalna wartosc posrednia miedzy krokiem poczatkowym i koncowym. Ma to zastosowanie np przy miernikach temperatury wody i oleju, na ktorych podzialka rosnie w miare wzrostu temperatury
Eeee... proporcja to wykres liniowy, a jak ja zrozumiałem opis to wskaźniki mają podziałkę logarytmiczną albo inną ale przynajmniej równanie drugiego stopnia.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1247 dnia: 19 Kwietnia 2018, 14:02:27 »
Cholera je wie co maja, zwlaszcza na krzywo mapowanych submodelach. W praktyce skalowanie liniowe sprawdza sie dla nich wystarczajaco w przedziale 0-100, a liczy sie prosciej i szybciej.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1248 dnia: 19 Kwietnia 2018, 14:52:40 »
Mam jeszcze jedną propozycję na różne krzywe czy też nieliniowe wskaźniki. Można by je "stablicować" - tzn. porobić w configu pary wartość-wychylenie, i niech exe interpoluje sobie liniowo pomiędzy tymi punktami.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1249 dnia: 19 Kwietnia 2018, 14:59:24 »
I w bonusie ograniczenie wartości min/max.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1250 dnia: 19 Kwietnia 2018, 16:21:52 »
O, właśnie. W podstawowej wersji mogła by być tylko definicja min i max, i wtedy wskaźnik działałby liniowo w całym zakresie, a w razie potrzeby możnaby do tabelki dokładac punkty pośrednie.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1251 dnia: 19 Kwietnia 2018, 19:18:56 »
W jaki sposób na najnowszych exe należy odpalać lokomotywy spalinowe? Doszedł kolejny element do uruchomienia czy trzeba coś wpisać do mmd?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1252 dnia: 19 Kwietnia 2018, 19:20:31 »
Olej, paliwo, zapłon. Z klawiatury powinno w każdej działać.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1253 dnia: 19 Kwietnia 2018, 23:09:37 »
Jako ze biezaca wersja dziala dosc przyzwoicie, nie mam specjalnie parcia by na juz rozbudowywac dalej Symulator Miernika Temperatury w Lokomotywie ;<  Moze jesli pojawi sie egzemplarz w ktorym okaze sie to faktycznie niezbedne (albo wczesniej zrobi to ktos, komu zalezy bardziej)

Tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowana przez youby korekta dzialania hamulca w mitycznym unoffowym en57al i innych kiblowatych

- funkcjonalnosc, obsluga submodeli stanu zaluzji w glownym modelu pojazdu; submodele powinny miec nazwy shutters1_on i shutters1_off (zaluzje obiegu glownego w stanie zamknietym i otwartym) oraz shutters2_on i shutters2_off (zaluzje obiegu pomocniczego w stanie zamknietym i otwartym) Konkretne submodele aktywowane sa na podstawie biezacego stanu pojazdu, o ile obecnosc danej zaluzji jest zdefiniowana w pliku .fiz

- funkcjonalnosc, obsluga dzwieku wentylatora chlodnicy dla obiegu glownego, radiatorfan1: i pomocniczego, radiatorfan2: Przy definicji dzwieku "stara metoda" wystarczy podac sama nazwe sampla, przy uzyciu "nowego" formatu definiowac mozna tez pozostale parametry (zasieg, modyfikatory czestotliwosci i amplitudy, pozycja w pojezdzie itepede)

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1254 dnia: 20 Kwietnia 2018, 13:37:36 »
Taka mała uwaga odnośnie załączania pompki oleju (przynajmniej w przypadku S(M/P/U)42 i SU(45/46)). Powinna gasnąć z chwilą kiedy dojdzie do rozruchu silnika, czy też po naciśnięciu przycisku STOP gaszącym silnik.
Warto dla ich przełączników zrobić sterowanie impulsowe poszerzone o wyżej wymienioną funkcjonalność.
maszynista-stażysta

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1255 dnia: 20 Kwietnia 2018, 21:13:07 »
Ustawiam sobie w scenerii SP45 z wagonami osobowymi za pomocą sprzęgu, przewodów hamulcowych i przewodu powietrznego żółtego, załączam baterię, pompę oleju, paliwa i włączam silnik, luzuję kran główny i ciśnienie w zbiorniku głównym nie wzrasta wcale tak jakby sprężarka nie chciała się uruchomić. Najnowsze exe i pliki  lokomotyw spalinowych pobrane z repo. W załączeniu log i errors.
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1256 dnia: 20 Kwietnia 2018, 21:18:13 »
Zobacz na ekranie F3 czy sprezarka pracuje -- w drugiej linii po lewej stronie, pod "vehicle name" duza litera C w rzadku liter i kropek oznacza ze sprezarka jest zalaczona. Jesli nie masz aktualnego pliku .fiz z repo aby uruchomic sprezarke moze jeszcze dojsc potrzeba aktywacji przetwornicy klawiszem X.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1257 dnia: 20 Kwietnia 2018, 21:42:23 »
Teraz nie mam jak tego sprawdzić. Ale pliki fizyki i mmd oraz t3d mam najnowsze z repo. Uruchamiam w ten sposób, kierunkowy w przód,baterie, pompa oleju, paliwa. Uruchamiam silnik i też wciskam zawsze x. Jutro sprawdzę czy sprężarka działa.
T.N

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1258 dnia: 20 Kwietnia 2018, 22:32:09 »
Wczoraj jechałem misję pospwilB na exe 0418 i zauważyłem, że na każdej stacji kierownik pociągu nie czeka z podaniem sygnału odjazdu na sygnał zezwalający na semaforze. Gwiżdże, gdy tylko skończą się wyładowywać pasażerowie, nie zważając, czy semafor świeci S1 czy cokolwiek innego. Jeszcze jakiś czas temu jeszcze działało to poprawnie - coś się zmieniło celowo czy to jakiś bug?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1259 dnia: 20 Kwietnia 2018, 23:03:59 »
W kodzie nie bylo nic zmieniane pod tym wzgledem, a sygnal kierownika pociagu powinien byc odtwarzany w momencie, w ktorym spelnione sa warunki odjazdu dla AI, tzn brak sygnalu stop na widzianym semaforze, godzina na zegarze rowna jest co najmniej godzinie odjazdu, i nie jest przeprowadzany zaden zaladunek/wyladunek. Sygnal odjazdu moze pojawic sie minimalnie szybciej niz pojawi sie sygnal na semaforze, ze wzgledu na to ze AI 'widzi' eventy zmiany predkosci w komorce semafora ktore maja miejsce przed zapaleniem swiatel, ale to zazwyczaj kwestia co najwyzej sekundy lub dwoch.