Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1092165 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #840 dnia: 13 Stycznia 2018, 23:31:43 »
Zerknąłem w pliki i wszystkie maja opacity: 100.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #841 dnia: 14 Stycznia 2018, 00:01:41 »
Wyglada na to ze walniete sa paczkowe .e3d

Gosc w kurteczce wstawiony na TD i zaladowany z .e3d nie rzucal cienia.

Po sciagnieciu t3d z repo i wywaleniu e3d nasz Piotrus Pan dorosl i zaczal rzucac cien normalnie.

(po wygenerowaniu nowego e3d i zaladowaniu tegoz cien juz nie zniknal)

edit
z innej beczki, w zalaczniku lekko poprawione/uaktualnione pliki fiz/mmd dla ST43. wydaja sie dzialac poprawnie z plikami t3d dla kabiny sciagnietymi z repozytorium, w przypadku starszych plikow e3d moze zajsc potrzeba ich usuniecia i wygenerowania od nowa z t3d.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2018, 12:13:34 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #842 dnia: 14 Stycznia 2018, 04:03:27 »
Wampiryzm pojawił się w MaSzynie?
Trza dziś do plebana się udać po palik osiowy i flakon wody święconej.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #843 dnia: 14 Stycznia 2018, 09:43:01 »
Wyglada na to ze walniete sa paczkowe .e3d

Gosc w kurteczce wstawiony na TD i zaladowany z .e3d nie rzucal cienia.

Po sciagnieciu t3d z repo i wywaleniu e3d nasz Piotrus Pan dorosl i zaczal rzucac cien normalnie.

(po wygenerowaniu nowego e3d i zaladowaniu tegoz cien juz nie zniknal)

edit
z innej beczki, w zalaczniku lekko poprawione/uaktualnione pliki fiz/mmd dla ST43. wydaja sie dzialac poprawnie z plikami t3d dla kabiny sciagnietymi z repozytorium, w przypadku starszych plikow e3d moze zajsc potrzeba ich usuniecia i wygenerowania od nowa z t3d.

Wgraj jeszcze raz załącznik. Plik waży 0 kb.
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #844 dnia: 14 Stycznia 2018, 12:14:02 »
Faktycznie, cos sie ryplo. Teraz jest chyba ok.

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu na szybko:

- poprawki w obsludze zalaczania bocznikow dla SU 45 i 46, na ile udalo mi sie zinterpretowac informacje od Hani7. moga tam byc zapewne dalej problemy ze wzgledu na kilka roznych sposobow numeracji ale coz, moze w koncu sie uda :v

- poprawka, hamulce pojazdow nie powinny juz w niektorych sytuacjach piszczec po ich zluzowaniu
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2018, 19:19:16 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #845 dnia: 14 Stycznia 2018, 19:26:50 »
Pytanie do @tmj w ramach wielodźwiękowosci silnika i parametru "crossfade". Da się tak sparametryzować tą wartość, aby dźwięk kolejny był odtwarzany w pełni (bez dźwięku wcześniejszego) dla połowy zakresu obrotów?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #846 dnia: 14 Stycznia 2018, 19:58:13 »
Nie jestem pewien czy chwytam o co chodzi, ale przy podaniu parametru crossfade: 50 kazdy dzwiek odgrywany jest "sam" przez "pozostale" 50% "swojego" przedzialu wartosci, po tym jak 50% zostaje zuzyte na obszar w ktorym dzwiek przenika sie z kolejnym/sasiadem, jak na ilustracji.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2018, 20:00:22 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #847 dnia: 14 Stycznia 2018, 20:28:48 »
A mi chodzi o coś takiego, czyli takie przesunięcie
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2018, 20:30:11 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #848 dnia: 14 Stycznia 2018, 20:38:01 »
Na ile moge powiedziec efekt jest dokladnie ten sam i jest to jedynie kwestia odpowiedniego zdefiniowania punktow soundX -- zamiast podac progi normalnie podaj je dla kazdego dzwieku "50% zakresu wczesniej" albo ujmujac to inaczej, podaj wartosci obrotow przy ktorych dany dzwiek na twoim rysunku nabiera pelnej glosnosci a jego poprzednik zanika.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #849 dnia: 14 Stycznia 2018, 20:44:27 »
I z tym będzie problem. Akurat sprawa tyczy się SM42 i ograniczenia do dwóch dźwięków - jałowy i maksymalne obroty. I teraz chciałbym już przy ok. 750rpm aby dźwięk maksymalnych obrotów był odtwarzany sam (bez jałowego), ale mimo wszystko z obniżoną częstotliwością, tak aby przy max (1000rpm) był odtwarzany jak w oryginale.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #850 dnia: 14 Stycznia 2018, 20:53:32 »
W takiej sytuacji dzwiek maksymalnych obrotow mozesz wstawic w dwoch kopiach -- jednej "bazowej" dla750 rpm, i drugiej "przyspieszonej" w programie audio, dla 1000 rpm. Przy odpowiednim ustawieniu dla nich parametrow pitchX (tak, by stosunek wartosci odpowiadal przyrostowi czestotliwosci miedzy probkami) powinno sie to zgrac w calosc.

edit
mozna to tez zrobic nawet prosciej, nie bawiac sie w tworzenie trzeciego dzwieku a jedynie wstawiajac "pusty" trzeci dzwiek wystarczajaco daleko, by "50% zakresu" dla dzwieku pelnych obrotow pokrylo caly obszar od 750-1000 rpm, i uzyc standardowo wpisu pitchX dla drugiego i trzeciego dzwieku, by exe zwiekszalo czestotliwosc dzwieku pelnych obrotow wraz ze wzrostem ilosci rpm.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2018, 20:57:28 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #851 dnia: 14 Stycznia 2018, 21:12:20 »
Chciałem uniknąć robienia 3 plików, ale widać to będę musiał zastosować ;) Dzięki za info.

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #852 dnia: 15 Stycznia 2018, 09:41:07 »
Kolejną rzeczą jaką  zauważyłem po aktualizacji exe to brak podświetlenia manometrów w EU43.
Lewy ekran zmienia kolorystykę prawidłowo.
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #853 dnia: 15 Stycznia 2018, 10:00:53 »
Nie tylko w eu43, w bykach ten sam problem występuje.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #854 dnia: 15 Stycznia 2018, 14:16:45 »
Bledy tego typu moga wystapic na modelach z paczki calosciowej niedostosowanych do poprawek wprowadzonych od czasu wydania paczki. Z reguly poprawione wersje plikow sa dostepne w repozytorium -- wystarczy sciagnac pliki .mmd i .t3d dla danego modelu, i skasowac ich stare odpowiedniki .e3d.

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #855 dnia: 15 Stycznia 2018, 15:52:49 »
Skasowałem pliki .e3d. Stąd https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga&path=%2Fdynamic%2Fpkp%2Fe186_v2%2F&#a883e4300b4ec0bc724dae3333aeb798e pobrałem ich odpowiedniki .mmd i .t3d i po tej operacji symulator przestał się uruchamiać jak wybiorę ten pojazd. A właściwie wiesza się pod koniec ładowania scenerii.
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #856 dnia: 15 Stycznia 2018, 16:07:31 »
Pisze że nie może załadować pliku t3d Traxxa, czyli prawdopodobnie powód dlaczego się wiesza.
Masz e3d ode mnie, zmień nazwe tego t3d na "f140ms.t3d.old", i wrzuć e3d do folderu Traxxa. I odpalaj na TD.

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #857 dnia: 15 Stycznia 2018, 16:18:48 »
Coś chyba popierdzieliłem, podświetlenie manometrów jest ale teraz mam białe ekrany :(.
To chyba nie ma mój mózg.
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #858 dnia: 15 Stycznia 2018, 17:28:09 »
Python Screen: invalid texture id 0 - Ignoring screenJeszcze się nie spotkałem z takim błędem.
Mój kanał youtube

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #859 dnia: 15 Stycznia 2018, 18:01:07 »
Tak samo, jak z t3d, czyli ".old" i wrzucasz

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #860 dnia: 15 Stycznia 2018, 19:33:38 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kran hamulca w EN57 i innych produktach kiblopodobnych powinien stukac w bardziej wlasciwych sytuacjach

- automatyczne 'odskakiwanie' kranu FVel6 wylaczane jest dla ustawienia feedbackmode 3 i wyzszych, co powinno ulatwic zycie posiadaczom niektorych pulpitow

- w ramach koncertu zyczen, dodane do urzadzen kabinowych kontrolki zapalajace sie przy okreslonym ustawieniu predkosci dzialania hamulca. Identyfikatory kontrolek to i-brakeprofileg: i-brakeprofilep: oraz i-brakeprofiler: odpowiednio dla nastawy towarowej, pasazerskiej i 'pospiesznej'

- eksperymentalnie, dzwiek dieselinc: moze byc definiowany jako dzwiek skladany, podobnie jak glowny dzwiek silnika. W przypadku takiej definicji gdy silnik zwieksza obroty zostaje odtworzona przypisana dla danego przedzialu probka z dieselinc: a 'glowny' dzwiek silnika zostaje na ten czas wyciszony, zamiast zwyklego miksowania jak ma to miejsce przy pojedynczym dzwieku dieselinc:
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2018, 19:46:17 wysłana przez tmj »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #861 dnia: 15 Stycznia 2018, 19:38:25 »
Identyfikatory kontrolek to i-brakeprofileg: i-brakeprofilep: oraz i-brakeprofileg[...]
Czyli mamy dwa takie same identyfikatory dla nastawy towarowej i pospiesznej?

- eksperymentalnie, dzwiek dieselinc: moze byc definiowany jako dzwiek skladany, podobnie jak glowny dzwiek silnika. W przypadku takiej definicji gdy silnik zwieksza obroty zostaje odtworzona przypisana dla danego przedzialu probka z dieselinc: a 'glowny' dzwiek silnika zostaje na ten czas wyciszony, zamiast zwyklego miksowania jak ma to miejsce przy pojedynczym dzwieku dieselinc:
To już w ramach koncertu życzeń: dałoby się zrobić tak samo dla zmniejszania obrotów (dźwięk "dieseldec:")?
10 lat na forum MaSzyny!

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #862 dnia: 15 Stycznia 2018, 19:48:40 »
Czyli mamy dwa takie same identyfikatory dla nastawy towarowej i pospiesznej?
Nie, mamy literowke w dokumentacji, dla pospiesznej powinno byc r ;p

co do dzwieku zmniejszania obrotow zapewne owszem, daloby sie to zrobic chociaz pytanie (bazujac na wczesniejszych opisach) czy zamiast tego nie wystarczyloby po prostu czesciowe wyciszenie standardowego dzwieku pracy.

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #863 dnia: 16 Stycznia 2018, 00:56:17 »
Jakaś siła nieczysta...
https://youtu.be/5nMulCJP4ZA?t=1h41m47s
Wychodzi na to że w tym miejscu hamulcowe krasnoludki mieszkają...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #864 dnia: 16 Stycznia 2018, 01:00:05 »
Ale to chyba w dosc starej wersji exe bylo? Bo widze ze cieni w kabinie nie ma, a nad horyzontem ksiezyc jeszcze sprzed zmniejszenia wymiarow :>

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #865 dnia: 16 Stycznia 2018, 01:04:49 »
Pewnie tak... Winc pora na aktualizacje :D
A co do księżyca to się właśnie zastanawiałem "noo co on taki wielki"... I przerżnołem S1 :p
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2018, 01:06:25 wysłana przez skorakora »

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #866 dnia: 16 Stycznia 2018, 20:21:24 »
Kontrolki nastawy hamulca dzialaja i już sa wprowadzone.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #867 dnia: 16 Stycznia 2018, 23:04:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pare drobnych poprawek, a oprocz tego:

- eksperymentalnie, wylaczony kawalek kodu odpowiedzialny za spadek mocy na niskich pozycjach nastawnika w lokomotywach spalinowo-elektrycznych. Poniewaz przeznaczenie rzeczonego kawalka nie jest dokladnie okreslone, jesli pojawia sie nieprzewidziane efekty uboczne, prosze zglaszac :v

- eksperymentalnie, male zmiany w kodzie odpowiedzialnym za przerzucanie nieuzywanych tekstur z pamieci karty graficznej do glownej i odwrotnie. Potencjalnie moga uleczyc znikanie po jakims czasie tekstur na niektorych kartach graficznych i/lub czesc wysypow z braku pamieci. Chociaz patrzac realistycznie szansa jest raczej mala.

- funkcjonalnosc, w ramach ulatwiania zycia tworcom dodana zostala opcja wylaczania z logowania komunikatow okreslonych kategorii. Filtrowanie aktywowane jest wpisem w pliku .ini
logs.filter X
gdzie X to suma flag typow komunikatow, ktore nie powinny byc logowane. Na razie obslugiwana jest tylko jedna wartosc, 4 ktora kontroluje komunikaty o bledach w modelach 3d (nieprawidlowe skalowanie, wektory normalne itp.)
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2018, 23:31:49 wysłana przez tmj »

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #868 dnia: 17 Stycznia 2018, 09:20:03 »
@kolejarz2009 dziękuję za pomoc, ogarnięte.
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #869 dnia: 17 Stycznia 2018, 10:04:32 »
@tmj wczoraj jak sobie odpaliłem symulator na exe 15.01 to po kilkukrotnym przechodzeniu z kabiny a do b, wszzystko w kabinie b przestało wydawać dźwięki. Logu nie mam bo zapomniałem a potem kolejny raz odpaliłem, ale może dzisiaj spróbuję to wywołać.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski