Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 15881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #240 dnia: 12 Września 2017, 16:34:54 »
Testowałem to m.in. na paczce 17.07 (pliki .fiz i .mmd pojazdów aktualne). Sprawdziłem wszystkie wersje exe od 0814 do 0911. Na starszych exe  - do 0810  włącznie - AI działa w opisanych warunkach prawidłowo.
Czy moglbys podac jeszcze na jakiej scenerii i w jakim miejscu mozna cos takiego w miare latwo zaobserwowac? AI nie calkiem radzi sobie jeszcze z uwzglednianiem jazdy po pochylosciach, ale zeby to dopracowac trzeba miec na czym ;/

Offline MW

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #241 dnia: 12 Września 2017, 16:39:38 »
Wrzucę wkrótce jakiś tor testowy.

-------------------
W załączeniu tor testowy na którym można zaobserwować działanie AI na pochyleniach.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2017, 17:48:51 wysłana przez MW »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 379
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #242 dnia: 12 Września 2017, 18:12:02 »
Na najnowszym exe testowałem Kaliską i zauważyłem po wyjściu ze stonki, jak już podjeżdża skład pospieszny do którego mamy się przesiąść, że stoi zahamowany ale tylko pomocniczym, czy to może być przyczyna? Czy AI hamuje poprawnie hamulcem zespolonym? Czy po prostu tak jest w scenariuszu że AI zostawia skład zahamowany pomocniczym?
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2017, 18:13:45 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #243 dnia: 12 Września 2017, 18:17:30 »
AI normalnie hamuje zespolonym (chyba ze leci luzem) natomiast po zatrzymaniu luzuje sklad i zaciaga tylko hamulec lokomotywy. Zakladam ze to jest celowe :>

Offline miko22

  • Wiadomości: 344
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #244 dnia: 12 Września 2017, 18:21:42 »
Nie wiem jak dla AI w exe, ale w rzeczywistości to jest chyba częsta praktyka, że na postoju ma się skład zahamowany samą lokomotywą, żeby można było szybko wyluzować i odjechać po podaniu sygnału zezwalającego, zamiast czekać, aż cały skład w pełni wyluzuje.
Opis powstawania mojego pulpitu jest tutaj. Ost. akt.: 30.08.2015r.
Symulator lokomotywy ET41 na II Festiwalu "Kolej w Miniaturze"

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5436
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #245 dnia: 12 Września 2017, 19:29:57 »
To działanie AI zgodne z założeniami.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #246 dnia: 13 Września 2017, 00:17:36 »
zmergowane, testujcie czy nie ma jeszcze jakiegoś buga na openal :>
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/87/artifacts
edit: głośność styczników też poprawiona
edit2: i jeszcze drobna poprawka na crashe
Witam, przejechałem właśnie Drawinowo z przesiadką po drodze na inne składy. Generalnie wszystko wydaje się być ok. AI jeździ poprawnie, nic się nie wysypuje. Jedynie winda krzyczała o dwie biblioteki na początku (lua51.dll, lua5.1.dll), ale po dołożeniu do folderu z Maszyną, exe ruszyło. Niestety nie mam zbytnio jak doświadczyć w pełni wrażeń słuchowych, powód prozaiczny- brak głośników 5.1 :-(  Ale nawet na samym stereo, efekt jest bardzo dobry. Ktoś testował z szanownego grona na rozbudowanym zestawie audio?

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 238
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #247 dnia: 13 Września 2017, 08:55:43 »
Ja testowałem na słuchawkach 7.1 i efekt jest bardzo dobry. Słyszy się przestrzenne mijanie innych składów, słychać że skład chowa się w tyle. Chyba, że to moje złudzenie.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline HTD

  • Wiadomości: 677
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #248 dnia: 13 Września 2017, 14:49:58 »
Syreny w EU07-424 się źle zapętlają, dźwięk jest zbyt długi, nawet jak chcę trąbnąć tylko przez chwilkę.
Na sykach hamulców lekki efekt "flange" (lub "garnek" jak kto woli). Testowałem jadąc na TD, hamując powoli ze 120km/h, widok wewnątrz.
Fiat: jak patrzę do przodu prostopadle do szyby - silnik słychać bardzo cicho, mocno stłumiony, jak spojrzę w jakimkolwiek innym kierunku (np w boczną szybę czy do tyłu, na drzwi do maszynowni) - słychać bardzo głośno.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2017, 15:09:11 wysłana przez HTD »

Offline Milek7

  • Deweloper
  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #249 dnia: 13 Września 2017, 15:56:12 »
Przepraszam że zapomniałem dopisać ustawień w ini do wątku z changelogiem. Za sposób zatrzymywania dźwieków odpowiada soundstopmode queue/playstop/stop. Queue to domyślnie odtwarza wstęp i zakończenie, playstop odtwarza od razu zakończenie, a stop zatrzymuje natychmiast. Wcześniej było playstop, ale żadna opcja nie jest właściwie poprawna.

A pozycjonowanie silnika to już efekt uboczny tych zmian, wcześniej chyba nie było podziału dźwięku na przestrzenne kanały, teraz silnik itp. jest wstawiony na głównych współrzędnych dynamica, więc jak się obraca kamerą to słychać różnicę.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #250 dnia: 14 Września 2017, 00:21:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, AI powinno lepiej uwzgledniaj efekt jazdy pod gore i z gorki, jak rowniez utrzymywac predkosc na zjazdach (utrzymywana jest predkosc + dopuszczalny margines)

* ficzer, tym razem w ramach koncertu zyczen. komenda whois moze byc uzyta by uzyskac informacje na temat odleglosci skladu do najblizszego pojazdu na drodze biezacego kierunku jazdy. Odleglosc podawana jest jako druga wartosc liczbowa przy wywolaniu eventu z parametrem 31 (dokladniej, 28)

* rowniez w ramach koncertu zyczen, poprawka -- element kabiny pojazdu sa teraz rysowane w fazach nieprzezroczystej i przezroczystej tak jak powinny i jak zostaly zdefiniowane. UWAGA: bedzie to mialo efekty uboczne w postaci nieprawidlowego wygladu kabin niektorych pojazdow. Niektore elementy dotychczas polprzezroczyste (glownie szyby i oswietlenie przyrzadow) moga zniknac lub przeciwnie, kompletnie zablokowac widok. Kabiny/pojazdy w ktorych wystapia takie efekty prosze zglaszac.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #251 dnia: 14 Września 2017, 01:11:33 »
Fiat: jak patrzę do przodu prostopadle do szyby - silnik słychać bardzo cicho, mocno stłumiony, jak spojrzę w jakimkolwiek innym kierunku (np w boczną szybę czy do tyłu, na drzwi do maszynowni) - słychać bardzo głośno.
Też to zauważyłem, z tym że nie w SU/SP45, w elektrykach jest podobnie. Nie mniej jednak tak jak pisałem przy braku zestawu głośników 5.1 nie jestem w stanie zweryfikować jak to brzmi przestrzennie, ze wszystkimi aktywnymi kanałami dźwięku. Bo być może jest poprawnie. Dlatego prosiłem o opinię osoby posiadające rozbudowane audio.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #252 dnia: 14 Września 2017, 23:41:01 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, ostatnie zmiany w hamowaniu AI mialy negatywny wplyw na zachowanie samochodow, powinny one teraz znowu jezdzic normalnie

* obsluga dzwiekow i eventow zostala przesunieta silnika graficznego w bardziej rozsadne miejsce; teoretycznie nie powinno miec to zadnego zauwazalnego efektu, ale jesli jakies zauwazalne efekty wystapia, prosze krzyczec

przez kilka najblizszych dni raczej nie bedzie uaktualnien (chyba ze wyleza wymagajace poprawek bledy) bo na warsztat idzie wspomniane wczesniej przekonstruowanie flakow symulacji w przygotowaniu do wprowadzenia zapisu/odczytu scenerii, a to troche potrwa ;d

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 379
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #253 dnia: 15 Września 2017, 16:39:29 »
Mam stary komputer. I wystąpiła dziwna rzecz. Otóż z cieniami na najnowszym exe w trybie display lists i przy filtrowaniu anizotropowym na 2 ,FPS miałem w granicach 7 w scenerii Drawinowo na stacji Grodzisk. Po zwiększeniu filtrowania na  4 , FPS wzrósł  i jest 17. A myślałem że spadnie.
T.N

Online Mihau

  • Wiadomości: 1674
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #254 dnia: 16 Września 2017, 14:04:41 »
Czy oprócz exe, muszę coś jeszcze pobrać, żeby to przetestować? Mam samo exe, ale cienie na składzie nie działają poprawnie. Nie przechodzą gładko w oświetlony obszar.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #255 dnia: 16 Września 2017, 14:27:26 »
Pokaz jakis screenshot efektu o ktorym mowisz; nie bardzo wiem jak zinterpretowac ten kawalek o braku gladkiego przejscia, byc moze jest to prostu 'poprawne' dzialanie obecnej wersji nie opartej na shaderach.

Offline Sawi

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Wiadomości: 8032
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 89
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #256 dnia: 16 Września 2017, 14:29:25 »
Mam ten sam efekt mrugania tych cieni, ale nie zgłaszałem tego bo myślałem, że to efekt dodany do exe.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online Mihau

  • Wiadomości: 1674
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #257 dnia: 16 Września 2017, 14:35:04 »
Proszę.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #258 dnia: 16 Września 2017, 14:51:13 »
Tak jak myslalem, wyglada to tak jak to po prostu w wersji podstawowej wyglada :> w przypadku shaderow przejscie miedzy cieniem i jego brakiem mozna rozmywac nieco lepiej, ale na 'starym' openGL ktorego uzywa jak na razie moja galaz exe takiej mozliwosci nie ma. Po wprowadzeniu shaderow bedzie mozna pomyslec o poprawie.

Offline EP08_015

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #259 dnia: 16 Września 2017, 15:47:02 »
Na kaliskiej przy zbliżaniu się do Lublinka, exe się wiesza; stopklatka i slychac dźwięk i tak se wisi. Nie wywala okna bledu. Blad powtarzalny u mnie.

Przepraszam moj blad. Exe nie lubi narzedzi do podkrecania czegokolwiek nawet narzedzi oficjalnych od producenta gigabyta i nvidii.

Ale z innych problemów, na Kaliskiej zdechlo AI. Byku z towarem zdechl w Kaliszu. Mnie zatrzymalo na wjezdzie do Kalisza.

Na Drawinowie z kolei EP09 ma kłopoty z odczepianiem się (losowo) przez co nie ma ms2 na semaforze i dalszych manewrow.
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2017, 20:48:06 wysłana przez EP08_015 »
CHomik EP08-015 przestal istnieć. Koniec tworczosci.

Offline Milek7

  • Deweloper
  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #260 dnia: 16 Września 2017, 20:39:48 »
dodałem drobny ficzer - dźwięki przełączników w kabinie powinny odtwarzać się w ich rzeczywistym miejscu.
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 238
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #261 dnia: 16 Września 2017, 21:42:42 »
Witam. Pierwszym kłopotem i na razie jedynym jest to, że nie mogę uruchomić baterii, ponieważ symulator się wywala. Po prostu jest okno podające informacje, że program maszyna EU07-424 przestał działać z powodu problemu.
Druga rzecz jest taka, że bardzo dziękuje za dorzucenie tego fitchera. Dla mnie jako osoby niewidomej jest to wspaniałe, mogę wreszcie poznać położenie urządzeń w kabinie, co jest dla mnie ekscytujące, to tak jak by w pewnym sensie symulator przywracał mi wzrok.
Podejrzewam, że te kłopoty z bateriami mogą powstawać przez to, że fizycznie przełącznika nie mamy w wielu lokomotywach. Sprawdzę to na innych pojazdach. A tym czasem errors, log i crashdump w załącznikach.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Milek7

  • Deweloper
  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #262 dnia: 16 Września 2017, 22:09:54 »
Za kilka minut powinien pojawić się build z poprawką.

Niestety jeszcze oprócz tego że wielu przełącznikom brakuje fizycznych modeli, to niektóre (np. WS i nadmiarowe w domyślnej siódemce) też nie są prawidłowo pozycjonowane, z tego co mi się wydaje to nie mają translacji wpisanej w transformie tylko przesunięte wierzchołki. (co jest trochę bez sensu, bo transform i tak mają)

Online mareczek

  • Wiadomości: 180
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #263 dnia: 16 Września 2017, 22:49:06 »
Na exe @tmj, nie wiem od kiedy, ale w przeciągu ostatnich 5 dni pojawił się temat przycinania dźwięku razem z przycinaniem obrazu. Wcześniej mimo małych ścinek w grafice, dźwięk odtwarzał się równo. Teraz brzmi jakby lok (spalinowy) co jakiś czas się dławił. Temat na bank występuje w obecnej wersji.
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2017, 22:50:19 wysłana przez mareczek »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #264 dnia: 17 Września 2017, 00:49:36 »
@Milek, twoje exe nie wczytuje tekstury EP07-424, z domyślnego składu na TD. Nie wiem w czym problem, gdyż exe @Tmj wyświetla ją poprawnie. Errors wygenerowało taki wpis:
Texture file missing: "303e-ep-tv-424-hist"
Texture file missing: "303e-ep-tv-424-hist_normal"

 Co do dźwięków, jak najbardziej na plus. Słychać kierunkowość przy manipulowaniu "pstryczkami" w kabinie.
 Chyba czas pomyśleć nad kupnem słuchawek 7.1 Na rozstawienie wielokanałowego audio nie mam szans u siebie niestety.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #265 dnia: 17 Września 2017, 03:14:34 »
Male uaktualnienie przy okazji sprzatania:

* uruchomione/naprawione generowanie wektorow normalnych dla podsypki torow

* uruchomiona obsluga mysza dla sprezarki pantografow i kurka 3 drogowego pantografow

Offline Adm

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #266 dnia: 17 Września 2017, 10:23:59 »
BR285 oraz ET22-2000 mają zamazane szyby z perspektywy maszynisty, co uniemożliwia normalne prowadzenie składu. W ET22 nie da się załączyć wyświetlacza komputerowego. Testowane na EXE170914
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2017, 10:38:39 wysłana przez Adm »

Offline Milek7

  • Deweloper
  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #267 dnia: 17 Września 2017, 11:05:01 »
@Milek, twoje exe nie wczytuje tekstury EP07-424, z domyślnego składu na TD. Nie wiem w czym problem, gdyż exe @Tmj wyświetla ją poprawnie. Errors wygenerowało taki wpis:
Texture file missing: "303e-ep-tv-424-hist"
Texture file missing: "303e-ep-tv-424-hist_normal"

ee, nie wiem, u mnie się ładuje. ktoś jeszcze ma taki problem?

Co do dźwięków, jak najbardziej na plus. Słychać kierunkowość przy manipulowaniu "pstryczkami" w kabinie.
 Chyba czas pomyśleć nad kupnem słuchawek 7.1 Na rozstawienie wielokanałowego audio nie mam szans u siebie niestety.
Słuchawki 7.1, co to? Podłącz zwykłe i włącz HRTF, powinno być lepiej niż na zwykłym stereo.

Offline SM40

  • Wiadomości: 53
  • EN57-954 ra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #268 dnia: 17 Września 2017, 11:12:09 »
U mnie na exe Milka tekstura siódemki 424 na TD także się nie wyświetla.

Offline EP08_015

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #269 dnia: 17 Września 2017, 12:32:22 »
Mam pytanie odnośnie opóźnienia dzwieku styczników nastawnika jazdy. Wczesniej przeskok z pozycji na pozycje z uzyciem shifta odbywal się jakby wolniej i zarazem milej dla ucha, kiedy było slychac styczniki przeskakujące. Teraz brzmi jak karabin maszynowy. Ponawiam pytanie czy ktoś testowal exe na kaliskiej i drawinowie? Blad u mnie się powtarza tzn na kaliskiej zdycha towarowy w peronie w Kaliszu (czekalem nawet az stonka dojedzie do końca) a na drawinowie w wdz losowo nie odczepia się dziewiatka od wagonow, przez co nie otrzymuje msa i dalsza jazda jest niemozliwa. Jeśli przesiade się do dziewiatki i recznie dokonam odczepienia, to sygnal ms2 się pojawia i dalsza czesc nawet w trybie automechanika jest możliwa i przebiega dobrze.
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2017, 12:33:51 wysłana przez EP08_015 »
CHomik EP08-015 przestal istnieć. Koniec tworczosci.

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych