Autor Wątek:  Znikanie przedzialow wagonu z wnetrzem modelu Stelego  (Przeczytany 2230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Znikanie przedzialow wagonu z wnetrzem modelu Stelego
« dnia: 02 Sierpnia 2017, 16:42:10 »
Dotyczy ponizszego modelu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html
Problem polegal na znikaniu przedzialow, gdy bylismy w przedsionku wagonu, a kamere skierowalismy na przedzialy.
Problem rozwizalem, poprzez wydzielenie trojkatow drzwi widziane od stony przedsionka (w sumie 4 trojkaty), do osobnego submodelu wyzej w pliku t3d (napisalem sobie narzedzie, aby zidentyfikowac owe trojkaty). Pierwotny submodel, to w zasadzie caly korytarz wagonu.
Najpierw probowalem regulowac parametrem opacity, lecz to nic nie dalo. Problem moj dotyczyl exe 664 (zabytowe), lecz moze takze wystepowac na nowych exe. Nie mam jak tego sprawdzic. Mysle jednak, ze kolega Stele (u ktorego ostatnio mam wysokie noty i vice versa), zadbal o to, aby problem ten nie wystepowal na nowych exe. Gdyby jednak bylo ok, mozna watek usunac.
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2017, 16:47:27 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Znikanie przedzialow wagonu z wnetrzem modelu Stelego
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Sierpnia 2017, 18:58:12 »
Na współczesnych exekach konwersja na e3d sortuje to dobrze. Na t3d nie dzieli tak faz renderowania i chyba też było dobrze. Całe wnętrze jest na alfa teście, więc teoretycznie kolejność renderowania nie ma znaczenia. Byle półprzezroczyste szyby były na końcu.
Mój kanał youtube