Autor Wątek:  Patch 17.07 - problemy  (Przeczytany 116807 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Pablo

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #60 dnia: 21 Lipca 2017, 00:37:42 »
Mam pytanie odnośnie świateł sygnalizacji, bo o ile sygnalizatory ładnie świecą łącznie z aureolą z bliska to z daleka(kilkaset metrów 300-400> są bardzo słabo widoczne. Z daleka również aureoli już nie widać, ani żadnego rodzaju mgły koloru(halo) przez co są to bardzo nie wyraźne często punkciki. Najbardziej widoczne u mnie przynajmniej są niebieskie światła manewrowe, ale one akurat są najmniej przydatne do widoczności z daleka. Jako przykład podam misję 1053 całkowo służba tlk, gdzie wieczorem na dworcu w Turowie stojąc już ze składem przy peronie czekam na sygnał semafor żółto-zielony, który jest oddalony
o jakieś 300 metrów. Bardzo dobrze ta sprawa jest rozwiązana w ZD....., gdzie w nocy maszynista z daleka widzi światło
semafora co jest ułatwione poprzez dodanie:halo. Stąd moje pytanie. Czy są planowane prace nad polepszeniem widoczności z daleka( mocniejsze światło, dodanie halo patrząc na wprost z daleka itp) czy może jest to w tej chwili wersja już docelowa i nie planuje się niczego w tym temacie?   

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #61 dnia: 21 Lipca 2017, 06:47:31 »
@firleju : Do głównego z aktualną paczką wypakować?
P.S. Ostatni test z niby aktualnym sterownikiem odbywał się jednak na starszej, przywróconej wersji (nie zwróciłem uwagi), natomiast wszystkie wcześniejsze przejazdy odbywały się na najnowszej wersji sterownika. Na wszystkich to samo.

EDIT: Wsadziłem to EXE do aktualnego folderu z paczką, Rainsted je odczytuje, ale przy próbie odpalenia scenerii (jest zaznaczone to EXE) wyskakuje błąd który przedstawiam w załączonym screenie.
Jeszcze chciałbym się zapytać, czy archiwa bin_x64 i/lub bin_x86 powinny być wypakowane? Rozumiem, że są one dla poszczególnych systemów (32-bit (x86) lub 64-bit (x64)?
Tymczasowo trzeba wypakować archiwa x86 jeśli używałeś wersji x64.

@Tmj - ja na wersji debug miałem fp:except na inicjacji normalnych (i wszędzie tam gdzie zamieniłeś SafeNormalize na inną funkcję).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #62 dnia: 21 Lipca 2017, 07:14:25 »
Po pobraniu pliku instalacyjnego, cały czas podczas instalacji nie pobiera mi ani kB a procent cały czas jest na zerowy.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #63 dnia: 21 Lipca 2017, 07:26:59 »
Mogę podesłać wszystkie pliki crashdump które zostały wygenerowane. Z każedj scenerii. A na innych nie jeździłem przez ten wysyp (oprócz raz czy dwa TD ale nie wiem czy coś z niego zostało wygenerowane). Na nim żadnego wysypu nie było. Jeździłem na nim max. do W16. Zatrzymywałem skład i wychodziłem. Swoją drogą, ciekawe czy gdybym puścił jakiś skład w kółko na TD też nastąpiłby wysyp w którymś momencie. Nie wiem, czy to coś by wniosło rozwiązania tego problemu ale zawsze mogę spróbować jeśli to potrzebne.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2017, 07:57:03 wysłana przez AnteqKolejowy »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Lipca 2017, 08:10:13 »
Szkoda pisania, trzeba od razu podsylac pliki crashdump bo po to sie one generuja.

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #65 dnia: 21 Lipca 2017, 08:45:08 »
Podsyłam paczkę wszystkich crashdumpów które się u mnie wygenerowały.

Offline Przemexes

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Lipca 2017, 11:59:41 »
Gdy wlaczam instalator proces pobierania caly czas stoi w miejscu 0B/6.9GiB. Co robić?
Uruchamialem w trybie administratora lecz nie pomaga.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Lipca 2017, 12:06:25 »
Zaporę odblokowałeś?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Przemexes

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Lipca 2017, 12:22:31 »
Zaporę odblokowałeś?

Nie, nie próbowałem. Dam znać czy się uda. 😄

Offline Przemexes

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Lipca 2017, 12:34:44 »
Zaporę odblokowałeś?

Wszystkie zapory wyłączyłem. Możliwe ze o jakiejś nwm także proszę o dalszą pomoc, ponieważ wszystko dalej stoi w miejscu.
Dzięki
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2017, 12:36:49 wysłana przez Przemexes »

Offline Dróżnik Wiór

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 256
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 474
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Lipca 2017, 13:55:36 »
U mnie dzieje się rzecz podobna, stoi w miejscu, blokady powyłączane. Rzeczony problem związany jest u mnie z jakimś plikiem o nazwie Aria2c, na którym to staje.

Offline Aris

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #71 dnia: 21 Lipca 2017, 14:27:54 »
U mnie przy próbie uruchomienia symulatora wyskakuje taki błąd. Wie ktoś o co chodzi?

Skadruj poprawnie załącznik. Białe połacie są niedopuszczalne. @Stele
Z tego co mi świta, to brak jakiejś aktualizacji windowsa 7/10.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2017, 16:55:39 wysłana przez Stele »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #72 dnia: 21 Lipca 2017, 15:07:44 »
@Tmj - ja na wersji debug miałem fp:except na inicjacji normalnych (i wszędzie tam gdzie zamieniłeś SafeNormalize na inną funkcję).
A owszem, ale wersja release te akurat bledy olewa ;d tak czy owak wprowadzilem przy okazji dokladniejsze wylapywanie zdegenerowanych trojkatow, wiec laduje sie teraz takze pod debug normalnie (bedzie w nastepnym uaktualnieniu)

Podsyłam paczkę wszystkich crashdumpów które się u mnie wygenerowały.
Niestety efekt jest ten sam, tzn wysyp w sterowniku graficznym bez dodatkowych informacji. Tutaj dwie uwagi, #1 nVidia Quadro K3000M to dosc nietypowa kombinacja karty dla notebooka do pracy "profesjonalnej" czyli oprogramowania CAD itp, wiec byc moze cos tam z wykorzystywanych funkcji graficznych jej faktycznie nie pasuje. #2 na stronie nvidii jest tez galaz 'eksperymentalna' sterownikow dla tego modelu: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/118520/en-us byc moze cos to polepszy chociaz szanse sa dosc mizerne, bo najwidoczniej zmiany dotycza tylko bezpieczenstwa.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #73 dnia: 21 Lipca 2017, 15:31:59 »
Paczka nie zainstalowała się wogóle. Instalator uruchomił się poprawnie i pracował przez około godzinę. W folderze nic się nie pojawiło tak jakby wogóle nie było instalacji. Próbowałem dwa razy i nic.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #74 dnia: 21 Lipca 2017, 16:56:35 »
Sorry, ale wygląda na to, że miałem rację. Skrypt na oficjalnej stronie PRZESTAŁ DZIAŁAĆ.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 154
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #75 dnia: 21 Lipca 2017, 19:01:31 »
Ja mam taki dziwny problem. Chciałem nagrać film Actionem. Jednak gdy chcę to zrobić (próbowałem z klawiszami Ins, 0, F9) gra mi się całkowicie ściszała. Przy robieniu screena pod jednym z wyżej wymienionych klawiszy gra się nie ściszała. Ktoś wie o co chodzi? Muszę go zaktualizować. Z góry mówię, że nigdy nie miało to znaczenia.
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #76 dnia: 21 Lipca 2017, 20:12:28 »
Ponawiam sprawę problemu instalacji nowej paczki. Czemu bezużyteczny link nadal jest dostępny na stronie eu07.pl?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline xDzonox

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #77 dnia: 21 Lipca 2017, 21:05:47 »
Z początku brakowało bibliotek, ale reinstalacja pomogła. Testowo uruchomiłem td na składzie domyślnym - symulacja uruchamia się na około 3 sekundy, po czym program crashuje. Widziałem inne zgłoszenia tego problemu, jednak nie doszukałem się rozwiązania. Macie jakieś pomysły?

Offline Tomek

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #78 dnia: 21 Lipca 2017, 21:36:06 »
Witam, od dłuższego czasu mam styczność z MaSzyną i nigdy z żadną wersją nie miałem najmniejszych problemów. Po zaopatrzeniu się w najnowszą wersję zaobserwowałem pewne zjawisko niezależne od pojazdu/scenerii. W przypadku symulacji godzin wieczornych i nocnych (w dzień też, ale prawie tego nie widać) po włączeniu dowolnego reflektora pojazdu następuje oświetlenie całej scenerii (taki jakby "dzień w nocy") oraz kabiny maszynisty. Z włączeniem każdego kolejnego reflektora robi się coraz jaśniej. W dziale do pobrania jest wyszczególnione wśród znanych błędów "rozbłyski światła na scenie i na pojazdach". Nie bardzo rozumiem co niby miałoby to znaczyć, więc jeśli opisywane przeze mnie zjawisko jest właśnie tym błędem to przepraszam. W załączeniu przedstawiam screeny z symulatora przedstawiające obraz zewnętrzny i kabiny maszynisty z wyłączonymi reflektorami, oraz z kolejno załączanymi reflektorami (kolejność załączania nie ma znaczenia, chodzi o to, czy świeci się jedna, dwie czy trzy lampy). Kilkukrotnie analizowałem poprawność zainstalowania symulatora i wszystko zrobiłem "zgodnie ze sztuką".


Zmniejsz rozmiar załączników do regulaminowego. matek123
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2017, 22:28:02 wysłana przez matek123 »

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 154
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #79 dnia: 21 Lipca 2017, 22:49:16 »
To chyba jakiś błąd w teksturach. Reflektory powinny oświetlać  kawałek prostego odcinka. Oświetlenie kabiny zwiększy oczywiście oświetlenie (ale nie aż tak) scenerii. Spróbuj reinstalację.
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #80 dnia: 22 Lipca 2017, 00:03:55 »
Witam, od dłuższego czasu mam styczność z MaSzyną i nigdy z żadną wersją nie miałem najmniejszych problemów. Po zaopatrzeniu się w najnowszą wersję zaobserwowałem pewne zjawisko niezależne od pojazdu/scenerii. W przypadku symulacji godzin wieczornych i nocnych (w dzień też, ale prawie tego nie widać) po włączeniu dowolnego reflektora pojazdu następuje oświetlenie całej scenerii (taki jakby "dzień w nocy") oraz kabiny maszynisty. Z włączeniem każdego kolejnego reflektora robi się coraz jaśniej.
Dolacz jesli mozesz plik log.txt z katalogu symulatora.
Oswietlenie realizowane jest przy uzyciu "starych" funkcji openGL i nie wszystkie karty graficzne obsluguja je rownie dobrze. W pliku eu07.ini powinien byc wpis
dynamiclights 7
Sprawdz, czy zmniejszenie tego parametru do np dynamiclights 3 poprawi cos tutaj.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #81 dnia: 22 Lipca 2017, 08:20:05 »
Ja mam taki sam efekt. VBO czy DL nie gra roli. Po włączeniu oświetlenia cała sceneria się rozświetla. Pisałem w wątku ale widzę, że gdzieś umknęło. Jadę na Intelu.
DynamicLights nic nie zmienia.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2017, 08:21:39 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Tomek

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #82 dnia: 22 Lipca 2017, 13:18:57 »
W załączniku jest log (przepraszam, zapomniałem wstawić w pierwszym poście). Zmiana wpisu przy dynamiclights z 7 na inną wartość nie daje różnicy. Jest jeszcze kwestia tego, że symulator uruchamia się na karcie zintegrowanej (tak przynajmniej rozumiem zapis w logu): Intel HD Graphics 530 - sterownik 21.20.16.4534 (aktualny). Czy mogłaby być różnica, gdyby był uruchamiany na karcie dodatkowej: NVIDIA GeForce GTX 950M - sterownik 2.21.13.8476 (aktualny). Szukałem kiedyś jak wyłączyć z poziomu BIOS'a kartę zintegrowaną, ale wymiękłem bo mam dziwną wersję, w której nie ma listy urządzeń. Może jest inny sposób, aby wymusić pracę symulatora na GTX 950M?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #83 dnia: 22 Lipca 2017, 13:41:39 »
W panelu sterowania nvidii masz profil dla każdej aplikacji.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #84 dnia: 22 Lipca 2017, 13:56:51 »
Czy mogłaby być różnica, gdyby był uruchamiany na karcie dodatkowej: NVIDIA GeForce GTX 950M - sterownik 2.21.13.8476 (aktualny).
Szansa jest calkiem spora, bo karty intela nie sa najlepsze pod wzgledem obslugi standardow.
Co do ustawien w BIOSie, z reguly nie ma do tego listy urzadzen a jedynie np selekcja "szyna pci" jako pierwsza uruchamiana karta graficzna, albo opcja wylaczenia 'wbudowanego urzadzenia graficznego', co redukuje "wybor" systemu operacyjnego do jednej tylko karty.

Ja mam taki sam efekt. VBO czy DL nie gra roli. Po włączeniu oświetlenia cała sceneria się rozświetla. Pisałem w wątku ale widzę, że gdzieś umknęło. Jadę na Intelu.
DynamicLights nic nie zmienia.
No to jestes w najlepszej pozycji zeby to zdebugowac, bo mozesz dojsc co tam jest przyczyna ;o

Offline Tomek

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #85 dnia: 22 Lipca 2017, 17:01:43 »
Sprawa wygląda następująco: winna wszystkiemu była zintegrowana karta graficzna. Dziękuję wszystkim za rady i pomoc, światło działa jak należy, a ilość wyświetlanych klatek nieco wzrosła (ok. 10-12FPS) - uczymy się całe życie. Od lat mam styczność z kartami NVIDIA w komputerach stacjonarnych, jednak od pewnego niedługiego czasu jestem w posiadaniu dodatkowego laptopa. Pierwszy raz mam styczność z takim sprzętem z dodatkową "gameingową" grafiką, stąd moja niewiedza w zakresie organizowania działania podzespołów. W załączniku dodaję jeszcze poglądowe screeny z poprawnie działającym oświetleniem.

Offline rogonon

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #86 dnia: 22 Lipca 2017, 17:11:03 »
I jak, może udało się już komuś z tym samym kłopotem rozwiązać problem?

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #87 dnia: 22 Lipca 2017, 17:53:37 »
Masz złą wersję Pythona w folderze. Zgodnie z systemem wypakuj zawartość bin_x86 lub bin_x64 do głównego folderu z MaSzyną.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #88 dnia: 22 Lipca 2017, 17:57:05 »
ST43 nie hamuje - to znaczy hamuje, ale do 10 km/h, dalej nawet przy maksymalnym hamowaniu czy to pomocniczym czy zasadniczym koła dalej pchają wóz do przodu - oczywiście nastawnik na 0, jazda luzem. Czy ktoś ma podobny problem?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Patch 17.07 - problemy
« Odpowiedź #89 dnia: 22 Lipca 2017, 18:11:07 »
Po rozpedzeniu ST43 do ~40 km/h i wlaczeniu pierwszego stopnia hamowania klawiszem num8 lokomotywa zatrzymala sie normalnie. Byc moze przedobrzyles z hamulcem, i pojazd wpadl w poslizg? Mozna to zweryfikowac na ekranie informacyjnym F3, w przypadku poslizgu pojawia sie tam w drugiej linii parametrow symbol (!)