Autor Wątek:  Błędy w teksturze SN61  (Przeczytany 20127 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Błędy w teksturze SN61
« dnia: 27 Maja 2017, 14:27:31 »
Witajcie!

Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale zauważyłem pewien błąd, a mianowicie są odwrotnie tekstury Ganza-183 po jednej stronie pojazdu. Sami zobaczcie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Maja 2017, 14:48:45 »
Potwierdzam, nie dość że marne tekstury ganza są, to ta niby najlepsza jest z błędem.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Maja 2017, 14:50:27 »
Nie wiem skąd jest mapowanie końcówek, ale niektóre Ganze  mają zielone sygnały.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Maja 2017, 15:23:03 »
Toć to model można by rzec przedpotopowy, więc raczej cudów bym się nie spodziewał.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maja 2017, 15:27:29 »
To wina mapowania, nawet jak wrzucę prawidłową teksturę TGA, to i tak odwraca napisy. Po obu stronach modelu rozkłada się ta tekstura, stąd na jednym boku jest odwrócona. To raczej nie był błąd, lecz daleko idące uproszczenie.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maja 2017, 15:30:22 »
Skoro tak to zapewne idzie to naprawić, tylko trzeba sobie zadać podstawowe pytanie czy serio warto? Znając życie pewnie po drodze pojawi się więcej rzeczy do poprawek.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maja 2017, 15:40:23 »
Ja sobie z ciekawosci zobaczylem jak u mnie to wyglada, mam jakas dretwa teksture SN61-183.bmp i ja nie mam odwrocenia.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Maja 2017, 15:40:38 »
Trzeba by zmienić mapowanie tego modelu, zmienić na oddzielne boki. Tekstura TGA wygląda jak w załączniku. Plik TGA pochodzi z repozytorium, jest identyczny jak w paczce PC2009tga
Nie mogłem przyciąć obrazka, ze względu na brak możliwości zaznaczenia odcinka wychodzącego po za ekran.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2017, 15:42:00 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Maja 2017, 15:49:58 »
Ja tak jak pisalem wyzej, nie widze u siebie teo problemu. Dwa boki pojazdu na obrazkach.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Maja 2017, 15:51:37 »
Widać, że na jednym boku napis pkp i oznaczenia klasy są na osobnych prostokątach. Omawiana tekstura jest wykonana bezmyślnie i nie została spasowana z położeniem ich na modelu.
Mój kanał youtube

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1977
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3805
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Maja 2017, 15:53:50 »
@Stele mniej więcej zaznaczyłem, gdzie znajdują się te dwa plane. Kiedyś to był sposób na oszczędności.

Jak dla mnie nie warto zajmować się przestarzałym modelem. Ponad 3 lata temu @szogun zaprezentował nowy model wraz z kabiną (http://eu07.pl/forum/index.php?topic=24585.0), ale nie wiadomo co się z nim stało.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Maja 2017, 15:57:26 »
Mariusz, pokazales nam inna teksture niz ta z ktora jest problem. Zerknij chocby na kolory. Omawiana tekstura to SN61-183, w paczce jest jeszce 5 tekstur ktore sa nedzne, ale nie sprawiaja klopotu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Maja 2017, 16:01:25 »
Trzeba by zmienić mapowanie tego modelu, zmienić na oddzielne boki.
Dlatego zrobilem to co zrobilem.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Maja 2017, 16:05:21 »
Kiedyś nie przykładano zbytniej uwagi co do jakości i na swój sposób to było dobre, bo powstawało wtedy sporo taboru. Jednak dziś po latach co się okazuje błędy są rażące i faktycznie lepiej zrobić coś nowego niż poprawiać leciwy model.Co do modelu wyżej prezentowanego w linku, którym się zajmował @szogun z tego co wiem ma mocno ograniczony czas jak i możliwości. Zatem to jeszcze może potrwać.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2017, 16:09:27 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Maja 2017, 16:32:30 »
Ostatni post w tamtym wątku to 2013 rok. Ja mam dość, szczerze mówiąc takich zabaw. jeśli jest problem z dokończeniem to trzeba komuś to przekazywać. Być może zrobiłby ktoś wcześniej bez oglądania się. Uznaję, że tamtego modelu nie ma, mamy to co jest w paczce i znosimy to, aż ktoś wymyśli i zrobi lepsze.

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Maja 2017, 17:36:41 »
Spróbuję pewnego razu wybrać się na Wzgórze Hetmańskie i znaleźć leciwego Ganza. O ile nie jest tymczasowo w Zbąszynku, Wolsztynie itd. Zrobię nowe zdjęcia na tekstury, może @szogun powierzy komuś pracę nad modelem.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2017, 17:40:21 wysłana przez DjSon231 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Maja 2017, 19:29:07 »
Model gdzies byl do zaimportowania z gmaxa w devsach. Trzeba by popatrzec. Ja troszke upiekszalem kabine korzystajac z materialow z tamtego ganza. To nie przeszlo w bugs. Wiec macie stara. Co do pudla mozna zaimpirtowac i poprzerabiac. Ja nawet dokleilem se trzeci reflektor i dodalem kibel od czola do koscierskiego ganza. Az dziwne ze przeszly moje upiekszenia pierwsza wersja kabiniy ep09 b/klim.

Krzysiek ty masz te mody ganza odemnie wiec popatrz.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2017, 20:09:28 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Maja 2017, 21:18:56 »
Nie przeszły, bo dałeś wybrakowaną paczkę i olałeś temat.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1510
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1145
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Maja 2017, 15:03:31 »
Omawiana tekstura to SN61-183, w paczce jest jeszce 5 tekstur ktore sa nedzne, ale nie sprawiaja klopotu.
Nie sprawiają kłopotu, bo są wykonane w Paincie i to akurat pod nie został dostosowany model.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Maja 2017, 15:20:24 »
Nie dlatego ze w paincie. Nie sprawiaja klopotu, bo nie maja elementow ktorych odwrocenie/odbicie daje znieksztalcony obraz. Paint nie ma z tym nic wspolnego.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Maja 2017, 17:14:44 »
W jakim sensie wybrakowana? Brakowalo czegos?

Proszę bardzo żeby nie było....

http://eu07.pl/userfiles/212/bugs-sn61_v1.rar
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 18:56:06 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Czerwca 2017, 22:10:47 »
Wydaje mi się, że fizyka też leży. Jak jedzie luzem, za szybko schodzi z prędkości, a za wolno hamuje. I hamulcem zespolonym, i lokomotywy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Czerwca 2017, 22:13:43 »
Jakieś źródło tych informacji posiadasz? Skąd taki wniosek? Przez 15 lat nikt nie miał zastrzeżeń co do fizyki tego pojazdu.

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Czerwca 2017, 22:17:10 »
Podczas manewrów w Gryfinie (cała stacja leży na jednej płaszczyźnie i wysokości) jadąc luzem, tracił około 0.3 km/h /s. Dodatkowo przy podobnym ciśnieniu panującym w cylindrach hamulcowych, hamował wolniej niż w przypadku 6Dg z wagonem. Zaznaczam, że Ganz również miał ten sam wagon.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #24 dnia: 01 Czerwca 2017, 22:40:16 »
Wiesz, to 0,3km/h/s to tak nie bardzo można przyjąć. Trzeba by zmierzyć wybieg od zadanej prędkości do zatrzymania. To jeszcze pod warunkiem, że przyjmiemy taką samą wagę porównywanych pojazdów, tarcie na szynie, wiatr i tym podobne rzeczy. W naszym Ganzu hamulce od zawsze są słabe (w porównaniu do innych pojazdów), ale nikt do tej pory nie zgłaszał zastrzeżeń. W wolnej chwili zerknę na Ganza jeszcze z paczki z 2007 roku i sprawdzę czy coś w tej materii było zmieniane.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1510
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1145
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Czerwca 2017, 19:47:09 »
Nie dlatego ze w paincie.
Chodziło mi o to, że te 5 tekstur które tam powstało rożni się jedynie kolorem, nie rozmieszczeniem elementów. Podobny trik został zastosowany w starych EN57.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Dróżnik Wiór

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 256
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 474
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Czerwca 2017, 22:26:01 »
Temat o błędach w SN61 nada się chyba do mojego pytania. Co prawda nie o samą motorówkę chodzi, a o jej element, błąd jest pewnie mój własny. Otóż kombinuję sobie kolorystykę kabiny, zmieniłem na szarości. Taka trochę chałupnicza robota, ale mi się nawet podoba, pewnie dlatego, że to pierwszy pojazd, z którym coś zrobiłem. Teraz do rzeczy - wszystko co chciałem zmieniło barwy na zadane, poza małą rurką biegnącą od pulpitu do panelu załączania wycieraczek (zdjęcie kabiny w załączeniu). Ta niezmiennie pozostała zieloną. Wie ktoś może jak ją dostosować kolorem do pozostałej aranżacji wnętrza?

Ganz zmienił też u mnie trochę wygląd, wyrzeźbiłem mu teksturę na podstawie zdjęć z neta (własnych nie posiadam), więc wygląda tak, jak 10 lat temu pewnie by uszło.

« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2017, 23:30:58 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Czerwca 2017, 22:38:20 »
Ta rurka barwiona jest materiałowo, czyli nie ma do niej tekstury. Trzeba odnaleźć model t3d i podmienić parametry RGB. Zmień obrazki na mniejsze, są nieregulaminowe i rozwalają post na ekranie! Widziałeś, aby ktoś tak wklejał na tym forum w ten sposób obrazki?
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2017, 23:33:14 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Czerwca 2017, 12:08:53 »
A co wy na to, aby poprosić Wujka 082 z Trainza aby udostępnił model Ganza? Współpracę mamy bardzo dobrą z nim, tak więc czemu by nie skorzystać z okazji powrotu tematu Ganza?

http://trainzart.pl/viewpage.php?page_id=10

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błędy w teksturze SN61
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Czerwca 2017, 12:17:08 »
A ten co szogun konwertuje to nie właśnie ten?
Mój kanał youtube