Autor Wątek:  Płynność prowadzenia lokomotywy EU43  (Przeczytany 7186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« dnia: 16 Maja 2017, 18:41:37 »
Witam,
pamiętam, że temat przycinania się symulatora podczas jazdy lokomotywą EU43 był już poruszany, jednak czy może jest jakieś lekarstwo na zwiększenie wydajności, nawet kosztem jakości?
Z nudów szukałem jakiegoś rozwiązania tego problemu i domyśliłem się, że spadek płynności symulacji jest spowodowany ekranami pythona, po wyłączeniu ich przy użyciu notatnika symulacja wraca do normy. Głupio jechać bez ekranów. W innych lokomotywach mam fps rzędu 100 klatek/s.
Czy jedynie konfiguracja sprzętu wchodzi w grę?
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2017, 18:46:14 wysłana przez KubaPKP »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Optymalizacja lokomotywy EU43
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Maja 2017, 18:45:29 »
Jak w innych masz 100, to ile masz w EU43?
Bo to jakoś nienormalne, u mnie nie mam większego spadku, ja go nie zauważam, więc problem może jest w innym miejscu.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Optymalizacja lokomotywy EU43
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Maja 2017, 18:48:15 »
Sprawdzałeś na exe c++? Mam wrażenie, że tam problemu tych ekranów i wydajności już nie ma (bo pamiętam że coś minimalnie wcześniej dało się odczuć te ekrany, ale od czasu exe c++ już tego nie widzę).

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Maja 2017, 18:57:22 »
Krzysiek626 w EU43 mam 50. Troszkę źle się wyraziłem. Są to krótkie przycięcia, takie jakby co sekundę.
dymus Na najnowszym c++ jak i na borlandowym jest u mnie tak samo.
Zdaję sobie sprawę, że to może być wina komputera, bo nie jest to już sprzęt najnowszy a w zasadzie to już całkiem stary ale czy już: Celeron Dual Core 2.6 GHz, Radeon HD 6450 i 2 GB ram już tego nie pociągnie? :)
Pomyślałem sobie jeszcze, że może to wina karty graficznej.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2017, 19:16:12 wysłana przez KubaPKP »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Maja 2017, 19:20:14 »
O, ten ostatni zapisek bardzo się przydał. Myślę, że ilość ramu jest marna. Ja mam dwa razy tyle (4GB) i też są problemy. Ale na C++ nie przycina wcale, chyba że latam po scenerii we frefly. Pamięć to akurat nie duża inwestycja. Karty graficznej nie znam pewnie to podobnie wydajny model jak moja GF9600GT. Ile Twoja karta posiada pamięci?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Maja 2017, 19:32:30 »
Spróbuj obniżyć priorytet wątku pythona w ini. Może nie będziesz miał pokazu slajdów na ekranie. Wyłącz też zbędne aplikacje w tle. Masz dwa wątki procesora i fajnie jakby leciały równolegle możliwie cały czas. Inaczej będą przycinki. Ekran traxxa jest pamięciożerny przez wszystkie ficzery, ale o ile python nie jest wyjątkowo skopany koncepcyjnie i przykładowo co klatkę nie ładuje tekstur od nowa do pamięci, to obstawiałbym procesor.
Mój kanał youtube

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Maja 2017, 20:50:44 »
Karta graficzna ma 1 GB pamięci.
Który parametr za to odpowiada w ini?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Maja 2017, 20:52:05 »
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Maja 2017, 21:05:26 »
Masz więcej pamięci na karcie niż ja, to bardzo dobrze.

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Maja 2017, 23:30:23 »
Ustawiłem ten parametr i jest odczuwalna różnica, jednak wciąż są delikatne i regularne przycięcia. Cóż, chyba pozostaje w krótce wymienić sprzęt na nowszy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Maja 2017, 01:34:13 »
Oprocz parametru w .ini do pewnego stopnia moze tez pomoc ustawienie parametrow exe w Task Manager -- w menu pod prawym przyciskiem (po kliknieciu na eu07.exe na liscie uruchomionych aplikacji, zaleznie of wersji systemu na zakladce Details albo podobnej) beda opcje pozwalajace na ustawienie ilosci watkow przydzielonych do obslugi (processor affinity) i priorytet pracy. Przestawienie tego drugiego z "normalny" na "powyzej normalnego" i przypisanie dwoch watkow --jesli jest tylko jeden-- przydzieli exe wiecej czasu procesora, chociaz trzeba uwazac bo ustawienie priorytetu zbyt wysoko moze doprowadzic do przyblokowania.
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2017, 01:35:51 wysłana przez tmj »

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Maja 2017, 07:27:13 »
Na patent ze zwiększeniem priorytetu wpadłem już wcześniej, jednak nie dało to odczuwalnej różnicy a przypisanie wątków - u mnie może być to ustawienie koligacji? To tam automatycznie miałem zaznaczone dwa CPU.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Maja 2017, 13:48:25 »
Moze byc, nie wiem jak to w polskiej wersji systemu tlumacza. Jesli sa dwa to w sumie lepiej nie bedzie, chociaz Unreal Engine mial takie cos, ze na niektorych konfiguracjach poprawialo mu sie, jesli jeden cpu byl recznie odhaczony a nastepnie zalacznony z powrotem. Ale to chyba tylko z AMD tak bylo, wiec szansa zeby tutaj dalo to dodatkowy efekt jest dosc mizerna.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Maja 2017, 08:25:04 »
Tego typu przycięcia miałem na starym PC. Obecnie używam mocniejszego komputera i spadki są do minimum 560FPS. Czyli o jakieś 45FPS. Wydaje mi się że to zależy nie tylko grafiki ale i znacząco od ramu.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Maja 2017, 16:28:11 »
 Maciek, bardziej od procka.

Offline Finder

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Maja 2017, 18:49:38 »
Powiem tak, GTA V chodzi u mnie bez najmniejszych zacięć na średnio-wysokich ustawieniach, jednak w przypadku Maszyny przy EU43 również występują u mnie lekkie lagi, więc moim zdaniem jest to spowodowane tym, że Radeon w przeciwieństwie do GeForce nie radzi sobie z Maszynowym Pythonem :D