Autor Wątek:  [SCN] Dokumentacja wpisów SCN.  (Przeczytany 580 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysiuup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 533
  • dawniej KrzysztofGliwice
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
[SCN] Dokumentacja wpisów SCN.
« dnia: 19 Marca 2017, 23:10:07 »
Scenery.doc, ale bardziej dokładne opisy. Spis będzie sukcesywnie uzupełniany. Proszę nie odpowiadać w wątku, uwagi kierować na PW.



atmo (kolor tła) (początek i koniec mgły) (kolor mgły) endatmo
Definiuje kolor tła scenerii i parametry mgły.

Szczegóły parametrów:
  • (kolor tła) - trzy liczby z zakresu <0,1>, opisujące kolejno wartości RGB koloru.
  • (początek i koniec mgły) - dwie liczby, nie wiem dokładnie jak wpływają na mgłę.
  • (kolor mgły) - trzy liczby z zakresu <0,1>, opisujące kolejno wartości RGB koloru.



camera (współrzędne) (obrót) (numer) endcamera
Definiuje pozycję kamery, do której można przemieszczać się klawiszami 0-9 na klawiaturze alfanumerycznej.

Szczegóły parametrów:
  • (współrzędne) - trzy liczby, opisujące kolejno długość, wysokość i szerokość geograficzną.
  • (obrót) - trzy liczby, opisujące kolejno obrót poziomy, pionowy i przechylenie widoku w bok.
  • (obrót) - liczba z zakresu <0,9> określająca klawisz, który przestawi kamerę na daną pozycję.



config (ustawienia eu07.ini) endconfig
Definiuje lokalne ustawienia eu07.ini dla scenerii.

Szczegóły parametrów:
  • (ustawienia eu07.ini) - dowolna liczba ustawień eu07.ini



description (teskt) enddescription ZDEPRECJONOWANY
Definiuje opis scenerii, jest ignorowany przez eu07.exe, ale przydatny dla innych programów, np. startera.

Szczegóły parametrów:
  • (tekst) - informacje o scenerii.



event ... endevent
Definiuje zdarzenia które służą do sterowania obiektami, np. sygnałem na semaforze lub przełożeniem zwrotnicy.

Szczegóły parametrów:
(uzupełnić)



FirstInit
Słowo kluczowe, po którym wystąpić mogą jedynie definicje składów (zob. trainset)



include (nazwa pliku) (parametry)end
Pozwala na dołączenie do scenerii pliku z opcjonalnymi parametrami lub wstawieniu obiektu punktowego.

Szczegóły parametrów:
  • (nazwa pliku) - ścieżka do pliku z rozszerzeniem .inc lub .scm, relatywna względem folderu scenery.
  • (parametry) - N wartości, które będą podstawione w miejsce zmiennych (p1) - (pN) znajdujących się w dołączanym pliku.



light ... endlight
Definiuje kolor oraz pozycję źródła światła dziennego.

(uzupełnić)



origin (współrzędne) endorigin
Przesuwa obiekty o wektor.

Szczegóły parametrów:
  • (współrzędne) - trzy liczby, opisujące kolejno długość, wysokość i szerokość geograficzną przesunięcia.



rotate (obrót)
Obraca obiekty o zadane kąty.

Szczegóły parametrów:
  • (obrót) - trzy liczby, opisujące kolejno obrót w trzech wymiarach.



sky (nazwa modelu nieba) endsky
Definiuje model nieba, który będzie wyświetlany w scenerii.

Szczegóły parametrów:
  • (nazwa modelu nieba) - nazwa jednego z modeli nieba, znajdujących się w folderze models.



test (wpisy) endtest
Wszystkie wpisy pomiędzy znacznikami są przetwarzane przez parser, ale zamiast tworzyć obiekty scenerii, kopiowane są do logu. Pozwala to np. przetestować podstawienie parametrów w include, a także umieścić komentarz kopiowany do logu.

Szczegóły parametrów:
  • (wpisy) - wpisy, które mają być poddane testowi.



time (start) (wschód) (zachód) endtime
Ustawia czas rozpoczęcia symulacji, a także czas wschodu i zachodu słońca.

Szczegóły parametrów:
  • (start) - godzina rozpoczęcia symulacji, czas w formacie hh:mm.
  • (wschód) - godzina wschodu słońca, czas w formacie hh:mm.
  • (zachód) - godzina zachodu słońca, czas w formacie hh:mm.



trainset (rozkład) (tor) (odległość) (prędkość)
(pojazdy)
endtrainset
Służy do wstawiania składów. Klauzula ta może wystąpić jedynie po słowie kluczowym FirstInit.

Szczegóły parametrów:
  • (rozkład) - ścieżka do pliku .txt z rozkładem, relatywna względem scenery.
  • (tor) - nazwa toru, na którym znajduje się skład.
  • (odległość) - odległość składu od punktu 1 toru (wyrażona w metrach).
  • (prędkość) - prędkość pojazdu w momencie uruchomienia symulacji (wyrażona w km/h).
  • (pojazdy) - dowolna ilość wpisów node ... dynamic, każdy w nowej linii.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2017, 16:08:41 wysłana przez KrzysztofGliwice »
https://www.facebook.com/krzysiudev
Długoterminowa lista TODO:
+ Blender - import T3D
+ Podsypki pod rozjazdy
- Sygnalizatory kształtowe
+ SpecularFixer
+ Sceneria KPK-LK

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych