Ankieta

Czy chcesz aby starsze scenerii w formie dodatkowej nakładki wróciły do symulatora?

Tak, pomysł wydaje się ciekawy, a chciałbym pojeździć po dawnych misjach
53 (46.9%)
Nie, po co dodawać stare scenerie które są pustyniami?
5 (4.4%)
Tak, ale z zachowaniem oryginalnych plików w formatach bmp/tga
1 (0.9%)
Tak, ale tylko w formacie dds aby zmniejszyć wagę paczki całościowej po dodaniu tras
12 (10.6%)
Nie, bo może to doprowadzić do wysypów i niekontrolowanych zachowań paczki
0 (0%)
Tylko scenerie oryginalne, bez modyfikacji czy dodatkowych ficzerów.
0 (0%)
Obie wersje scenerii: oryginał i wersja po "liftingu" aby móc korzystać z jednej i drugiej
15 (13.3%)
Tylko wersja po liftingu, bo starsza nie jest aż tak atrakcyjna
27 (23.9%)

Głosów w sumie: 74

Autor Wątek:  Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator  (Przeczytany 1766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Witajcie.
Ostatnio odkrywam uroki działania programów @Mariusza1970 do wyciągania plików z paczek całościowych. Ostatnimi czasy udało mi się przywrócić do żywych (nie bez problemów) kilka starszych scenerii. Okazuje się, że po dodaniu nowego taboru i użyciu obecnie stosowanych rozwiązań jak i dostępnych tekstur, nie jest tak źle z tymi sceneriami. W planach chciałem przywrócić do żywych takie misje jak:
- SDR18 i 19
- Testowo
- Linia 546

... oraz takie których na tą chwilę nie pamiętam. Polegało by to na tym, że użytkownik miałby możliwość, w formie osobnej paczki z dodatkiem, instalacji starszych scenerii ale z wcześniejszym poprawieniem ich przejezdności i ewentualnie sieci trakcyjnej (jeśli będzie taka potrzeba). Po ostatnich testach wyszło, że jest to zadanie żmudne, ale na szczęście nie wymagające tworzenia nie wiadomo jakiej obszernej nakładki, z uwagi na to, że gro scenerii korzysta z tych samych plików. Zostawiam Wam to do rozpatrzenia i w formie wyrażenia swojej opinii. Dla własnego użytku tworzę pierwszą wersję tejże nakładki i w przypadku odmowy, po prostu będę miał to głównie pod swój użytek, ale z możliwością podzielenia się tym co dokonałem. Zapraszam do dyskusji :).
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline Piotr93

  • Betatester
  • Wiadomości: 517
  • Mistrz Skryptów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2017, 09:39:10 »
Ja od początku jestem na tak, zwłaszcza Linia 546. Kiedyś ktoś pisał że są prace na niej, jak widać do dzisiaj dnia nie ma odzewu. Ja w pełni popieram twój pomysł, mieliśmy w teście juz Jelitkowo, i nie spotkało się z krytyką. Jestem w 100% za :)
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2017, 09:40:12 wysłana przez Piotr93 »
Na warsztacie / In the course of creating:
ugpps, Eaos 430W v2
>-Warsztat-<

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca 2017, 09:40:20 »
O widzisz. Zapomniałem dodać, że jeśli jest jakaś sceneria po rewitalizacji, jak np. Jelitkowo, to przedyskutować którą wersję dodać, czy pierwotną, czy po poprawkach :).

Czy mogę prosić administrację o poprawkę do ankiety? Chciałbym aby była wielokrotnego głosu (2 głosy od użytkownika), a coś się sypnęło jak dodawałem teraz i nie zapisało jak powinno.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2017, 09:43:17 wysłana przez ST44-003 »
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 837
  • Jeszcze jak!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 97
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2017, 10:00:14 »
Przy obecnym przyroście nowych scenerii kazda jest złotem także 3 razy na tak.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
=^-^=

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 4759
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2017, 10:04:15 »
Jelitkowa i tą drugą dostosowaną do PC15 chcę wrzucić na "zielony download". Tu można by postąpić podobnie.
Uważam jednak, że jest to strata twojego potencjału twórczego i lepiej byś skupił się na bardziej przyszłościowych projektach.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2017, 10:27:39 »
Do 'odpustynienia' scenerii, tez jest narzedzie, czyli zalesianie, wstawianie osiedli, latarni, ludzikow na peronach i nie tylko tam, sciany lasu, gorki, nasypy. To tak cirka 3h na scenerie. Oczywiscie pod warunkiem, ze to narzedzie bedzie prawidlowo dzialalo u kogos + ustawienie konfiguracji (konfig jest dostosowany do mojej domowej paczki). No i sterowanie ruchem jest w tych sceneriach uwazane za passe.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 149
  • In Trance We Trust
    • Zobacz profil
    • Strona prywatna
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Marca 2017, 10:49:08 »
Według mnie pomysł bardzo dobry, szczególnie ukłon wobec Linii 546, która swego czasu była według mnie jedną z najlepszych scenerii. Przy liftingu można jednocześnie wykorzystać dość sporą garść nowych modeli infrastruktury, z tego co widzę jest ich niemało, a na pewno wpłyną na jakość wizualną.
Nie zapominajmy, że to, co dzieje się dzisiaj, to już przeszłość, do której w przyszłości będziemy wracać w marzeniach.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Marca 2017, 10:57:55 »
Dodatkowo, L546 ratuje fakt liftingu domów do których dodano światła w oknach. Można więc reaktywować nocną misję na ET22/ET41. Problemem są modele wskaźników, ale od tego są narzędzia i nowe includy :)
Od razu powiem, że czas realizacji tego przedsięwzięcia będzie dość spory, niemniej efekt powinien być więcej niż zadowalający :).
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5710
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marca 2017, 11:01:18 »
Jak zapowiedzialem, jestem w stanie udostepnic wszelkie pliki. Oczywiscie mam pare uwag, typu zalesic pustkowia i wprowadzic przechylki. Z drugiej strony nie chcial bym aby zalesic i uwalic roslinnoscia tak, jak zrobiono to w Calkowie, gdzie w kabinie lataja galezie a po nogach drapia krzaki. Jak zrobic to z glowa albo wcale. Proponuje dodatkowe modyfikacje wrzucac do oddzielnego pliku (ow) new.scm.
Co z MZD? Unoff to jest nadal, proponuje wydac jako ciekawostke, mysle ze @Winger nie ma nic przeciw temu. Przewidujac sprzeciw z roznych stron, prosil bym o utworzeniu dzialu: stare, ale jare. Ustanowic tam moderatora i zaznaczyc, ze jest to jedynie proba pokazania calego dorobku.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Marca 2017, 11:05:44 »
MZD będzie nieco problematyczne przez pewne błędy które w niej są. Na razie skupię się na skończonych i wydanych projektach, w nich po prostu doda się to o czym mowa i jednocześnie rozdzielając na wersję oryginalną i po modernizacji. Reszta przyjdzie z czasem. Chwilowo chcę też zająć się porządkowaniem katalogów i uzupełnieniem brakujących tekstur, no i stopniowo przechodzić do kolejnych scenerii. Krzysiu, Twoja pomoc będzie na pewno potrzebna. Profilaktycznie, zrób kopię zapasową Twojego dobytku, żeby nic nam nie przepadło :). Przyjmuję także wszelkie sugestie, wypisujcie je zatem a ja zobaczę co będzie się dało zrobić :).
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5710
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Marca 2017, 11:19:21 »
Potrzebowal bym jakies 300gb w jakiejs chmurze. Mam wlasny serwer ftp, ale nie mam tyle miejsca. Teraz trzymam na dwoch dyskach, z czego jeden jest nowy. :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Marca 2017, 11:19:54 »
Wyjde przed szereg.
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Myslenice.rar
Masz MZD, ktore kiedys prosil Winger. Sceneria i scenariusze dzialaja, bledy wyeliminowane, usuniete przechylki.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5710
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Marca 2017, 11:23:00 »
Z jakim exe dzialaja?

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Marca 2017, 11:26:37 »
Będą działały z nowym, jeśli poprawi się rozjazdy i takie tam.
@Mariusz, dziękuję. Miły prezent na dzisiaj :).
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Marca 2017, 11:30:35 »
Krzysiek, a jak sadzisz? :) Ale powinno ze wszystkimi, no moze jakies niuanse trzeba bedzie dostosowac np. to co ST napisal.

Offline Piotr93

  • Betatester
  • Wiadomości: 517
  • Mistrz Skryptów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Marca 2017, 12:27:48 »
Jednakże u mnie wywala błędy po wczytaniu misji z EP08, exe z paczki 15.04 nawet semafor nie reaguje na SHIFT+3.
Na warsztacie / In the course of creating:
ugpps, Eaos 430W v2
>-Warsztat-<

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2166
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Marca 2017, 12:34:22 »
Misja z EU07 po zamianie taboru działa. W mojej pamięci ta sceneria wyglądała lepiej ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Marca 2017, 12:40:35 »
Piotrek, niestety te misje wymagają cierpliwości, szczególnie manewry ;).
@Borys, a jakieś braki w postaci tekstur? Braki modeli? Źle dopasowana trakcja?
Ewentualnie stworzy się osobny wątek pod to jak będzie czas. Na razie proszę o komentarze i wypełnienie ankiety :). A ja wracam do swoich obowiązków.
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Marca 2017, 14:16:05 »
Ja wyslalem komplet. W zwiazku z tym nie bedzie braku czegos tam. Przyjrzalem sie errors.txt zalaczonego wyzej i niby jest brak tekstury. Nie wiem dlaczego exe to wypisalo, bo przyjal nazwe obiektu jako teksture. Duplikat modelu - tez z niewiadomoego powodu, gdyz co prawda jest wstawiony model z taka nazwa, lecz owe modele nie zawieraja eventow. Czyli nazwa jest bez znaczenia (moga sie nazwy duplikowac). No i dwie pary takie same nazwy torow - nie przeszkadza, ale mozna nadac im indywidualne nazwy.
Aha, w zasadzie eventy powinny dzialac (zwrotnice) bez dostosowania, gdyz o tym decyduja ince zwrotnic, a te zalaczone w paczce, sie nie powinny nadpisywac i sa dostosowane do jazdy na wprost jako - a na bok jako +. Jednak warto to zmienic, aby nie bylo wyjatkow.
Co do wygladu - ja mialem taka wersje. Gdy ja dostalem, wygladala gorzej. Byc moze 483 miales jakas bardziej wypasiona wersje (choc raczej watpie) albo zawodzi pamiec :)
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2017, 14:57:05 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Marca 2017, 20:30:44 »
Link do Zwrotnicowa, ktorego odpustynilem swoim edytorem. Co prawda edytor w tym czasie mial jakies tam ograniczenia (nie byl na tyle funkcjonalny, co obecnie), niemniej jednak juz nie chce mi sie tego ruszac.
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Zwrotnicowo.rar
PS.
Moze jakis mod wydzieli posty tak jak sobie zyczy ST

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1497
  • Piszczy,stuka, pęka szyna- Bo to gna moja MaSzyna!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Marca 2017, 05:48:52 »
W Myślenicach na pewno były odwrotne ustawienia rozjazdów. Ja też je spokojnie odpalałem i dało się jeździć na nowszych exe (po zmianie wpisów rozjazdów rzecz jasna).
Pamiętam, że w którymś miejscu, bez pezerwy się wykolejałem. To był jedyny poważniejszy błąd.
No i słynny semafor, wskazujący nie pełny sygnał S6 (bez świecącego się pomarańczowego).
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 379
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Marca 2017, 20:40:06 »
Przejechałem 2 scenariusze na Zwrotnicowie na ostatnim exe C++ i wszystko pięknie działa. Brakuje tylko jakiejś tekstury terenu oraz w paru miejscach są dziury w terenie. Poza tym wszystko  ok.
T.N

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Marca 2017, 22:06:29 »
Nie moze byc brakow tekstur. To jest inna przyczyna u Ciebie - nie wiem jaka. Exe w errors.txt potrafi rowniez dezinformowac. Dziury w terenie ewentualnie moga sie pojawic, bo laczylem swoim narzedziem trojkaty i nie wiem do konca, czy algorytm, ktory tam zastosowalem, jest optymalny. Byc moze jakas deklaracja node jest za duza obszarowo. Jakby co, to Stele ma narzedzie, ktore kiedys pisalem do rozbijania trojkatow.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2017, 22:14:41 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2531
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Przywrócenie do żywych starych scenerii w formie nakładki na symulator
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Marca 2017, 14:32:26 »
Jest tak. Na tą chwilę zebrałem mam nadzieję wystarczający materiał. W momencie kiedy będzie taka potrzeba, będę się z Wami kontaktował.
Na tą chwilę proszę niczego nie rozdzielać, sam w odpowiednim czasie zgłoszę takie zapotrzebowanie. Admini, jest możliwość zamknąć tymczasowo wątek, ale z zachowaniem działania ankiety? Będzie potrzeba, to poproszę o otwarcie, tymczasowo bym chciał prosić o zamknięcie :).
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych