Autor Wątek:  Uruchomienie i hamowanie EN57  (Przeczytany 7351 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukcio28

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Uruchomienie i hamowanie EN57
« dnia: 20 Lutego 2017, 11:41:17 »
Mam problem z uruchomieniem EN57. Robię procedurę uruchomienia jak dla elektrowozu. Niestety po wykonaniu czynności podanych w klawiszologii odnośnie ruszania i jazdy lokomotywą elektryczną, po wykonaniu wszystkich czynności odnośne uruchomienia, nie słyszę żadnego dźwięku uruchomionego pociągu. Może coś robię nie tak.
Jak poprawnie i dobrze wykonać poszczególne czynności tak by bez problemu uruchomić EN57, słychać było dźwięk uruchomienia pociągu i można było nim jechać?
Przepraszam, jeśli taki temat był już poruszany na forum, ale jestem nowy i dopiero zaczynam przygodę z symulatorem Maszyna. Proszę o wyrozumiałość i odpowiedź.  Dziękuję.
Po znakach interpunkcyjnych stawiamy spację. | @Stele
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2017, 08:06:59 wysłana przez lukcio28 »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lutego 2017, 11:44:35 »
Całą procedurę masz opisaną tutaj: http://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/inne/readme_pliki/sterowanie.html jeżeli natomiast dalej masz problemy, załącz plik log.txt wygenerowany w katalogu z symulatorem, oraz gdy został wygenerowany równie error.txt Może po prostu za szybko załączasz sprężarkę po załączeniu przetwornicy, dla tego również nie możesz ruszyć, spróbuj wszystko na spokojnie.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2017, 11:45:52 wysłana przez andru »

Offline lukcio28

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lutego 2017, 11:56:16 »
By uruchomić EN57 robię tak:
wybieram kierunek jazdy do przodu-klawisz "d" dwa razy,
następnie załączam baterie.
podnoszę tyny pantograf.
włączam przetwornicę(nie wiem czy w EN57 jest to potrzebne).
załączam sprężarkę.
Czy dobre czynności wykonuję w celu uruchomienia EN57?
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2017, 11:57:21 wysłana przez lukcio28 »

Offline maciek001

  • Wiadomości: 136
    • Zobacz profil
    • FanPage symulatora ET22
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lutego 2017, 11:57:16 »
Jeszcze Shift+M po patykach (jak już będzie napięcie wskazywać woltomierz WN).
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2017, 18:00:40 wysłana przez Stele »
Wszystko da się zrobić tylko jeszcze nie wiem jak.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lutego 2017, 11:57:43 »
Tak, w elektrycznych musisz załączyć przetwornicę, dałem ci instrukcję jest tam opis do EZT.

Offline lukcio28

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Lutego 2017, 12:12:49 »
Spróbuje powoli wykonać uruchomienie EN57. Może się uda.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2017, 18:00:58 wysłana przez Stele »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Lutego 2017, 18:04:17 »
EN57 ma przetwornicę w środkowym członie S i sprężarkę w członie RA. Pewnie uruchamiasz się z RA, ale jakbyś jakimś cudem trafił na skład ustawiony stroną RB do kierunku jazdy, to wiele oprócz silników trakcyjnych nie usłyszysz.
Po starcie symulacji wciśnij F2 by wyświetlić diagnostykę u góry ekranu, spróbuj się uruchomić i załącz log. Będziemy mieli wtedy zapis całej procedury i będziemy mogli powiedzieć co zrobiłeś dobrze/źle a co ci się wydawało, że zrobiłeś.
Mój kanał youtube

Offline lukcio28

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchomienie EN57
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Lutego 2017, 18:50:40 »
Udało mi się jakimś sposobem uruchomić EN57 i przejechać kawałek dla testu.
Dzięki wielki za pomoc odnośnie tego jak uruchomić EN57.

Zmieniłem nazwę tematu, bo mam problem dotyczący tego, że jak przed stacją hamuję składem(wciskam klawisz Num 3) to skład zamiast zacząć hamować(hamowanie ep) całkowicie mi się zatrzymuje i nie mogę ruszyć dalej.
Co i jak wykonać, tak by zahamować EN57 i zatrzymać się przy peronie stacji, a potem co zrobić by bez problemu ruszyć w dalszą jazdę według rozkładu jazdy?
Proszę o bardzo dokładne odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2017, 08:19:23 wysłana przez lukcio28 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Uruchomienie i hamowanie EN57
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lutego 2017, 09:14:43 »
Nalezy wcisnac klawisz 6 lub kalwisz   ,  (przecinek na klawiaturze numerycznej)  i trzymac. Trzymac tak dlugo az manometr napelnienia cylindrow hamulcowych pokaze 0 bar. Wtedy bedzisz mial odhamowany sklad i bedziesz mogl ruszyc. Jesli chcesz hamowac ale nie zatr,ymac, to jest to proste, ale trzeba cwiczyc.
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2017, 09:16:18 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline lukcio28

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchomienie i hamowanie EN57
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lutego 2017, 14:37:40 »
A co mam zrobić by zatrzymać się na stacji(chodzi mi o hamowanie przy wjeździe na stację tak by zatrzymać się przy peronie)?

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Uruchomienie i hamowanie EN57
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Lutego 2017, 16:19:28 »
Masz opis w linku od Piotr93
Opis hamowania w ED72, EN57 (w wersji z systemem hamulca Oerlikon elektropneumatyczny)
Podczas jazdy kran powinien znajdować się w pozycji "jazda" Num 4.
Gdy chcemy zahamować wpuszczamy do cylindrów powietrze. W tym celu ustawiamy kran w pozycji "hamowanie ep" (klawisz Num 3), a następnie powracamy do pozycji "jazda" (Num 9 lub Num 4). Ilość powietrza, jaka trafiła do cylindrów, a co za tym idzie siła hamowania zależy od czasu, w jakim kran pozostawał w pozycji "hamowanie ep". Jeśli hamujemy zbyt gwałtowanie, możemy wypuścić nieco powietrza z cylindrów lub wyluzować skład całkowicie. W tym celu przestawimy kran hamulca w pozycję "luzowanie" - trzymamy klawisz Num .. Gdy przestaniemy naciskać klawisz Num . kran samoczynnie powróci w pozycję "jazda".


Opis hamowania w EN57 (w wersji z systemem hamulca Knorr elektropneumatyczny)
[W symulatorze działa tylko w jednostce EN57-001]
Po uruchomieniu symulatora należy odhamować skład - Num ..
Podczas jazdy kran powinien znajdować się w pozycji "luzowanie ep, jazda pn" Num 4.
Gdy chcemy zahamować wpuszczamy do cylindrów powietrze. W tym celu ustawiamy kran w pozycji "hamowanie ep" (klawisz Num 3) i wciskamy dźwignię pod rączką (służy do tego klawisz Enter). Następnie puszczamy dźwignię i powracamy do pozycji "luzowanie ep, jazda pn" (Num 9 lub Num 4). Siła hamowania zależy od czasu, w jakim kran (wraz ze wciśniętą dźwignią!) pozostawał w pozycji "hamowanie ep". Jeśli hamujemy zbyt gwałtowanie, możemy wypuścić nieco powietrza z cylindrów lub wyluzować skład całkowicie. W tym celu wciskamy dźwignię Enter.

Offline lukcio28

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchomienie i hamowanie EN57
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Lutego 2017, 17:42:08 »
Dzięki za pomoc. Sprawdzę i jak będę miał problem napiszęw tym temacie.