Autor Wątek:  Opisy tekstur dla startera  (Przeczytany 6297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Opisy tekstur dla startera
« dnia: 19 Lutego 2017, 21:50:29 »
Rainsted ma możliwość wyświetlania komentarza dla każdej tekstury. Po wpisie w textures.txt można za dwoma slashami umieścić dowolną treść. Obecnie jest to wyświetlane tylko w zakładce tabor posiadany, ale mam nadzieję, że niedługo ujrzymy go również w pojazdy do edycji składu.
Proponuję jednolity szablon opisu, dający się formatować w tabelę, którą będzie można sortować i filtrować po poszczególnych kategoriach w przyszłości.
Chciałbym zawrzeć:
  • Oznaczenie eksploatacyjne
  • Właściciela/dzierżawiącego (kod EVN?)
  • Stację macierzystą
  • Datę rewizji
  • Zakład dokonujący rewizji?
  • Autora tekstury
Czyli dla naszego testowanego Rumcajsa byłoby:
303E-TV-477_HIST.TGA=303E-TV,EU07,EU07-477_HIST //EU07-477,PKPC,Wrocław,2006.11.10,Zakład_Taboru_w_Krakowie,LelekW miejsce nieznanych tokenów wstawiamy pytajniki, by parser dobrze to łapał.

Póki co czekam na opinie. Tabelę umieści się na stronie, jako listę autorów tekstur. Oczywiście będzie potrzebna wasza pomoc, bo jedna osoba całego taboru nie skataloguje. Zazwyczaj będzie to kwestia przepisania danych z tekstury, ilostanu i forum.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2017, 21:52:32 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lutego 2017, 22:20:52 »
Z istotnych informacji widzial bym tam jeszcze koniecznie autora zdjec. W tym konkretnym przykladzie DarekWRC. Jednak nie rozumiem czemu taka lista miala by sluzyc, czy to sa istotne informacje potrzebne do podjecia decyzji ktora teksture wybrac? Taki plik w pdf, lub html mozna zrobic i wrzucic do katalogu inne. Zreszta i ten katalog nazwal bym " informacje" lub "instrukcje".  W innym watku wspomniano o odejsciu od zewnetrznego startera, raczej powoli nalezy odchudzac jego znaczenie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Lutego 2017, 22:38:28 »
A dlaczego wewnętrzny/alternatywny starter nie może używać tych danych? Serio ktoś chce robić nowy sposób katalogowania pojazdów, zamiast użyć rainstedowego?
Ma to służyć:
1. Uhonorowaniu wszystkich autorów tekstur w dokumentacji.
2. Ułatwieniu zestawiania sensownych fikcyjnych składów.
3. Ułatwieniu trzymania spójności okresu historycznego.
4. Pokazania większej ilości informacji o teksturze. Po miniaturce to ja nawet nie wiem, czy to Orlen czy Deutche Bahn.
5. Danie opisu niewidomemu, który sobie po teksturze nie określi co zaś.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Lutego 2017, 22:43:17 »
Cytuj
2. Właściciela/dzierżawiącego (kod EVN?)
EVN w mojej ocenie jest zbędny. A nazwa właściciela / dzierżawiącego... może pojawić się problem ponieważ malowanie / właściciel / dzierżawca to mogą być trzy odrębne podmioty.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lutego 2017, 22:54:43 »
Chodzi mi o to, czy właściciela dajemy w formacie EVN czy jakimiś własnymi nazwami. Pełniejszymi, bardziej wymownymi dla laika.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lutego 2017, 23:09:56 »
Liste uchonorowanych jak najbardziej widze, ale sa lepsze miejsca niz to ktore proponujesz.

Sensowne fikcyjne sklady nie istnieja, zobacz co wyszlo z kibla stojacego nie pod drutem, cytatu Twojej wypowiedzi z grudnia i dziwadelek, ktore zalegly sie na forum.  Zreszta tu jest pole dla piszacego scenariusz, ktory powinien o to zadbac, a testy wylapywac nieprawidlowosci.


Historyczne trzymanie fasonu jak wyzej.


Miniaturki zrobic wieksze, jest podglad tekstury przy dodawaniu pojazdu w rainsted, argument mozna obejsc istniejacymi mozliwosciami.


Bez komentarza, jak wszyscy, chcialbym aby kazdy mogl komfortowo jak na swoje mozliwosci korzystac z dobrodziejstwa maszyny.


Pora spojrzec prawdzie w oczy,  to trudne ale kiedys to trzeba zrobic. Starter jednolity z plikiem wykonywalnym. Kiedy to zrobic jak nie teraz przy konwersji na c++? O instalatorze z prawdziwego zdarzenia wspomne jeszcze raz. Mamy paczke klikamy zainstaluj, pokazuje sie skrot na pulpicie. Klikamy ten skrot, jest starter, tu do dyskusji co ma w nim byc. Na koncu przycisk uruchom. Mamy archaiczna architekture.


Mamy kupe bledow w sceneriach, nie ma komu poprawic Drawinowa, pomoc dokonczyc kaliska. Zadko ktos uwzglednial moje pomysly i uwagi. Mozna sie z nimi nie zgodzic, nie jestem zadnym guru, ale mam prawo do swojego zdania tym bardziej ze ten watek po to powstal.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2017, 23:40:57 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lutego 2017, 18:10:11 »
Z braku dalszej dyskusji, wprowadzamy następujący standard:

  • Znacznik wersji opisu
  • Oznaczenie eksploatacyjne
  • Właściciela/dzierżawiącego (fragment kodu EVN)
  • Stację macierzystą
  • Datę rewizji
  • Zakład dokonujący rewizji
  • Autora tekstury
  • Autora zdjęć
Czyli dla naszego testowanego Rumcajsa byłoby:
303E-TV-477_HIST.TGA=303E-TV,EU07,EU07-477_HIST //v1,EU07-477,PKPC,Wrocław,2006.11.10,Zakład_Taboru_w_Krakowie,Lelek,darek71wrcW miejsce nieznanych tokenów wstawiamy pytajniki, by parser dobrze to łapał.

Dopisuję to do wymagań publikacyjnych. Obowiązuje dla wszystkich tekstur dodawanych do testu od 24.02.2017.

Proszę o listowanie dostępnego w paczce taboru. Rangowych o wprowadzanie zmian bezpośrednio na repozytorium i kopiowaniu wpisów tutaj, by wszyscy widzieli co jest opisane. Bezrangowych o umieszczanie ich tutaj jako cały wiersz wpisu z textures.txt w znacznikach code z podaną ścieżką do pliku, w którym mają być umieszczone.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Lutego 2017, 22:00:54 »
Tak, identyfikator literowy z EVN to chyba jedyna rzecz warta wyciągnięcia. Listę identyfikatorów literowych podrzucę w odpowiednim wątku.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Lutego 2017, 22:26:43 »
@macius5991: wykaz wszystkich europejskich VKM czyli na przykład PL-LOTOS, PL-PKPIC i.t.d jest dostepny do ogólnego wglądu tutaj: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-VKM-publiclist-83.pdf .
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2017, 22:40:12 wysłana przez RoboBatman »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lutego 2017, 22:38:23 »
Dzięki Robo. Podlinkowuję do wytycznych.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lutego 2017, 22:47:50 »
Podlinkuj lepiej to: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/list-VKM.aspx. Lista VKM jest aktualizowana co miesiąc, stąd tamten link za miesiąc przestanie prowadzić do najnowszej wersji. Poza tym jest tam też wersja xls, w której można sobie łatwo filtrować te dane. .

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lutego 2017, 23:21:21 »
Podmienione.
Mój kanał youtube

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Marca 2017, 16:25:09 »
Staram sie obecnie robic opisy do wagonow z katalogu 1xxa i nasuwaja mi sie pytania. Co robic w sytuacji, gdy tekstura i/lub zdjecia maja wiecej niz jednego autora? Separowac ukosnikiem, srednikiem? Jesli w czasie po wydaniu tekstury autor zmienil nick, uzywac aktualnego, czy owczesnego?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Marca 2017, 16:40:39 »
Na pewno nie separować, bo przyszły parser zgłupieje. Nie przewidziałem takiego stanu. Może andem "&"? Przy okazji listuj tekstury w rozdzielczości <1024px. Jak nie przedstawiają super unikalnego malowania, pójdą do kosza.
Zgłosiłem problem z parsowaniem do Ra i jest poprawka w starterze. Trzeba obadać jak teraz TEM2 zadziała przy różnych wariantach spacji/ich braku.

No i @joey opisał 1xxa_v1. http://eu07.pl/daily/export/dynamic/pkp/1xxa_v1/textures.txt Widzę są problemy z kodowaniem polskich znaków w Rainstedzie. Trzeba to z Ra dogadać.

Wielbiciele siódemek, opiszcie po pięć loków każdy i zaraz będziemy mieć pół ilostanu.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 13:46:23 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Marca 2017, 14:11:23 »
Pół godziny temu wysłałem poprawkę do repo. Oprócz tego co napisałem w opisie commita, jest dodatkowo poprawione kodowanie pliku (zamiast ASCII było UTF-8) i teraz polskie znaki wyświetlają się poprawnie.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Opisy tekstur dla startera
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Marca 2017, 11:40:38 »
Ja kończę robić opis dla EP09, bo brakuje mi tylko autorów tekstur i zdjęć w 3 pojazdach.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski