Autor Wątek:  Linia053_Całkowo_zima  (Przeczytany 8546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysiuup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 559
  • dawniej KrzysztofGliwice
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Września 2017, 10:58:01 »
Nastawni ze Świnoujścia nie ma w paczce moich nastawni, bo miałem problemy z dachem. Musisz ją dołączyć do paczki.
https://www.facebook.com/krzysiudev
Skrypt do Blendera znajdziesz tutaj

Offline loko

  • Betatester
  • Wiadomości: 216
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Września 2017, 11:36:04 »
Plik errors w załączniku oraz pliki po częściowym prześwietleniu narzędziami Excelowymi.

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3320
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Września 2017, 12:36:58 »
Te pliki mogę bez strachu wrzucić do paczki? Jakie zmiany tam zaszły? Z braków widzę jedynie to:
Cytuj
Texture file missing: "linia053\zerniki_nast"
Texture file missing: "peronowe\#krawedz_zolty"
Texture missing już uzupełniłem. Z kolei peronowe\#krawedz_zolty - ktoś w paczce zmienił nazwę tekstury peronowe/#krawedz_zolty na krawedz_zolty (bez #) i nie znajduje poprawnego pliku. Dlaczego # zostało usunięte? Nowe Exe już tego nie potrzebuje?

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 7 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline Kermit

  • Deweloper
  • Wiadomości: 198
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Września 2017, 15:33:31 »
1. Debica Osiedle az sie prosi o nowe wiaty pomodernowe. Szkoda ze nie mamy zejsc z peronow.
2. Ta czcionka na tablicach jest taka meh, ale ze juz sa zrobione to sie nie czepiam. :P
3. Sa latarnie i wiaty to mozna dosmerfowac do nich te tabliczki z numerami torow. [sa montowane od boku]
4. W sumie to jedyne co to brakuje tylko nowych slupkow hekto, tylko je trzebaby wygenerowac na te rainstedowe zeby latwo podmienic.
5. Ewentualnie jeszcze moznaby przylepic do ktorychs budynkow na stacjach towarowych tabliczki z punktem handlowym albo ekspedycja towarowa.

BTW: Strasznie bezsensownie zaladowany jest ten kontenerowiec z traxxem. :P
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2017, 15:38:15 wysłana przez Kermit »
Blender 2.49 & 2.78

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3320
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Września 2017, 16:55:16 »
Zapomniałem o tych wiatach, już dodane ;) Jeżeli skład kontenerowca się nie podoba to poproszę coś ładniejszego (gotowy wpis SCN), tak wstawiłem jedynie prowizorycznie żeby tylko coś było wstawione.

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 7 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Września 2017, 17:59:15 »
Blad jak u kolegi RA. Krawedzie peronow biale i nieoteksturowane. Przykład Deb Osiedle.
CHomik EP08-015 przestal istnieć. Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 5062
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 276
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Września 2017, 19:00:47 »
Z kolei peronowe\#krawedz_zolty - ktoś w paczce zmienił nazwę tekstury peronowe/#krawedz_zolty na krawedz_zolty (bez #) i nie znajduje poprawnego pliku. Dlaczego # zostało usunięte? Nowe Exe już tego nie potrzebuje?
Moim zdaniem filtrowanie anizotropowe załatwia problem i można linię filtrować ze znośnym efektem. Jak się nie zgadzasz, to zamiast płotka w teksturze, dajesz go po dwukropku we wpisie tekstury.

Z tablicami relacyjnymi co na czacie pytałem się podłamałem. Jest na forum, jest na wiki. Sam to robiłem i od razu opisałem w dokumentacji. :(

Mam na dysku kilkaset tekstur drzew zimowych. Tak, dopiero teraz je znalazłem. Przygotowywać do wydania, czy i tak nie chcesz nic tu zmieniać i się nie spieszyć?
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Września 2017, 19:25:01 »
Nawet nie mam takiego pliku #krawedz_zolty. Mam plik dds o nazwie krawedz_zolty.
CHomik EP08-015 przestal istnieć. Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 5062
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 276
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #38 dnia: 13 Września 2017, 21:03:58 »
Paczka nadpisuje pliki gora_sniegu.inc, zima/pole.tga.
Stonka IC w Dębicy nie widzi swojego W4. Ciągnie pod semafor.
Perony w Dębicy mają bok mapowany górą.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2017, 21:23:42 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3320
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #39 dnia: 13 Września 2017, 21:40:34 »
Cytuj
Mam na dysku kilkaset tekstur drzew zimowych. Tak, dopiero teraz je znalazłem. Przygotowywać do wydania, czy i tak nie chcesz nic tu zmieniać i się nie spieszyć?
Możesz z tego złożyć paczkę tekstur i wrzucić do testu, zobaczę co tam mamy i coś wykorzystam. Bo tutaj jadę na dosłownie kilku zimowych teksturach...

Bok mapowany górą jest w wielu miejscach, ja pracuję tylko w notatniku i tylko zmieniałem tekstury wpisem. Z poziomu notatnika nic więcej nie wycisnę. Stonka już W4 widzi, pozmieniałem. Docelowo nasz skład będzie sterowalny przez AI, rozkład aktywny.

Mam problem, bo w Turowie mimo że skład widzi S1 to i tak podaje odjazd i rusza. Ponadto nie chce otworzyć drzwi :(
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 1 2 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 2 1 end
#1 otwiera na prawo, #2 otwiera na lewo, w obu przypadkach mają oczekiwać na podanie zezwalającego na semaforze. Czy te wpisy są poprawne? Niestety opis w INC jest nieprecyzyjny. Ktoś mi naprawi?

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 7 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 5062
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 276
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Września 2017, 21:43:18 »
W tym wpisie nawet nie ma p8 i p9 odpowiadających za zachowanie.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3693
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Września 2017, 21:47:58 »
Tak ma byc, iz duzo modeli jest wstawianych poprzez node...model, a nie przez *.inc?
Zdaje mi sie, ze kiedys bylo zalecenie, iz ma byc *.inc (przy ktores paczce calosciowej bylo to zmieniane narzedziem Szczawika).

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4238
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Września 2017, 22:09:42 »
Ja zamienialem #, a nie usuwalem, bo byly biale plyty. W obecnych exe # musi byc na koncu w formacie nazwapliku.tga:#

A wiec po nazwie dwukropek i znaczek informujacy co exe ma z tekstura zrobic.

W ktorym pliku brakuje :#?
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2017, 22:10:50 wysłana przez AtapiCl »
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 159
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 92
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #43 dnia: 13 Września 2017, 22:21:31 »
Mam problem, bo w Turowie mimo że skład widzi S1 to i tak podaje odjazd i rusza. Ponadto nie chce otworzyć drzwi :(
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 1 2 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 2 1 end
#1 otwiera na prawo, #2 otwiera na lewo, w obu przypadkach mają oczekiwać na podanie zezwalającego na semaforze. Czy te wpisy są poprawne? Niestety opis w INC jest nieprecyzyjny. Ktoś mi naprawi?
Wszystkie W4 na L053 są wpisane po staremu, czyli nie będą prawidłowo działać. Aktualnie zasada jest następująca: po trzech współrzędnych powinny być trzy kąty, następnie liczba 1 lub 2 - 1 wpisujemy, gdy W4 jest na stacji z semaforami, 2 na przystanku bez semaforów; dalej długość peronu zaokrąglona do dziesiątek metrów + cyfra oznaczająca stronę otwarcia drzwi (czyli dla peronu o długości 300 metrów po lewej wpisujemy 301).
Dla Turowa powinno być mniej więcej tak:
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 0 0 1 252 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 0 0 1 251 end
Nie wiem jaką długość ma peron w Turowie, w powyższym przykładzie przyjąłem 250 metrów.
A tak w ogóle to mam plany odnośnie scenariuszy na L053 - aktualnie przygotowuję sobie infrastrukturę i poprawiam między innymi wpisy W4.

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3320
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Września 2017, 23:09:44 »
Dzięki, wreszcie to zrozumiałem. Całej scenerii nie poprawię, ale tylko te W4 których używam. Dzięki.

Tak ma byc, iz duzo modeli jest wstawianych poprzez node...model, a nie przez *.inc?
Zdaje mi sie, ze kiedys bylo zalecenie, iz ma byc *.inc (przy ktores paczce calosciowej bylo to zmieniane narzedziem Szczawika).
Tak wstawiałem bo było mi tak wygodniej, jak wspomniałem pracuję w Notepad++. Czy jest to duży błąd? Jak to wpływa na symulację?

Edit.: oczywiście wpis W4 teraz działa świetnie: AI czeka do podania semafora mimo że minął czas rozkładowego odjazdu.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2017, 23:30:28 wysłana przez macius5991 »

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 7 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline loko

  • Betatester
  • Wiadomości: 216
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Września 2017, 00:32:30 »
Te pliki mogę bez strachu wrzucić do paczki? Jakie zmiany tam zaszły?
Śmiało. W wiadukt4_zima.t3d usunięte Sub modele a w pozostałych dwóch zdegenerowane trójkąty. Ponadto jeśli rozmawiamy o pojazdach, to może zamienimy tą SM42-099 na wóz z ogrzewaniem składu albo zaraz za stonką zdefektowany elektrowóz?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3693
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Linia053_Całkowo_zima
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Września 2017, 10:49:04 »
Tak ma byc, iz duzo modeli jest wstawianych poprzez node...model, a nie przez *.inc?
Zdaje mi sie, ze kiedys bylo zalecenie, iz ma byc *.inc (przy ktores paczce calosciowej bylo to zmieniane narzedziem Szczawika).
Tak wstawiałem bo było mi tak wygodniej, jak wspomniałem pracuję w Notepad++. Czy jest to duży błąd? Jak to wpływa na symulację?
Na symulacje to nie ma wplywu. Jedynie psuje konwencje (jesli taka byla). Nawiasem mowiac, w zasadzie, jesli pracujesz w notatniku, to takze nie ma znaczenia, czy node model czy include.
Ktos obeznany musialby przyjrzec sie tym brakujacym animowanych submodeli wypisanych przez loko.
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2017, 11:49:44 wysłana przez Mariusz1970 »

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych