Autor Wątek:  Pozycja kamery - jak dokładnie odczytać?  (Przeczytany 2269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Pozycja kamery - jak dokładnie odczytać?
« dnia: 16 Grudnia 2016, 16:26:31 »
Wiemy, że brakuje edytora z prawdziwego zdarzenia do MaSzyny, a nie każdy ma (albo potrafi obsługiwać) kombajny graficzne w stylu 3DS, w dodatku wgranie scenerii pod 3DS żeby coś wyświetlić to po prostu absurdalnie pracochłonne zadanie (jak na prostą rzecz którą chcę uzyskać).

Wstawić obiekt (albo sprawdzić położenie obiektu) w skrypcie MaSzyny za to jest trywialne. Współrzędne X, Y, Z w metrach. Do tego azymut. Tak, i można też odczytać współrzędne z dowolnego edytora 2D, można sobie nawet obliczyć ze współrzędnych toru, doliczyć odległość z definicji dynamic i wziąć nawet poprawkę na wymiary samej lokomotywy - ale znów - masa czasu na prostą rzecz.

Do tego jeszcze po odpaleniu symka można sobie przesuwać kamerę i odczytywać jej pozycję! No to super, mogę sobie użyć symka jako edytora 3D? Tzn chociaż brać z niego dokładne współrzędne? A tu niestety ZONK jak stąd do Zakopanego:

Jak kamera jest daleko od obiektu typu dynamic, nie ma problemu. Wciskam sobie F2 i już. Jak siedzę sobie w kabinie, wciskam Shift+Ctrl+F12 (debug mode), wciskam F1 i już. I zaczynają się schody.

Widok kamery poza kabiną: jak zbliżam się do obiektu dynamic - znikają współrzędne i nie znalazłem żadnego sposobu, żeby je wyświetlić. Bardzo mocno to przeszkadza, jak chciałbym sobie przykładowo przypisać mijane wskaźniki czy semafory. Jak stoi przy takim jakiś dynamic - to lipa, nic sobie nie spiszę, bo pozycja kamery mi się ukryje zawsze.

Teraz druga opcja - w kabinie: równie słaba. Odczytuje się jakiś dziwny punkt gdzieś po środku podwozia kabiny. Jak chcę sobie przypisać do tego eventlauncher - niestety nie zadziała. Za daleko. Tzn ponad 5 metrów za daleko. Ja wiem, że można temu wyzwalaczowi dać duży promień, ale wtedy może łapać dwie lokomotywy zamiast jednej konkretnej. A ja bym chciał wykryć bycie w kabinie konkretnej lokomotywy.

Dobra, znalazłem obejście, ale jest bardzo niewygodne. Wystarczy punkt przesunąć o 6m w kierunku czoła lokomotywy, i dać go na wysokości 4m.

Kolejna sprawa - w niektórych ciasnych kabinach zakres ruchu kamery można by odrobinę poprawić. Ale jak odczytać pozycję kamery przy poruszaniu się WEWNĄTRZ kabiny?

Jeśli tego w exe nie ma, a ktoś potrafił to dodać, to byłaby gigantyczna pomoc w tworzeniu i debuggowaniu scenerii. W sumie wystarczyłaby tylko opcja, która w każdej chwili, niezależnie czy jesteśmy w lokomotywie czy poza nią - pokazuje X, Y, Z i azymut. Nawet w środku, żeby było widać różnicę pomiędzy lewym a prawym fotelem.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Pozycja kamery - jak dokładnie odczytać?
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Grudnia 2016, 17:54:29 »
Kwestia przeniesienia pod inne Fx. Ra to dodał stosunkowo niedawno i umieścił tam a nie indziej, bo tak mu pasowało.
Zapis współrzędnych do pliku masz trochę obocznie jako definicję kamery. Tylko jest limitowany na sesję do ilości kamer w scenerii, czyli zdaje się dziesięciu. Na wiki Ra gdzieś w changelogach exe jest to opisane.
Mój kanał youtube