Autor Wątek:  Detale składni skryptów MaSzyny  (Przeczytany 4223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Detale składni skryptów MaSzyny
« dnia: 12 Grudnia 2016, 18:58:06 »
Tworzę właśnie parser scenerii i od razu optymalizuję go pod kątem wydajności, w związku z tym mam ważne pytanie: czy słowa kluczowe scenerii MUSZĄ mieć ściśle określoną wielkość liter?

Dla przykładowego obiektu "model":
node –1 0 none model 10 20 4 90 SS5zpcpbY.t3d A Lights 0 0 1 0 0 0 endmodel
Czy słowo "node" musi mieć zawsze wszystkie litery małe? Czy "Lights" musi mieć zawsze taką formę, nie muszę sprawdzać, czy przypadkiem nie jest tam "lights"?

Nie jestem pewien niektórych opcjonalnych parametrów obiektu "track":
  • Overhead
  • Angle1
  • Angle2
  • Fouling1
  • Fouling2
Czy są podawane tak samo jak przykładowo "event1", tzn:
overhead 1.0

Czy te nazwy powinny składać się z samych małych liter, tzn sprawdzam tylko czy jest "event1" a nie "Event1"?

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Detale składni skryptów MaSzyny
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Grudnia 2016, 19:22:30 »
Taki wpis działa bez problemu:
Include koziol.inc 0 0 0 0 NONe EnD
Więc pewnie symek przepuszcza takiego stringa przez jakąś funkcję typu lowercase().
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2016, 19:24:17 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Detale składni skryptów MaSzyny
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudnia 2016, 19:28:16 »
Hm, ale to by znaczyło, że wielkość liter w nazwach też nie ma znaczenia, i przykładowo nazwa semafora "psiary_zagroda_a" jest tożsama z "Psiary_Zagroda_A", jest tak?
Tzn, czy mogę wszystkie tokeny przepuścić przez ToLower(), czy tylko wybrane?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Detale składni skryptów MaSzyny
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudnia 2016, 20:16:41 »
W nazwach typów eventów rozmiar ma znaczenie zdaje się. Najprościej będzie jak zobaczysz sobie w parserze, bo nikt ci na 100% tego nie powie.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Detale składni skryptów MaSzyny
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudnia 2016, 20:35:05 »
OK, sprawdzę sobie, na razie zostawiłem opcję w konfiguracji.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Detale składni skryptów MaSzyny
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudnia 2016, 22:23:20 »
Kiedys wielkosc liter miala znaczenie tylko dla komend wysylanych do AI. Jak jest teraz nie wiem. Zdaje sie, ze obecnie dla odwolan submodeli w t3d, wielkosc ma znaczenie.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2016, 22:46:30 wysłana przez Mariusz1970 »