Autor Wątek:  Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie  (Przeczytany 2819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie
« dnia: 30 Listopada 2016, 12:13:04 »
Powiedzmy, że znalazłem błąd (potrafię opisać jak odtworzyć sytuację wywołującą błąd).
Mogę go zgłosić w dziale Bugtracker.
A co jeśli znalazłem rozwiązanie bądź obejście błędu?
Czy to również mogę umieścić w bugtrackerze?
W jaki sposób propozycje poprawek będą rozpatrywane, przez kogo i kiedy?

Wg mnie to powinno działać podobnie do testów dodatków. Jest ściśle określony format zgłaszania poprawek. Poprawka powinna być plikiem zip, ewentualnie mieć format patcha tekstowego. Format powinien być udokumentowany na forum.

Automatyczna akceptacja po upływie terminu jak nikt nie zgłosi uwag?

Forum MaSzyny wydaje się bardzo dobrze zorganizowane pod kątem zachęcania użytkowników do tworzenia dodatków, natomiast wydaje się nawet lekko zniechęcać do znajdowania i usuwania błędów. Przez to powstaje sporo dodatków, ale niestety i w paczce głównej jak i w dodatkach roi się od błędów, których nikt wydaje się nie śledzić. Dyskusje o błędach toczą się w różnych wątkach jako zupełnie luźne dyskusje towarzyskie z których nic nie wynika. Owszem, zainteresowani wątkiem mogą sobie poprawić ten błąd u siebie, jak mają prawa admina w repo to nawet w repo. Ale gdzie ślad kto i kiedy zgłaszał, kto i kiedy poprawiał i co dokładnie poprawiał jak i dlaczego?

Może po prostu nie wiem jeszcze takich rzeczy, ale jeśli ja nie wiem, to większość użytkowników także nie wie. Teraz piję do developerów: serio macie za dużo czasu i chcecie wszystko ogarniać sami, ręcznie, bez pomocy ze strony użytkowników? Ja się obawiam, że to się po prostu tak nie da ;) Za duży chaos. Zgłaszane błędy jak i poprawki do nich giną. Ja wysyłałem tego już trochę. Co się z tym stało - nie mam bladego pojęcia. Mam kopie na dysku, natomiast jak sobie ściągnę aktualne repo to będzie to tam, czy nie? Teraz muszę pamiętać, żeby zawsze po świeżej instalacji wgrać swoje poprawki, inaczej rzeczy, które poprawiałem nadal będą się sypać.

Dość często też trafiam na dyskusję "a to @X poprawiał jakieś pół roku temu, ale nie wiem... a @Y mówił, że ta poprawka psuje cośtam...". Nie lepiej jakby to było gdzieś na forum konkretnie śledzone? Tzn nie jako normalna dyskusja, ale jako konkretne statusy zmian i poprawek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Listopada 2016, 13:53:13 »
Bugtracker był pierwotnie pomyślany w tym celu. Można zrobić rozbicie exe/dane i nieco tam posprzątać.
W logu repo jest zapisane co, kto, kiedy i gdzie poprawiał. Problem w tym, że nijak nie ma do tego dostępu dla postronnych ani nawet dla deweloperów z poziomu przeglądarki. Tylko soft SVN wyświetla changeloga.
Miał temu też służyć trac, sprzęgnięty z svn, ale tam coś zdechło zdaje się. To starsze od mojej aktywności na forum, więc się nie orientuję w założeniach.

Chcesz by ktoś poprawił-dodaj do bugtrackera.
Chcesz sam poprawić-dodaj do testu dodatków.
Poprawiłeś i masz wywalone co z tym dalej-wrzuć gdziekolwiek, może ktoś zauważy i przetestuje. Tak kończy większość poprawek.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Listopada 2016, 13:55:29 »
W jaki sposób propozycje poprawek będą rozpatrywane, przez kogo i kiedy?
Jeżeli chodzi o propozycje poprawek to oczywiście procedura Testu Dodatków się do tego nadaje. Ostatni przykład dot. poprawek SN61 jest tego przykładem (że ostatecznie są głosy przeciwne, to osobna kwestia, ale procedura tak wygląda). A opcją mniej oficjalną (z pominięciem Testu Dodatków) jest bezpośrednie wrzucanie własnych poprawek na SVN-a, ale tutaj taką możliwość mają jedynie osoby z dostępem do SVN-a, osoby "zaufane". W przypadku pierwszym odpowiedzialność za poprawki spada na betatesterów, w przypadku drugim odpowiedzialny jest człowiek, który wrzuca poprawki do paczki przez SVN. Ale jeżeli "zwykły user" chce zaprezentować swoje poprawki to tutaj jest opisana procedura -> http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25406.0.html.
A jeżeli chodzi o terminy to przy teście nowych dodatków generuje się wpis:
Cytuj
Minimalny czas testów do dnia 2016-12-03 21:28.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2016-12-10 21:28.
...ale w ostatnim czasie nie trzymamy się tego sztywno, bo wg tego głupi instalator musiałby się kisić tydzień w teście. Jeżeli nie ma zastrzeżeń do dodatku to wypuszczamy go od razu.

Automatyczna akceptacja po upływie terminu jak nikt nie zgłosi uwag?
Teoretycznie tak, ale też z pewnością nikt nie wrzuci dodatku na SVN-a chociażby go nie przeglądając (mimo że minęły te 2 tygodnie "przepisowe"), po prostu nie chcemy robić bałaganu w paczce, chcemy utrzymać porządek. Od tego są betatesterzy żeby jednak takich sytuacji unikać.

No i błędy można zgłaszać oczywiście w Bugtrackerze (ostatnio bardziej skupia się na pliku EXE, ale generalnie służy to zgłaszania błędów w całym Symulatorze), chociaż mam cały czas wrażenie, że nie korzystamy z tego narzędzia należycie. Bardziej swobodną formą jest wciąż zgłaszanie błędów / propozycji poprawek pisząc po prostu kolejny wątek na forum.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Listopada 2016, 16:38:53 »
OK, to bardzo ułatwia sprawę. Dobre rozwiązanie tymczasowe, a wiadomo, że prowizorki trzymają na dłużej ;)
Myślałem, że dodatek musi mieć nową treść (w opisach działu kiedyś czytałem, że musi zawierać nowe zasoby graficzne, dźwiękowe, względnie nowe misje). Czy dodatek poprawiający błędy nie powinien mieć jakiegoś taga w nazwie?

BTW, taka ciekawa sprawa, mogę sobie przeglądać dział "tylko dla developerów", ale chyba nie mam żadnych specjalnych "statusów" - jak trzeba sobie na nie zapracować? Dostęp "do odczytu" chyba mogę dostać? Ewentualnie jakiegoś brancha gdzie mogę zapisywać?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Listopada 2016, 18:00:42 »
Cytuj
Czy dodatek poprawiający błędy nie powinien mieć jakiegoś taga w nazwie?
Dodatki zawierające nowości są obowiązkowo publikowane (nowa trasa, tekstura, scenariusz itd.), a dodatki zawierające kosmetyczne poprawki nie zawsze są publikowane od razu po testach, a tylko są akceptowane i zawartość jest wrzucana na repozytorium. Chociaż też historia zna przypadki scenariuszy, które nie były publikowane od razu po testach, a wrzucone do kolejnej paczki, bo kolejna paczka była na horyzoncie.

Cytuj
ale chyba nie mam żadnych specjalnych "statusów" - jak trzeba sobie na nie zapracować?
Prawda. Rangę Dewelopera (dostęp do dwóch niepublicznych dużych działów Beta i Devs) uzyskują osoby, które aktywnie współpracują przy projekcie, wykazują się dobrą znajomością technicznych zagadnień Symulatora, chętne są pracować na rzecz rozwoju projektu. W taki sposób było to tutaj organizowane.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!