Autor Wątek:  SN61  (Przeczytany 31789 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #90 dnia: 30 Listopada 2016, 20:41:04 »
No to sorry za zamieszanie.  Nie wiedziałem, iż jest tego typu powiązanie, nie mam tego inc u siebie, dlatego upierałem się, iż w inc coś jest nie teges.
To dopisanie izolowanych w tej sytuacji wydaje się być lepsze od remowania inc i eventów. Przydałby się jeśli nie ma, komentarz w inc, iż wymagany jest odcinek izolowany o nazwie przejazdu.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: SN61
« Odpowiedź #91 dnia: 30 Listopada 2016, 20:48:45 »
Rozumiem błąd w exe jest przy odpytywaniu nieistniejącej komórki odcinka izolowanego?
Błąd jest w funkcji EventCondition gdzie sprawdzasz warunki tylko dla jednego eventu a porównujesz dwa eventy. W tym przypadku to tmpEvent ma wyzerowane flagi aktywności (iFlags) a sprawdzasz tylko flagi dla eEvent. Nie chcę tu poprawiać, gdyż nie do końca rozumiem po co porównuje dwa eventy ze sobą. Ty pisałeś tą funkcję to powinieneś znać przyczynę.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #92 dnia: 30 Listopada 2016, 20:58:08 »
To dopisanie izolowanych w tej sytuacji wydaje się być lepsze od remowania inc i eventów. Przydałby się jeśli nie ma, komentarz w inc, iż wymagany jest odcinek izolowany o nazwie przejazdu.
Po co izolowane i po co eventy, jak w scenerii nie ma modelu zapór? Jak nie ma zapór, to spokojnie można wyrzucić eventy i izolowane. Chodzi mi oczywiście o ten konkretny scenariusz. No chyba, że nie zrozumiałem co napisałeś.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #93 dnia: 30 Listopada 2016, 21:02:08 »
Bo będzie jak myślę czuwał nad ruchem pojazdów, gdyby ktoś chciał coś tam puścić.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #94 dnia: 30 Listopada 2016, 21:20:58 »
W tym miejscu nie miejscu nie ma zapór, czy mam rozumieć, że mimo tego odcinek izolowany spowoduje zatrzymanie ewentualnego samochodu przed torami, na wypadek jazdy pociągu? Wydaje mi się, że w scenariuszu jeśli ktoś zechce dopisać poruszające się auta, zobowiązany jest postawić zapory (jeśli tak to ma wyglądać) i dopisać odcinki izolowane. Tym samym nie powinny być stosowane z automatu przy pisaniu scenerii (układaniu torów i dróg), kiedy i tak nie wiadomo co i gdzie będzie. Być może chcesz inaczej.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #95 dnia: 30 Listopada 2016, 21:26:40 »
Zapory, to tylko bajer graficzny, który dla sterowania ruchem pojazdów jest bez znaczenia. Ktoś ma kaprys wstawić przejazd niestrzeżony (bez zapór) i aby symulować zatrzymanie się pojazdu przed nadjeżdżającym pociągiem, a po jego przejechaniu, pojazd rusza.
Nie widzę tutaj żadnej nieprawidłowości a wręcz przeciwnie :)
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2016, 21:30:14 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #96 dnia: 30 Listopada 2016, 21:35:16 »
Nie pracujemy dziś "na tych samych falach". Jeśli ktoś ma kaprys, to ja się z Tobą zgadzam. Tylko po kij taki bajer (wpisy), kiedy na scenerii nie ma aut? Zostawianie takich wpisów na przyszłość zaowocowało błędem, może i dobrze na przyszłość. Wywalenie samego odcinka izolowanego = nadal wysyp exe.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #97 dnia: 30 Listopada 2016, 21:41:37 »
Infrastruktura i sceneria powinna być uniwersalna, Ty chcesz ją ograniczyć, aby auta jeździły TYLKO przed przejazdami z zaporami. Logicznie niewytłumaczalne stanowisko. Kaprys miałem na myśli kaprys jak każdy inny w sceneiach, który ma swoje odbicie w realu. To, że aut teraz nie ma, nie znaczy, że tak ma zostać. Równie dobrze, nie przypisujmy wszystkich semków do torów lub W4, bo dany scenariusz wykorzystuje tylko część.
Jeśli jest wysyp exe, szukaj dalej przyczyny, bo być może błąd tkwi jednak w inc :). Wykasowanie eventów od przejazdu, to pozorne naprawienie błędu (obejście problemu).
Edit nie doczytałem:
Ty nie masz wywalać odcinki izolowane, tylko dopisać brakujące jak mi się wydaje.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2016, 21:49:42 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #98 dnia: 30 Listopada 2016, 21:55:42 »
Kończymy, bo coraz bardziej odjeżdżamy.
Cytuj
...by auta jeździły TYLKO przed przejazdami z zaporami
Nigdzie tak nie napisałem. Co do semków i w4 - wszystkie mają być bezwzględnie przypisane. Nie ma aut, nie ma zapór, jest tylko puste skrzyżowanie torów i drogi = nie piszemy zdarzeń. To tyle tytułem protokołu rozbieżności.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #99 dnia: 30 Listopada 2016, 22:03:46 »
W tym miejscu nie miejscu nie ma zapór, czy mam rozumieć, że mimo tego odcinek izolowany spowoduje zatrzymanie ewentualnego samochodu przed torami, na wypadek jazdy pociągu? Wydaje mi się, że w scenariuszu jeśli ktoś zechce dopisać poruszające się auta, zobowiązany jest postawić zapory (jeśli tak to ma wyglądać) i dopisać odcinki izolowane. Tym samym nie powinny być stosowane z automatu przy pisaniu scenerii (układaniu torów i dróg), kiedy i tak nie wiadomo co i gdzie będzie. Być może chcesz inaczej.
Co do semków i W4 to analogia, bo co robimy usuwając eventy od tego przejazdu? Usuwamy sem_info z semka. Rzadko analogia jest jota w jotę.
Nie ma ma aut, zaremowane eventy przejazdu - psujemy uniwersalność, to raz, dwa pisałem o tym, nie lubię się powtarzać, to że nie ma, nie znaczy, że ma ich nie być. Trzeba tylko kogoś, kto UMIE i POTRAFI poprawić ten przejazd/scenerię.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2016, 22:09:22 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #100 dnia: 30 Listopada 2016, 22:22:19 »
Z naciskiem na "jeśli":
Cytuj
(jeśli tak to ma wyglądać)
Czyli pełna dowolność stawiania co kto chce. Powstała nad interpretacja:
Cytuj
Ty chcesz ją ograniczyć, aby auta jeździły TYLKO przed przejazdami z zaporami.
Nie łap mnie za słówka, to prowadzi do nikąd. Nie widzę też analogii, a zdanie o semaforach wyraziłem. Uniwersalność - wszystko jest - nic nie działa? Jestem zwolennikiem pewności działania, a od lat w symulatorze tego nie ma. 

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #101 dnia: 30 Listopada 2016, 22:34:07 »
Ja cię nie łapałem za słówka. Czy to moja wina, że się tak wyraziłeś? Jak powinienem to zrozumieć? Gdzie tu nadinterpetacja?

Nie moją winą jest też to, że nie widzisz analogi pomiędzy nie przypisaniem sem_info do toru, po którym w scenariuszu nic nie jeździ, do wywaleniem eventu sterującego ruchem pojazdów, bo tam też nic nie jeździ. Wydaje się być proste w zrozumieniu. Dlaczego tego nie widzisz? Nie wiem.

Aby działało zgodnie z oczekiwaniem, trzeba to naprawić, a nie skasować event i udawać, że jest ok i właśnie chyba stałeś się tego zwolennikiem tego drugiego.
Więcej nie chce mi się już pisać Krzysiek. Ja jestem nazwijmy to formacja A, Ty B i nie będzie miedzy nami porozumienia.
EOT
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2016, 22:35:33 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SN61
« Odpowiedź #102 dnia: 30 Listopada 2016, 22:39:01 »
Auta były i po to pisałem te ince i przypisywałem przejazdy. Przez skrzyżowania auta wariowały, więc wyleciały aż znajdzie się ktoś mądry i poprawi skrzyżowania. Potem Trainskei wywalił skrzyżowania i nie wiem nawet jak scenariusz sn61 teraz wygląda. Może można przywrócić auta bez bólu.

Cytuj
Błąd jest w funkcji EventCondition gdzie sprawdzasz warunki tylko dla jednego eventu a porównujesz dwa eventy. W tym przypadku to tmpEvent ma wyzerowane flagi aktywności (iFlags) a sprawdzasz tylko flagi dla eEvent. Nie chcę tu poprawiać, gdyż nie do końca rozumiem po co porównuje dwa eventy ze sobą. Ty pisałeś tą funkcję to powinieneś znać przyczynę.
Patrzę w tego commita i zdaje się wartości pomieszałem. "e" to warunek a "tmpEvent" to stan komórki, nie? Miało zapisywać "wartości warunku = wartości komórki" z gwiazdkami dla pomijanych wartości. Znając siebie to nie wiedziałem co piszę, tylko przepisałem coś z innego miejsca, przerobiłem, wydawało się że działa to zostawiłem. Teraz nie ogarniam nawet co jest czym ani jak to miałoby działać.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #103 dnia: 30 Listopada 2016, 22:52:00 »
Na misji SN61 są jakieś auta, jestem prawie pewien, że widziałem tam autobus. I jechał prawidłowo. Ładnie się zatrzymał przed przejazdem.
Za to widziałem błąd ze szlabanem, który był podniesiony jak przejeżdżałem. Jak będę jechał kolejny raz zapiszę gdzie to było, może spróbuję nawet poprawić.

Co do przejazdu w Boldach, to dobrze mówiłem, że go nie ma. Jak został wyrzucony, to zakomentowanie tego wpisu w inc-u nic już gorzej nie popsuje, a znając życie, na poprawione exe troszkę jeszcze poczekamy.

A o co chodzi z tą żaglówką? Ja nie mam tych plików, a jestem pewien że wypakowywałem paczkę całościową i wszystkie patche później. Tego wpisu też nie powinno raczej być. Ktoś u siebie miał żaglówkę, ale w paczce jej brak. Może po prostu dodać ją do paczki? Zdarzyło mi się kiedyś czekać 15 minut na załadowanie Całkowa, a tymczasem pod spodem ukryło się okienko dialogowe (od tej żaglówki). Dlatego też to wykomentowałem, ale najlepiej byłoby dodać brakującą żaglówkę.

Za to jakiegoś porządniejszego przejazdu to mi w Boldach nie brakuje, to taka dziura, że co najwyżej rower mógłby tam przejechać, albo furmanka z koniem ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SN61
« Odpowiedź #104 dnia: 30 Listopada 2016, 23:16:03 »
Furmanka była, ale wóz stukał konia w zad i logował warningi sprzęgów. Hydraulika nie ma ukrotnienia, a koń z pneumatyką mi się nie widzi. Trzeba przeciwdziałać efektowi cieplarnianemu. :P
Żaglówki nie ma w paczce? Powinna być w 15.04 nie tykana w patchach. Ktoś potwierdzi? Całkowo-turkol używa jej w masowych ilościach. Tam są regaty na co drugim jeziorku.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #105 dnia: 01 Grudnia 2016, 01:32:11 »
Co do przejazdu w Boldach, to dobrze mówiłem, że go nie ma. Jak został wyrzucony, to zakomentowanie tego wpisu w inc-u nic już gorzej nie popsuje, a znając życie, na poprawione exe troszkę jeszcze poczekamy.
W jakim sensie go nie ma? Jeśli jest skrzyżowanie drogi z torami, to przejazd jest, tylko po wyrzuceniu tego inca, już przejazd nie będzie nadzorowany, przez inc, który w założeniu miał czuwać nad ruchem ewentualnych tam pojazdów, aby nie doszło do kraksy z pociągiem. Nie wiem, czy ten inc, miał jakieś widoczne modele. Bo jeśli nie miał widocznych, to był wirtualny tylko do sterowania ruchem (sugeruje to nazwa tego inca ), więc mogło Ci się wydawać, że tam go nie ma. Jak go teraz wyrzuciłeś go, to go teraz tam nie ma, a był :) . Nie trzeba czekać na naprawę exe, bo w scenerii był błąd, który generował wyjątek, a którego exe nie umiało obsłużyć bez wysypu. Jedynie co mnie troszeczkę przekonuje, aby inc wykopać, iż to jest mało atrakcyjne miejsce, na postawianie aut jak piszesz. Próbował ktoś dopisać te izolowane sugerowane przez Stelego i nie remować inc i eventów? Jeśli nie, to, może to zobaczyć.
Nie jestem też pewien co do lokalizacji przejazdu i czy o tym samym myślimy, bo raz o tym przejeździe pisze się, że jest w Pomiankach, innym razem, że w Boldach, czyli to:
//Przejazd Boldy
- include pkp/przejazd_niestrzezony_sterowanie.inc pom_prz 15884.9 4 15570.8 -70 pom_prz1 end

Kiedyś w przejazdach podawało się nazwy torów. Gdy torów o takich nazwach nie było, exe robiło wysyp. Wspominam dlatego, iż może zamiast nazw izolowanych, potrzebne są tory a w zasadzie tor pom_prz1 o takiej nazwie, na wypadek, gdyby eksperyment z dodaniem izolowanych nie przyniósł skutku.

Cały mój wywód opieram na domysłach i opisach sytuacyjnych napisanych w tym wątku, bo nie mam jak tego sprawdzić.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2016, 01:47:23 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: SN61
« Odpowiedź #106 dnia: 01 Grudnia 2016, 08:26:18 »
Potwierdzam obecnosc zaglowki w archiwum MaSzyna_15_04.7z.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SN61
« Odpowiedź #107 dnia: 01 Grudnia 2016, 09:25:36 »
Kod: ("http://eu07.pl/svn/pctga/scenery/pkp/przejazd_niestrzezony_sterowanie.inc") [Zaznacz]
// Przejazd niestrzeżony z krzyżem św. Andrzeja - Siecool / Całkowo
// Modyfikacja - Transkei
// (p1) nazwa przejazdu,
// (p2) (p3) (p4) polozenie,
// (p5) rotacja,
// (p6) nazwa odcinka izolowanego na przejezdzie

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

//Zatrzymywanie pojazdów na RP1
node -1 0 (p1)_RP1 eventlauncher 0 0 0 300 a 0 (p1)_zamykaj (p1)_zamykaj end
event (p1)_warning putvalues 10.0 none (p2) (p3) (p4) Warning_signal 2 1 endevent

node -1 0 (p1)_syg_mem1 memcell -8 0 5 SetVelocity -1 -1 none endmemcell
node -1 0 (p1)_syg_mem2 memcell 8 0 -5 SetVelocity -1 -1 none endmemcell
//wpisywanie informacji o tym ze przejazd zostal zamkniety:
event (p1)_stop1 updatevalues 1.0 (p1)_syg_mem1 SetVelocity 0 0 endevent
event (p1)_stop2 updatevalues 1.0 (p1)_syg_mem2 SetVelocity 0 0 endevent
//odczyt z drogi przed przejazdem:
event (p1)_syg_info1 getvalues 1.0 (p1)_syg_mem1 endevent
event (p1)_syg_info2 getvalues 1.0 (p1)_syg_mem2 endevent
//wpisywanie informacji o tym ze przejazd zostal otwarty:
event (p1)_go1 updatevalues 1.0 (p1)_syg_mem1 SetVelocity -1 -1 endevent
event (p1)_go2 updatevalues 1.0 (p1)_syg_mem2 SetVelocity -1 -1 endevent

// globalne procedury sterujace:
//--- zamykanie przejazdu - musi byc podpiete jako event1 do torow (z kazdego kierunku) daleko przed przejazdem
event (p1)_zamykaj multiple 0.0 none (p1)_stop1 (p1)_stop2 (p1)_autootwieracz endevent
event (p6):busy multiple 0.0 none (p1)_stop1 (p1)_stop2 endevent
event (p1)_autootwieracz multiple 60 none (p1)_otwieraj endevent
//---otwieranie przejazdu
event (p6):free multiple 1.0 none (p1)_otwieraj endevent
event (p1)_otwieraj multiple 2.0 (p6) (p1)_go1 (p1)_go2 else (p1)_otwieraj2 condition memcompare * * 0 endevent
event (p1)_otwieraj2 multiple 2.0 (p6) (p1)_go1 (p1)_go2 else (p1)_otwieraj condition memcompare * * 0 endevent

rotate 0 0 0
endorigin
Tak dla Mariusza i innych do analizy. Widzę tam parę dziwnych kwiatków, powodowanych poprawionymi już ułomnościami exe. Można by poprawić...
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #108 dnia: 01 Grudnia 2016, 12:45:22 »
Nie jestem też pewien co do lokalizacji przejazdu i czy o tym samym myślimy, bo raz o tym przejeździe pisze się, że jest w Pomiankach, innym razem, że w Boldach, czyli to:
//Przejazd Boldy
- include pkp/przejazd_niestrzezony_sterowanie.inc pom_prz 15884.9 4 15570.8 -70 pom_prz1 end
Tak, dokładnie ten co wkleiłeś. Przejazd pomiędzy Boldami a Pomiankami, bliżej Boldów.

Proponuję wstawić odcinek izolowany, znaczy się wstawię i sprawdzę czy tryknie. To mi chwilę zajmie, bo muszę sobie przypomnieć, jak się wstawiało odcinki izolowane, a potem... już wiem, po prostu odpalę eventa pod Shift+1 i jak się nie posypie to można będzie chyba odtrąbić sukces ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #109 dnia: 01 Grudnia 2016, 15:31:05 »
No to pobieżnie przeanalizowałem. Wygląda na to, iż inc jest skopany i dodawanie izolowanych nie pomoże, gdyż mamy błąd
Bad event: MemCell "pom_prz1" does not exist in "pom_prz_otwieraj2"
Bad event: MemCell "pom_prz1" does not exist in "pom_prz_otwieraj"

a owe eventy, to:
event (p1)_otwieraj multiple 2.0 (p6) (p1)_go1 (p1)_go2 else (p1)_otwieraj2 condition memcompare * * 0 endevent
event (p1)_otwieraj2 multiple 2.0 (p6) (p1)_go1 (p1)_go2 else (p1)_otwieraj condition memcompare * * 0 endevent

Widać, że eventy te są warunkowe i odwołują się do komórki pamięci z parametru (p6), czyli w tym przypadku pom_prz1.
Jedyne deklaracje komórek pamięci w tym inc, to:
node -1 0 (p1)_syg_mem1 memcell -8 0 5 SetVelocity -1 -1 none endmemcell
node -1 0 (p1)_syg_mem2 memcell 8 0 -5 SetVelocity -1 -1 none endmemcell

Tak więc nie widać żadnej deklaracji komórki pamięci z parametru (p6). No chyba, że jest jakiś myk w exe, który automatycznie tworzy dostępne komórki pamięci poprzez dodanie izolowanych (ukryta samoistna deklaracja - na tyle nie śledzę zmian w exe, abym był pewien). Ponadto powinny być jakieś eventy updatujące tę komórkę pamięci, aby był sens używania eventu warunkowego, sprawdzający zawartość tejże komórki.
Najprościej zobaczyć zawartość inngo inc, który odwołuje się do odcinków izolowanych, jak tam jest to rozwiązane.
Głębiej będę mógł zgłębić problem w weekend, jeśli ktoś mnie nie uprzedzi. Liczę na HTD i Stelego :). Gdyż ja musiałbym ściągać całą PC wraz z patchem, aby móc eksperymentować, a ściąganie tylko do tego celu, mnie się nie uśmiecha. Dodatkowo, nie wiem jak będzie u mnie z wolnym czasem w weekend.

W ciemno: można spróbować te powyższe eventy warunkowe z (p6), zamienić na (p1)_syg_mem1 lub/i (p1)_syg_mem2 i zobaczyć zachowanie się przejazdu i czy strzeże tak jak powinien to robić :) , bo jakoś widzę podobieństwa warunków w eventach z eventami updatującymi komórki pamięci (p1)_syg_mem1 i (p1)_syg_mem2.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2016, 16:01:22 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #110 dnia: 01 Grudnia 2016, 17:07:29 »
OK, sorki za tę żaglówkę, mój komputer szwankuje i zdarza mu się źle skopiować plik. Mój plik .fiz od żaglówki był uszkodzony. Nadpisałem go wersją z paczki i teraz żaglówka ładuje się poprawnie.

Co do przejazdu, poszukam jak to działa w podobnych plikach .inc, może coś znajdę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SN61
« Odpowiedź #111 dnia: 01 Grudnia 2016, 18:53:56 »
To chyba Transkei zrobił w swoich przeróbkach, bo ja musiałem doczytać: http://www.rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_424#Kom.C3.B3rki_pami.C4.99ci_dla_odcink.C3.B3w_izolowanych
Czyli tak. Deklaracja izolowanego w node track tworzy komórkę pamięci zmieniającą wartość w zależności od zajętości i to jest tu użyte. A czy poprawnie, to się nie zagłębiałem. Jeśli w torach dopisze się tą "1" do nazwy izolowanego, jak zasugerowałem na poprzedniej stronie, powinno działać. Przejazdów z tym incem jest tam dużo, a tylko ten sprawia problemy.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #112 dnia: 01 Grudnia 2016, 19:37:19 »
Ok, czyli jest ten "myk" w exe o ktorym wspomnialem i szczerze wydawal mi sie malo prawdopodobny. No to czekamy na dodanie izolowanego.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SN61
« Odpowiedź #113 dnia: 01 Grudnia 2016, 19:47:47 »
Dodałem go od ręki na repo. Od wczoraj przynajmniej jest na daily. http://eu07.pl/daily/export/scenery/slimson/sn61.scm
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #114 dnia: 01 Grudnia 2016, 23:08:48 »
Wgrałem i teraz dostaję "Player train does not exist". Czemu tak?
Literówkę w teście zrobiłem, sorki, testuję...
Bangla. Wszystko bangla.


  Dodano: 01 Grudnia 2016, 23:48:33
Przy okazji - oto poprawiony i przetestowany (przejechany 3 razy) przeze mnie rozkład.

http://eu07.pl/userfiles/23309/priv-calkowo-sn61.7z

Ostatni przejazd zgadzał się co do minuty. Można się spóźnić minutę czy 2 jak będzie ekstra rozkaz pisemny S.
Proponuję też zmienić czas startu misji na 5:42 - daje to szansę na wyjazd zgodnie z rozkładem nawet przy rozkazie pisemnym S na starcie.

Jazda bez rozkładu (lub z niepasującym) dla mnie całkowicie psuje doświadczenie. Lubię jeździć, ale jak nie da się sprawdzić swoich czasów to bardzo dużo traci.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2016, 23:48:33 wysłana przez HTD »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: SN61
« Odpowiedź #115 dnia: 02 Grudnia 2016, 07:45:21 »
Patrzę w tego commita i zdaje się wartości pomieszałem. "e" to warunek a "tmpEvent" to stan komórki, nie? Miało zapisywać "wartości warunku = wartości komórki" z gwiazdkami dla pomijanych wartości. Znając siebie to nie wiedziałem co piszę, tylko przepisałem coś z innego miejsca, przerobiłem, wydawało się że działa to zostawiłem. Teraz nie ogarniam nawet co jest czym ani jak to miałoby działać.
e to TEvent, tmpEvent to też TEvent. Pierwszy jest podawany jako argument funkcji, drugi jest zmienną TGround i gdzieś tam przypisywany w kodzie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SN61
« Odpowiedź #116 dnia: 02 Grudnia 2016, 10:52:01 »
HTD, no to mnie cieszy, tym bardziej, ze musialem sie niezle napocic, aby przekonac towarzycho do tego (znaczy sie, przede wszystkim Ciebie) ;).
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2016, 11:36:50 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #117 dnia: 02 Grudnia 2016, 13:26:14 »
Ja tam jestem od dawna przekonany, że trzeba dopracować wszystko w MaSzynie, znaczy się wszystko co już jest. Może akurat nie brakowało mi jakoś specjalnie aut w Boldach, ale racja, zawsze lepiej poprawić buga zamiast go obchodzić czy maskować. W sumie to dobrze, że exe zaliczało wysyp. A będzie jeszcze lepiej, jak w "zielonym okienku" pokaże błąd na czerwono i zapisze do errors.txt bez wysypu. Na marginesie, Całkowo to jedna z najlepszych tras w MaSzynie, jeśli nie najlepsza. Ostatnio sporo nowych rzeczy powstało do niego. Bardzo dobrze.

  Dodano: 08 Grudnia 2016, 08:04:59
Zauważyłem błąd, brak wskaźnika D6 dla W14 w Paszkach Małych, przejazd przed samym przystankiem.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2016, 08:04:59 wysłana przez HTD »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #118 dnia: 08 Grudnia 2016, 09:05:26 »
Błąd to przesada, raczej zauważyłeś brak. Ktoś podjumał D6, a ktoś inny to olał, ostatni nie zauważył i poszło do paczki. A może nigdy nie było D6. Ot życie. W załączniku wizja lokalna. Już zamówiłem: http://www.sklepdrogowyplaneta.pl/wskaznik-kolejowy-d6-zwolnic-bieg.html

  Dodano: 11 Grudnia 2016, 18:53:37

Wrócę do istotnej rzeczy poruszonej przy okazji tego pojazdu. Wielu z nas nie podoba się ustawienie kamery w kabinie i jej kąt widzenie. Istnieje od dawna możliwość zaimplementowania takiego efektu jak w załączniku. Prezentuję Ganza i poczciwego kibla. Spokojnie mieścimy się w ciasnej kabinie.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2016, 19:07:04 wysłana przez Krzysiek626 »