Autor Wątek:  SN61  (Przeczytany 31805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: SN61
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Listopada 2016, 09:30:44 »
Exek standardowy z rozkładami w pascalu?
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Listopada 2016, 11:53:06 »
Kiedys, za czasow exe 664, bylo tak, ze kabina A byla ok, natomiast z B byla kiszka. Nie wiem, czy od tego czasu, cos sie zmienilo.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Listopada 2016, 14:12:52 »
Wersja 16.0.1173.481. Z ostatniego patcha. Dobra, trzeba to chyba zostawić do czasu konwersji.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Listopada 2016, 15:13:18 »
Kiedys, za czasow exe 664, bylo tak, ze kabina A byla ok, natomiast z B byla kiszka. Nie wiem, czy od tego czasu, cos sie zmienilo.
Blad z tamtych czasow zostal poprawiony juz bardzo dawno. Pierwsze exe z niebem juz bylo w obu kabinach ok. U mnie nie ma problemu z gasnieciem silnika, ale ja jezdze na PC 2015, lub 2010.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: SN61
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Listopada 2016, 15:18:14 »
Driver (AI) raczej się przy konwersji nie zmieni, bo parę lat temu już Ra go napisał od nowa w cpp. Możesz się wdrażać bez obaw. :)
Mój kanał youtube

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: SN61
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Listopada 2016, 00:12:08 »
Cytuj
Uruchamianie baterii w SN61 nie działa, bo nikt nigdy tego nie modyfikował od czasu kiedy ten pojazd mamy w maszynie.
Cytuj
Cytat: Anrej w 23 Listopada 2016, 23:06:10
Nic podobnego, trzeba kliknąć Shift+X i Shift+C, inaczej zbiornik główny nigdy się nie naładuje.
Wystarczy Shift+C.
  • Shift+Ctrl+; - włącza oświetlenie kabiny
  • Num+ - nastawnik na pozycję 1 (rozruch silnika)
  • Shift+M - uruchomienie silnika
  • Num+ - nastawnik na pozycję 2 (bieg jałowy)
  • Shit+X - rozjaśnia oświetlenie kabiny i uruchamia sprężarkę
  • Shift+J - włącza baterię, co pozwala na włączenie świateł lokomotywy
  • Włączamy światła lokomotywy
Najlepiej zacząć od punktu 6, pozwoli nam to na włączenie świateł w drugiej kabinie.
Ruszenie i jazda po równym nie stanowi problemu. Raz będąc na biegu jałowym, SN61 zaczął się staczać. To było z góry i pod górę.
  • 5 num - hamowanie
  • 2 num - częściowe wyluzowanie
  • Num- - nastawnik na pozycję 1 (rozruch silnika)
  • Shift+M - rozruch silnika
  • Num+ nastawnik na pozycję 2 (bieg jałowy0
  • Num+ - nastawnik na pozycję 3 (ruszenie z miejsca)
  • 4 num - luzowanie hamulca
Ruszył. Innym razem jadę tak 40km/h na 4, 5 pozycji nastawnika, nagle silnik gaśnie. Na AI też się zdarzyło, że silnik zgasł. jakoś szybko się uruchomił. Ja muszę wykonać cała procedurę.
Porównanie z samochodem nie jest za bardzo na miejscu.  Co innego w realu jak mam ten nastawnik. Tutaj klikam tylko klawiaturę.  @Pedrosiasty tak ustawił, jakby maszynista miał nos przyklejany do szyby. Maszynista podobnie jak kierowca oprócz obserwowania drogi, musi obserwować przyrządy.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: SN61
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Listopada 2016, 08:12:33 »
Po co to filozofowanie? Jazda SNem jest banalna, pierwsza pozycja jazdy to polsprzeglo, tylko trzeba na nim chwilę przytrzymać, tak jakby autem z dwójki ruszać, potem już tylko zwiększa dawkę paliwa na pełnym sprzegnieciu, a zmianę biegów robi automat... Schodzenie do biegu jałowego? Shift i Num- i zaraz dwa razy Num+.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: SN61
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Listopada 2016, 10:12:07 »
Cytuj
@Pedrosiasty tak ustawił, jakby maszynista miał nos przyklejany do szyby. Maszynista podobnie jak kierowca oprócz obserwowania drogi, musi obserwować przyrządy.
No to możesz sobie zmienić, a nawet wrzucić do testu dodatków.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: SN61
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Listopada 2016, 15:54:09 »
Cytuj
@Pedrosiasty tak ustawił, jakby maszynista miał nos przyklejany do szyby. Maszynista podobnie jak kierowca oprócz obserwowania drogi, musi obserwować przyrządy.
Na przykładzie kabiny EN57, gdzie musieliśmy wybrać pomiędzy tym czy widzieć manometry czy mieć tak ustawioną kamerę żeby nie przenikała przez tylną ścianę kabiny wybraliśmy opcję nr 1. Tutaj sprawa jest podobna - aby widzieć prędkościomierz, manometry i jeszcze nastawnik jazdy kamera musiała by być dużo za tylną ścianą pojazdu, co jest niedopuszczalne. Tak więc decyzja o takim ustawieniu kamery jest jak najbardziej słuszna.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: SN61
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Listopada 2016, 21:36:40 »
Schodzenie do biegu jałowego? Shift i Num- i zaraz dwa razy Num+.
shift i Num- nastawnik na pozycję zero, odcięcie paliwa i silnik gaśnie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Listopada 2016, 22:04:39 »
Nie prawda, nie doczytałeś do końca cytatu.
Cytuj
i zaraz dwa razy Num+
Nie ma prawa zgasnąć.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Listopada 2016, 06:28:44 »
Dziś tradycyjnie o 5:42 kolejny przejazd (taki mam sposób na wstawanie rano). Tym razem miałem problem z zapaleniem, można żartować, że zimno było, a tak na serio to za krótko Shift+M trzymałem, i to 3 razy pod rząd. Nie szkodzi, spokojniutko o 5:55 dostałem Sr2, więc wyjazd planowy pomimo tego, że wszystko szło wolniej i oporniej niż zwykle.

Jaki stąd morał? 5 minut zapasu przy manewrach to jest absolutne minimum, no chyba że są tak banalne i proste, że nie trzeba.

Co do gaśnięcia - pamiętałem już gdzie górka i nie ważyłem się hamulca użyć. Cóż, miałem może o 3km/h przekroczoną prędkość, ale przejechałem i nie zgasł. Swoją drogą trzymać SN61 prędkość dopuszczalną jest bardzo ciężko. Ustaliłem, że rozkład nie może pasować. Minuta spóźnienia w Boldach, pomimo, że przekraczałem dopuszczalną na ograniczeniach. Jeśli w SN61 mamy jej nie przekraczać, rozkład musi zakładać że będziemy jechać o 5km/h wolniej, inaczej to jakby zakładać, że nie będziemy jechać zgodnie z rozkładem. Nowy rozkład mogę zrobić jak zwykle, przejadę kilka razy trasę i będzie. Tylko najpierw musi być przejezdna.

Misja Całkowo SN61 jest nieprzejezdna z powodu tajemniczego błędu, o którym wiemy już coraz więcej. Nie ma on żadnego związku z przyciskaniem żadnych klawiszy czy wyświetlaniem rozkładu. Jest w 100% powtarzalny, występuje także w powiązaniu z konkretnym zdarzeniem:

EVENT LAUNCHED: pom_prz_otwieraj by sn61-86

Czyli otwieranie przejazdu w Pomiankach. Teraz mam wielką prośbę do obserwujących ten temat, żeby sprawdzili czy u nich też się to wysypie dokładnie w tym miejscu. Jak myślicie, co przy uruchomieniu takiego zdarzenia może wysypywać exe? Dlatego jestem prawie całkowicie pewien, że to zdarzenie wysypuje, bo za każdym razem po wysypie sprawdzałem jaki był ostatni wpis w logu. To zdarzenie było ostatnim wpisem za każdym razem. Wcześniej koncentrowałem się na logu Windowsa a nawet próbowałem debugować exe w Visual Studio, oczywiście bez powodzenia bo to Borland.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #42 dnia: 27 Listopada 2016, 07:03:18 »
Szklana kula nic mi nie powiedziala. Na moje zapis w logu, to tylko podejrzenie. Aby miec pewnosc, to zakomentuj ten/te eventy i zobacz. Jesli bedzie ok, to podejrzany stanie sie winnym. Wtedy trzeba szukac dalej, czylio komentowac linijki ze scenerii, jesli jest wiecej niz jeden event lub/i juz na poziomie danego inca przejazdu. Szukanie konczymy, az znajdziesz konkretna linijke, przy ktorej sie sypie (najnizszy poziom eventu, komendy).
Dodam, ze, mozna tez dopisac ten event z loga do keyctrl i recznie go wyzwalac, patrzac co sie dziac bedzie.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2016, 07:24:16 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Listopada 2016, 07:58:40 »
Zmień szklaną kulę na LCD ;) Szklane kule męczą wzrok i biorą za dużo prądu ;)

event keyCtrl01 multiple 2 none pom_prz_otwieraj endevent
Dodałem to do sn61_events.ctr, na końcu. Odpalam symulację, czekam sobie 5 sekund, co by nie tak od razu, wciskam Shift+1, wysyp exe.

Sam przejazd (linia 12 pliku drogi3.scm):
include pkp/przejazd_niestrzezony_sterowanie.inc pom_prz 15884.9 4 15570.8 -70 pom_prz1 end

Odcinka izolowanego pom_prz1 nie znalazłem w pliku z torami sn61.scm (ani innych) - strzelam, że po prostu go nie ma, co jest bezpośrednią przyczyną buga.

Proponuję wyrzucić to zdarzenie. Później sprawdzę co się stanie, może uda się w końcu przejechać tę misję.

W międzyczasie proszę o sprawdzenie, czy u Was ten sam błąd występuje, może moja wersja MaSzyny jest uszkodzona - zawsze jest taka opcja, jak ktoś testuje dodatki. Prościej będzie, jak parę osób sprawdzi, bo zawsze chyba lepiej przejechać misję (albo dopisać 1 linię i odpalić) - niż ściągać i instalować symulator do nowego katalogu.

Aha, @firleju : domyślam się, że exe nie ma obsługi odwołania do nieistniejącego obiektu memcell. Przy okazji konwersji można dopisać sprawdzenie, 1 linia kodu, i zapisywanie błedu do loga zamiast wysypu. Jestem pewien, że exe sypie się tak samo przy odwołaniu do nieistniejącej komórki (node memcell). Brak null-checka.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2016, 08:01:59 wysłana przez HTD »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Listopada 2016, 08:06:57 »
Jeśli chodzi o gaśnięcie silnika, to kłania się nieznajomość jazdy Ganzem. W rozkładzie masz Vmax 40km/h, a to oznacza brak możliwości jazdy na konkretnej pozycji nastawnika. Jedyna technika to jazda na pozycji 4 i częste schodzenie na pozycję 2. Chodzi o to, że na pozycji 3 (pół sprzęgło) nie można długo jechać bo spalisz sprzęgło. To trochę tak, jak jazda na oporach w elektrykach, z tym, że tu efekt zepsucia jest szybszy. Niestety, ale chcąc jechać zgodnie z rozkładem (40) należy "wajchować" nastawnikiem. Jeszcze dodam, że na tym odcinku należałoby jechać nie więcej niż 30km/h, wystarczy spojrzeć na szyny jakie są pogięte.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Listopada 2016, 08:07:26 »
Ja wole CRT. Mnie wzrok bardziej meczy od LCD czy LED :)
AD rem, brak odcinka izolowanego nie ma wplywu na wysyp exe otwierania przejazdu. Tak jak pisalem wyzej, szukaj dalej w incu przejazdu.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2016, 08:10:37 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #46 dnia: 27 Listopada 2016, 08:10:02 »
Jakby w incu było, to albo ten przejazd jest tylko w Całkowie, albo będzie się sypać także w innych sceneriach.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #47 dnia: 27 Listopada 2016, 08:14:25 »
Ten inc latwo mozna sprawdzic. Ja nie sprawdze, bo nie mam paczki. Na tej domowej mojej starej, ja mam ok. Nawiasem mowiac, ja mam w incach eventy otwieraj1 i otwieraj2, nie mam samego otwieraj. Dodatkowo tutaj nazwa wskazuje, ze jest niestrzezony, wiec nie wiem, czy inc posiada w ogole jakies eventy. Mozna tez dopisac odcinek izolowany, jak sugeruje HDT. Jesli po dopisaniu odcinka, byloby ok, wtedy dopiero nalezy wspomniec o tym na forum, iz to bylo przyczna, a nie tak w ciemno ferowac (choc watpie bardzo, iz to moze byc przyczyna). A jesli nie daj Boze, to byloby przyczna, to exe jest na wariackich papierach :)
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2016, 08:51:13 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #48 dnia: 27 Listopada 2016, 09:20:59 »
Ja potwierdzam błąd zgłoszony przez HTD. Mam wysyp na:
EVENT LAUNCHED: pom_prz_autootwieracz by sn61-86
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: pom_prz_otwieraj by sn61-86
EVENT LAUNCHED: pom_prz_otwieraj by sn61-86
Moim zdaniem nie exe jest na wariackich papierach, w końcu to ciągle mamy nieskończone i wciąż modyfikowane. Raczej mamy kompletnie niewydajny system testów. Podsumowując powiem, że zamiast ciągłego tuningowania scenerii trzeba się skupić na jej przejezdności. Teraz mamy tu niepotrzebne manewry Ganzem, kupę krzaków włażących do kabiny (nie są to jednostkowe przypadki) i z jakiej racji mam wciskać klawisz "w" tyle razy, kiedy nie ma to nic wspólnego z rzeczywistą pracą maszynisty? Zgodzę się z Anrejem, sceneria została spierniczona totalnie, a na zgłaszane błędy i zapytania przed wydaniem paczki, była olewka.
Obróciłem Ganza, aby pojechać nim w kabinie A. Niestety muszę potwierdzić, że w kabinie A napęd jest bardziej wydajny i sprawny niż w kabinie B. Jadąc w kabinie B, trzeba się napocić aby nie zgasł silnik. Wygląda na spierniczone exe, przecież tego błędu już dawno nie było.
Mowa o exe 481, sprawdzę jeszcze na starszym exe. Brak mi słów (te co cisną się na usta są niecenzuralne) na olewanie uwag i zapytań, w końcu liczyło się wydanie paczki i rozgrzebanie setki innych rzeczy, zamiast zrobić jedną razem i dobrze. Zero organizacji i systematyki. Aby nie było, nic nie wymagam, projekt jest darmowy i każdy ma wolną wolę jaką cegiełkę chce dołożyć od siebie. Jednak mimo"non profit" organizacja pracy, plan pracy i założenia powinny być realizowane jak w projekcie komercyjnym. Inaczej, nie podskoczymy wyżej pupy.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #49 dnia: 27 Listopada 2016, 09:29:29 »
Czyli blad z kabina B powrocil. Wracajac do braku odcinka izolowanego i wysypu, kwestie przemyslalem i moze miec zwiazek. Nie wiem jakie sa tam eventy w tym incu. Moze ktorys odwoluje sie do odcinka izolowanego, ktorego nazwa jest zgodna z nazwa przejazdu. A to poruszyles Krzysiek, to temat rzeka. Nie chce mi sie nawet go rozpisywac.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #50 dnia: 27 Listopada 2016, 09:54:35 »
Ale chyba trzeba wyraźnie oddzielić błędy w exe od błędów w scenerii.
Błędy w scenerii powodujące nieprzejezdność powinny być poprawiane priorytetowo, nawet jeśli to będą tymczasowe obejścia (warto gdzieś zaznaczyć w jakiejś kolejce, że dany bug został poprawiony tymczasowo).
Co do błędów w exe: nie przesadzajmy. Tego wcale nie ma tak dużo. W sumie wystarczy brak paru null-checków żeby takie kwiatki wychodziły przy różnych okazjach. To jest do poprawienia w 15 minut, pod warunkiem, że ktoś zna budowę exe i ma środowisko do kompilacji.
Nie nazwałbym przy tym błędem, że jakiś aspekt symulacji nie jest realistycznie symulowany. To można zgłaszać jako "feature request" a nie bug. Tak samo losowe wysypywanie exe. To najczęściej będzie problemem z systemem usera, który odpala exe. Przykładowo mój komp potrafi wysypać każdą apkę od czasu do czasu i jest to winą jego sprzętowej usterki, którą kiedyś zdiagnozowałem, ale nie jest na tyle uciążliwa, żeby wymieniać płytę główną. 99.999% użytkowników nigdy nie zdiagnozowałoby tego błędu w sprzęcie, będzie więc pisać, że symulator się sypie.

Błędem w exe jest jedynie sytuacja, gdzie exe się sypie ZAWSZE w jakimś szczególnym przypadku, tak jak tutaj. Jako, że w exe nawet nie powinni grzebać wszyscy - to powinno trafiać do konkretnych osób, które przy exe aktualnie grzebią jako priorytet do poprawienia.

W związku z powyższym: proponuję założyć nowy wątek odnośnie błędów krytycznych, w którym zrobilibyśmy sobie burzę mózgów jak temat zorganizować na forum. Co myślicie na temat nazwy "błędy krytyczne"? Czyli takie, które powodują nieprzejezdność scenerii lub wysypanie symulatora przy wybraniu konkretnej opcji.

Ja bym te błędy podzielił na błędy w sceneriach (taborze?) i błędy w exe. Czy mamy jakiś sposób na powiadamianie autorów scenerii / misji / modyfikacji, że w ich dodatku jest błąd krytyczny? Czy w ogóle wiadomo jest kto za co odpowiada? Czy mamy jakąś ustandaryzowaną procedurę zgłaszania błędów i postępowania z tymi błędami? Przykładowo "jeśli myślisz, że znalazłeś błąd w scenerii - sprawdź następujące rzeczy (jeśli potrafisz), opisz to, to i tamto w tym a tym wątku na forum, albo załóż wątek o ściśle określonej nazwie w dziale tym i tym". I jeszcze, co opis błędu powinien zawierać. Przykładowo log.txt albo fragment log.txt, wersję exe, nazwę misji / scenerii, wybrany skład, czas wystąpienia (początek, po 10 minutach, po dojechaniu w konkretne miejsce, po wciśnięciu jakiegoś klawisza).

Dalej przydałby się jakiś sposób na śledzenie statusu błędu. No i mamy dylemat: forum czy bug-tracker? Jeśli bug-tracker, to każdy developer musi mieć tam konto, a najlepiej, żeby konta były powiązane z forum. Dla użytkowników potrzebne jest widoczna i trudna do przegapienia informacja o sposobie zgłaszania błędów.

Widziałem, że zgłoszenia błędów są. Tyle, że bardzo rozproszone, pomieszane drobiazgi typu gałęzie drzew włażące na tory (najbardziej upierdliwe na L053), z rzeczami które kompletnie składają symka (jak ten bug dla calkowo_sn61). To że kabiny SN61 się niepotrzebnie różnią to jeszcze inna para kaloszy. Kto odpowiada za SN61? Nikt? Tzn mogę sobie robić z tym szynobusem co mi się żywnie podoba? Czy jednak ktoś się przyczepi, jak zacznę robić dodatki z użyciem jego?

Ostatnia luźna uwaga: a co z propozycjami poprawek? Już się pytałem kiedyś o to. Ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Nie wiem komu i gdzie wysyłać takie propozycje. Nie wiem jaki jest potem status tego. Chciałbym wiedzieć, że jeśli coś poprawiłem i wgrałem poprawkę na forum - co się z nią dalej stało - weszła do repo czy nie weszła? A jak nie weszła to dlaczego? Przy okazji, jeśli moja poprawka weszła, to oczywiście powinien być potem ślad, żebym mógł być "osobą odpowiedzialną" - jak mimo wszystko moja poprawka coś zepsuła. Chciałbym dostać powiadomienie, jeśli ktoś znajdzie buga. W ten sposób autorzy będą ogarniać swoje rzeczy. Inaczej coś zrobisz i kamień w wodę. Jest bug a nie wiadomo potem kogo wołać.

Admina proszę o przeniesienie tego do innego wątku.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #51 dnia: 27 Listopada 2016, 10:09:08 »
Na exe 470, nie wywala do windowsa. Błąd jest w exe, a event nie ma nic do tego.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #52 dnia: 27 Listopada 2016, 10:17:52 »
Krzaki, galezie w kabinie, to pare minut i w 99,9 % sa przesuniete na wszystkich sceneriach- jest narzedzie. Wysypy moga byc z roznych przyczyn, bledow exe, scenerii, uzytkownika i jego systemu lub zbiegu kilku okolicznosci. Ja napisalem kupe narzedzi identyfikujacych i naprawiajacych bledy od krytycznych, po galezie. Kwestia checi nastawienia sie na eliminacje tych bledow. Czasowo to dla jednego czlowieka, okolo pol roku. Ja na swojej domowej paczce nastawilem sie na to. To byl moj priorytet i mam czysciutka. Brakuje w niej roznych bajerow typu niebo, izolowane i inne tam takie, sterowanie nie jest na rozkladach, tylko na eventach, ale to akurat ma u mnie zerowy priorytet, podobnie jak lamanie patykow czy spadki napiecia trakcyjnego.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2016, 10:19:09 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #53 dnia: 27 Listopada 2016, 10:21:19 »
Exe 70, dojechałem już do Wilisia. Nie ma wysypu, ale kabina B to koszmar, 3 i 4 pozycja nastawnika powoduje gaśnięcie silnika. Jestem za propozycjami HTD, może to coś zmieni.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #54 dnia: 27 Listopada 2016, 10:27:48 »
To czy eventami jest wszystko ok, czy nie, wyznacznikiem niekoniecznie musi byc wysyp lub brak wysypu. Bywaly exe, ktore tolerowaly braki jakis odwolan np. w eventach. Im dalej czasowo, tym exe wiecej tolerowalo bez wysypu. Byc moze, cos sie uwstecznilo pod tym wzgledem.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: SN61
« Odpowiedź #55 dnia: 27 Listopada 2016, 10:40:52 »
Co do tekstur SN61. Można pogadać z chłopakami z Trainza czy by udostępnili. Tylko ze one raczej ultra hd nie będą, ale będą za to estetyczne.r

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: SN61
« Odpowiedź #56 dnia: 27 Listopada 2016, 10:49:25 »
Dalej przydałby się jakiś sposób na śledzenie statusu błędu. No i mamy dylemat: forum czy bug-tracker?
A nie może być bugtracker na forum, tak jak jest obecnie?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: SN61
« Odpowiedź #57 dnia: 27 Listopada 2016, 11:15:32 »
To czy eventami jest wszystko ok, czy nie, wyznacznikiem niekoniecznie musi byc wysyp lub brak wysypu. Bywaly exe, ktore tolerowaly braki jakis odwolan np. w eventach. Im dalej czasowo, tym exe wiecej tolerowalo bez wysypu. Byc moze, cos sie uwstecznilo pod tym wzgledem.

Braki w eventach nie sypią, ale odwołanie do nieistniejącego memcell sypało zawsze, przynajmniej od 2 lat, bo wtedy pierwszy raz się tym bawiłem.
Czyli utworzysz sobie node -1 0 test123 memcell 0 0 0 test 1 0 none endmemcell, a potem przez pomyłkę chcesz przeczytać test321 - wysyp. Domyślam się, że to samo przy próbie zapisu nie zadeklarowanej komórki.
Oprócz tego include mają w środku też odwołania do memcell, przez parametry. To sumarycznie może powodować masę wysypów.

Aha, straszna gapa ze mnie, w errors.txt znalazłem:
EU07.EXE 16.0.1172.481
Bad event: MemCell "pom_prz1" does not exist in "pom_prz_otwieraj2"
Bad event: MemCell "pom_prz1" does not exist in "pom_prz_otwieraj"
Missed texture: textures\dynamic\pkp\sn61_v1\poswiata.
Mea culpa. Wyrażam skruchę i obiecuję poprawę. Ale serio, w exe warto poprawić ten błąd, pomyłka w skrypcie nie powinna wywalać symka w kosmos. Ani też pokazywać, jak to jest w niektórych przypadkach - wnerwiającego okienka modalnego i konieczności klikania OK. Program w końcu znalazł błąd, zalogował do pliku, ale zapomniał, że nie ma próbować czytać komórek, których wie, że nie ma. Odczytał nullptr i wybuchnął.

  Dodano: 27 Listopada 2016, 11:18:00
@youBy: Może, ale warto mu zmienić nazwę i usunąć z niej EXE, bo jest myląca. Warto by go też gdzieś na górę przenieść, bo można go zbyt łatwo przegapić. Powinien być do niego też link na stronie głównej.

  Dodano: 27 Listopada 2016, 11:35:50
Krzaki, galezie w kabinie, to pare minut i w 99,9 % sa przesuniete na wszystkich sceneriach- jest narzedzie. Wysypy moga byc z roznych przyczyn, bledow exe, scenerii, uzytkownika i jego systemu lub zbiegu kilku okolicznosci. Ja napisalem kupe narzedzi identyfikujacych i naprawiajacych bledy od krytycznych, po galezie. Kwestia checi nastawienia sie na eliminacje tych bledow. Czasowo to dla jednego czlowieka, okolo pol roku. Ja na swojej domowej paczce nastawilem sie na to. To byl moj priorytet i mam czysciutka. Brakuje w niej roznych bajerow typu niebo, izolowane i inne tam takie, sterowanie nie jest na rozkladach, tylko na eventach, ale to akurat ma u mnie zerowy priorytet, podobnie jak lamanie patykow czy spadki napiecia trakcyjnego.
Też by się przydał przyklejony link na forum. Co do narzędzi, masz gdzieś wystawione źródła? Jak piszesz, że pół roku na łeb na usunięcie bugów z użyciem tych narzędzi, to może wespół w zespół je jakoś bardziej zautomatyzujemy? Lepiej poświęcić pół roku na rozwój narzędzi, niż na ręczne dzióbanie. W zasadzie robię swoje narzędzie (wielką krowę, graficzny full automat, używa wtyczek do automatycznego poprawiania scenerii). Nie jest wystawione, do skończenia jeszcze parę miechów zostało, ale to temat na inny wątek.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2016, 11:35:50 wysłana przez HTD »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: SN61
« Odpowiedź #58 dnia: 27 Listopada 2016, 11:42:37 »
Ukończyłem scenariusz, spóźnienie jak na screenie. Jeśli chodzi o AI, to prowadzi SNa tak, że daje od razu na ostatnią pozycję nastawnika, dzięki czemu silnik nie gaśnie. Po osiągnięciu zadanej prędkości, to w celu jej utrzymania AI lata nastawnikiem od 0 do ostatniej pozycji. Na ten moment w kabinie B należy właśnie tak prowadzić. Tu wspomnieć należy, że AI (czyli komputer) reaguje szybciej od nas, zanim pojawią się oznaki dźwiękowe, lub wizualne. Przejadę jeszcze ten kawałek z wysypem na exe471. Trzeba ustalić w którym pojawia się wysyp. Może ktoś przejedzie to na jakimś exe od góry, ale niższym niż w paczu?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: SN61
« Odpowiedź #59 dnia: 27 Listopada 2016, 11:59:16 »
HDT, byc moze da sie cos jeszcze zautomatyzowac, jednak czesto juz sie nie daje. Jest log z danego narzedzia z bledami, ale juz czlowiek musi to przeanalizowac. Sa tez narzedzia, ktore jednoczesnie naprawiaja. Roznie to bywa w zaleznosci od sytuacji. Linki sa w dziale Symulator. Niektore narzedzia juz soie zdezaktualizowaly. Ja nie upieram sie, aby koniecznie je stosowac, bo moze ktos napisze cos lepszego, byleby nastawione bylo to nowe cos, na wylapywanie danego bledu co dane moje narzedzie wykonuje.