Autor Wątek:  Akcja optymalizacja  (Przeczytany 4354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Akcja optymalizacja
« dnia: 24 Października 2016, 00:53:49 »
Z racji że gęste sadzenie drzew jest teraz w modzie, postanowiłem sprawdzić czy da się odzyskać choć parę FPSów z tego co tak nieuchronnie znika. W ramach testów pozmniejszałem tekstury drzew o połowę oraz stworzyłem nowy include, który powinien być estetyczniejszy (eksperymentalnie, oświetlenie kierunkowe nie sprzyja naszym drzewom). Na moim sprzęcie dało to niecałe 10FPS więcej na wybranych do testów sceneriach (wybierałem te które szybko się ładują ;) ), drastycznego spadku jakości nie zauważyłem. Załączam paczkę do potestowania, jedna zoptymalizowana, druga jako backup, jakby się komuś nie spodobało która przywróci drzewa do stanu poprzedniego.
http://eu07.pl/userfiles/9629/priv-drzewa_optimal.7z
http://eu07.pl/userfiles/9629/priv-drzewa_backup.7z

EDIT: W tym niepozornym miejscu na l053 mimo 50-60 na szlaku FPS potrafił mi spaść do 14, screen mówi sam za siebie, także sądzę że jest furtka na poprawę działania najbardziej wymagających scenerii (która i tak kiedyś się zamknie ;d).
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2016, 01:09:47 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Października 2016, 06:26:55 »
Dodatkowo znaczenie ma ilość wykorzystanych tekstur drzew w okolicy. Im mniej tym lepiej.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Października 2016, 07:44:44 »
Likwidacja oświetlenia kierunkowego dla drzewek ze skrzyżowanych plane to bardzo słuszne posunięcie. W Trainzie jest z nimi taki sam problem, i też zostawienie im tylko składowej Ambient w materiałach znacznie poprawia ich wygląd.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Października 2016, 13:52:37 »
Nie mogę teraz porównać plików, ale co znaczy "Likwidacja oświetlenia kierunkowego dla drzewek"? Na moją logikę byłoby to tożsame ze świeceniem się drzewek.
Mój kanał youtube

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Października 2016, 14:51:55 »
Z tego co widze, jest to zrobione przez odpowiednie uzycie wygladzania. Moim zdaniem wciaz nie wyglada to dobrze, bo teraz kazda cwierc drzewa jest oswietlona inaczej. Zostawienie tylko ambient spowoduje, ze drzewa beda czarne.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Października 2016, 17:30:41 »
Można uśrednić normalne w miejscu przecięcia dwóch płaszczyzn, ale wtedy trzeba by dać 2x więcej tri na drzewo, bo musiałyby być wierzchołki w osi pnia. Na parametrach operacji arytmetycznych przeprowadzać nie można, a rozpiętość by się zmieniła, więc wszystkie wpisy drzew do poprawy. Strasznie mnie ciekawi co tam za cuda szoguniasty zrobił.
Mój kanał youtube

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Października 2016, 19:47:14 »
No z tym inc to tylko tyle że nie są to teraz 2 przecinające się plane'y tylko jest podzielone na cwiartki które nie mają wspólnych wierzchołków, a pomiędzy płaszczyznami cwiartek jest wygładzanie, nie będzie to idealne ale osobiście twierdzę że jest trochę lepiej.

Zmniejszenie diffuse poprawia sytuację przy oświetleniu kierunkowym do bólu (zachód słońca itd.) ale drzewa za dnia są za ciemne. Inna sprawa że mam nieodparte wrażenie, że są źle ustawione źródła światła w atmo.

Jest rozwiązanie które raz na zawsze rozwiązałoby problem, jednakże nie mamy obsługi parametrów pliku t3d (choć poprawniejsze byłoby zrobienie animacji billboard dla trójkątów w incu), co skutkuje tym że tracimy możliwość zmiany rozpiętości poszczególnych drzew i wszystkie wyglądałyby jak klony...
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2016, 20:44:14 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Października 2016, 21:06:50 »
Zmniejszenie diffuse poprawia sytuację przy oświetleniu kierunkowym do bólu (zachód słońca itd.) ale drzewa za dnia są za ciemne. Inna sprawa że mam nieodparte wrażenie, że są źle ustawione źródła światła w atmo.

Ano właśnie - nie da się zwiększyć ambientu w atmo, żeby nie były za ciemne? W Trainz w sumie czasem i tak robiłem, jak mi się nie chciało przerabiać całego zielska użytego na trasie. W ustawieniach sesji "wyłączałem słońce", a zostawiałem właśnie tylko światło ambient ustawione na biało. Wtedy wszystko po prostu wyglądało jak w pochmurny dzień, ale za to billboardowa roślinność nie świeciła się, i nie ujawniała tak bardzo swojej natury.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Października 2016, 21:10:23 »
Maszynowy silnik ma coś skopane z ambientem. Bez diffusa się nie da.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Akcja optymalizacja
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Października 2016, 21:41:50 »
Exe 664, tam slonca nie bylo ;)