Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 894223 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Skif

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2520 dnia: 24 Maja 2017, 19:08:22 »
Jeżeli chodzi o wersje to: ET42-025-A+ET42-025B. Swoją drogą, mam też drugie pytanie, ponieważ kiedyś, dawno temu poruszałem w wątku temat AI, a widzę, że modyfikujecie klawiszologie. Czy przewidujecie możliwość wyłączenia AI w składach, tak żeby po przełączeniu na inną lokomotywę AI samo się nie włączało, za pomocą jakiegoś klawisza?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2521 dnia: 24 Maja 2017, 19:15:09 »
Ja tego ostatniego zdania nie rozumiem. Jeśli przechodzisz z jednego pojazdu do drugiego to AI włącza się w opuszczanym i wyłącza w tym pojeździe do którego wchodzisz. W przypadku kontynuacji jakiegoś scenariusza, nie może być inaczej.
@tmj, ja się ustosunkuje jak przejadę do końca pospiesznym na VBO i powtórzę obie na DL. Na pospiesznym mam po nad 160 tekstur więcej na ogólną ilość 2082 i 1919.
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2017, 19:27:59 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2522 dnia: 24 Maja 2017, 19:15:28 »
Jeżeli chodzi o wersje to: ET42-025-A+ET42-025B. Swoją drogą, mam też drugie pytanie, ponieważ kiedyś, dawno temu poruszałem w wątku temat AI, a widzę, że modyfikujecie klawiszologie. Czy przewidujecie możliwość wyłączenia AI w składach, tak żeby po przełączeniu na inną lokomotywę AI samo się nie włączało, za pomocą jakiegoś klawisza?
Chodzilo mi raczej o to, czy pliki dla tych lokomotyw to oryginalna (stara) wersja, ktora jest w paczce calosciowej symulatora, czy tez moze wersja zmodyfikowana. Jesli ta pierwsza, to nowe funkcje nie beda na niej dzialac, przynajmniej do czasu wydania nastepnej paczki.
Zostawianie pociagu 'samego sobie' po zmianie jest na ten moment dosc problematyczne, ze wzgledu na to jak zorganizowana jest ich obsada of strony kodu programu.

Offline Skif

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2523 dnia: 24 Maja 2017, 19:22:58 »
Tak, to była paczka całościowa. Dzięki za pomoc :)

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2524 dnia: 24 Maja 2017, 19:52:34 »
Witam. Rada jaką dostał Krzysiek pomogła tez mi. Wyłączyłem VBO i wszystko śmiga. Ja uważam tak jak mój kolega, który mi pomaga z moim komputerem, że symek ma poważne kłopoty z gospodarowaniem pamięcią.
Pozdrawiam.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2525 dnia: 24 Maja 2017, 19:56:47 »
To jeszcze potwierdź ile masz pamięci, o ile wiem masz jej 32 gb.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2526 dnia: 24 Maja 2017, 20:00:06 »
Tak, mam 32GB DDR4 i 32GB wirtualnej a i tak to samo rozwiązanie pomogło.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2527 dnia: 24 Maja 2017, 20:01:00 »
Tym razem nie wygenerował craschdump, a najlepsze, że tym razem żadne okno mi się nie pojawiało, tylko od razu symek gasł:( A więc załączam tylko errors txt. i faktycznie znalazłem tam wpis "critical error". Uruchamiane na najnowszym 524.
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2017, 20:09:49 wysłana przez wołodyjowskiIC »
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2528 dnia: 24 Maja 2017, 22:00:11 »
Dla informacji: ukończyłem scenariusz w całości na Kaliskiej jadąc pospiesznym do Łodzi. Brak błędów w errors dotyczących pamięci.
Dziś przejadę jeszcze na DL tym ET42. Koło soboty będę dusił 64 bitowego WIN7 na VBO. On widzie nieco więcej ramu. Jeśli to wina VBO w zarządzaniu ramem, to DL musi w exe zostać. MK1991 opisuje podobne błędy, mając 32 gb. Nie wiem tylko jaką grafikę tam ma. Wołodyjowski też ma ten sam błąd.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2529 dnia: 24 Maja 2017, 22:25:54 »
Służę informacją. NVIDIA GeForce GTX 940Mx.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2530 dnia: 24 Maja 2017, 22:30:32 »
Wychodzi na to że Vramu masz 4 gb, przy czym szyna jest tylko 64 bitowa. Ja mam 512 mb pamięci vram, ale szynę już 256 bitów.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2531 dnia: 24 Maja 2017, 23:26:49 »
Ja mam 3 gb Vramu.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2532 dnia: 25 Maja 2017, 05:48:17 »
Rozumiem obawy osob posiadajacych wiekowy sprzet, ale nie mozemy ciagle patrzec wstecz i skupiac sie na kompatybilnosci z komputerami sprzed dekady. Jezeli skalowanie maxtexturesize np. 512 nie zda egzaminu, to przykro mi bardzo, ale biorac pod uwage ficzery ktore z pewnoscia jeszcze beda dochodzic w przyszlosci, trzeba bedzie w sprzet zainwestowac. Moze nie nie wiadomo ile, ale zeby to bylo juz x64 z wieksza iloscia pamieci.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2533 dnia: 25 Maja 2017, 06:09:37 »
Myślę,, że to nie jest problem jedynie ludzi z słabszym sprzętem. Pamięci ram mam tyle, że spokojnie starcza nawet na potężne projekty, które wykonuję w kombajnie muzycznym, nie korzystam z karty graficznej integrowanej z płytą główną a z dedykowanej. Procesor to czterordzeniowy Intel I7 600HQ. To nie jest słaba konfiguracja, a i tak miewam jak widać kłopoty i słabszych komputerów. Pamięć ram to jak powiedziałem wcześniej DDR4, więc nie słaba. Ja ciągle będę się upierał, że to problem gospodarki, jakim cudem w takim razie kiedy wyłączę totalnie pamięć wirtualną nic się nie dzieje? Robiłem testy z kolegą i kiedy uruchomi się pamięć wirtualną symulator prawie nie korzysta z DDR, a w każdym razie w o wiele mniejszym stopniu niż by mógł. Czy dało by się zaimplementować coś w rodzaju skanera podającego do exe ilość dostępnej pamięci ram, tak żeby możliwa była optymalizacja na bieżąco?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2534 dnia: 25 Maja 2017, 07:51:11 »
Felerny scenariusz na DL ukonczylem bez zajakniecia ze strony sprzetu. Wczesniej slyszalem ze VBO powinno byc wydajniesze a na niektorych komputerach wlasnie ze szlabsza specyfikacja, moze dolozyc kilka klatek.  Od zawsze uzywalem DL, oswietlenie na VBO bylo nienaturalne a teraz okazuje sie pamieciozerne. Oczywiscie sprawdze skalowanie tekstur 512x512 bo to jest jakies wyjscie. @tmj, zapytam jeszcze, na jakim dysku masz plik wymiany, jaka jest jego wielkosc? Pytam, poniewaz mam wiecej przyciec na VBO.
Biorac pod uwage ostatnie doswiadczenia, DL bije na glowe VBO w niezawodnosci.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2535 dnia: 25 Maja 2017, 09:31:19 »
A ja mam takie jedno pytanie.
Dlaczego na c++ nie działają odluźniacze w wagonach po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na klawiaturze numerycznej?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2536 dnia: 25 Maja 2017, 10:13:49 »
Jeszcze w exe borlandowym sterowanie hamulcem wagonu zostalo zmienione na ctrl+num7 i ctrl+num1.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2537 dnia: 25 Maja 2017, 14:29:43 »
Rozumiem obawy osob posiadajacych wiekowy sprzet, ale nie mozemy ciagle patrzec wstecz i skupiac sie na kompatybilnosci z komputerami sprzed dekady. Jezeli skalowanie maxtexturesize np. 512 nie zda egzaminu, to przykro mi bardzo, ale biorac pod uwage ficzery ktore z pewnoscia jeszcze beda dochodzic w przyszlosci, trzeba bedzie w sprzet zainwestowac. Moze nie nie wiadomo ile, ale zeby to bylo juz x64 z wieksza iloscia pamieci.
Problem w tym, że kaliska działała mi zawsze prawidłowo, zarówno na tym borlandowym EXE, jak i na 517, a teraz się zawiesza, i na borlandowym i na 517 i 524.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2538 dnia: 25 Maja 2017, 14:47:40 »
Jesli zaczela zawieszac sie takze na borlandowym, to przyczyna moze byc tutaj raczej uszkodzenie plikow lub, odpukac, klopoty natury sprzetowej (poluzowana/wadliwa kosc ram, zaczynajacy sie sypac dysk twardy itp)

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2539 dnia: 25 Maja 2017, 17:08:42 »
A teraz z innej beczki;) Uruchomiłem najnowsze EXE i nie mogę połączyć wagonów z lokomotywą, gdyż klawisz Insert nie działa, tylko od razu załącza nagły mimo, że mam wyłączony numlock.
Już sobie poradziłem:)
A wracając do dyskusji, testowałem na 524 linie 64 i wszystko działało w największym porządeczku, więc wnioskuję, że te 3 gb ramu na kaliską to za mało:(
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2017, 20:37:20 wysłana przez wołodyjowskiIC »
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2540 dnia: 25 Maja 2017, 20:44:47 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tylko jedna zmiana, natomiast, ze sie tak wyraze, jakosciowa :d

- zmiana w systemie wizualizacji -- jest ona teraz oparta na biezacej pozycji kamery, co w praktyce oznacza ze rendering ma praktycznie ta sama precyzje w kazdym punkcie mapy. Tym samym powinno zostac w wiekszosci wyeliminowany z-fighting i drgania (poza tymi, ktore biora sie z rzucania pudlem pojazdu

(tutaj uwaga, pod system nie jest (jeszcze) wlaczony teren z pliku .e3d wiec jesli scena wykorzystuje ten typ terenu, to z-fighting z podsypkami torow do pewnego stopnia bedzie ciagle obecny. Na sceneriach nie uzywajacych tego terenu powinno byc juz calkiem przyzwoicie)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2541 dnia: 25 Maja 2017, 21:30:40 »
Exe z 24 maja x64. WIN7 64 bit. Dojechałem do końca ET42 z beczkami w trybie VBO. Żadnych błędów, ścinek i kłopotów. Zupełnie inna bajka niż na 32 bitowym winxp. Ten sam komputer, 512mb Vram i 4Gb ram. Bardzo szybko pracujesz, nie nadążam za aktualizacjami.
ED:
20170525; kamień milowy (jeden z wielu w tym roku), właśnie @tmj pozbył się migania podsypek na trawnikach, trzęsienia otoczenia (bardzo widoczne przy pchaniu składu na Kaliskiej w Ostrowie). Bardzo udana kompilacja. Polecam używać i zachwycać się.
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2017, 21:51:52 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2542 dnia: 25 Maja 2017, 22:27:22 »
Może ktoś zarzucić linkiem do najbardziej aktualnego repozytorium? Tyle się tych branchy narobiło, że już nie wiem z którego korzystać. Poza tym, fajnie, że jedna z największych wad symka została rozwiązana. Napawa optymizmem i motywuje.
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2017, 22:30:45 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2543 dnia: 25 Maja 2017, 22:37:57 »
Na najnowszym exe x86 zauważyłem, że po zapaleniu prawego reflektora wnętrze minimalnie się podświetla. Wydaje mi się, że to może dotyczyć modelu niż exe. Z mniej ważnych rzeczy brakuje mi szybszego przesuwania kamery na zewnątrx z wciśniętym ctrl.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2544 dnia: 25 Maja 2017, 22:41:27 »
Dodatkowe przyspieszenie ruchu mozna uzyskac wlaczajac tryb debug, Shift+Ctrl+F12

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2545 dnia: 25 Maja 2017, 23:13:44 »
20170525; kamień milowy (jeden z wielu w tym roku), właśnie @tmj pozbył się migania podsypek na trawnikach, trzęsienia otoczenia (bardzo widoczne przy pchaniu składu na Kaliskiej w Ostrowie). Bardzo udana kompilacja. Polecam używać i zachwycać się.
Mało powiedziane, te najnowsze exe to hit roku. Dokładnie na kaliskiej w Ostrowiu nic nie skacze, nie lata, bajka po prostu. Aż wręcz jakoś tak dziwnie się jedzie teraz... Ponadto FPS na poziomie do 70 w stacji. Chyba dobry duszek przysłał Cię @Tmj. Brawo!

Offline kocio

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2546 dnia: 26 Maja 2017, 02:37:44 »
tmj-ku nie mam syren En-57 i Ed-7x. To się dzieje na najnowszych exe-kach. Wybacz styl. Acha exe, w którym działa syrena to 170418.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2547 dnia: 26 Maja 2017, 08:05:02 »
Tak ma byc. Trzeba przystowwac kabiny tych pojazdow. Bylo kilka razy o tym pisane.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2548 dnia: 26 Maja 2017, 08:53:06 »
Największa bolączka dla mnie czyli padaczkowe podsypki zniknely. :O Gratuluje.
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2017, 11:48:01 wysłana przez Stele »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2549 dnia: 26 Maja 2017, 22:28:06 »
Czy jesteśmy jakoś zabezpieczeni w exe przed taką dwoistą informacją? Gdyby coś, to skanowanie pokazuje seminfo 0km/h, a na semaforze mamy co widać.