Autor Wątek:  Katalog modeli statycznych - podejście drugie.  (Przeczytany 9445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« dnia: 18 Lipca 2016, 09:01:13 »
Dzień dobry forumowicze. Nie tak dawno temu padła na forum propozycja stworzenia katalogu modeli statycznych, lecz projekt stanął w miejscu. Postanowiłem spróbować własnymi siłami go reaktywować, lecz w nieco innej formie wizualnej. Koncepcję tego katalogu znajdziecie tutaj: http://katalogeu07.cba.pl/.
Chciałbym dowiedzieć się, czy wy (trasopisarze) korzystalibyście z tego? Proszę dać znać, zgłaszać zastrzeżenia i propozycje.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lipca 2016, 09:22:49 »
Jak dla mnie, wygląda na wygodny w obsłudze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lipca 2016, 09:38:04 »
Wygląda ładnie. Jeśli chodzi o "koncert życzeń": proponuję na pierwszy ogień do katalogowania dać foldery tr/ i tra/, a dla modeli z wymiennymi teksturami - podać ścieżki do nich.
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2016, 09:42:14 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lipca 2016, 09:39:57 »
Właśnie jak dla mnie katalogi tr i  tra można pominąć, bo niedługo będą nowe modele.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lipca 2016, 09:58:14 »
Póki co skupiam się na obiektach dekoracyjnych, pomijając semafory i wskaźniki - w końcu wygląd semafora można wyczytać z jego nazwy, tak samo każdy wie jak wygląda W4.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lipca 2016, 10:13:39 »
Mi się bardzo podoba. Będzie trzeba pomyśleć jak to potem zrzucić na eu07.pl, bo ja nie mam wejścia na serwer.
Chcesz dostęp do repozytorium być miał aktualne t3d i ince oraz mógł na bieżąco uzupełniać opisy w wybrakowanych incach? Chcesz skrypty importowe do maxa by wczytać model dla rendera i dokładnego zwymiarowania?
Co do samego formatu katalogu, to fajnie jakby były dwie opcje formatowania. Kategoriami obiektów jak teraz i strukturą katalogową. Edycja dla osób trzecich, najlepiej z formularza a nie kodu by się też przydała. Dodałoby się wtedy do wymagań publikacji w bazie infrastruktury dodanie do katalogu.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lipca 2016, 12:15:08 »
Na razie katalog to suchy HTML i CSS, ale wpisywanie danych ręcznie będzie mordęgą. Mam już ideę jak wykorzystać PHP do łatwego dodawania obiektów.
Dostęp do repozytorium - z pewnością się przyda. Maxa nie mam, więc miło by było, jakby ktoś zwymiarował obiekty i przesłał mi dane.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Lipca 2016, 12:29:57 »
Wieczorem Ci założę konto. Ostatnio powymiarowałem /bud i /bud2. Pewnie masa jeszcze została.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Lipca 2016, 12:44:51 »
Jest trochę modeli, które nie mają swojego odpowiednika w .inc. Myślę że wypadałoby je dorobić.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Lipca 2016, 14:10:35 »
Kilka nigdy nie występuje samodzielnie, jak szlaban czy ramię latarni, ale w większości przypadków istotnie by wypadało.
Mój kanał youtube

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Lipca 2016, 13:52:49 »
@Krzysztofgliwice: w mojej opinii-bardzo mi się podoba ta strona z katalogiem modeli budynków czy modeli statycznych. Bardzo fajnie, że są dopisane ścieżki dostępu, że pokazuje który plik skrywa pożądany model. Jestem na TAK!

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Lipca 2016, 12:07:28 »
Chciałbym dowiedzieć się, jakie informacje dotyczące modelu byłyby Wam najbardziej przydatne. Od siebie mogę zasugerować następujące dane:
  • Ścieżka dostępu
  • Autor modelu
  • Kierunek, w który zwrócony jest przód obiektu
  • Pozycja pivota w modelu
  • Informacje o teksturach wymiennych (jeśli model je posiada)
  • Kolejność parametrów
  • Jak wygląda przykładowy wpis dla tego obiektu
  • Dodatkowe informacje, uwagi
Czy potrzeba czegoś więcej, czy może z czegoś należy zrezygnować?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Lipca 2016, 17:14:46 »
Jak będzie kolejność parametrów, to przykładowy wpis jest raczej zbędny.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Sebol82

  • Gość
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Lipca 2016, 19:49:10 »
Czasem się zdarza, że ludzie próbują swoich sił przy tworzeniu scenerii. Przykładowy wpis może im w tym pomóc. Co do informacji to dodał bym również gabaryty (np 100m długości, 25m szerokości).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Lipca 2016, 23:38:03 »
Kiedy ja "uczyłem się" tworzenia scenerii to w zasadzie przykładowy wpis nie przydał mi się w żaden sposób, po prostu analizowałem to co już miałem zrobione. Ale każdy inaczej się uczy i inne elementy są przydatne. IMHO im więcej informacji tym lepiej. Ponadto dobrze by było, gdyby można było przejść do podstrony każdego dodanego obiektu. Ponadto wyróżnić modele, które nie mają pliku INC (a są tylko w T3D) np poprzez fioletowy kolor ścieżki dostępu (na fioletowo barwione są PIVOTy w 3ds-ie samych modeli T3D). Oczywiście koniecznie trzeba to postawić na eu07.pl.

Proponowana kolejność:
  • Ścieżka dostępu
  • Kierunek, w który zwrócony jest przód obiektu
  • Pozycja pivota w modelu
  • Informacje o teksturach wymiennych (jeśli model je posiada) oraz ścieżki dostępu do tekstur oraz parametr gdzie je trzeba umieścić
  • Kolejność parametrów
  • Jak wygląda przykładowy wpis dla tego obiektu
  • Autor modelu jeśli znany, autor przy wstawianiu modelu jest akurat najmniej ważny ;)
  • Dodatkowe informacje, uwagi opcjonalnie
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Lipca 2016, 23:52:27 »
A może warto część z tych informacji uczynić ustandaryzowanymi parametrami w zakomentowanej części plików inców? Tak, jak jest obecnie podawana wysokość  (chyba, że coś się zmieniło - nie jestem na bieżąco). Wtedy, po edycji plików na repo, możliwe by było zautomatyzowane tworzenie katalogu (tylko część rzeczy trzeba by było dodać, np. orientację i zdjęcie). Poza tym, umożliwiłoby to migrację w przyszłości między katalogami, automatyczne katalogowanie nowych dodatków i tworzenie lokalnych katalogów, np. w Rainstedzie lub czymś Rainstedopodobnym. Gdyby jeszcze wprowadzić wymóg publikacji screena poglądowego dodatku w niewielkim rozmiarze w każdej nowej paczce w wersji deweloperskiej (oczywiście w odpowiedniej lokalizacji, z odpowiednią nazwą lub ścieżką w części informacyjnej pliku inc), to można by było osiągnąć wysoki stopień automatyzacji katalogowania. Warto to rozważyć, bo podejść do katalogów było bardzo dużo, sam robiłem jedno z nich, a pamiętam jeszcze co najmniej 2. Później katalog przepada, a odpowiednio umieszczone informacje w plikach zawsze można by było wykorzystać.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Lipca 2016, 14:31:17 »
Powoli kończę "focenie" całego katalogu /scenery (oczywiście poza wskaźnikami i semaforami). Myślę, że gdy skończę, wypuszczę paczkę z tym screenshotami, aby trasopisarze wiedzieli przynajmniej, jak dany obiekt wygląda. Następnie będę kontynuował zbieranie danych o pivotach, wymiarach itd. oraz wezmę się powoli za tworzenie internetowej bazy danych.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Sierpnia 2016, 13:35:26 »
Folder scenery jest prawie gotowy, jeśli chodzi o zdjęcia obiektów. W niektórych folderach znajdują się również pliki .txt z ich opisami. Niektóre foldery i pliki zostały celowo pominięte ze względu na znikomą potrzebę i sens katalogowania ich w tej chwili. Są to:
  • Foldery /tr i /tra, ponieważ prędzej czy później przyjdą nowe modele słupów
  • Podsypki pod zwrotnicę starego typu (czyli wszystkie oprócz Benkowych)
  • Wszelakie .inc przejazdów kolejowych ze względu na ich ilość (brak czasu i chęci na ich katalogowanie)
  • Semafory, wskaźniki, ponieważ ich wygląd można wywnioskować z nazwy pliku
Jak uporam się z hostingiem (plik .7z waży 212MB. Poratuje ktoś miejscem na serwerze?), wrzucę paczkę. Jeśli ktoś chce, może dorobić niektóre obiekty, a szczególnie te, które nie mają nałożonych tekstur, lub przedstawiający je obrazek ukazuje pustą przestrzeń.
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2016, 13:42:41 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Listopada 2016, 07:47:55 »
Nie myślcie, że projekt upadł... ;) Jakiś czas temu @Ra poprosił mnie o przesłanie mu efektów mojej dotychczasowej pracy i jak widać, otrzymaliśmy fajnie narzędzie które znacznie uprzyjemni trasopisarstwo.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Listopada 2016, 11:35:04 »
Super, że się dogadaliście. :)
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Katalog modeli statycznych - podejście drugie.
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Listopada 2016, 18:29:55 »
Dziś do katalogowania poszedł folder tr/. Póki co idzie z górki, najgorsze (czyli opisywanie parametrów i robienie obrazków) dopiero przede mną. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że sieć trakcyjna potrzebuje aż 255 różnych inców...

09.11.2016: Obrazki oraz opisy modeli zostały już wykonane i wysłane do @Ra.

13.11.16: Po paru dniach przerwy znowu wziąłem się do pracy. Efekt? Cały folder /models na jutro będzie gotowy :)

14.11.16: Jak postanowiłem, tak zrobiłem. Prawie cały folder models został skatalogowany i wysłany do @Ra.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2016, 22:48:19 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender