Autor Wątek:  Exe od wersji 476  (Przeczytany 45492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Exe od wersji 476
« dnia: 25 Maja 2016, 07:55:13 »
Witam,

Rozpoczynamy nową serię poprawek do exe. Poprzednia przyniosła największą zmianę w postaci dodania możliwości sterowania pojazdami z silnikami asynchronicznymi. Te prace są dalej kontynuowane przez yB i przeszkadzać mu nie będę.
Teraz chciałbym się skupić na implementacji zmian wprowadzonych przez Q. Jako, że nie powiodła się integracja z najnowszymi wersjami tego co zrobił to będzie trzeba ręcznie przenosić niektóre rzeczy, które wprowadził. Prosiłbym o info, które funkcję uznajecie za warte przeniesienia w pierwszej kolejności a co w dalszej. Docelowo powinny być przeniesione wszystkie (no może oprócz wysyłania logów na serwer).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maja 2016, 10:48:16 »
W pierwszej kolejności może możliwość zoomowania, ponieważ jest to bardzo ciekawa funkcja, dzięki której chociażby screeny wychodzą o wiele ładniejsze, a także można oddalić kamerkę np. w EN57 gdzie pozycja musiała być ustawiona po za ścianą... A dzięki wprowadzeniu temu będzie można tego uniknąć.
Pozdrawiam.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Maja 2016, 10:53:28 »
Przecież zoom nie przesuwa kamery. I tak będziesz w miejscu za ścianą i tak; wystarczy się przesunąć za pomocą klawisza strzałki.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maja 2016, 11:00:26 »
Zoom nie przesuwa, ale pozwala przesunąć — po zmianie kąta patrzenia kamera będzie mogła być przed ścianą, a na monitorze będzie widoczny prędkościomierz.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maja 2016, 11:09:19 »
Nie zrozumieliśmy się... Kiedy odpalałem symka na exe od Q to ustawiałem kamerę przed ścianą (w miejscu fotela), ale zooma oddalałem na tyle ile pozwalało i miałem wgląd na wszystko co powinienem widzieć bez potrzeby przesuwania kamerki do tyłu... :)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maja 2016, 11:19:53 »
Prosiłbym o info, które funkcję uznajecie za warte przeniesienia w pierwszej kolejności a co w dalszej.
Jeżeli jest to możliwe i uznajesz za proste do przeniesienia, na pierwszym miejscu przeniósłbym interaktywne lusterka (interaktywne w sensie, że widzisz w lusterku co się dzieje w tyle).
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2016, 11:20:59 wysłana przez RoboBatman »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Maja 2016, 11:43:46 »
Tą opcję polecałbym dać z możliwością wyłączenia w Rainsted. Myślę, że warto pomyśleć o użytkownikach, którzy mają słabszy sprzęt, a takich pewnie nie brakuje.
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2016, 18:23:00 wysłana przez Pedrosiasty »
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Maja 2016, 11:47:21 »
Interaktywne lusterka jak najbardziej na tak lecz moim zdaniem powinna być opcja wyłączenia ich w starterze Rainsted, tak jak mówi kolega wyżej.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Maja 2016, 11:54:12 »
Lusterek nie było w tegorocznym exe. Starsze źródła też są na gicie Q?
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Maja 2016, 12:46:13 »
Nie widzę starszych źródeł.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Maja 2016, 16:40:55 »
Lusterka były dodawane przez dodatkowy plik *.set. Mysle ze warto by te najnowsze ficzery przenieść. Opad atmosferyczny i dym do spalinek.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Maja 2016, 16:53:49 »
Skromnie powiem, ze nie widze w tej chwili mozliwosci dodania opadow i dymu. Trzeba rozwiazac problem spadku wydajnosci, jesli efekt ma porzadnie wygladac. Trzeba okreslic czy pogoda ma byc wlaczana za pomoca eventu, definicji w scn, czy jeszce jakis inny sposob. Czy zadowolimy sie wprowadzeniem opadow za pomoca opisania tego w pliku ini? Nie jestem przeciw tym ficzerom, ale chcialbym, aby efekt byl zgodny z oczekiwaniami. Prrzykladowo, nie moze byc tak, aby w baltyku padal snieg, gdzie pola i lasy sa zielone... Najciekawszy dla mnie bylby event w scn, okreslajacy miejsce opadu a takze jego losowe wystepowanie i intensywnosc. Co do dymu, nie widzimy go jadac st 44, to ficzer, raczej dla kominow fabrycznych i AI.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Maja 2016, 17:22:52 »
To nic, że nie widzimy ale przybliża to symulator do realizmu. Moim zdaniem opady atmosferyczne powinny mieć możliwość wyłączania i wyłączania w starterze Rainsted.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Maja 2016, 17:43:17 »
Tyle, ze w rainstedzie nie ma takich opcji. A jesli nawet, bedzie taka mozliwosc, to moim zdaniem wlaczyc opady powinno sie dac tylko dla scenerii, opatrzonych odpowiednim wpisem. To zreszta uzasadnilem w poprzedniej wiadomosci.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Maja 2016, 17:50:16 »
Trochę mija się to z celem jeśli deszcz ma być tylko np na L61 bez możliwości zmiany pogody na inną...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Maja 2016, 17:58:24 »
A mozliwosc wlaczenia sniegu latem? Dla mnie nie do przyjecia. Dodac ficzery trzeba, ale z glowa. To w jaki sposob dziala pogoda w exe Igora jest prowizorka.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Maja 2016, 18:13:41 »
A dym w spalinkach wskazany. Na calkowie tylko dizle sie mija. Na lokach typu tamara lub laciata to dym troszke widac.

  Dodano: 25 Maja 2016, 18:19:46
Co do pogody deszcz i snieg moze byc wlaczany losowo z odpowiednim wpisem do scn. Nie wykluczymy tego ze jakis magik nie wlaczy sniegu latem aczkolwiek i grad sie zdarza. Tworca scenariusza z pewnoscia swiadomie tego nie zrobi. 

  Dodano: 25 Maja 2016, 18:21:02
Czy igor wprowadzil iskrzenie pantografu?
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2016, 18:21:02 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Maja 2016, 18:28:01 »
A może po prostu zrobić to na zasadzie jakiegoś prawdopodobieństwa opadów deszczu na jakiejkolwiek scenerii? Bo chyba wszędzie w Polsce deszcz pada co jakiś czas.. Do do tego, czy to ma być deszcz czy śnieg to może zależałoby to od aktualnej daty? Tylko z drugiej strony opady śniegu nie mają zbytnio sensu skoro i tak śnieg będzie tylko padał. Moim zdaniem dodanie opadów deszczu jest jak najbardziej na miejscu, ale dla każdej scenerii i jakimś tam prawdopodobieństwem opadów. Pozdr.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Maja 2016, 18:31:29 »
Krzysiek, znowu siejesz zamęt bez czytania dokumentacji.
Cytuj
23.02.16 reading entries of emitters particle effects from scenery files
Iskrzenie było w zeszłorocznych exekach i wyszło tragiczne.
Deszczu nikt nie zrobił by znośnie wyglądał. Tylko śnieg z tych wszystkich efektów wyszedł należycie moim zdaniem.
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Maja 2016, 18:32:51 »
Dla mnie dym powinien być we wszystkich spalinowozach, niezależnie czy go widać czy nie.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Maja 2016, 18:34:54 »
A snieg malo potrzebny bo nie mamy zbyt wielu scenerii zimowych. Co innego jakby ten snieg powodowal stopniowe nakladanie warstwy na teren co spowoduje zmiane otoczenia.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Maja 2016, 18:43:52 »
Antek, nadinterpretacja z Twojej strony, gdzie ja pisalem o deszczu? Mnie caly czas chodzi o snieg. Wystarczajaco dlugo testowalem prace Igora na biezaco, skad takie okreslenie o sianie zametu? To juz zadnych dyskusji nie mozna prowadzic? Dobrze ze mamy uscislenie wiadomosci. Maciekkolej wymyslil deszcz, nie ja.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Maja 2016, 18:56:25 »
A ja ci zacytowałem changeloga, gdzie pada odpowiedź na dyskusję o śniegu. i w kolejnych akapitach odniosłem się do dwóch innych postów. ;) Masz śnieg jako wpis atmo tak samo jak porę dnia, oświetlenie, tło i mgłę.
Jak będziemy przenosić, to cały moduł efektów cząsteczkowych zapewne. A co kto użyje, to już od autorów modeli/scenerii/scenariuszy zależy.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Maja 2016, 21:04:46 »
To nie jest tak łatwo przenieść, bo Igor pracował nad kilkoma rzeczami na raz i w jednym commicie są zmiany do różnych rzeczy. Bardziej prawdopodobne jest przenoszenie commitami i następnie sprawdzanie czy exe dalej działa.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Maja 2016, 21:22:52 »
Igor zrobił również bardzo ładne lampy do semaforów. Wyglądają bardzo realistycznie. Może warto je dodać do patcha?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Maja 2016, 22:26:56 »
No i pierwszy exek.
476: poprawka wchodzenia na nieistniejącą pozycję przy manipulowaniu klawiszami num3/num9 kranami Knorra i Martosova. (youBy)

Zepsułem. Kto pobrał przed 23:00 25.05.16 proszę pobrać ponownie.
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2016, 23:00:22 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Maja 2016, 11:08:10 »
Wiem, że czekacie na rzeczy od Q. Ale w związku z problemami z tworzeniem skomplikowanych ruchowo misji trzeba zmodernizować sposób tworzenia takowych. Z tego powodu zdecydowałem się zrobić małą integrację z językiem skryptowym Lua. Nie jest to konkurencja dla projektu LD (chociaż jak najbardziej może być ;) ). Będę się skupiał raczej na zrobieniu interfejsu zastępującego obecne eventy.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Maja 2016, 18:01:16 »
Aby nie zaśmiecać tego wątku, poniżej link z opisem, co mnie się udało zdziałać, aby pisanie scenariuszy było choć trochę łatwiejsze:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg422517.html#msg422517

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #28 dnia: 31 Maja 2016, 22:29:24 »
To ja zgłoszę tu problem z obsługą mierników przez PoKeys. Ostatnia użyteczna wersja to 474p8. Później zaczęły się komplikacje. 475 i 476 zachowują się inaczej niż 474p9 i p10 ale skoki manometrów CG i PG po wzroście wskazania amperomierza nie pozwalają na uzywanie tych wersji.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Czerwca 2016, 23:48:11 »
Kilka drobiazgów:
  • Opcjonalna stara smuga (oldsmudge yes).
  • Symetryczność smugi z obu stron pojazdu
  • Ograniczenie logowania skanowania do (debuglog +8)
  • Logowanie priorytetu wątku pythona
  • Wzmocnienie smugi zależne od oświetlenia atmosferycznego
  • Logowanie eventów addvalues, updatevalues i warunkowych niezależnie od debugmode. Logowanie stanu komórki i warunku dla spełnionych warunków.

Dodajemy do eu07.ini następujące wpisy:
oldsmudge no // (no) yes: używanie starej płaskiej smugi zamiast nowej wolumetrycznej; daje kilka FPS w nocy
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.

Smuga dobrze daje nawet przy zerowym oświetleniu, ale by był dobry efekt, materiały oświetlanych obiektów muszą być białe (a na td ktoś dał szara trawę...).
Proszę o test smugi przy dynamicznym oświetleniu podczas zmierzchu/świtu.
« Ostatnia zmiana: 11 Czerwca 2016, 00:28:21 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube