Autor Wątek:  Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv  (Przeczytany 34532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr93

  • Betatester
  • Wiadomości: 591
  • Mistrz Skryptów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 77
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #90 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:58:50 »
Znalazłem Jakubie,
Cytuj
Lokomotywa jest w barwach Lotos Kolej. Elektrowóz jest dzierżawiony przez przewoźnika. – Dzierżawa tego typu taboru jest zgodna z naszą strategią. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku starszych lokomotyw – tłumaczy dyrektor Smoter. Kolejna lokomotywa tego typu powinna trafić do przewoźnika w maju. Kolejne trzy – w czwartym kwartale tego roku.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lotos-zadowolony-z-et40-we-wrzesniu-nowe-lokomotywy-80943.html

Offline RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #91 dnia: 06 Czerwca 2017, 19:17:11 »
Mam pytanie odnośnie ET40. Kolega @mechatronik udostępnił dzisiaj na Facebook-u 10 zdjęć z lokomotywy ET40-55 po naprawie P5, zapewne po jeździe próbnej. Jak się nazywają elementy przedstawione na zdjęciu numer "1" i "2"? Interesuje mnie raczej ogólny opis a nie wypracowanie co i jak działa. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Źródło zdjęć: https://www.facebook.com/tmechatronik/posts/303840683394739
INFO: Od 16.10.17 do 31.10.17 włącznie, CHWILOWO nieobecny w Testach Dodatków.
_____________________________________________
Z moich zdjęć: kontener Innofreight by @sebol82, nowa kabina sekcyjna by @sebol82, słupek hektometryczny by @Kermit.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5717
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 254
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #92 dnia: 06 Czerwca 2017, 19:35:55 »
Z ciekawości strzelę, bo na 100% to nie wiem. Elementy to półprzewodniki, diody prostownicze i być może tyrystory do przetwornicy napięcia.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 99
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #93 dnia: 07 Czerwca 2017, 19:27:54 »
Mam pytanie odnośnie ET40. Kolega @mechatronik udostępnił dzisiaj na Facebook-u 10 zdjęć z lokomotywy ET40-55 po naprawie P5, zapewne po jeździe próbnej. Jak się nazywają elementy przedstawione na zdjęciu numer "1" i "2"? Interesuje mnie raczej ogólny opis a nie wypracowanie co i jak działa. Z góry dziękuję za odpowiedź.

To są zwykłe diody prostownicze + elementy RC (rezystory i kondensatory). ET40 były fabrycznie w nie wyposażone. Zabezpieczały obwody lokomotywy przed pracą generatorową silników.

Offline jakubg1

  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #94 dnia: 18 Czerwca 2017, 14:16:44 »
Od teraz szanse na spotkanie ET40 na trasie Gdańsk Olszynka - ZWK są dwa razy większe. :) 15 czerwca ET40-55 poprowadziła swój pierwszy pociąg po 8 latach przerwy. Ciekawostką jest fakt, że pracownicy z ZNTKiM nie ustrzegli się wpadki - na obu członach napisany jest ten sam numer EVN.
https://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=140&lok=4912&numer=55&title=ET40-55
Możliwe, że po wypuszczeniu trzech kolejnych lokomotyw tego typu lokomotywy rozjadą się po calej Polsce, jak to było z E6ACT czy też z EU07A.
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2017, 14:18:05 wysłana przez jakubg1 »
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #95 dnia: 18 Czerwca 2017, 14:28:24 »
@jakubg1: a jakie znaczenie w normalnej eksploatacji ma ten cały numer EVN? Według mnie żaden. Jak to ktoś ładnie powiedział-maszyna ma jeździć i zarabiać na siebie oraz ewentualnie cieszyć oko sympatyków kolei że jedna z dawnych serii została wskrzeszona.
INFO: Od 16.10.17 do 31.10.17 włącznie, CHWILOWO nieobecny w Testach Dodatków.
_____________________________________________
Z moich zdjęć: kontener Innofreight by @sebol82, nowa kabina sekcyjna by @sebol82, słupek hektometryczny by @Kermit.

Offline Piotr93

  • Betatester
  • Wiadomości: 591
  • Mistrz Skryptów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 77
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #96 dnia: 18 Czerwca 2017, 14:32:23 »
Po za tym, EVN już nie jest obowiązkowy.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 2386
  • Stop siódemkom
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 59
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #97 dnia: 18 Czerwca 2017, 15:18:13 »
EVN na czołach pojazdów jest nieobowiązkowy, natomiast z boku nadal musi być.
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2017, 15:20:42 wysłana przez matek123 »
Stop siódemkom. Więcej wagonów na nowy model.
Mamy czym ciągać. Nie mamy czego ciągać.

Offline Jaco

  • Wiadomości: 451
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #98 dnia: 18 Czerwca 2017, 16:12:40 »
Możliwe, że po wypuszczeniu trzech kolejnych lokomotyw tego typu lokomotywy rozjadą się po calej Polsce, jak to było z E6ACT czy też z EU07A.
W starym rozkładzie ważnym do 10.06.2017 EU07A-002 i 003 śmigały planowo na IC Heweliusz w relacji Wrocław Gł. - Gdynia Gł. - Wrocław Gł.

Cytat: RoboBatman
a jakie znaczenie w normalnej eksploatacji ma ten cały numer EVN? Według mnie żaden
Oczywiście zgadzam się, ale zauważcie Koledzy, że w nr EVN w Niemczech, Czechach, czy Austrii "przemycone są" seria i nr boczny loka. W PL na siłę to wprowadzono, ale niestety EVN u nas tak nie działa. Zresztą dyżurnemu ruchu ten EVN do niczego nie jest potrzebny...
Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #99 dnia: 19 Czerwca 2017, 22:07:58 »
Dyżurnemu nie, ale w karcie próby hamulca ma być...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 89
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #100 dnia: 20 Czerwca 2017, 07:32:09 »
Cytat: Jaco
Oczywiście zgadzam się, ale zauważcie Koledzy, że w nr EVN w Niemczech, Czechach, czy Austrii "przemycone są" seria i nr boczny loka. W PL na siłę to wprowadzono, ale niestety EVN u nas tak nie działa. Zresztą dyżurnemu ruchu ten EVN do niczego nie jest potrzebny...

Niekiedy wystarczyło dopisanie kilku cyfr z przodu. 25 lat temu nikt nie myślał o EVN. Przykłady: 91 54 7 122 031-8 albo 91 56 6 350 006-3.

Offline RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #101 dnia: 07 Września 2017, 19:12:25 »
Na jednym z Fan Page-y na Facebooku o nazwie "Kolej na kawę" pojawiła się informacja, że następny ET40 który wyjedzie z ZNTKiM Gdańsk po naprawie P5 to ten o numerze 43, który zostanie wyposażony w klimatyzację oraz przetwornice statyczne. Ktoś to może potwierdzić/zdementować? Po drugie: mam pytanie: czym się będzie różnić przetwornica styczna od tej zastosowanej fabrycznie od nowości czy to po prostu wymiana jednej zużytej przetwornicy na nowszą? Z góry Dziękuję.

Źródło: https://www.facebook.com/iKonRail/posts/478518925863333
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 11:31:41 wysłana przez matek123 »
INFO: Od 16.10.17 do 31.10.17 włącznie, CHWILOWO nieobecny w Testach Dodatków.
_____________________________________________
Z moich zdjęć: kontener Innofreight by @sebol82, nowa kabina sekcyjna by @sebol82, słupek hektometryczny by @Kermit.

Offline Auper

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #102 dnia: 08 Września 2017, 11:00:32 »
Nie wiem czy nie będę teraz gadał głupot, ale spróbuję... Nie o styczne, a o przetwornice statyczne chodzi. Klasyczne przetwornice w starych taborach działały na zasadzie silnika zasilanego napięciem 3kV, napędzającego prądnicę która dawała napięcie o wartości powiedzmy 100V. Efektem ubocznym jest masa wydzielanego przez silnik ciepła no i oczywiście hałas. Aktualnie stosuje się przetwornice statyczne, czyli bez elementów obrotowych, nie będę się zagłębiał w ich zasadę działania bo różne są ich typy.

Jeszcze dodam, dużą różnicą między tymi dwoma typami przetwornic są znacznie niższe straty energii w statycznych, względem przetwornic wirujących.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 17:39:31 wysłana przez Stele »

Offline RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #103 dnia: 08 Września 2017, 12:11:15 »
Następny news który swieżo co wypłynął na swiatło dzienne-5 loków ET40 zakupione pierwotnie przez PHU Lokomotiv, potem przejęte przez PHU TOM-LOK, zostały sprzedane wraz z 30 paroma maszynami do Industrial Division. To co najważniejsze w temacie, wytłuszczyłem:
Cytuj
Lider na polskim i środkowoeuropejskim rynku oraz jedna z największych w Europie firm specjalizujących się w wynajmie lokomotyw do przewozów towarowych i szynowego taboru do przewozów pasażerskich, kupuje łącznie 36 lokomotyw od PHU Lokomotiv oraz PHU Tom-Lok.
W wyniku podpisanych 1 września 2017 roku umów, Industrial Division nabył od PHU Lokomotiv Bronisław Plata 31 lokomotyw, które zostaną przekazane Industrial Division w kilku transzach do końca roku. Zakupione pojazdy to między innymi nowoczesne lokomotywy elektryczne Gama produkcji Pesa Bydgoszcz, w tym Gama Marathon ze spalinowym modułem dojazdowym, ciężkie lokomotywy M62, tzw. Gagariny, a także lokomotywy manewrowe typu SM42.
Natomiast w wyniku podpisanej również 1 września 2017 roku umowy pomiędzy Indsutrial Division a PHU Tom-Lok Tomasz Plata, spółka stanie się właścicielem 5 ciężkich dwuczłonowych lokomotyw elektrycznych ET40, które po wykonanych naprawach będą przejmowane na początku 2018 roku. Zarówno PHU Lokomotiv, jak i PHU Tom-Lok po sprzedaży swojego taboru nie będą już świadczyły usług w zakresie wynajmu i dzierżawy taboru, koncentrując się na pozostałych usługach świadczonych przez te podmioty, w tym w zakresie usług serwisowych dla przewoźników kolejowych.
– Zakończona właśnie z sukcesem transakcja to naturalny efekt naszej strategii biznesowej, która zakłada stałe powiększanie i dostosowywanie naszego portfolio produktowego do oczekiwań Klientów. To także zwieńczenie wieloletniej, udanej współpracy z niezwykle rzetelnymi i zaufanymi partnerami, jakimi są PHU Lokomotiv i PHU Tom-Lok. Darzę wielkim szacunkiem Bronisława Platę i cieszę się, że właśnie z nim udało się dokonać tej transakcji. Dzięki sfinalizowanej właśnie transakcji Industrial Division z marką Cargounit wzmocnił swoją pozycję na rynku dzierżawy taboru kolejowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest osiągnięcie podobnej pozycji w skali europejskiej.” – komentuje Piotr Ignasiak, Prezes Zarządu Industrial Division.
Bronisław Plata, właściciel PHU Lokomotiv, dodaje: – Wraz z zawartymi z Industrial Division umowami kończę swoją przygodę z rynkiem wynajmu lokomotyw. Zamierzam skoncentrować się teraz na innych obszarach działalności biznesowej. Nie rezygnuję jednak z działalności w sektorze kolejowym. Cieszę się, że tę część swojej aktywności oddaję w dobre ręce – mówi.
Industrial Division to polska firma oferująca swoje usługi w oparciu o dwie marki handlowe: Cargounit i Powerunit. Cargounit jest największym niezależnym operatorem wynajmu lokomotyw towarowych rynku kolejowego w Polsce. To także lider w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jeden z największych tego typu podmiotów w całej Europie. Z jego usług i lokomotyw korzystają przewoźnicy z branży paliwowej, petrochemicznej, podmioty odpowiedzialne za transport surowców oraz ładunków specjalnych. Natomiast Powerunit to niezależny operator oferujący innowacyjną na polskim rynku usługę w postaci wynajmu szynowego taboru pasażerskiego dla przewoźników pasażerskich.
W wyniku podpisanych umów tabor znajdujący się w dyspozycji Industrial Division wzrasta do poziomu blisko 170 lokomotyw.
Zródło informacji: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/industrial-division-powieksza-swoj-tabor-o-kolejne-36-lokomotyw--83380.html
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 12:12:54 wysłana przez RoboBatman »
INFO: Od 16.10.17 do 31.10.17 włącznie, CHWILOWO nieobecny w Testach Dodatków.
_____________________________________________
Z moich zdjęć: kontener Innofreight by @sebol82, nowa kabina sekcyjna by @sebol82, słupek hektometryczny by @Kermit.

Offline Piotr93

  • Betatester
  • Wiadomości: 591
  • Mistrz Skryptów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 77
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #104 dnia: 10 Października 2017, 11:45:33 »
Słyszałem gdzieś, że ET40 stoją od kilku tygodni, ponieważ grzeją im się osie? To możliwe?

Offline Zuger

  • Betatester
  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #105 dnia: 10 Października 2017, 18:06:26 »
Tak, stoją już dość długo. Dzisiaj transport obu do Warszawy, zapewne będzie to naprawiane.

Offline Matson

  • Betatester
  • Wiadomości: 76
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #106 dnia: 10 Października 2017, 22:58:10 »
Podobno stoją w ZNTKiM na gwarancji.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2345
  • MI, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #107 dnia: 12 Października 2017, 02:05:02 »
40 stoją na uszkodzone przekładnie główne. Pościnało śruby na przekładniach i teraz próbują to naprawić. Docelowo chcą dać śruby o wyższej klasie wytrzymałości. Lotos bardzo ale to bardzo intensywnie je eksploatuje…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #108 dnia: 12 Października 2017, 15:12:01 »
Co to za "śruby na przekładniach"? Śruby które utrzymują przekładnie w jednej stałej pozycji osiowej czy co? Pytam czysto z ciekawości.
INFO: Od 16.10.17 do 31.10.17 włącznie, CHWILOWO nieobecny w Testach Dodatków.
_____________________________________________
Z moich zdjęć: kontener Innofreight by @sebol82, nowa kabina sekcyjna by @sebol82, słupek hektometryczny by @Kermit.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5717
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 254
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #109 dnia: 12 Października 2017, 17:53:11 »
Najwieksze kolo zebate przekladni osadzone jest na kole napednym zestawu kolowego. Prawdopodobnie jest ono przykrecone za mala iloscia srub, lub byly o zbyt slabej wytrzymalosci. Procz srub powinny tam byc odpowiednie wpusty przenoszace sily scinajace.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5334
  • Deweloper na L4
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 91
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #110 dnia: 12 Października 2017, 20:58:26 »
Raczej po prostu skręcili na słabe śruby, ewentualnie zbyt słabo. Pamiętać należy że to nie śruba przenosi obciążenie tylko dociska jeden element do drugiego.
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio
Przyszłość symulatora jest świetlana, zabraknie osób zarządzających projektem, na szczęście mamy siódemki!!!!

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych