Autor Wątek:  [Wózek] KWZ CNII  (Przeczytany 8723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
[Wózek] KWZ CNII
« dnia: 10 Sierpnia 2015, 13:08:48 »
Poszukuję osoby która wykona wózek KWZ CNII który jest stosowany w większości wagonów sypialnych w Polsce (G77, G79, G81, B86). Wózek jest podobny do wózka 4ANc.

Niestety na chwilę obecną nie posiadam schematów ani innych dokumentów, jedyną rzeczą na której można bazować są zdjęcia wózka. Posiadam 10 zdjęć tego wózka, wykonane zostały dobrym obiektywem z bliska, jednak w warunkach ostrego słońca i nie nadają się na teksturę całości - kilka elementów jest co prawda jednolitej barwy, ale raczej traktowałbym je jako zdjęcia podglądowe.
W najbliższym czasie jestem bez lustrzanki, więc ciężko będzie mi wykonać zdjęcia w dobrej rozdzielczości, a o pogodzie i cieniu na razie wolę nie wspominać. ;-)
Nie będę ukrywał, że liczę na odzew ekipy modelarzy nowych wagonów osobowych - sypialny Bautzen i Goerlitz niewiele się różnią z zewnętrznego pudła, a jeśli będą wózki KWZ CNII, to będziemy mieli niskim wkładem praktycznie kolejne kilka modeli.

Tutaj link do moich zdjęć: http://eu07.pl/userfiles/785/foto-kwzcnii.zip
W załączniku podglądowe mini paczki, oraz kilka zdjęć wózka KWZ CNII z sieci, oraz jedno zdjęcie standardowego 4ANc dla porównania.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia 2015, 15:26:12 »
Podejmę się.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpnia 2015, 19:12:41 »
@Cesky w ciemno mogę poręczyć za Kamila, zatem o ten wózek możesz być spokojny. Troszkę już tego do zrobienia ma, ale pewnie da radę :).
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2015, 19:14:21 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2015, 19:22:20 »
Cieszę się na tak szybki odzew, jednak na razie nie jestem w stanie zaoferować nic ponad to co wrzuciłem na upload, lub fotki robione telefonem Lumia. Liczę na pomoc jednego z użytkowników forum który śmiga na sypialkach i jest dobrym fotografem, że znajdzie czas na postoju cyknąć parę zdjęć wózka oraz wnętrza. Nigdzie nam się nie spieszy, a lepiej wydać dopracowany projekt.

Dodatkowo przyszła mi na myśl pewna rzecz dzisiaj, mianowicie skoro projekt i zamówienie dot. wózka, który może zostać użyty w innych modelach, jestem ciekaw jak twórcy zapatrywaliby się na wrzucanie pewnych elementów w formacie .max, aby w przyszłości jeśli ktoś będzie chciał stworzyć jakiś nowy model będzie istnieć możliwość skorzystania z gotowych i dopracowanych podzespołów - dzisiaj trzeba dogadywać się między sobą i wycinać np. sam wózek z modelu aby wkleić go do innego itp., a publikując .max np. wózka, sprzęgów, pudeł itd. można zaoszczędzić czas oraz ułatwić życie modelarzom. Po głowie chodziła mi podobna rzecz jeśli chodzi o tekstury i jeśli w końcu PassPack 3 ujrzy światło dzienne (a to jest pewne ;-)) to poza teksturami będzie tam parę rzeczy dla przyszłych twórców.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Sierpnia 2015, 17:55:17 »
Ostatnio nie jestem porządna firma, naobiecywałem i się nie wywiązuję. Tym razem się ogarnę, ostatni raz mam trasę gdzie są w miarę dobre warunki do zrobienia zdjęć. Być może uda się też zrobić porządne zdjęcia kuszety 134Ac zarówno zewnątrz jak i w środku. Nie wiem jaki sypialny się trafi (w składzie wagon WL i Bc) ale też go porządnie obfotografuję od zewnątrz i ze środka.

  Dodano: 21 Sierpnia 2015, 16:24:21
Może będzie w porządku.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-WL_wozek_tex_part1.7z   122.49 MB
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-WL_wozek_tex_part2.7z   101.03 MB
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2015, 16:24:21 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Sierpnia 2015, 16:37:31 »
Na szybko skleiłem wózek z kilku zdjęć. Format .PSD, waga 130 MB po rozpakowaniu.

http://eu07.pl/userfiles/785/foto-wozek_duzy.rar           79.43 MB

Foto podglądowe:
http://eu07.pl/userfiles/785/foto-wozek_mina.png

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Sierpnia 2015, 17:59:57 »
Zrobiłem 2 tury robienia wózka, bo jak widzimy na tym pierwszym skład stał w trawie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Sierpnia 2015, 18:35:06 »
Koła nas nie interesują, a sam wózek jest delikatnie zasłonięty przez pojedyncze źdźbła - do ogarnięcia w minutę w photoshopie. ;-)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:08:35 »
Niekoniecznie Grzesiu, bo jakby nie było nie każde koło jest takie samo.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Sierpnia 2015, 21:59:50 »
No bez przesady. Będziemy modelować kilka różnych kół obręczowanych?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Sierpnia 2015, 22:07:20 »
Miałem raczej na myśli teksturę. Zauważ, że w większości taboru jest przeważnie użyta ta sama. Choć podejrzewam iż dla chcącego nic trudnego, zatem kto wie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Sierpnia 2015, 23:25:37 »
70% powierzchni koła jest przysłonięte przez inne elementy. Szkoda tylko zwiększać niepotrzebnie wagę paczki.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Sierpnia 2015, 23:34:50 »
Jednak skoro zmierzamy w kierunku urealnienia symulatora warto by było mieć te kilka różnych tekstur. Tym bardziej, że koła bywają w różnym stanie zużycia.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Sierpnia 2015, 12:51:30 »
Pełna zgoda. Tekstury dla kół nie problem będzie zrobić. Najpierw potrzeba wózka.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: [Wózek] KWZ CNII
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Sierpnia 2015, 14:46:23 »
Ja na teksturze do 4ANc będę miał też koła 1024x1024 abo 512x512, więc będzie można do każdego wózka zmieniać.