Autor Wątek:  ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?  (Przeczytany 7294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« dnia: 22 Stycznia 2015, 21:48:53 »
Jak zaciągnąłem hamulec pomocniczy w jednej kabinie, z drugiej nie da się go zluzować. Czyli doszedłem, że trzeba zluzować hamulec pomocniczy. Zasadniczy raczej też, z drugiej kabiny luzowanie nie działa. W jakiej pozycji należy zostawiać kran przy zmianie kabiny? Odcięcia? Czy jazdy?

Kolejna sprawa - krótko po zmianie kabiny ruszam, wszystko jest przez chwilę ok, nagle włącza się hamulec ED i zatrzymuję się. Dlaczego tak się dzieje?

I jeszcze jedno pytanie przy okazji tego loka: czy dobrze zauważyłem, że hamulec ED działa lepiej przy większych prędkościach (>40)? Czy można go użyć razem z hamulcem pneumatycznym? Czy ma zastosowanie przy zatrzymywaniu składu? (Jak próbowałem zatrzymać skład hamulcem ED droga hamowania wydawała mi się dłuższa, przy zwalnianiu z 80 czy 60 do 40 - krótsza.)
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2015, 21:53:14 wysłana przez HTD »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Stycznia 2015, 21:56:05 »
ED czy czuwak w drugim członie? Przed zmianą kabiny zespolony w odcięcie, pomocniczy na luz, nawrotnik na 0. Po przejściu do drugiej kran w jazdę i shift+W by aktywować urządzenia czujności w tej kabinie (i deaktywować w reszcie ukrotnionych pojazdów). Na starszych exe trzeba wyłączyć baterie w opuszczanym członie/pojeździe. Trzeba będzie opis sterowania zaktualizować przed PC...
Zerknij na charakterystykę mechaniczną hamowania ED to zobaczysz. ;) Łączyć z pneumatykiem możesz, tylko nie wiem, czy ta lokomotywa ma blokadę pneumatycznego lokomotywy przy załączonym ed. Jakby ci szło ciśnienie w cylindry, to nastawiasz pneumatyka, luzujesz loka i dopiero włączasz ed.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Stycznia 2015, 23:07:00 »
Chyba wchodził pneumatyk przy włączonym ED, ale powyżej pewnego ciśnienia w cylindrze ED mi się wyłączał. Maksymalną siłę hamowania osiągałem włączając pneumatykiem hamowanie służbowe, i dociskając ED. Przydało się przy hamowaniu bardzo ciężkim składem. Jak używałem tylko jednego hamulca to wyglądało, jakby się w ogóle nie mógł zatrzymać.

Wcześniej myślałem, że "ciężki rozruch" zwiększa tylko próg zadziałania wyłącznika nadmiarowego, ale w ET42 to się zachowuje jakby inaczej. Ciężkim składem z węglem prawie nie mogłem ruszyć bez "ciężkiego rozruchu". Przy tym samym prądzie jakby ledwo się zbierał. Jak włączyłem ciężki rozruch to albo mi się zdawało, albo faktycznie jakoś łatwiej ruszał.

Zgodnie z oczekiwaniami - przy ciężkim składzie bocznik był bezużyteczny (z tego co wiem zwiększa prędkość silników kosztem momentu, a dla ciężkich składów moment jest najważniejszy).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Stycznia 2015, 05:20:52 »
Zmieniając kabinę powinno się raczej zahamować zasadniczym i przestawić zawór w odcięcie, wtedy wyluzuje się go z drugiej strony. A pomocniczego nie — trzeba by wracać w celu wyłączenia go w opuszczanej kabinie, co w rzeczywistości da się zrobić, a w symulacji chyba nie. Dla ET42 "wysoki rozruch" to połączenie szeregowe członów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Stycznia 2015, 17:15:04 »
Cały myk z pomocniczym polega na tym, że na "Putinach" nie ma podwójnych zaworów zwrotnych. Dlatego przed każdym opuszczeniem kabiny należy odciąć kurkiem hamulec pomocniczy (może być wyluzowany lub zahamowany). @Ra planujesz może usprawnienie hamulca pomocniczego na łamańcach, tak żeby działał na oba człony?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Stycznia 2015, 19:43:34 »
Na ET41 działa, nie pamiętam, czy robiłem to też dla innych.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lutego 2015, 21:35:24 »
Boczników używa się bez względu na brutto-spróbuj rozpędzić 3200 na ET22 bez użycia bocznika do prędkości umożliwiającej przejście z pierwszego układu na drugi...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: ET42 - co zrobić przed i po zmianie kabiny?
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lutego 2015, 08:01:49 »
Kran hamulca dodatkowego musi być wyluzowany, bo przy zmianie kabiny nie da się wyluzować lokomotywy.