Autor Wątek:  Skład domyślny w scenerii  (Przeczytany 2519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Skład domyślny w scenerii
« dnia: 30 Października 2014, 14:03:59 »
Z tego co wykombinowałem metodą prób i błędów EU07.exe może odpalić scenerię po podaniu nazwy pliku scn bez katalogu w parametrze -s, i nazwy pojazdu w parametrze -v. Nazwy pojazdów są zdefiniowane we wpisach trainset, ściślej w 6-tym parametrze node. Ale w sceneriach jest wiele wpisów trainset. Jak określić który z nich jest domyślny / startowy? W scenerii zwierzyniec_ed72 akurat startowy jest pierwszy, ale w scenerii moczniki_en57 już nie pierwszy. Oczywiście znajduję, że to będzie ten trainset, w którym jest //$o, ale znów - ten element jest chyba opcjonalny, czy nie jest? BTW, czy z plikiem EXE można się jakoś komunikować? Jest jakieś API do odczytu aktualnego stanu symulacji?

Reg. zakazy 26.
Zapoznaj się z Regulaminem forum. Nigdy samodzielnie nie usuwaj wpisu moderatora.
Benek
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 18:53:58 wysłana przez Benek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Skład domyślny w scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Października 2014, 14:30:13 »
Nazwy pojazdów są zdefiniowane we wpisach trainset, ściślej w 6-tym parametrze node.
To nie jest nazwa, nazwa jest wcześniej.

Jak określić który z nich jest domyślny / startowy?
Zgadnąć? Wylosować? Żaden pojazd na scenerii nie jest jakoś specjalnie wyróżniony.

Oczywiście znajduję, że to będzie ten trainset, w którym jest //$o, ale znów - ten element jest chyba opcjonalny, czy nie jest?
Tak, to jest opcjonalny element, za pomocą którego autor scenerii może skomentować przeznaczenie pojazdów w trainset.

BTW, czy z plikiem EXE można się jakoś komunikować? Jest jakieś API do odczytu aktualnego stanu symulacji?
Poniekąd jest, poniekąd nie ma. Wszystko zależy od tego, co dokładnie chcesz zrobić. "Nie licz, że ktoś poprowadzi Cię za rączkę, wszystko pokaże, nastaw się raczej na samodzielną pracę, a jeśli nawet nie samodzielną, to raczej szykuj się na tłumaczenie innym, co mają robić, nie na odwrót."
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Komunikacja

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Skład domyślny w scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Października 2014, 18:48:48 »
Chciałbym zrobić coś, czego aktualnie (zgodnie z dokumentacją) się nie da: wyświetlić na drugim monitorze "zegar kolejowy" pokazujący czas w symulacji. Aktualnie jak jeżdżę korzystam z trzech monitorów: na lewym mam zwykle rozkład jazdy, na środkowym symulację, na prawym duży "kolejowy" zegar, który niestety pokazuje tylko czas bieżący. Myślę o aplikacji konfigurującej wyświetlanie na wielu monitorach. Postaram się rozgryźć wszystko co potrzeba samemu, reverse engineering to norma u mnie w pracy (często brakuje dokumentacji).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Skład domyślny w scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Października 2014, 21:43:20 »
Powinny działać ramki WM_COPYDATA — po przesłaniu ramki z kodem 6 powinna zostać odesłana ramka z kodem 7 i aktualnym czasem scenerii. W kwestii zmian EXE priorytetem jest złożenie paczki całościowej, więc w grę wchodzą jedynie poprawki drobnych błędów bez ryzykowania stabilności i niekompatybilności z aktualnym stanem scenerii oraz pojazdów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni