Autor Wątek:  Napędy asynchroniczne  (Przeczytany 6293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Napędy asynchroniczne
« dnia: 26 Października 2014, 19:04:13 »
Po zebraniu części informacji na temat zadajników oraz (niestety) braku wskazania błędów w pierwszych wersjach symulacji zacząłem przenosić akutalny model napędu asynchronicznego (silniki klatkowe sterowane za pośrednictwem falownika) do symulatora. Poniższy film przedstawia jedną z jazd testowych, podczas których kontroluję poprawność symulacji i wszystkie parametry napędu. Jako że w symulatorze mogę wszystko, a nie wszystkie mechanizmy zostały już zrobione, postanowiłem użyć ED72 jako podstawy do dalszych prac. W taki oto sposób powstał ED72/22WEc, który ma: 10 pozycji nastawnika (zadawanie siły od 0 do 100% ze skokiem 10%), zawór maszynisy FV4a, sterowanie hamulcem ED poprzez hamulec zespolony, moc maksymalną ustawioną na 1400 kW.



O ile sama część odpowiedzialna za realizację napędu i hamowania jest w miarę gotowa, o tyle brakuje obsługi wejść (manipulatory), wyjść (wyświetlacze) czy dokładnych powiązań sterowania między członami i wózkami. Jest to bardzo kłopotliwe, ponieważ człony silnikowe ezt z reguły mają jeden wózek napędowy i jeden toczny, które mają inne hamulce i mogą być inaczej obciążone. Podobnie sprawa ma się z wózkami Jacobsa między członami środkowymi. Skrajnym przykładem są tutaj pojazdy dwuczłonowe i 27WE, ponieważ mają w każdym członie wózek toczny i napędny. Z tego powodu nie da się nawet jakoś sensownie ich pogrupować i rozdzielić między człony.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Napędy asynchroniczne
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Października 2014, 12:21:23 »
Witam
Mam 2 uwagi
Pneumatyka za wcześnie wchodzi normalnie dopiero przy ok 10 km/h
Trochę dziwny ten rozruch, normalnie przy 10-15 procentach pojazd zaczyna jechać, robiłem kilka prób i przy zahamowanym pojeździe (ok 0,2 atm) wystarczy ok 30% aby pojazd ruszył. Na dwóch połączonych jednostkach i zahamowanych j/w i załączonych 2 falownikach (napęd na 2 silniki z 8) po zadaniu ok 75% pojazdy zaczęły się poruszać.
Pozdrawiam Ryszard

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Napędy asynchroniczne
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Października 2014, 14:05:19 »
Wedle mojej obecnej wiedzy hamowanie ed jest uzupełniane pneumatycznie także przy dużych prędkościach, jeśli żądana siła hamowania nie może być zrealizowana przez sam hamulec ed. Dokładnie coś takiego zaobserwowałem na pojazdach. Producent falownika do EN76 podaje maksymalną moc hamowania całego ezt na około 1650 kW. 22WEc ma jeden taki falownik, co daje 825 kW. Nawet po powiększeniu nastawy do 1000 kW daje to tylko część potrzebnej siły hamowania (36 kN przy 100 km/h, 72 kN przy 50 km/h).

Przeprowadziłem przed chwilą jeszcze jeden test i pojazd zaczął się toczyć przy ustawieniu 5% siły, ale nie wiem, czy oprogramowanie samo w sobie nie ma jakiegoś progu załączenia jazdy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Napędy asynchroniczne
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Października 2014, 08:59:23 »
Dokładnie tak. W traxxach pojazd najpierw używa maksymalnego ed, a jeśli to nie wystatcza wchodzi pneumatyka.