Autor Wątek:  Naprawianie sieci trakcyjnej  (Przeczytany 127314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #240 dnia: 11 Października 2014, 21:52:07 »
W jaki sposób przesunąłeś ten słup, tzn. który wpis zamieniłeś na inny (jaki)?

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #241 dnia: 11 Października 2014, 23:15:01 »
Ja tak robię w notepad++, najpierw w symulatorze w trybie debugmode podlatuję nad słup w tym przypadku oś obrotu to miejsce gdzie przewód łączy się z naprężeniem. Wciskam F2 i pojawiają się współrzędne w tym przypadku -18336.5 6.50005 49871.7 i zmniejszyłem tą liczbę -188336.5 po przecinku z 5 na 2. Ty musiałbyś zmniejszyć wysokość słupa czyli wartość drugą- 6.50005 o np 20 cm.
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2014, 23:18:14 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #242 dnia: 12 Października 2014, 08:40:56 »
@Stele miałeś jednak rację. Jak obniżyłem kilka słupów kotwowych na Krzyżowej, to wyszło tak jak w załączniku. Będe musiał poprawić te słupy w 3dsie.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2014, 12:19:25 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #243 dnia: 12 Października 2014, 18:24:41 »
A nie prościej ten wektor translacji zastosować również do jednego z krańców przęsła? Tylko wtedy dziwne kąty mogą wyjść, ale przy kilkunastu centymetrach może nie będzie widać.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #244 dnia: 12 Października 2014, 21:51:50 »
Problem rozwiązany. Dziękuję @Stele i @Tomnord15 za pomoc. Lewitujące słupy postaram się poprawić jak najszybciej, ale trochę  to może potrwać, gdyż ten błąd występuje na znacznej większości (lub nawet na wszystkich) zelektryfikowanych sceneriach.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #245 dnia: 12 Października 2014, 21:59:31 »
Trzeba przedłużyć słup w dół, inaczej przęsło naprężania może się załapywać na pantograf.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #246 dnia: 22 Października 2014, 19:00:51 »
Czy ktoś zajął już się tymi błędami: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg387420.html#msg387420? Jeżeli nie, to mogę się tym zająć.

Co jest źle w tym wpisie, że nie pokazuje się słup sieci trakcyjnej? Fragment pochodzi ze scenariusza moczniki_popych.
To, co jest zaznaczone grubą czcionką, dodałem. Tej części wpisu nie było.
Cytuj
include tr/l-stb1-3pd.inc -4736.19 44.88 -3224.05 -3.33609 betonrelief1 end
node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-4764.29 44.88 -3251.79
-4736.19 44.88 -3224.05
-4764.29 46.58 -3251.79
-4736.19 46.58 -3224.05
0.4 4.0 3 0.04 vis
endtraction
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2014, 20:46:40 wysłana przez Maciej »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #247 dnia: 22 Października 2014, 21:04:56 »
Pewnie w tym miejscu, co dałeś, to już stoi słup. Postaw po drugiej stronie przęsła.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #248 dnia: 22 Października 2014, 21:26:15 »
@Ra, w tym miejscu nie ma słupa.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #249 dnia: 22 Października 2014, 22:38:24 »
14 postów niżej ;)
Edit: W załączniku poprawiona sieć w mocznikach. Plik należy wypakować do scenery/moczniki.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #250 dnia: 23 Października 2014, 09:56:59 »
@Ra, w tym miejscu nie ma słupa.
Może pod ziemią?

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #251 dnia: 23 Października 2014, 15:50:43 »
@muri, słupa nie ma w ziemi oraz pod nią i nigdzie nie lata w powietrzu.

Zacząłem się też zajmować niezakończoną trakcją w Mocznikach na misji moczniki_popych w trakcie manewrów (screen).
Mam pytanie odnośnie tego: lepiej zrobić sieć trakcyjną do końca torowiska, czy lepiej zakończyć przez wstawienie słupa z naprężaczem i wstawieniem wskaźnika We 4a w miejscu, gdzie trakcja teraz się kończy lub kawałek dalej?

EDIT:
Problem z dwoma brakującymi słupami sieci trakcyjnej, o których wczoraj pisałem, rozwiązałem. We wpisie, który podałem był mój błąd ze współrzędnymi.
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2014, 17:04:37 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #252 dnia: 23 Października 2014, 17:21:53 »
Jeśli tor sobie idzie do krawędzi mapy i końca nie ma, to albo dociągnij do końca toru, albo zrób sieć do sekcjonowania na krańcu okręgu stacyjnego i zakończ jako przęsło naprężenia od strony stacji bez wstawiania druta na szlak. I tak cała sceneria jest zła, to co się przejmować takimi szczegółami?
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #253 dnia: 23 Października 2014, 17:25:51 »
Jeśli to jest północny koniec toru, to ja mam plany przedłużenia szlaku z elektryfikacją.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #254 dnia: 23 Października 2014, 17:27:25 »
To w takim przypadku, nie mam się na razie tym zajmować?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #255 dnia: 23 Października 2014, 17:34:19 »
Piszę tylko, że robienie zakończenia z We4a nie ma sensu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #256 dnia: 23 Października 2014, 17:38:42 »
Sieć zacząłem przedłużać. Na razie tylko jeden tor jest całkowicie zelektryfikowany. Efekty pracy pokazują screeny.

EDIT:
Prace zakończone. Plik wysłałem już @Sawiemu.
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2014, 17:20:03 wysłana przez Maciej »