Autor Wątek:  Działanie zaworu maszynisty w lokomotywach EU/EP07 i pochodnych  (Przeczytany 3513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Na filmie kolegi @Mechatronik
w 18:26 maszynista cofa manipulator podczas hamowania na pozycję około I stopnia hamowania. Wprawne oko zauważy, że na manometrze dotyczącym przewodu głównego mimo to stoi w miejscu, bądź bardzo delikatnie cofa się w kierunku położenia nominalnego, czyli 0,5 MPa. W symulatorze natomiast taki "wyczyn" powoduje natychmiastową falę, co skutkuje kłopotem w sprawnym hamowaniu. W jaki sposób zrobić, aby było tak na filmie?
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2014, 20:09:34 wysłana przez Maszynista_94 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Działanie zaworu maszynisty w lokomotywach EU/EP07 i pochodnych
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Marca 2014, 20:17:18 »
Z poziomu charakterystyki nie da się tego zmienić. W nowszej wersji exe jest/będzie zmienione działanie tej części zaworu maszynisty, która odpowiada za wdrażanie napełniania uderzeniowego i przy delikatnych ruchach nie będzie impulsu wysokiego ciśnienia. Dodatkowo w 18:26 rękojeść zostaje przestawiona do położenia jazdy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Działanie zaworu maszynisty w lokomotywach EU/EP07 i pochodnych
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marca 2014, 21:05:57 »
Zobaczcie na ile razy było wykonane hamowanie. Maszynista co chwilę zmieniał położenie rączki kranu hamulca, co spowodowało chwilowe różnice ciśnień i pewnie dlatego tej fali po przejściu na I st. hamowania nie było. Normalnie hamując "na raz", czyli dając jakąś pozycję hamowania służbowego na kranie maszynisty i wracając do I st. hamowania kran wykonuje przez ok. 2 sekundy falę do ok 5,5atm po czym wyrównuje do 4,5atm. Pamiętajcie też, że krany są w różnym stanie. Jedne mają większą falę, inne mniejszą, jeszcze inne prawie w ogóle jej nie mają.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Działanie zaworu maszynisty w lokomotywach EU/EP07 i pochodnych
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Marca 2014, 13:19:33 »
Tu wchodzi jeszcze inna kwestia, najczęściej żeby wdrożyć hamowanie pierwszym stopniem przestawia się rączkę kranu dużo dalej, po osiągnięciu żądanego ciśnienia w PG cofa się powoli rączkę kranu do ustania syku powietrza. Taką technikę się stosuje na tzw "leniwych" kranach żeby wymusić szybszy spadek ciśnienia powietrza w PG. Dokładnie taki sposób hamowania widać na filmie, zakończony krótkim impulsem hamowania nagłego gdyż skład odrobinę za szybko wyluzował,  ponowne wdrożenie hamowania służbowego w Fv4a jest dużo wolniejsze niż pierwsze.

Zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2014, 15:41:50 wysłana przez Rozi »