Autor Wątek:  SU45 - teraźniejszość  (Przeczytany 37999 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Listopada 2013, 09:54:10 »
Nie wiele by się stało, bo nie miał byś jak podpiąć kabli ;) Mufy i kable w wersji ogrzewania 500V są na odwrót montowane. Prosty przykład SP30. Tego typu lokomotywy nadawały się do ogrzewania i zasilania wagonów typu 94A.
http://www.gagarinek.cal.pl/galeria/albums/userpics/10002/Obraz_14849.jpg   SP30
http://www.wgk.cal.pl/data/media/408/IMG_2876.jpg   Wagon 94A z ogrzewaniem 500V.
Swoją drogą to ktoś kojarzy jakiś okres kiedy wogóle było stosowane takie ogrzewanie? Bo ja osobiście poza wagonami 49A nie kojarzę innych zasilanych na 500V.

« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2013, 09:57:58 wysłana przez ST44-003 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Listopada 2013, 10:27:10 »
Prawidłowo. Dla bezpieczeństwa ogrzewanie na 500V ma odwrotnie montowane gniazda.
A co do 94A to np. na Kotlarni miały ogrzewanie przerobione już na 3000V żeby mogły jeździ z elektrowozami.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Listopada 2013, 22:32:36 »
Również któryś z 94A jeżdżących w Węgorzewie miał przerobione grzanie. Nie wiem tylko jak z tym 94A który z pyskowickim 42-24 jeździł.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #33 dnia: 11 Listopada 2013, 19:26:31 »
Defektów na Lubelszczyźnie ciąg dalszy. Dzisiaj Wieniawski z Rzeszowa bez ogrzewania do Lublina z powodu usterki prądnicy SU45-213 a Solina do Bydgoszczy na SM42-1035 padła SU45-220. SU45-250 nie pojedzie już z żadnym pociągiem 1 listopada był jej ostatnim dniem w ruchu, silnik trafi do SU45-246 a reszta jako magazyn części dla innych trupów z Lublina.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Listopada 2013, 19:36:30 »
Nie jest tajemnicą, że tylko kolejne egzemplarze SU46 mogą uratować kursowanie Soliny/Wieniawskiego w przyszłości. Prawdopodobnie bowiem seria SU45 zakończy całkowicie żywot w Lublinie.
Pozdrawiam

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #35 dnia: 11 Listopada 2013, 19:43:41 »
Taaa... SU46-017 ostatnio stała ponad tydzień z powodu prądnicy.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Listopada 2013, 19:49:02 »
Nie jest tajemnicą, że tylko kolejne egzemplarze SU46 mogą uratować kursowanie Soliny/Wieniawskiego w przyszłości.
Ratunek to będzie jak w końcu PKP IC rozstrzygnie przetarg na 10 lokomotyw spalinowych i je otrzyma. Nie ma się co "pieścić" ze starymi SU45/46, bo jeśli PKP nie będzie wymieniać taboru, to Europa Zachodnia będzie nas nazywać "kolejowym skansenem Europy" z lokomotywami w wieku 40 i więcej lat. Lokomotywy swoje lata wysłużyły, zaczynają się psuć i powinny iść na zasłużoną emeryturę, a ustąpić miejsca nowym lokomotywom typu chociażby spalinowy Bombardier Traxx (wiem, nigdy takiej w PKP IC nie będzie bo polska kolej jest biedna).
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2013, 19:56:31 wysłana przez RoboBatman »

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Listopada 2013, 19:51:26 »
Które pewnie zmodernizuje PESA i będzie jak z SU45.

Pisz staranniej.
adsim
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2013, 22:10:26 wysłana przez adsim »
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Tb1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Listopada 2013, 21:59:52 »
Pociągi prowadzone lubelskimi suczkami regularnie jeżdżą "zimne".

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Grudnia 2013, 13:16:16 »
Na dzień dzisiejszy w Lublinie sprawne SU45 są tylko: 228, 220. 213 defekt na Wieniawskim zastępcza SU46-017. SU45-246 stoi zdefektowana w Grębowie. Także tego koniec SU45 nadchodzi niestety...
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Tb1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Grudnia 2013, 14:22:36 »
213 (chwilowo) działa. We wschodnim jeździ już jakiś czas kolejna suka z Węglińca, 053.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2013, 14:24:28 wysłana przez Tb1 »

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #41 dnia: 08 Grudnia 2013, 14:35:15 »
To już ją naprawili? Dzisiaj rano defekta miała . Już chyba z tydzień jeździ.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline KolejoweLeszno

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #42 dnia: 11 Lutego 2014, 21:17:06 »
Już są 2 SU45 w Unikolu (141 po rewizji i 165 oczekuję na rewizję)

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Kwietnia 2014, 13:26:04 »
U nas do kasacji stoi 240, 249 i jeszcze jakieś 2 inne +jedna do naprawy rewizyjnej.

Pisz uważniej.
Benek
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2014, 13:32:24 wysłana przez Benek »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Kwietnia 2014, 13:31:38 »
U nas do kacacji stoi 240, 249 i jeszcze jakaś inna do naprawy rewizyjnej
Czyżby to był teren PESY Bydgoszcz? Pytam, bo pewna partia SU45 miała iść na następne ST45, ale PKP Cargo się wycofało z dalszej modernizacji, więc zwłoki z SU45 idą na złom.

Wstaw 3 brakujące przecinki.
Benek

« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2014, 13:41:08 wysłana przez RoboBatman »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Kwietnia 2014, 13:32:43 »
Bydgoszcz Bielawy za stacją.

Reg. zakazy 10.
Ostatnie upomnienie, potem przyznam ostrzeżenie.
Benek

Do kolekcji dołączyła także SU45-121
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2014, 19:13:57 wysłana przez lukasn26 »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Kwietnia 2014, 19:43:09 »
Na dzień dzisiejszy w Lublinie sprawne SU45 są tylko: 228, 220. 213 defekt na Wieniawskim zastępcza SU46-017. SU45-246 stoi zdefektowana w Grębowie. Także tego koniec SU45 nadchodzi niestety...
Pragnę tylko dodać, że od kilku dni na stanie CT Lublin znajduje się kolejna SU(ka)46-tym razem o numerze-041. Więc na Lubelszczyźnie są kolejno: SU46-017,031,041,053,054. Ponoć 041 przyjechała jako wzmocnienie z Olsztyna. Jak jest naprawdę? Niech się wypowiedzą lokalni MK okolic Lublina. Z SU45 mają sprawną jeszcze ponoć 246.

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Kwietnia 2014, 03:51:34 »
Jedyna czynna SU45 to 246, 213 czeka na naprawę. Reszta SU46 (prócz 54) ponoć również czeka na naprawę (główną lub rewizyjną), lecz najprawdopodobniej pójdą na żyletki. SU46-41 przyjechała jako wzmocnienie, zgadza się.
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2014, 11:41:03 wysłana przez Szycha441 »
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline JarekP

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #48 dnia: 16 Kwietnia 2014, 20:06:16 »
Jedyna czynna SU45 to 246, 213 czeka na naprawę. Reszta SU46 (prócz 54) ponoć również czeka na naprawę (główną lub rewizyjną), lecz najprawdopodobniej pójdą na żyletki. SU46-41 przyjechała jako wzmocnienie, zgadza się.

Wszystkie lubelskie SU46, tj. 017, 031, 041, 054, z wyjątkiem 053 (w której tłok wyszedł bokiem z silnika) jeżdżą regularnie z TLK San i TLK Solina na odcinku Rzeszów - Lublin i NA PEWNO nie pójdą na żyletki. SU45-220 oraz 250 ma status OG, natomiast 228 skierowana jest do zapasu długotrwałego. 246 jako jedyna jeszcze jeździ.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2014, 20:08:54 wysłana przez JarekP »

Offline czakulec1825

  • Wiadomości: 152
  • Koleje Dolnośląskie S.A.
    • Zobacz profil
    • Legnicka Galeria Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #49 dnia: 16 Kwietnia 2014, 23:09:17 »
NA PEWNO nie pójdą na żyletki.
Skąd masz taką pewność?
Koleje Dolnośląskie S.A

Windows 8 32bit, 2GB RAM, Nvidia Geforce GT220 1GB.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #50 dnia: 17 Kwietnia 2014, 07:56:30 »
Nie można mieć 100% gwarancji, że nie pójdą na żyletki. InterCity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych do obsługiwania linii niezelektryfikowanych czyli w większości na Lubelszczyźnie.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1155
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 767
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #51 dnia: 17 Kwietnia 2014, 11:12:45 »
(...)InterCity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych do obsługiwania linii niezelektryfikowanych czyli w większości na Lubelszczyźnie.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, lokomotywy te mają jeździć na trasach: Ełk–Korsze, Ełk–Olecko–Suwałki, Rzeszów–Zamość, Rzeszów–Zagórz, Krzyż–Gorzów Wlkp.–Kostrzyn, Piła–Krzyż. Nigdzie nie ma mowy o tym, że mają jeździć na Lubelszczyźnie.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2014, 11:14:35 wysłana przez fuji8 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #52 dnia: 17 Kwietnia 2014, 11:21:12 »
Nie można mieć 100% gwarancji, że nie pójdą na żyletki. InterCity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych do obsługiwania linii niezelektryfikowanych czyli w większości na Lubelszczyźnie.
IMHO te 10 nowych im po prostu nie wystarczy. Chcą przywrócić pociągi do Zagórza i gdzieś na Mazurach, oprócz Lubelszczyzny mają jeszcze linię Ełk-Korsze i pewnie któraś z nowych się tam znajdzie.

A swoją drogą znalazłoby się jeszcze trochę linii, gdzie dzięki niepotrzebnym już w innej części Polski spalinowozom można by przywrócić ruch pospieszny. W moim regionie np. olewana do jakiegoś czasu przez wszystkich Podsudecka. W 2003 jechałem Śnieżką z Jeleniej Góry do Krakowa i między Jaworzyną Śląską a Kędzierzynem-Koźle była całkiem dobra frekwencja.
Tylko na razie pewnie nikt się tym nie zajmie.

EDIT: kolega był szybszy.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2014, 11:22:40 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline gagarinek

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #53 dnia: 17 Kwietnia 2014, 17:48:22 »
Jeśli chodzi o zakup nowych lokomotyw to dwie lokomotywy pójdą na obsługę Hańczy innych pociągów na Podlasiu. Mówiąc szczerze to 10 lokomotyw im nie wystarczy. Musieliby dokupić jeszcze 10 lokomotyw. Pozdrawiam

Offline JarekP

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #54 dnia: 19 Kwietnia 2014, 19:39:30 »
NA PEWNO nie pójdą na żyletki.
Skąd masz taką pewność?

Bo wtedy nie było by czym obsługiwać pociągów TLK San i TLK Solina na odcinku Rzeszów - Lublin (przez Kolbuszową, Kraśnik). Tutaj stonki i inne tego typu wynalazki się nie sprawdzą, ponieważ na odcinku Rzeszów - Ocice linia jest dostosowana do prędkości 120 km/h i PKP IC wymaga do obsługi trakcyjnej lokomotyw zdolnych osiągnąć ową prędkość (na stronie IC jest dokument pdf z taką informacją). Ponadto wyżej wymienione pociągi raczej na pewno jeszcze chwilę będą jeździć tą trasą. Przynajmniej do zakończenia modernizacji linii Rzeszów - Kraków. Poza tym nowe lokomotywy z PESY nie są przewidziane do obsługi wyżej wymienionego odcinka. 

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #55 dnia: 19 Kwietnia 2014, 20:39:59 »
A do kiedy będą obsługiwały pociągi IC?


Reg. zakazy 8, 10, obowiązki 11a.
Proszę poprawić post.
Benek
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2014, 21:23:09 wysłana przez gruha_EU »

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #56 dnia: 19 Kwietnia 2014, 20:57:49 »
Chyba aż wyjeżdżą kilometry.

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #57 dnia: 24 Czerwca 2014, 21:47:47 »
Także tego koniec SU45 nadchodzi niestety...
A gdzie tam. W Krzyżu jest jeszcze sprawna 088 i jeszcze 2-3 inne, a reszta to złomy, które i tak w najbliższym czasie nie zostaną rozebrane.