Autor Wątek: Zmiany w Istrukcji Ie-1  (Przeczytany 5675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 08:18:05 »
Nikt jeszcze o tym nie napisał, a od kilku dni obowiązuje zmiana do Instrukcji Ie-1. Polecam się zapoznać:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Instrukcja_sygnalizacji_Ie-1__E-1__.pdf

Z "widocznych" zmian to przede wszystkim pojawienie się wskaźnika W6b oraz W27a (wskaźnik W27 został umieszczony we wskaźnikach obowiązujących do odwołania). Z treści zmiany wynika również, że wskazania semaforów wjazdowych i drogowskazowych dla jazdy ze zmniejszoną prędkością przestaną być wyznacznikiem prędkości jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych, ponieważ jazda będzie mogła odbywać się z prędkością ustaloną dla każdego z tych torów - pojawia się nowy zapis w WOS-ie "Vd" określający maksymalną prędkość drogową po torach głównych zasadniczych.
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1163
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Listopada 2012, 11:10:05 »
I klawo. Jedna z lepszych zmian. Teraz nie trzeba będzie się niepotrzebnie bujać 40 km/h do semafora wyjazdowego. Niestety podejrzewam, że przyszłe ,,super instrukcje" będą zaprzeczeniem terminu ,,lepsze".
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Listopada 2012, 11:26:09 »
Wszelkie zmiany są opisane od str 186.
Zmianie uległ opis sygnału S3.
było; ...a przy nastepnym semaforze...
jest; ...albo przy nastepnym semaforze...
Co oznacza, że przy nastepnym semaforze może ale nie musi być ograniczenie prędkości.
Powstał całkiem nowy wskaźnik W33 - GSM-R.

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1163
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Listopada 2012, 11:48:23 »
Z tą zmianą S3 jest jak najbardziej zasadne, szczególnie jeżeli chodzi o blokadę 3-stawną, bo samo pomarańczowe światło nie oznacza jazdy z prędkością 100 km/h, a nieraz bywa, że na 3-stawnej semafor miga zielonym, co jest da mnie nadzwyczaj dziwne, gdyż takie wskazanie kojarzy mi się z blokadą 4-stawną. Tutaj z pokorą przyjmę huragan krytyki, bo dla mnie zawsze było to porąbane.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Listopada 2012, 12:10:37 »
[...]a nieraz bywa, że na 3-stawnej semafor miga zielonym, co jest da mnie nadzwyczaj dziwne, gdyż takie wskazanie kojarzy mi się z blokadą 4-stawną.

Tak, ale tylko i wyłącznie na semaforze ze wskaźnikiem W18 ;)
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1163
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Listopada 2012, 12:34:28 »
Ale wracając do 4-stawnej. Hey! Od Krakowa jadę.. na CMK nagle sbl zaczyna migać zielonym, podjeżdżam do następnego, który z pomarańczowego zmienił się na zielony migający (cosik się przed nami wlecze). Na podstawie obecnego zapisu, mogę w takiej sytuacji pruć i 160 km/h, bo mam pewność, że coś jest dwa odstępy przede mną. Co innego, gdy będziemy mieć ostatni sbl, bo nie mamy pewności, czy przed nami nie wyświetli się zielony pas. Poprzedni przepis mówił wprost: mam przy następnym jechać z prędkością 100 km/h i basta. Tak to mogę rozumieć?
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Listopada 2012, 12:40:16 »
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Offline EU07-483

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2054
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Listopada 2012, 12:48:26 »
Ja bym powiedział, że poprzedni przepis mówił i to i to. Bo pod opisem, były dwa przypadki - a i b (mówię z pamięci - mogły się nazywać inaczej). Jeden z nich dotyczył właśnie blokady czterostawnej i przez wielu było to interpretowane, że w przypadku S3 na szlaku nie potrzeba zmniejszać prędkości do 100 przy semaforze z S5.

Teraz na szczęście jest napisane czytelnie i bez możliwości luźnej interpretacji. Lubię to.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline matek123

  • Betatester
  • Wiadomości: 1359
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Listopada 2012, 13:53:19 »
Dobrze zrozumiałem, że W27 zostanie zastąpiony W27a?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4235
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Listopada 2012, 14:51:32 »
Ja zrozumiałem tak, że aktualnie zostaną W27. W przypadku zmiany szybkości na danym odcinku dopiero wtedy pojawi się W27a zamiast W27, gdy taka zmiana wejdzie w życie.

Offline niemiec

  • Wiadomości: 159
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Listopada 2012, 15:41:04 »
Po ludzku, o co chodzi ze zmianą dot. semaforów wjazdowych i drogowskazowych?

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Listopada 2012, 15:43:48 »
Wskaźnik W27 stosowany obecnie stosuje się na liniach istniejących, które nie są modernizowane w dniu wejścia w życie rozporządzenia wprowadzającego zmianę, jednak nie dłużej niż 2 lata od dnia wejścia w życie rozporządzenia wprowadzającego zmianę.

Po ludzku, o co chodzi ze zmianą dot. semaforów wjazdowych i drogowskazowych?

Po ludzku chodzi o to, że przykładowo od stacji A do stacji B jedziesz torem lewym. Na wjazd otrzymujesz semafor z sygnałem nakazującym zmniejszyć prędkość (zmiana toru np. z 2 na 1), która to Ciebie obowiązuje do czasu minięcia semafora drogowskazowego / wyjazdowego. Teraz możesz przysłowiowo dać w "rurę" w momencie gdy wagony zjadą z rozjazdów po zmianie toru. Dotyczy to tylko torów głównych zasadniczych.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2012, 15:49:42 wysłana przez EU07-457 »
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Online Niebugoclaw

  • Betatester
  • Wiadomości: 1064
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Listopada 2012, 15:46:26 »
Do tej pory, gdy na wjazdowym/drogowskazowym miałeś jazdę na bok, musiałeś wlec się 40-stką aż miniesz kolejny semafor (wyjazdowy/drogowskazowy), mimo, że cały zjechałeś z rozjazdów. Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.
'                           <>             <>
[████████████|████████████|████████████]
"◥⊙▲⊙       ⊙▲⊙ ⊙▲⊙          ⊙▲⊙ ⊙▲⊙       ⊙▲⊙◤"
Stoi na stacji Zespół Trakcyjny...

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Listopada 2012, 15:54:31 »
Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.

Precyzując chodzi o prędkość maksymalną zawartą w Dodatku 2 do SRJP - oznaczenie "Vd".
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1163
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Listopada 2012, 15:54:47 »
Cytuj
Do tej pory, gdy na wjazdowym/drogowskazowym miałeś jazdę na bok, musiałeś wlec się 40-stką aż miniesz kolejny semafor (wyjazdowy/drogowskazowy), mimo, że cały zjechałeś z rozjazdów. Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.
Oczywiście, ale dotyczy to tylko torów głównych. Na dodatkowych ciągniemy 40 km/h do następnego.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline niemiec

  • Wiadomości: 159
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Listopada 2012, 16:18:59 »
Już rozumiem, dzięki.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Listopada 2012, 21:21:05 »
Ja osobiście pokusił bym się o zmiane dot. tarczy przejazdowych. A mianowicie w sytuacji gdy urwana została rogatka a sygnalizatory drogowe są sprawne nadawany mógłby być sygnał dwóch swiateł pomarańczowych poziomych pulsujących oznaczające ograniczenie do 80km/h.
Na lini Wrocław - Oława (27km) po weekendzie jest conajmniej jedna rogatka zawsze urwana to do samego Opola to zapewne jeszcze kilka dojdzie.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline uetam

  • Logistyk
  • Wiadomości: 2596
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Grudnia 2012, 18:53:52 »
Ja osobiście pokusił bym się o zmiane dot. tarczy przejazdowych. A mianowicie w sytuacji gdy urwana została rogatka a sygnalizatory drogowe są sprawne nadawany mógłby być sygnał dwóch swiateł pomarańczowych poziomych pulsujących oznaczające ograniczenie do 80km/h.
Na lini Wrocław - Oława (27km) po weekendzie jest conajmniej jedna rogatka zawsze urwana to do samego Opola to zapewne jeszcze kilka dojdzie.
Na szczescie nikt nic takiego nigdy nie wprowadzi.

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1163
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Grudnia 2012, 20:15:57 »
Wychodząc z takiego rozumowania wprowadziłbym sygnał: czerwone migające, jeżeli przepali się żarówka czerwonego, co oznaczałoby ograniczenie prędkości do 80 km/h..
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl, dlaczego właśnie do 80 km/h? Na kolei albo coś jest sprawne, albo wątpliwe.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Grudnia 2012, 23:17:44 »
Mnie osobiście najbardziej przeszkadza w tej sytuacji ostre hamowanie do tych 20km/h, dalej mamy ponowne rozpędzanie składu do 120km/h (lub 160 zależy czym jedziemy) no i opóźnienie. Potrafi taka sytuacja się zdażyć 2-3 razy w tygodniu, więc jak na mój gust to dość często.
Przy zał. że zchodzimy do 80km/h problem hamowania i rozpędzania nie byłby, aż tak czasochłonny.

Dla mnie, jako również kierowcy, jest bez różnicy czy mam przejazd z zaporami czy samą sygnalizacją świetlną bez zapór. Jeśli jedzie pociąg trzeba się zatrzymać i tyle i nie widzę powodu dla którego ludzie w tym pociągu mają jechać 20km.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Grudnia 2012, 23:35:00 »
Słusznie zauważyłeś: DLA CIEBIE jako kierowcy jasne jest że gdy jedzie pociąg to trzeba się zatrzymać. Ale na świecie żyje także spore grono idiotów, którzy ignorują znak stop, rogatki i sygnalizację. I teraz zastanów się: jeżeli taki ktoś znajdzie się tuż przed pociągiem który jedzie 80 km/h, albo pociągiem który jedzie 20 km/h, to w którym przypadku ma większe szanse na przeżycie?

Offline MasterYoda

  • Wiadomości: 674
  • Rainmaker.
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Grudnia 2012, 23:38:38 »
Cytat: Krzysiek
Dla mnie, jako również kierowcy, jest bez różnicy czy mam przejazd z zaporami czy samą sygnalizacją świetlną bez zapór. Jeśli jedzie pociąg trzeba się zatrzymać i tyle(...)
Ale osób u których uruchamia się myślenie przyczynowo-skutkowe gdy zobaczą uruchomioną sygnalizacje na przejeździe jest 1 na 100?
Cytuj
(...)i nie widzę powodu dla którego ludzie w tym pociągu mają jechać 20km.
Naprawdę? To pomyśl. Wolałbyś przejechać przez przejazd 20 na godzinę i jechać dalej czy przejechać przez niego 120 i zatrzymać się po 350m bo pod loka wjechała osobówka. Masz tedy gwarantowane opóźnienie rzędu ~1 godziny bo trzeba zorganizować transport zastępczy a to nie zajmuje 10 minut.
Special Deeds Done Dirt Cheap. Holidays, Sundays, and Special Rates.

Offline hunter

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1118
    • Zobacz profil
    • hunter railroad page
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Grudnia 2012, 00:11:52 »
Fajnie, fajnie. Zakladajac, ze przejazd z uszkodzona sygnalizacja/rogatka/cokolwiek traktujemy jak przejazd z samym Andrzejem, to rzeczywiscie, nie ma sensu zwalniac. (na przejazdach bez sygnalizacji/rogatek przeciez nie jedziemy 20?) A takich przejazdow jest duzo. Inna kwestia, to natezenie ruchu na drodze. Choc na 202ce wyjezdzajac z Bialogardu w strone Szczecina stal dosyc dlugo sam Andrzej, wypadkow za wiele nie bylo.

Naprawdę? To pomyśl. Wolałbyś przejechać przez przejazd 20 na godzinę i jechać dalej czy przejechać przez niego 120 i zatrzymać się po 350m bo pod loka wjechała osobówka. Masz tedy gwarantowane opóźnienie rzędu ~1 godziny bo trzeba zorganizować transport zastępczy a to nie zajmuje 10 minut.
Najlepiej zwalniajmy do 20 przed kazdym przejazdem, a co. Niech idioci wiedza, ze nikt im zginac nie da, i takim wlasnie sposobem ich ilosc wzrasta. Nie raz bylem swiadkiem na linii 354, jak wjezdzali przed samym pociagiem, bo tak sie przyzwyczaili, ze pociag jedzie 50, to zdazy.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - zapraszamy ponownie.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Grudnia 2012, 01:29:19 »
Jakie są kryteria stawiania sygnalizatora Osp1/Osp2, bo przecież nie przed każdym przejazdem jest. Ja w swojej okolicy zauważyłem tylko jeden a przejazdów trochę jest.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4235
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Grudnia 2012, 01:31:01 »
Szybkość pociągów.

Offline Mati

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Grudnia 2012, 07:07:15 »
Szybkość pociągów.
A nie przed przejazdami, które są sterowane automatycznie?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1009
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Grudnia 2012, 07:10:25 »
Szybkość pociągów.
Ja widziałem TOPy na linni gdzie drogowa jest 60

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4235
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Grudnia 2012, 10:42:21 »
Ja widziałem TOPy na linni gdzie drogowa jest 60
Od zawsze taka była?
A nie przed przejazdami, które są sterowane automatycznie?
To chyba oczywiste że TOPy osłaniają przejazdy kategorii B i C. Krzyża św. Andrzeja nie osłonisz tarczą...

Cytat: http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacjaprzejazdowe.php
Ustawia się je przy torach, gdzie występują duże prędkości kursowania pociągów dla poinformowania maszynisty o sprawności działania sygnalizacji przejazdowej na najbliższym przejeżdzie drogowo kolejowym.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2012, 10:45:07 wysłana przez Benek »

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Grudnia 2012, 10:45:50 »
Cytat: Krzysiek
Dla mnie, jako również kierowcy, jest bez różnicy czy mam przejazd z zaporami czy samą sygnalizacją świetlną bez zapór. Jeśli jedzie pociąg trzeba się zatrzymać i tyle(...)
Ale osób u których uruchamia się myślenie przyczynowo-skutkowe gdy zobaczą uruchomioną sygnalizacje na przejeździe jest 1 na 100?
Prosty przykład: większość z nas ma w domu kuchenkę gazową. Na siłę każdy z nas może się wysadzić - ale tego nie robi, i ten co nie włącza myślenia na przejeździe też się raczej nie wysadzi. Wymusił to postęp cywilizacyjny.
Lub jak wsadzimy zapałkę w dywan to zrobimy pożar ale tego nikt nie robi bo każdy wie czym to się skończy. Ale jak by każdy w domu miał oddelegowanego strażaka, to zwolniło by ludzi z myślenia, i liczba pożarów by wzrosła. 

Cytuj

Cytuj
(...)i nie widzę powodu dla którego ludzie w tym pociągu mają jechać 20km.
Naprawdę? To pomyśl. Wolałbyś przejechać przez przejazd 20 na godzinę i jechać dalej czy przejechać przez niego 120 i zatrzymać się po 350m bo pod loka wjechała osobówka. Masz tedy gwarantowane opóźnienie rzędu ~1 godziny bo trzeba zorganizować transport zastępczy a to nie zajmuje 10 minut.

Kto wie czy za 10 lat przy takim myśleniu nie będzie się pociąg zatrzymywać przed przejazdem i przepuszczał samochody. Przecież to będzie najbardziej bezpieczne. Jak pojadą wszystkie auta, wtedy pociąg bezpiecznie ruszy i przejedzie - nikt nie zginie. Jak zostanie taki przepis uchwalony, to maszyniści na pewno się dostosują, bo co mają zrobić? W sumie sądzę, że jak bym 15 lat temu napisał na forum, że powinno się dawać ograniczenia do 20 na przejazdach to wszyscy by się pukali w głowy. A teraz co mamy?

Cytuj
Najlepiej zwalniajmy do 20 przed każdym przejazdem, a co. Niech idioci wiedza, ze nikt im zginac nie da, i takim wlasnie sposobem ich ilosc wzrasta. Nie raz bylem swiadkiem na linii 354, jak wjezdzali przed samym pociagiem, bo tak sie przyzwyczaili, ze pociag jedzie 50, to zdazy.
Otóż to! Jak dla mnie masz 100% racji!

Nie wiem czy nie powinno się tej dyskusji przenieść do tematu pociągi vs. samochody.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1163
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Grudnia 2012, 11:09:15 »
Krzysiu, podejdź do sprawy inaczej. Popatrz na cel i sens zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Polska naprawdę nie ma się czym chwalić w skali europejskiej, dlatego między innymi wprowadzono Topy i obostrzone zasady postępowania w przypadkach wskazujących niezamknięcie rogatek przejazdowych. To nie ograniczenie prędkości do 20 km/h trzeba zmienić, tylko odległość sygnalizatorów Top od przejazdów, które są ustawiane w odległości dla drogi hamowania nagłego.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2012, 11:11:10 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.