Autor Wątek:  Modernizacja lokomotyw EU07 dla Przewozów Regionalnych  (Przeczytany 2745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Modernizacja lokomotyw EU07 dla Przewozów Regionalnych
« dnia: 31 Marca 2012, 13:48:28 »
Cytuj
Znamy zakres modernizacji pięciu lokomotyw PR
Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych przedstawił "Rynkowi Kolejowemu" zakres modernizacji pięciu z jedenastu lokomotyw, jakie spółka kupiła od PKP Intercity.
Przewozy Regionalne, od czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity, nie posiadały własnych lokomotyw. Zmieniło się to w ciągu ostatniego półrocza, kiedy PR udało się nabyć (złośliwi powiedzieliby - odzyskać) 11 wycofywanych z eksploatacji w Intercity elektrowozów typu EU07. Po przeprowadzeniu koniecznych napraw, lokomotywy będę mogły ciągnąć składy wagonowe Przewozów Regionalnych, w miejsce wynajmowanych teraz lokomotyw towarowych od PKP Cargo.

Przewozy Regionalne ogłosiły już przetarg ograniczony na wykonanie napraw głównych z modernizacją 5 z 11 lokomotyw EU07 zakupionych od PKP Intercity. Zamówienie ma zostać wykonane w pięć miesięcy. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, modernizacja obejmie montaż przetwornicy statycznej do zasilania elektronicznych urządzeń pokładowych, modernizację silników trakcyjnych prądu stałego i szaf elektrycznych (wysokiego i niskiego napięcia), zabudowę nowej sprężarki, montaż nowoczesnego elektronicznego prędkościomierza i reflektorów halogenowych, montaż elektronicznych tablic kierunkowych na czołach lokomotywy oraz wbudowanie licznika energii elektrycznej prądu stałego.

Kompleksowej przebudowie zostanie poddana również kabina maszynisty, w której zostaną zainstalowane takie elementy jak np.: system klimatyzacji, oświetlenie kabiny w technologii LED, elektrogrzejne szyby czołowe, ergonomiczne fotele maszynisty i pomocnika i dwusystemowy radiotelefon do łączności pociągowej, zgodny z systemem ERTMS/ETCS. Pulpit maszynisty zostanie zmodernizowany w oparciu o zasady ergonomii, zostanie w nim zachowane miejsce przeznaczone do instalacji monitora ERTMS/ETCS. Nie zmieni się natomiast prędkość konstrukcyjna modernizowanych pojazdów, nadal będzie ona wynosiła 125 km/h - poinformował Stilger.
Źródło: www.rynek-kolejowy.pl
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz