Autor Wątek:  Quark-reaktywacja  (Przeczytany 20178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomi

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Sierpnia 2004, 20:29:31 »
Cytat: "Inter City"
W moim E1 (starym bo 30 letnim ale :) jest jak wół że jak wyjeżdzasz na sz na szlak z SBL to lecisz 20km/h aż do otrzymania zielonego, a to że tutaj są dwa ciemne to wcale nie znaczy ze SBL nie ma... no chyba że się mylę to mnie wyprostowac :D

Byc moze :) Widac nie doczytalem...
Pozdro z Wielkiego Kacka
Tomek

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Sierpnia 2004, 23:09:21 »
Zastanawiam sie nad predkoscia i tez mam problem. Wydaje mi sie jednak ze wszystko zalezy od rozkazu pisemnego bo przeciez bez niego jechac nie mozna. Mechanik dostajac sygnal zastepczy bez rozkazu nie wie co jest popsute- czy SBL czy cos innego. W kazdym razie za semaforem polsamoczynnym wyswietlajacym sygnal zastepczy mozna jechac 40 dajac wczesniej Rp1 pod warunkiem rozkazu pisemnego. Przy zepsutym SBL mozna jechac 20 tez dajac weczesniej Rp1. Moja wersja jest taka ze jezeli rozkaz pisemny tego nie reguluje to wyjezdzamy z predkoscia nie przekraczajaca 40 a przy SBLu nieczynnym zwalniamy do 20 choc to raczej dziwne... nie?

Chyba troche namieszalem ale mam nadzieje ze mnie zrozumiecie... pozdrowionka
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Sierpnia 2004, 11:26:01 »
Ostatnio to na zastępczych mój pociąg jechał na trasie Szczecin - Police [linia zamknięta od 2 lat dla pasażerów, ale 21.08 był pociąg specjalny z okazji 125-lecia KM w Szczecinie] Raz zastępczy był na stacji Szczecin Gocław i wcześniej mechanik dostał rozkaz pisemny, a drugi był przy wyjeździe z Polic. W Policach jechał jakiś towar do ZCh i stał nasz pociąg towar poleciał i na naszym semaforku S2 no to hajże do przodu na 3 bocznik w EDziu i... napięcie chyba tak spadło że z zielonego zrobiło się czerwone z migającym białym :) i pojechalimy bez pisemnego ze szlakową 40 km/h (bo jest bez SBL)
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Sierpnia 2004, 14:36:58 »
Cytat: "Inter City"
(...)napięcie chyba tak spadło że z zielonego zrobiło się czerwone z migającym białym :) i pojechalimy bez pisemnego ze szlakową 40 km/h (bo jest bez SBL)


Nie spadło napięcie, a został podany sygnał zastępczy (wybaczcie, ale nie pamięstam symbolu, podejrzewam, że Sz1, ale nie jestem tego pewny). I o ile dobrze pamiętam (a mogę źle pamiętać, bo od 30 godzin jestem na nogach) to po podaniu zastępczego jedzie się z prędkości 20km/h do minięcia następnego semafora podającego inny sygnał, lub do wyjechania poza okręg zwrotnicowy (nie przekręciłem nazwy?) obsługiwany przez daną nastawnię. JAk już wyjedziesz to możesz jechać z maksymalną dozwoloną.

PS. Mam nadzieję, że powyższą wypowiedzią za bardzo się nie skompromitowałem ;)

-----
Zmieniłem post, bo brakowało znaku zapytania, przez co zdanie straciło sens. |andy|

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Sierpnia 2004, 15:00:32 »
Cytat: "|andy|"


 po podaniu zastępczego jedzie się z prędkości 20km/h do minięcia następnego semafora podającego inny sygnał, lub do wyjechania poza okręg zwrotnicowy  |andy|



20 mozesz jechac przy sz dot. SBL natomiat przy sz gdy nie ma SBL mozna jechac 40. Oczywiscie najpierw trzeba otrzymac rozkaz pisemny S...
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline Tomi

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Sierpnia 2004, 15:19:40 »
Żeby zakończyć ten lekki OT z Sz: parę cytatów z przepisów E1:

"SYGNAŁ ZASTĘPCZY "Sz" oznacza: "Można przejechać obok semafora (...) bez pisemnego rozkazu""

"Jazda na sygnał zastępczy "Sz" może odbywać się z szybkością nie wiekszą niż 40 km/h i nie wymaga zatrzymania się przed nim."

"Wyjazd pociągu na szlak z blokadą samoczynną na podstawie sygnału zastępszego"Sz" (...) powinien odbywać się ze szczególną ostrożnością, tak aby maszynista mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody, przy czym szybkość jazdy nie może przekraczać 20 km/h"
Pozdro z Wielkiego Kacka
Tomek

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark-reaktywacja
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Sierpnia 2004, 16:49:39 »
Rzeczywiscie - masz racje Tomi - nie jest konieczny rozkaz pisemny - pomylilo mi sie sory. Co so predkosci to sie zgadzamy... Jeszcze tylko cytacik z E1:  "Przy wyjeździe na szlak z blokadą samoczynną na podstawie sygnału zastępczego "Sz" podanego na semaforze wyjazdowym grupowym, jazda z prędkością nie większą niż 20 km/h obowiązuje od tego semafora"
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl