Autor Wątek:  Ruchome niebo nocne  (Przeczytany 7824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Ruchome niebo nocne
« dnia: 04 Czerwca 2011, 12:38:03 »
Postanowiłem udostępnić opracowany przeze mnie ruchomy model nocnego nieba. Nie jest on idealny, ale nie mam dalszych pomysłów na jego udoskonalenie. Model ten nie posiada tekstury, zamiast niej są animowane punkty świecące, załączające się, gdy jest ciemno. Wymaga EU07.EXE w wersji co najmniej 162, ale nie działa w trybie VBO (na kartach Intela). Pozycje gwiazd są zależne od aktualnej godziny (wpis time w scenerii) oraz od dnia w roku, ustawionego przez movelight (0 — pobierana data systemowa, 1÷365 — wskazany dzień w roku).

Przy symulacji za dnia model nie będzie widoczny — trzeba ustawić tak czas, aby jazda przynajmniej częściowo była w nocy. W momencie wschodu oraz zachodu Słońca występuje skokowa zmiana jasności światła. Zaobserwowano również wzrost FPS, gdy Słońce jest pod horyzontem — najprawdopodobniej z powodu mniejszej ilości świateł do przetworzenia.

Wpis do scenerii:
sky skystars.t3d endsky
atmo 0.423 0.702 1.0 1700 2000 0.70 0.80 0.9 endatmo

Poza tym, w pliku eu07.ini powinny się znaleźć wpisy:
movelight 0 //albo inna wartość 1÷365
doubleambient no

http://eu07.pl/userfiles/4245/skystars.7z
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni