Autor Wątek:  Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]  (Przeczytany 86206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« dnia: 09 Maja 2011, 18:37:02 »
Witam!

Upierdliwiec zemnie jak malo kto :) Prosze WAS o rzetelne opinie na temat drzew i wszystkiego z nimi zwiazanego. Bede w tym watku prezentowal screeny i chce uslyszec opinie czy wyglada to relanie czy nie. Interesuje mnie:

-kolorystyka,
-wysokosc, szerokosc (proporcje czy sa dobre),
-czy gestosc jest za duza czy za mala,
-czy zblizamy sie do odwzorowania realizmu.

Prosze o odpowiedzi wg tego co wypunktowalem! Im wiecej opinii i wypowiedzi tym lepiej.

PROSZE SIE POWSTRZYMAC O *** I DYWAGACJI NA TEMAT KTO CO WOLI.

« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2011, 11:18:45 wysłana przez ZiomalCl »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Maja 2011, 18:41:34 »
Na pewno estetyczniej będzie po dodaniu #. Poza tym wygląda to przyzwoicie, tylko przydałoby się niektóre drzewa obniżyć.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Maja 2011, 18:43:05 »
Upierdliwiec zemnie jak malo kto :)
Faktycznie a teraz do rzeczy xd
-Kolorystyka, dobra patrząc na drugi screen poczułem się jak na prawdziwym szlaku.
-Proporcje myślę że są w porządku wreszcie mamy większe drzewa od semaforów:)
-Co do gęstości jeśli nie zabierze zbyt dużo FPS można dodać więcej drzew chcociaż podczas jazdy raczej luk widać nie będzie.
Realizm patrz punkt pierwszy.

:D
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2011, 18:51:05 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Maja 2011, 18:43:44 »
Upierdliwiec zemnie jak malo kto :)
Ze mnie troszkę też  (:)),  ale do rzeczy – wygląda bardzo dobrze, jednak czy mógłbym prosić o screeny z podłożoną trawą? Chodzi o to, aby ocenić końcowy efekt i trochę inaczej będą się prezentować drzewa wstawiona 'na gotowo', od tych z czarnym podłożem.

Póki co wygląda dobrze, czekam na kolejne obrazki. Fajnie, że ktoś się wziął za dopieszczanie szczegółów. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

P.S.: Widzę, że nie tylko ja wziąłem do siebie ten cytat. :) (@up)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Maja 2011, 18:55:21 »
Mi osobiście bardzo się podoba, lepsze to niż jedna, dłuuuga tekstura ''lasu''. Wysokość, gęstość, estetyka – pięknie.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline bartek7434453

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Maja 2011, 19:05:09 »
Wszystko jest pięknie.
MaSzyna EU07

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Maja 2011, 20:07:52 »
Na pewno estetyczniej będzie po dodaniu #. Poza tym wygląda to przyzwoicie, tylko przydałoby się niektóre drzewa obniżyć.
Nie zgodzę się w obu punktach. Drzewa z # drżą i wyglądają jeszcze mniej estetycznie niż te z obwódką, poza tym może ktoś zajmę się kiedyś półprzeźroczystościami... A drzew nie obniżałbym w żadnym wypadku, tak wyglądają prawdziwe lasy, tej masywności drzew i odcinania dopływu światła mi brakowało. :) Dodałbym jeszcze parę drzewek z tyłu i zobaczył jaka będzie różnica w FPS. Poza tym super.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Maja 2011, 20:09:08 »
Zdecydowanie to powinno się pomyśleć, o wywaleniu słabszych tekstur drzew. Generalnie wreszcie patrzy się na to jak na prawdziwe otoczenie przy torowisku (2 i 3 screen). Z doświadczenia wiem, że w 3dsmaxie takie nagromadzenie małych punktów potrafi strasznie spowolnić komputer, ale warto w to inwestować. Warto do tego jakąś porządną teksturę trawy, co będzie gorsze, bo realistycznych efektów i tak się nie uzyska.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Maja 2011, 20:11:55 »
@Szociu moim zdaniem właśnie okropnie wyglądają te obwódki, ale to już kwestia gustu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Labtec

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Maja 2011, 20:18:03 »
Super!

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Maja 2011, 20:55:51 »
Gęstość na pierwszym planie jest dobra, jednak głębiej też trzeba w coś zainwestować, bo przecież las nie jest na szerokość kilku metrów (znaczy czasami jest ale to trudno nazwać lasem). Nie wiem czy drzewa trzeba dalej wrzucić, czy "ścianę lasu". Jeśli to drugie, to dobrze by było zniwelować efekt kwadratowego lasu i tą "ścianę" ustawić na kształt biegu torowiska. Nic innego chyba nie można się doczepić.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Maja 2011, 21:00:36 »
Można postarać się zagęścić drzewa, a za nimi postawić ścianę lasu (widziałem gdzieś ostatnio screeny ładniejszych, nowszych tekstur tego typu) – jeśli zrobi się to rozmyślnie to efekt nie będzie kłuć w oczy.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Maja 2011, 21:08:05 »
Gdzieś już na forum czytałem, że w/w rozwiązanie nie wygląda za dobrze.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Maja 2011, 21:20:16 »
Ale to z uwzględnieniem nowych drzewek i nowych tekstur ścian lasu? Jeśli tak to cofam co mówiłem, jeśli chodzi o dotychczasowe kombinacje w tym kierunku – fakt nie wygląda to za dobrze, bo w niektórych sceneriach z tego co pamiętam korzystano z tego sposobu.

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Maja 2011, 21:24:48 »
Drzewa wyglądają bardzo dobrze. Pod względem kolorystyki jest ok. Wysokość drzew jest dobra, chodź jeden rodzaj drzew w jednej wysokości wygląda zbyt monotonnie. Gdyby to nie problem, to zrobić kilka rozmiarów jednego gatunku drzewa. Gęstość jest dobra, chociaż wydaje mi się, że na dole jest trochę pusto. Lecz to ostatnie to tylko moje odczucie.
Na razie wszystko idzie w dobrą stronę ;-)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Maja 2011, 22:53:43 »
Krzaków za mało. Czasem w zwykłym polskim lesie czuję się jak normalnie w puszczy amazońskiej,  a tutaj widać nawet do 5-6 drzew w przód, więc dla mnie zbyt mało niskich roślin.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Maja 2011, 07:51:56 »
Może to bardziej dla tych co tworzą nowe scenerie, ale w realu nie spotyka się wysokich drzew tak blisko torów ustawionych. Przy samych tora są tylko niskie krzaki. Myślę, że te ładne nowe drzewa jeżeli ustawić by kilkanaście (kilkadziesiąt) metrów od toru, a bliżej krzewy wyglądało by to nawet lepiej w symku.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Maja 2011, 07:59:11 »
Może to bardziej dla tych co tworzą nowe scenerie, ale w realu nie spotyka się wysokich drzew tak blisko torów ustawionych. Przy samych tora są tylko niskie krzaki. Myślę, że te ładne nowe drzewa jeżeli ustawić by kilkanaście (kilkadziesiąt) metrów od toru, a bliżej krzewy wyglądało by to nawet lepiej w symku.
To Ty na pustyni mieszkasz? Zazwyczaj jest jeszcze rów melioracyjny obok toru dopiero potem są drzewa i to nie żadne krzaczory tylko wysokie. Krzaki potem się rozrastają i trzeba je przycinać żeby po taborze nie rysowały.

Bohun: Gitara:)
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2011, 09:26:54 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Maja 2011, 09:14:23 »
Podsumowujac pierwsza czesc:

-row melioracyjny jako rzecz obowiazkowa
-wiecej krzakow zeby zaslonic bezposrednia bliskosc z podtorzem
-zwiekszyc odstep miedzy drzewami na szlaku (malo zauwazalne przerwy)
-zmniejsze ciut ciut drzewa lisciaste w pierwszym planie zostawiajac wysokie swierki i sosny na drugim planie
-na szlaku bedzie textura plane w drugim planie skomponowana z texturami drzew uzytymi na danym odcinku

Czy jest jeszcze cos o czym zapomnialem?

Dziekuje wszystkim za wyrazone opinie.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Maja 2011, 11:56:48 »
Podsumowujac pierwsza czesc:

-row melioracyjny jako rzecz obowiazkowa
-wiecej krzakow zeby zaslonic bezposrednia bliskosc z podtorzem
-zwiekszyc odstep miedzy drzewami na szlaku (malo zauwazalne przerwy)
-zmniejsze ciut ciut drzewa lisciaste w pierwszym planie zostawiajac wysokie swierki i sosny na drugim planie
-na szlaku bedzie textura plane w drugim planie skomponowana z texturami drzew uzytymi na danym odcinku

Czy jest jeszcze cos o czym zapomnialem?

Dziekuje wszystkim za wyrazone opinie.

Już jeżeli mówimy o rowach, to w ogóle spróbować się pobawić w odwodnienie torowiska, przy czym trzeba się jeszcze obowiązkowo odpowiednio do tego z podsypką bawić. Zostaje jeszcze problem przy rozgraniczeniu czy rowy gruntowe czy z konstrukcji. W przepisach ID-3 powinno być coś wspomniane o tym, bo tu wejdzie jeszcze konstrukcja nasypu gruntowego (gdzie przypomnę, nie ma jeszcze tak idealnej scenerii gdzie to jest zachowane).
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2011, 14:19:00 wysłana przez JONIN_EZT »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Maja 2011, 12:28:41 »
Poprosze o materialy i screeny. Trzeba przelamac impas i zrobic cos porzadnego.

EDIT: No i co z tymi rowami, ktos mi powie jakie maja byc, poprosze o przyklady jakies screeny? Ja niemam czasu za tym latac teraz. Co, znowu tylko luzna gadka, pierdu pierdu dziadek sam se zrobi.
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2011, 18:06:41 wysłana przez bohunIC »

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Maja 2011, 13:57:50 »
No i co z tymi rowami, ktos mi powie jakie maja byc, poprosze o przyklady jakies screeny?

Screeny w załącznikach prezentują rowy na linii 99. Ostatni Przedostatni załącznik zawiera wymiary podtorza z rowami.

EDIT: W ostatnim załączniku screen rowu betonowego.
« Ostatnia zmiana: 13 Maja 2011, 14:08:14 wysłana przez PEKAP »
-//-

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Maja 2011, 17:41:22 »
W końcu znalazłem coś nieco o producentach odwodnień liniowych (tych nowszej generacji)

Ostatnia strona PDF
http://www.marbetwil.pl/aprobaty/aprobata_eog_2009_full.pdf

Strona producenta i zdjęcia.
http://www.marbetwil.pl/page.php?id=aquadren_eog

Dodatkowo przykład koryta odwadniającego gruntowego (zarośniętego) – załącznik

http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/b1.html (dodatkowa informacja o samym odwodnieniu podtorza)

Jak będą potrzebne zdjęcia poglądowe przepustów o podeśle.

Wiem, że istnieją też innego typu koryta, ale nie mogę znaleźć żadnych informacji jakie dokładnie z wymiarami.

[EDIT]
Jeszcze parę tutaj z wymiarami. Nie mam pewności czy wszystkie są w kolei stosowane, bo mogą to być w większości drogowe.
http://www.prefrow.com.pl/index.php?id=2&pid=3


   « Dodano: 13 Maja 2011, 19:33:32 »
Jeszcze z dzisiejszej wyprawy. Koryto odwadniające (dla chodników), ale do pozostałych też się przyda.

To, że toczy się dyskusja o zmianie limitu na załączniki graficzne nie znaczy, że można wrzucać załączniki po 700 kilo, zwłaszcza te typowo poglądowe. Proszę poprawić.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 14 Maja 2011, 02:05:40 wysłana przez JONIN_EZT »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Maja 2011, 11:06:11 »
Dziekuje bardzo za materialy i screeny pogladowe. Bede teraz walczyc aby osiagnac choc w polowie taki powalajacy efekt jak na screenach :) Troche mi to chyba zajmie bo do zrobienia jakies ~50km szlaku minimum.

PZDR

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: temat zwiazany z: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Czerwca 2011, 08:50:53 »
Bry!

Wiec troche porobilem w tym tygodniu odnosnie rowow i odwodnien. Wymagaja jeszcze texturowania np. wylewki betonowej albo innego odcienia trawy ale to detal. Okej wyglada to tak - screeny z lacznicy herbskiej. Jeszcze jest troche do zrobienia w kwestii terenu wiec nie przejmujcie sie. Jak macie uwagi to piszcie.

PZDR

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: temat zwiazany z: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Czerwca 2011, 08:58:04 »
Bohun, zacnie wyszło. Robiłeś jakieś tekstury drzew? Wyglądają cudownie. Jako, że mam sadzić drzewka do L546, może byśmy się jakoś dogadali?
...

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: temat zwiazany z: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Czerwca 2011, 09:09:16 »
Ja mam jedna co do ostatniego rowu, zbyt waski i gleboki. Natomiast te powyzej sama radosc.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: temat zwiazany z: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Czerwca 2011, 09:26:18 »
Witam. Wydaje mi się, że na 5 screenie sosenki po lewej stronie toru powinny być jeszcze 20-30cm odsunięte od toru.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Czerwca 2011, 13:07:23 »
No z tymi rowami melioracyjnymi to trochę przegięcie. Po pierwsze tam gdzie jest "rasowy" szlak, tory są zazwyczaj na nasypie, jeśli w przekopie, czy nawet czasem na płaskim, te rowy są dużo szersze. Są takie linie gdzie w ogóle czegoś takiego nie ma - np. Białystok-Czeremcha. Pole płaskie na stół, a tor bez żadnych wykopków po prostu "plaśnięty" na ziemię i obrośnięty krzakami z dwóch stron.

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=317&okno=galeria&&od=0&do=52&zakres=-1&photoid=39070
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Drzewa i rowy w symku. Konkluzje i propozycje [screeny]
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Czerwca 2011, 15:17:24 »
Witam, drzewka i rowy są super, tylko chciałem przypomnieć o jednej rzeczy, tam gdzie torowiska biegną przez lasy (zwłaszcza gęste i duże), są wykonywane przekopy przeciwpożarowe. Wygląda to jakby ktoś położył gigantyczną drabinę i tam gdzie były szczeble wykonał przekop (dosłownie jest to obrócona do góry nogami ziemia). Przekop taki biegnie wzdłuż torowiska w odległości kilku metrów.