Autor Wątek:  Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.  (Przeczytany 24913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« dnia: 11 Marca 2011, 23:16:13 »
Miałbym prośbę. Zacząłem się głębiej bawić 3D Studio Maxem, tworząc (a przynajmniej chcę spróbować) wnętrze wagonu Bdhpumn. Na razie tak na gotowo udało mi się zrobić tylko ściankę w załączniku. Resztę głównych ścian i podłóg też mam, ale to na razie kolorowe plane'y. Na obecną chwilę korzystam tylko z tego, tego i tego zdjęcia. Właśnie w związku z brakiem zdjęć, pytam was, czy nie macie czasem w swoich zbiorach zdjęć wewnątrz tego wagonu. Nie muszą być na tekstury, tylko poglądowe. Przedsionek, góra, dół, zejście. W mniejszym stopniu półpiętro, bo tam kamera pasażera nie będzie zaglądać. Jeśli ktoś miałby dostęp do tych wagonów, lub nimi jeździł, to można by coś pocykać. I jeszcze pytanie: czy ta ścianka z załącznika jest na obu końcach wagonu taka sama (ręczny, manometry) czy różni się? Z góry dzięki za odpowiedż i materiały;)
Może uda mi się go zrobić, jak jako tak opanuję 3DS Maxa i nie zabraknie mi chęci. Do jazdy za pasażera się przyda.


   « Dodano: 12 Marca 2011, 09:32:59 »
Jak na razie chodzi mi głównie o przedsionek wejściowy cały i schody z niego na półpiętro.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2011, 12:40:19 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marca 2011, 12:57:00 »
http://eu07.pl/userfiles/4984/foto-pseudobohun.rar
Wprawdzie to jest Bmnnopux, ale być może coś Ci się z tego przyda. Jeśli tak, to mogę odszumić zdjęcia i wstawić ponownie.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Marca 2011, 17:52:28 »
Dzięki, już się przydały;) Ma ktoś jeszcze coś? CHodzi mi głównie o ułożenie sufitu, ścianka ta gdzie drzwi na dolny pokład, czy są jakieś śmietniki, gdzie poręcze itp no i wejścia na pół piętro aż do drzwi skrzydłowych.


   « Dodano: 12 Marca 2011, 22:44:11 »
No i stanąłem z robieniem przedsionka. Do tego wagonu jest chyba najmniej zdjęć i materiałów na internecie... Nie wygląda to zbyt FPS'ożernie? Co do poly to jest więcej, bo mam praktycznie cały wagon ukryty (plane ścian, podłóg i sufitów, główna bryła wagonu), bo na razie się z tym przedsionkiem męczę.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2011, 22:45:55 wysłana przez Kacu »

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Marca 2011, 22:45:43 »
Lekko wygląda - nie zważasz na ilość segmentów (patrz: obwódki manometrów). Po co ustawiać 5, skoro model będzie wyglądał identycznie, jak przy ustawieniu na 1?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marca 2011, 22:54:38 »
Wiem, robiłem je wczoraj, a wtedy jeszcze nad tym nie myślałem. Jeśli da się coś temu zaradzić (w co wątpię, bo połączyłem Collapse'm tuby manometrów i plane z tarczą) bez tracenia mapowania (bo tego nie nawidzę robić) to zaraz temu zaradzę. Teraz już staram się jak najbardziej "oszczędnie" modelować. Z resztą cały zamysł jest taki, że na pierwszej (bo są 3 kabiny, nie?) będzie tylko przedsionek 1 i dolny pokład, na 2 sam dolny pokład/półpiętro, na 3 górny, zejścia i kawałek półpiętra (nie będę modelował dokładnie, bo po co jak i tak kamera tam sięgać nie będzie). A w widoku z przesionków nie będzie półpięter widać (zdjęcia w szybach drzwi).

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Marca 2011, 09:37:37 »
Koniecznie musisz coś zrobić z tymi segmentami. Toć to już ma 10k poly, jeszcze 1k i będzie tak samo ciężki jak cały wagon z wózkami i całą resztą.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Marca 2011, 10:22:59 »
No właśnie co do tej podłogi, to jest już skonwertowana do Editable Mesh. A nie wiem jeszcze za bardzo, jak tam zmniejszać gęstość siatki. Zaraz po stworzeniu obiektu to wiem.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Marca 2011, 10:46:02 »
To convertuj do editable mesh, wybierz opcje zaznaczania vertexow i wszystkie z tej podłogi skasuj prócz 4 vertsó, chodzi o to żeby powstał mały prostokąt. I wtedy sobie te wierzchołki porozciągaj i odpowiednia zmapuj.
...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Marca 2011, 10:48:07 »
Nie no, nie mogę zrobić tylko 4 wierzchołków, bo podłoga ma 2 spady od drzwi wejściowych do środka a na szerokości drzwi do dolnego pokładu jest płaska. Jedynie co to na szerokość.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Marca 2011, 10:59:05 »
No to po prostu zostaw tyle wierzchołków ile Ci potrzeba, i potem je ładnie sobie ustaw.
...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Marca 2011, 11:12:23 »
OK, zrobione. Podłoga ma tylko 3 prostokąty zamiast 16. Ponawiam prośbę o zdjęcia, szczególnie sufitu w przedsionku.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Marca 2011, 13:11:57 »
Jest łatwiejszy sposób. Konwertujesz do Editable Poly, wybierasz zaznaczanie Edge, zaznaczasz te niepotrzebne krawędzie i kasujesz BackSpace'em.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Marca 2011, 13:41:04 »
Sposobów na to jest bardzo wiele. Można również zaznaczyć vertexy (screen1) zostawiając te, które należą do górnej płaszczyzny bryły. Usuwamy zaznaczone vertexy. Podjeżdzamy do góry tymi vertexami na dole, na wysokość górnej płaszczyzny cylindra. Łączymy je za pomocą opcji coolapse.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2011, 13:48:06 wysłana przez WSK »
...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Marca 2011, 13:55:38 »
@szogun, to Twoim sposobem postaram się odchudzić cylindry manometrów i ręcznego. I tak już mam 9k a schodzę jeszcze niżej. Btw, postaram się, żeby przy klawiszach num "1" i "7" ręczny się kręcił, jak rączka ręcznego w normalnej kabinie lokomotywy. O ile tak się da. I jak się nauczę oś obrotu ustawiać;)


   « Dodano: 13 Marca 2011, 15:02:06 »
Od godziny już się męczę, cały czas maniakalnie powtarzając sobie "Będę częściej patrzał na ilość poly, będę częściej patrzał na ilość poly, będę częściej..." Ale dużo zeszłem.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2011, 15:02:06 wysłana przez Kacu »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Marca 2011, 16:44:40 »
Jest łatwiejszy sposób. Konwertujesz do Editable Poly, wybierasz zaznaczanie Edge, zaznaczasz te niepotrzebne krawędzie i kasujesz BackSpace'em.

Dodam, że później trzeba zaznaczyć wybieranie "vertexów" i usunać te, które nie są połączone żadnymi krawędziami, inaczej nic to nie da.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Marca 2011, 16:48:56 »
Jakoś po usunięciu Edge vertexy też są usuwane.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Marca 2011, 17:23:29 »
Szogun, Twoja metoda się do niczego nie nadaje. Sprawdź liczbę trójkątów przed i po takim "odchudzeniu". Zapamiętajcie też w końcu, że symulator nie rozumie, czym są poly. Symulator rozumie, czym są trójkąty (triangles, tris, faces).

Kacu, proponuję skonwertowanie do Editable Mesh, wybranie polygon, ew. elements oraz zaznaczenie jednego elementu do odchudzenia (w tym przypadku tego manometru), a następnie dodanie modyfikatora Optimize z listy oraz modyfikowanie wartości (proponuję na początek ruszać tylko Bras, a następnie zobaczyć co robią inne wartości). Łatwo, sprawnie, a co najważniejsze - może zadziała. ;-)
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2011, 17:30:18 wysłana przez Bombardier »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Marca 2011, 21:30:35 »
No nie mówcie, że nikt nie jeździ bohunem. CHciałbym zabrać się za siedzenia na dolnym pokładzie, więc jakbyście dali radę oprócz przedsionka też siedzenie obfotografować, to byłbym wdzięczny.


   « Dodano: 18 Marca 2011, 21:11:19 »
Część dolnego pokładu udało mi się jakoś z jednego zdjęcia poglądowego zrobić. Ale dalej nie ruszę, bo nie pamiętam jak dokładnie wygląda pod oknami (chodzi mi o śmietniczkę, stolik, itp.) Również półka na bagaż nad fotelem. Nie dokończę pracy bez zdjęć. Te wagony po L.139 dalej jak Bielsko-Biała na południe nie jadą, więc nie mam jak zdjęć zrobić. Tak samo nie mam jak na stację B-B Gł. podjechać, bo pracuję od rana do wieczora 10 km od tej stacji a auto mam uziemione. Dla tego jeszcze raz ponawiam prośbę o zdjęcia. No bo nie mogę dalej nic robić. Screen poniżej.

Nie sugerujcie się liczbą poly, bo to i główna bryła wagonu, parę* niepotrzebnych ciężkich płaszczyzn i boxów, przedsionek i pokład dolny razem.

*)tak, wiem, pisało tu "kał", ale coś mi się z klawiaturą dzieje;)


   « Dodano: 20 Marca 2011, 12:16:08 »
Udało mi się wyeksportować dolny pokład do MaSzyny. Właśnie brak mi jeszcze tylko półek i rączek hamulca awaryjnego. Nie pamiętam jak są porozmieszczane. Może screen zachęci Was do zdjęć i informacji;)
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2011, 12:16:10 wysłana przez Kacu »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Marca 2011, 13:20:44 »
Jedyne co się rzuca w oczy to brzydkie mapowanie podłogi i grzejników pod siedzeniem. Reszta nawet ok. Trzymam kciuki za ten projekt.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Marca 2011, 13:51:53 »
Podłoga jest z kawałka pół metra na pół metra. Z tego zdjęcia dokładnie:
http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=6450&sessionid=897c6b82cd88461d17c370a7144b8d75
A co do grzejników, to nie mam za bardzo pomysłu, jak to lepiej zrobić. I da się jakoś usunąć "Degenerated triangle"?


   « Dodano: 20 Marca 2011, 14:12:34 »
I tak jeszcze duperele drobiazgi do skończenia tu i tam, troszkę odchudzę go z niepotrzebnych płaszczyzn. Na 12 oknach już ~1200 poly odchudziłem;)


   « Dodano: 30 Marca 2011, 20:34:10 »
Praca ciągle stoi, bo nie mam z czego podpatrywać...
« Ostatnia zmiana: 30 Marca 2011, 20:34:10 wysłana przez Kacu »

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Maja 2011, 15:14:58 »
Cześć,

No i stanąłem z robieniem przedsionka. Do tego wagonu jest chyba najmniej zdjęć i materiałów na internecie... Nie wygląda to zbyt FPS'ożernie? Co do poly to jest więcej, bo mam praktycznie cały wagon ukryty (plane ścian, podłóg i sufitów, główna bryła wagonu), bo na razie się z tym przedsionkiem męczę.

Planujesz zrobić wersję uproszczoną wnętrza? Jeżeli tak to mógłbyś np spłaszczyć podłogę, zamienić hamulec ręczny na płaski plane z teksturą, odchudzić lub usunąć niektóre ramki etc.


Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Maja 2011, 18:39:38 »
No myślałem po przeczytaniu tematu o otwieraniu drzwi na stacjach. Nawet przebiegło mi przez myśl wnętrze widoczne z zewnątrz, ale to już troszkę roboty, ale da się wykonać;) I wcale nie musi być FPS'o rzerne;) Tylko jak mówię, nie mam jak na razie dokończyć pełnej wersji, z której bym robił uproszczoną.
A o zdjęcia prosiłem...

EDYTA
No to teraz mam zamysł wnętrza widocznego z zewnątrz, to półpiętra dla kierpociów i przedsionki obok WC do przejść wagonowych też są potrzebne.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Maja 2011, 19:01:15 »
No myślałem po przeczytaniu tematu o otwieraniu drzwi na stacjach. Nawet przebiegło mi przez myśl wnętrze widoczne z zewnątrz, ale to już troszkę roboty, ale da się wykonać;) I wcale nie musi być FPS'o rzerne;) Tylko jak mówię, nie mam jak na razie dokończyć pełnej wersji, z której bym robił uproszczoną.
A o zdjęcia prosiłem...

EDYTA
No to teraz mam zamysł wnętrza widocznego z zewnątrz, to półpiętra dla kierpociów i przedsionki obok WC do przejść wagonowych też są potrzebne.
No i dobrze. To samo powinno się zrobić z normalnymi wagonami osobowymi. Nie trzeba robić szczegółowego wnętrza, tylko jak najprostsze bryły/plane z odpowiednią teksturą, do tego kanał alpha na okna i kolejna 'nowość' w symku. :) Powodzonka w projekcie.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Maja 2011, 19:05:55 »
Nie alfa na okna, tylko myślałem nad powycinaniem w modelu, żeby nie było problemów z ewentualnymi przesunięciami. I delikatne modele okien. Nie zabiorą dużo FPS. Co Wy na to?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Maja 2011, 19:07:34 »
Nie alfa na okna, tylko myślałem nad powycinaniem w modelu, żeby nie było problemów z ewentualnymi przesunięciami. I delikatne modele okien. Nie zabiorą dużo FPS. Co Wy na to?
Myślę jednak, że alpha będzie najodpowiedniejsza.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Maja 2011, 19:09:22 »
No to można i tak. Dziś może coś pomęczę z dolnym pokładem, bo tylko on się do tego względnie nadaje.

Ale jak nie będzie zdjęć, to nici z wnętrza widocznego z zewnątrz.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Maja 2011, 19:31:10 »
Myślę jednak, że alpha będzie najodpowiedniejsza.
Ja myślę, że jednak nie. Jestem za wycięciem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Maja 2011, 19:44:14 »
No to jak wycięcie to mówcie, to pogada się z Szogunem czy by się tego podjął (w końcu to jego model i maxa ma).

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Maja 2011, 19:47:55 »
Jak chcesz to Ci prześlę, mi się nie chce w tym grzebać.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Maja 2011, 19:56:45 »
Przezroczystość robiona teksturą ma kiepskiej jakości brzegi. Drugi problem się pojawia, gdy patrzymy przez kilka przezroczystych tekstur. O ile jeszcze drzewa i inne przezroczyste modele da się jakoś ewentualnie posortować, to rozbijanie pojazdu na pojedyncze trójkąty w celu ich posortowania jest już raczej mało realne.

Poza tym, zjadaczem FPS są namnożone niepotrzebnie submodele, a nie trójkąty. Nie ma większego sensu oszczędzanie kilkudziesięciu trójkątów, jeśli traci na tym jakość, albo komplikuje to mapowanie tekstury. Trójkąty są obecnie trzymane w karcie graficznej, a ona przetwarza je równolegle. Spowolnienia są na submodelach, gdyż dla każdego oddzielnie wykonywana jest zmiana tekstury, a także mnożenie macierzy (z zapamiętaniem na stosie aktualnej i zdjęciem jej po wyrenderowaniu submodelu). Przykładowo, wszystkie siedzenia powinny być jednym submodelem, opłacalne jest również łączenie różnych tekstur w tym celu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni