Autor Wątek: Wypadki kolejowe  (Przeczytany 8037 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
Wypadki kolejowe
« dnia: 06 Czerwca 2009, 23:17:57 »
Bry,
Posiada ktoś info, gdzie i kiedy doszło do tego wypadku ?
http://www.youtube.com/watch?v=3D0kajMp69o&feature=related
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2009, 23:25:52 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
Odp: WYPADKI KOLEJOWE
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Czerwca 2009, 23:23:24 »
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Czerwca 2009, 23:41:55 »
12.12.2008, miejscowość Krzewie k/Kutna. IC Chrobry
Dzięki.
Dobrze,że skończyło się tylko na kilku obrażeniach.
W jednym z komentarzy na you tube zasugerowano ze była to wina mecha.
A co konkretnie było przyczyną tego wykolejenia ?

Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Czerwca 2009, 23:49:35 »
A co konkretnie było przyczyną tego wykolejenia ?

http://kutno.naszemiasto.pl/wydarzenia/935327.html


"Błąd człowieka, maszynisty - mówi Marek Puścian, maszynista z 28-letnim stażem. - Nieoficjalnie wiemy, że pociąg jechał z prędkością 118 km, podczas gdy tutaj, przed stacją, na rozjazdach, powinien wjechać z prędkością 40 km na godzinę."
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Czerwca 2009, 21:35:24 »
"Błąd człowieka, maszynisty - mówi Marek Puścian, maszynista z 28-letnim stażem. - Nieoficjalnie wiemy, że pociąg jechał z prędkością 118 km, podczas gdy tutaj, przed stacją, na rozjazdach, powinien wjechać z prędkością 40 km na godzinę."

To nie jest takie proste. Raport komisji ma okolo 50 stron. Z tego co wiem mechanik zostal przywrocony do jazdy, a w calej akcji jakas tam role odegraly USRK (cos mi swita, ze cos bylo nie tak z sygnalem na wjazdowym - zamiast S13 bylo S5). Do tego na stacji odbywaly sie prace wlasnie przy USRK i byly przy tym jakies nieprawidlowosci. Teraz nie pamietam szczeg.  wiec nie chce wprowadzac Was w blad.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Czerwca 2009, 00:26:25 »
Dlatego by sie przydalo, zeby w Polsce byl wreszcie system zabezpieczenia semaforow (bo SHP trudno zabezpieczeniem nazwac) jak PZB niemieckie, albo od razu ETCS. Bo ze semafor nie to pokaze, to sie zdarza. Ze obwod PZB nie jest zalaczony, choc powinien, to sie zdarza. Ale ze semafor nie to pokaze i obwod nie jest wlaczony choc powinien, to jest to sladowe ryzyko. Wtedy znow jest tylko stosunkowo male ryzyko, ze maszynista nie pozna ze to jest blad (z reguly zna trase na ktorej jezdzi), a wtedy znow niekoniecznie musi z tego wyniknac katastrofa.

@Iwan: USRK, co to jest? A awatar: FLIRT? Chyba tak, ksztalt bocznych okien dosc charakterystczny.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 3800
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Czerwca 2009, 00:39:00 »
Obwód sygnałowy semafora ma to do siebie, że jest zabezpieczony przed np. przepaleniem żarówki i gdy był podany sygnał S13 i żarówka się w danym momencie spaliła, automatycznie powinno zmienić sygnał na semaforze na bezpieczniejszy, w tym przypadku S1 - "Stój".

Musiało zajść kilka usterek w jednym momencie, aby dany sygnał nie został wygaszony. A takie przypadki w najlepszych urządzeniach się zdarzają. Jednak nie nam jest zgadywać i gdybać co się stało. Od tego są komisje ;]

PS. USRK - skrót od Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym.

« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2009, 00:47:34 wysłana przez ZiomalCl »
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl
Koleje Mazowieckie, Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Czerwca 2009, 13:32:55 »
@Quork QTar: Odnosnie ava - ES64U4

@ZiomalCI:
Tu nie chodzilo o zarowke... To, ze obwod semafora jest skonstruowany tak, by w przypadku awarii wyswietlac sygnal bezpieczniejszy to ja wiem.

Cytuj
Musiało zajść kilka usterek w jednym momencie, aby dany sygnał nie został wygaszony. A takie przypadki w najlepszych urządzeniach się zdarzają. Jednak nie nam jest zgadywać i gdybać co się stało. Od tego są komisje ;]

No wlasnie...

W marcowym Głosie Maszynisty jest artykul na ten temat (strona 14, "Domniemanie niewinności").
http://www.zzm.org.pl/gm/?gmnr=46&dl

Ja moge to uzupelnic o takie info:

8102 wyjechal z Kłodawy o 9:23 na szlak Kłodawa - Krzewie na sygnal S2. Wszystkie odcinki SBL byly wolne.
Na podstawie tego, co zapisal rejestrator w Krzewiu:
- semafor wjazdowy stacji Krzewie wskazywal S1
- przedostatni semafor SBL podczas mijania go przez czolo pociagu wyswietlal sygnal S3 (mechanik twierdzi, ze S2)
- gdy pociag byl na przedostatnim odcinku szlaku na semaforze wjazdowym pojawil sie sygnal S12 - z czego wynika, ze w tym momencie na ostatnim semaforze blokady pojawil sie sygnal S4 (mechanik twierdzi, ze S2)
- mijajac ostatni semafor SBL mechanik na podstawie S4 i widocznego z tego miejsca sygnalu S12 na wjazdowym powinien przygotowac sie do zmniejszenia predkosci do 40km/h (mechanik twierdzi, ze na wjazdowym wyswietlany byl sygnal S2)
- czolo pociagu przejezdza obok wjazdowego z V=117km/h
No i tu dopiero mechanik stwierdza, ze na semaforach wyjazdowych na torze 2 i 4 nie ma podanego wyjazdu. Mysli, ze spokojnie zatrzyma sie przed S1 na sem. wyjazdowym. Po chwili widzi jednak rozjazd nr 28 ulozony na bok. Nie hamuje ("Maszynista wyjaśniał, że świadomie nie użył hamulca po zauważeniu ułożenia drogi przebiegu na kierunek zboczny, co niewątpliwie zmniejszyło skutki wypadku." - cytat z GM). Nastepuje wjazd pociagu na rozjazd z przekroczona predkoscia - efekty znamy.
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2009, 18:02:36 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline uetam

  • Logistyk
  • Wiadomości: 2595
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Czerwca 2009, 19:34:42 »
Ten artykuł jest zabawny :)
Zauwazyli chyba wszystkie nieprawidlowosci ze strony PLK.
Pomineli tylko to, ze mechanik przekroczyl dopuszczalna predkosc o 77km/h...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Czerwca 2009, 19:49:57 »
Ten artykuł jest zabawny :)
Zauwazyli chyba wszystkie nieprawidlowosci ze strony PLK.
Pomineli tylko to, ze mechanik przekroczyl dopuszczalna predkosc o 77km/h...

Jak widac nie wszystkich to smieszy, bo te okolicznosci zostaly wziete pod uwage. To, ze przekroczyl dopuszczalna predkosc nie znaczy, ze zrobil to umyslnie i z wlasnej winy.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline uetam

  • Logistyk
  • Wiadomości: 2595
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Czerwca 2009, 20:03:40 »
Jak widac nie wszystkich to smieszy, bo te okolicznosci zostaly wziete pod uwage. To, ze przekroczyl dopuszczalna predkosc nie znaczy, ze zrobil to umyslnie i z wlasnej winy.
Ok. Nie twierdze nigdzie, ze zrobil to specjalnie, ale wedlug mnie po prostu nie zwracal uwagi na sygnaly poniewaz 'zona zadzwonila a tu zawsze przelot mielismy' lub z jakiegos innego błahego powodu.
Bo jezeli rzeczywiscie wjazdowy wskazywal S2 przy jezdzie w bok na rozjazdach to ta cala komputeryzacja srk chyba nam na dobre nie wychodzi i nalezy wrocic do starych, sprawdzonych sposobow czyli machania wajchami.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Czerwca 2009, 20:34:01 »
Machanie wajchami jest duzo bardziej podatniejsze na bledy niz komputerowe. Przez blad w systemie komputerowym byl jeden taki wypadek. A teraz sprawdz, ile skladokilometrow zostalo zrobionych od wprowadzenia komputeryzacji, wylicz jaki w takim razie jest stosunek wypadkow do skladokilometrow, i porownaj z tym sprzed komputeryzacji.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Czerwca 2009, 20:40:06 »
Ok. Nie twierdze nigdzie, ze zrobil to specjalnie, ale wedlug mnie po prostu nie zwracal uwagi na sygnaly poniewaz 'zona zadzwonila a tu zawsze przelot mielismy' lub z jakiegos innego błahego powodu.

No wlasnie takie zalozenia mi sie nie podobaja... Moze ktos inny dal ciala - nie mozna zakladac, ze to mechanik. Ogolnie szkoda. Mial chlop pecha - jechal sam, a powinien miec pomocnika.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Czerwca 2009, 20:58:50 »
Aaa czemu sam prowadził IC ?
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1162
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:10:12 »
A może odpowiecie Panowie co by dała obecność pomocnika?
Wg mnie doszłoby do wykolejenia przy prędkości 160 km/h i skutki byłyby bardziej tragiczne. Po prostu maszynista źle odczytał wskazania semafora i tak doszło do wykolejenia. System zabezpieczenia jest do bani na PKP i tyle! Sygnalizacja kabinowa rozwiązałaby sytuację.
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2009, 21:50:03 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline EU07-483

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2038
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:10:31 »
Aaa czemu sam prowadził IC ?

Bo pomocnik był chory. Ostatnimi czasy, niczym nadzwyczajnym jest, że po CMK jedzie się 130 ze względu na brak pomagiera.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 363
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:18:27 »
Bo pomocnik był chory. Ostatnimi czasy, niczym nadzwyczajnym jest, że po CMK jedzie się 130 ze względu na brak pomagiera.

A później są trzygodzinne spóźnienia i ludzie się denerwują bo np. nie zdąrzają na ostatni tramwaj/autobus. Powinni zainwestować w większą liczbę ludzi albo zrobić rezerwę na wzór jaka jest np. w MPK gdzie na zajezdni siedzi z rana kilku motorniczych/kierowców w razie jakby się ktoś rozchorował i jezdzą za niego w razie czego mając oczywiście normalnie płacone, a jak wszyscy przyjdą jak należy to rezerwa idzie do domu i problemu nie ma.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Patrykos

  • Deweloper
  • Wiadomości: 4422
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:21:37 »
Gorzej, jak ktoś ma skomunikowany pociąg albo ma np. czas 5 minut, na przejście z dworca kolejowego na autobusowy by gdzieś jechać (byłem świadkiem, jak babka płakała kondziowi, że pociąg się spóźnił 3 minuty i kobieta nie zdążyła na pociąg do Nowego Sącza).
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mechatronik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2215
  • ECCO Rail Sp. z o.o.
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:22:04 »
@Darth Luk to się zmieni jak PKP będzie musiało płacić kary za spóźnienia ;). No chyba, że w nowym RJ dodadzą np po 3-4h do obecnego czasu przejazdu ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07, ET22, E186, E140, E181, E182, E183

Offline EU07-483

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2038
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:22:45 »
A później są trzygodzinne spóźnienia i ludzie się denerwują bo np. nie zdąrzają na ostatni tramwaj/autobus.

Pociąg z Krakowa do Warszawy jadący 130 nie spóźnia sie 3 godziny, powiem więcej - jak majster potrafi jechać i wykorzystywać warunki na szlaku może jadąc na EU07 do Zachodniej urwać 3-5 min z planu.

A może odpowiecie Panowie co by dała obecność pomocnika?

Obowiązkiem pomocnika jest obserwacja sygnałów, oraz wzajemne informowanie się o nich z maszynistą. Zawsze większa szansa, że zauważyłby jakieś nieprawidłowości.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:31:28 »
Pociąg z Krakowa do Warszawy jadący 130 nie spóźnia sie 3 godziny, powiem więcej - jak majster potrafi jechać i wykorzystywać warunki na szlaku może jadąc na EU07 do Zachodniej urwać 3-5 min z planu.

To akurat wynika z dość asekuranckich czasów jazdy. Na wielu innych pociągach (chociażby na pośpiechach z Bydgoszczy w kierunku Warszawy) przy jeździe cały czas "pod kreskę" między zatrzymaniami można urwać te 3-5 minut.
Jeśli chodzi zaś o pomocników, to moim zdaniem niestety, ale zarobki nie zachęcają (przynajmniej w początkowym okresie) do podjęcia tej pracy i staje się ona właściwie dla pasjonatów.
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:33:55 »
Po prostu maszynista źle odczytał wskazania 2 semaforów (jechał w kierunku wschodnim o porannej porze) i tak doszło do wykolejenia.
O ile w ogole to bylo zle odczytane a nie blad semaforow.
Cytuj
System zabezpieczenia jest do bani na PKP i tyle! Sygnalizacja kabinowa rozwiązałaby sytuację.
To jest jednak duza inwestycja, a lakomy kasek dla zlomiarzy. Wystarczy przeciez cos takiego jak PZB niemieckie, to nawet nie trzeba by nowych czesci, tylko by mozna wykorzystac obwody SHP.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1162
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:37:58 »
Cytuj
Obowiązkiem pomocnika jest obserwacja sygnałów, oraz wzajemne informowanie się o nich z maszynistą. Zawsze większa szansa, że zauważyłby jakieś nieprawidłowości.
Co mówią przepisy wiemy, ale doskonale wiemy jakie są realia..Jak pomagier nie kimie to ma dużo do gadania w kabinie maszynisty (chyba, że rozmawiają o pupie Maryni). Z dwojga złego uważam, że opcja z jazdą w pojedynkę była w tym przypadku bezpieczniejsza, mając na względzie skutki wypadku.
Cytuj
O ile w ogole to bylo zle odczytane a nie blad semaforow.
W tym przypadku bład semaforów był całkowicie wykluczony. Linia E-20 na odcinku Warszawa - Kunowice jest wyposażona w rejestratory wskazań semaforów.
Cytuj
To jest jednak duza inwestycja, a lakomy kasek dla zlomiarzy. Wystarczy przeciez cos takiego jak PZB niemieckie, to nawet nie trzeba by nowych czesci, tylko by mozna wykorzystac obwody SHP.
Koleje Czeskie już dawno wdrożyły sygnalizację kabinową a u nas pomimo ilości wypadków nadal nie. Co do dużej inwestycji- najważniejsze jest bezpieczeństwo.
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2009, 21:51:47 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:47:23 »
Co mówią przepisy wiemy, ale doskonale wiemy jakie są realia..Jak pomagier nie kimie to ma dużo do gadania w kabinie maszynisty (chyba, że rozmawiają o pupie Maryni). Z dwojga złego uważam, że opcja z jazdą w pojedynkę była w tym przypadku bezpieczniejsza, mając na względzie skutki wypadku.

Taaa - najlepiej teoretyzowac zza klawiszy... Jesli cos bylo nie tak, to pomocnik mogl to zauwazyc. Przeciez nie wiadomo do konca, co tam sie stalo.

Cytuj
W tym przypadku bład semaforów był całkowicie wykluczony. Linia E-20 na odcinku Warszawa - Kunowice jest wyposażona w rejestratory wskazań semaforów a badający wypadek na pewno tego nie przeoczyli.

No jakos w WD gosc pisze cos innego o wskazaniu sema wjazdowego.

Zebyscie przestali sie rozwodzic o opoznieniach - Chrobry jechal przed czasem...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1162
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:49:54 »
Co to jest WD?
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline EU07-457

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • galeria kolejowa
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:51:00 »
Co to jest WD?

Wolna Droga?
autoryzacja na: EU06, EU07, EU07-15xx, ET22, ET22 201Ek, ET22 201Em, ET22 201El, ET41, ET42
www.trakcja.bloog.pl

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:52:10 »
Co to jest WD?

Wolna Droga?

Walnelo mi sie - powinien byc GM - Głos Maszynisty :)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1162
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:52:46 »
Jakoś nie przekonuje mnie gość z GM w sprawie wypadku w Krzewiu?
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2009, 22:33:57 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:54:10 »
A co ma do gadania jakiś gość z GM w sprawie wypadku w Krzewiu?

Przeczytaj co i kto ma do gadania, a potem probuj dyskutowac. Ja na tym poziomie dyskutowac nie bede.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline EU40

  • Logistyk
  • Wiadomości: 1162
  • EP08-014 wypoczywa w poznańskiej szopie
    • Zobacz profil
Odp: Wypadki kolejowe
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Czerwca 2009, 21:58:21 »
:) nie gniewaj się iwan.
Po prostu argumenty z GM są mało przekonywujące. Ja też mogę sobie powiedzieć, że przyczyną wypadku kolejowego pod Ursusem był np. błąd dyżurnego ruchu. Mało faktów.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.