Autor Wątek:  Różne mariuszowe narzędzia  (Przeczytany 48374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #60 dnia: 12 Listopada 2016, 21:30:06 »
Aktualizacja narzędzi w pierwszym poście tego wątku. Wszystkie aktualne moje  narzędzia są w pierwszym poście. Pośrednie linki wykasowałem, aby nie robić komuś niepotrzebnej straty czasu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #61 dnia: 03 Grudnia 2016, 17:42:17 »
Poprawka do edytora scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls w pakiecie tools.rar). Poprawka dotyczyła zmiany odliczania maksymalnego czasu przy wstawianiu drzew, domków, ludzików na danym obszarze. Aktualizacja w pierwszym poście.
Taki tam krotki filmik o zalesianiu:
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2016, 18:09:58 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #62 dnia: 09 Stycznia 2017, 18:53:57 »
Ponieważ widzę, iż w sceneriach stosuje się nadal podziemne obiekty np. semafory, tarcze itp. dodałem możliwość w korektorze tworzenia wyjątków, aby owe wyjątki nie były sprowadzane do poziomu terenu. Ta możliwość ma sens wtedy, gdy w konfiguracji wpiszemy gwiazdkę, czyli, że mają korektorować się wszystkie includy (oprócz właśnie tych wyjątków).

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #63 dnia: 04 Marca 2017, 14:50:12 »
Niby napisałem, iż koniec z pisaniem narzędzi, jednak oglądając ostatnimi czasy obrazki z symulatora przy różnych okazjach, zauważyłem, iż osiedla (bloki) nie mają żadnych latarni. Dziwnie to wygląda, zwłaszcza w nocnych sceneriach. Postanowiłem to zmienić. Stworzyłem automat, który dodaje latarnie wzdłuż boku budynku. Program ma możliwość dodawania latarni po jednej stronie boku budynki lub po obydwu stronach. Jeśli latarnie mają być wstawione tylko po jednej stronie budynku, program wybiera taki bok budynku, aby z najbliższego toru względem budynku, latarnie były widoczne (aby budynek nie zasłaniał). Program posiada system antykolizyjny tzn. aby wstawiona latarnia nie zachodziła na inne obiekty w scenerii. Program ma szeroki wachlarz ustawień konfiguracyjnych. Próbka możliwości: Obrazek 1 - przed, obrazek 2 - po
Link do narzędzia, pierwszy post punkt 2f

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #64 dnia: 24 Czerwca 2017, 01:26:11 »
Przy okazji mojej tworczej zabawy z generatorem drutow, wyszedl maly bug, mianowicie, jesli peczek drutow pomiedzy slupami, przekroczyl ilosc 20 sztuk, to powodowalo krasz programu. Raczej nikt takiej ilosci nie wykorzysta, ale w zalozeniu program przygotowany jest na wieksza ilosc. Zapomnialem w kodzie dopisac jakis tam wspolczynnik przy deklaracji dynamicznej tablicy, znaczy sie, przypominam sobie, ze mialem to zmienic, ale w ferworze walki, jakos mi to umknelo.
Aktualizacja pierwszy post, punkt 2a

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #65 dnia: 05 Lipca 2017, 07:35:02 »
Informacja:
W zwiazku z wprowadzeniem nowej funkcjonalnosci definiowania trojkatow w node triangles (dodanie mozliwosci wystapnienia na koncu wpisu :t), majaca na celu zawijanie tekstur, informuje, ze gros z moich narzedzi nie jest na to przygotowana i blednie moga one dzialac
Raczej nie dostosuje swoich narzedzi do j.w. z roznych powodow (najwazniejszy to brak czasu).
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2017, 18:43:30 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #66 dnia: 05 Lipca 2017, 18:44:59 »
Gdyby byla wstawiona spacja pomiedzy tekstura a tym dopiskiem :t, to prawdopodobnie, dla moich narzedzi byloby ok (a przynajmniej w zancznej wiekszosci). Tak na biezaco staram sie analizowac.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1342
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 371
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #67 dnia: 05 Lipca 2017, 19:08:53 »
Przy parametrach tekstury podawanych odrebnie rozsypalby sie parser .scn bo znaczyloby to ze ilosc parametrow nie jest stala, co wymagaloby skomplikowanego latania. O ile dobrze rozumiem to parametry tekstury podawane jako czesc nazwy po dwukropku to nie jest nowosc -- w kodzie exe borlandowego byl juz odczyt zapisanej w ten sposob metody filtrowania dla danej tekstury, np foo:6 ale byc moze po prostu nikt wczesniej z tego nie korzystal.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #68 dnia: 05 Lipca 2017, 19:18:36 »
O tym foo:6 to nic nie wiedzialem (nawet nie wiem o co kaman :)) No nic, jest jak jest. Prosba tylko taka, aby brac pod uwage podczas modyfikowania exe, jakis tam juz funkcjonujacych narzedzi (nie mam na mysli tylko swoich), bo w ten sposob mozna niweczyc prace innych. Wiem, ze czasami sa to trudne dylematy, ale mimo wszystko.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2017, 19:20:04 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #69 dnia: 16 Lipca 2017, 20:11:25 »
Naiwnie sądziłem, iż zdegenerowanych trójkątów w plikach sceneryjnych nie ma lub jest ich bardzo mało. Jak się okazało na mojej domowej paczce, było ich około 1200. Kolejny raz potwierdziła się reguła, iż cokolwiek ruszysz, to błędy. Napisałem narzędzie do automatycznego usuwania zdegenerowanych trójkątów z plików sceneryjnych. Aktualizacja pierwszy post, pkt. 1 (pakiet narzędzi Excelowskich), plik nazywa się Degenerat_triangle_scm.xls
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2017, 20:13:10 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 4759
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #70 dnia: 17 Lipca 2017, 20:06:16 »
Nie było źle:
D:\pctga\scenery\slimson\tri_2015.scm 212
D:\pctga\scenery\slimson\tri_os.scm 212
D:\pctga\scenery\slimson\tri_os_zima.scm 212
D:\pctga\scenery\linia61\l61_teren2.scm 98
D:\pctga\scenery\linia053\cargo\teren.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\linia053_misja_brutto_posp.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\misja1_teren.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\sluzba_en57\l053_teren_en57.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\tory-s3.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\tory-s5.scm 45
D:\pctga\scenery\linia053\misja6\s6-teren.scm 34
D:\pctga\scenery\linia053\pozostale-m4.scm 34
D:\pctga\scenery\linia053\pozostale-m4v2.scm 34
D:\pctga\scenery\linia053\towos\teren.scm 34
D:\pctga\scenery\linia181\wielun.scm 30
D:\pctga\scenery\linia053_calkowo\otoczenie1.scm 28
D:\pctga\scenery\linia053_calkowo\sluzba_TLK-1\tory.scm 28
D:\pctga\scenery\slimson\calkowo_lawki.scm 26
D:\pctga\scenery\slimson\calkowo_lawki_zima.scm 26
D:\pctga\scenery\linia61\lbc_teren.scm 20
D:\pctga\scenery\linia053\pozostale-s2.scm 19
D:\pctga\scenery\linia61\lbc_zielone.scm 16
D:\pctga\scenery\linia61\v3_teren.scm 16
D:\pctga\scenery\linia053\misja6\s6-torowisko.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053\torowisko-m4.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053\torowisko-m4v2.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053\towos\torowisko.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053_calkowo\sluzba_TLK\tory.scm 13
D:\pctga\scenery\slimson\monument.inc 12
D:\pctga\scenery\krzyzowa2\sc2_teren.scm 6
D:\pctga\scenery\tarniowo\sc1.scm 3
D:\pctga\scenery\slimson\bariera_sp05_2m.inc 2
D:\pctga\scenery\slimson\bariera_sp05_konp.inc 2
D:\pctga\scenery\quark\myd_teren.scm 1
D:\pctga\scenery\slimson\klomb2.inc 1
D:\pctga\scenery\slimson\klomb2_zima.inc 1
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #71 dnia: 17 Lipca 2017, 21:33:18 »
U mnie podbila L546, w ktorej bylo az 708, a ktorej w pc nie ma.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #72 dnia: 17 Lipca 2017, 21:47:39 »
Widze, iz w twojej liscie, widnieja pliki *.inc. W takich przypadkach, w arkuszu pomoc, sugerowalem, aby to traktowac "pod specjanlnym nadzorem".

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #73 dnia: 11 Sierpnia 2017, 21:19:53 »
Aktualizacja Excelowski narzedzi:
1) Dodalem dwa nowe narzedzia: jedno do porzadkowania wspisow plikow sceneryjnych, drugie do porzadkowania wpisow plikow *.t3d
2) Nowe mozliwosci mego edytora, ktore pokazuje ponizszy filik.
Od 23:40 obrazki, ktore pokazuja, jak te mozliwosci przekladaja sie na obraz w symulatorze Czyli to, o czym gadalem przez prawie pol godziny.


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #74 dnia: 23 Sierpnia 2017, 04:54:41 »
Kolejny filmik, traktujacy o niektorych aspektach ulatwiajacych pisanie scenariuszy. Koncentorwalem sie przede wszystkim na interaktywym wyznaczaniu szlaku.

Najlepiej ogladac w max rozdzielczosci. Dzwiek z obrazem mi sie rozjechal, za co sorry, ale nic na to nie poradze.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2017, 05:21:29 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #75 dnia: 27 Sierpnia 2017, 20:06:33 »
Kolejny filmik przedstawiajacy narzedzie, ktore kiedys napisalem do latatania duzych dziur w torowisku.


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #76 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:16:17 »
Male usprawnienie dotyczace narzedzia do idnetyfikacji nadmiarowych torow (pakiet narzedzi Excelowskich).
Dodalem tez filmik pokazujacy, jak to sie robi:


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #77 dnia: 16 Września 2017, 06:56:30 »
Kolejny filmik, ilustrujacy przypisywanie sem_info, s1, shp do torow w moim edytorku:


Offline Maciej

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Wiadomości: 702
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #78 dnia: 16 Września 2017, 14:39:18 »
Taki nieco odkop, bo dotyczy sprawy z lipca, a konkretnie usuwania zdegenerowanych trójkątów z plików scenerii. Był np. taki wpis:
node 1500 0 none triangles material specular: 230 230 230 endmaterial zima/snieg
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5196.48 5.4 9774.29 0 0 0  1 1 end 5194.75 5.4 9773.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5194.75 5.4 9773.29 0 0 0  1 1 end 5193.02 5.4 9774.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5193.02 5.4 9774.29 0 0 0  1 1 end 5193.02 5.4 9776.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5193.02 5.4 9776.29 0 0 0  1 1 end 5194.75 5.4 9777.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5194.75 5.4 9777.29 0 0 0  1 1 end 5196.48 5.4 9776.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5196.48 5.4 9776.29 0 0 0  1 1 end 5196.48 5.4 9774.29 0 0 0  -1 1 endtri
Sam po raz pierwszy spotkałem się z takim zapisem, ale narzędzie usunęło to całe. W jednym pliku inc zostały usunięte wszystkie takie rzeczy. W innych plikach z kolei zostały np. usunięte co niektóre end i teraz przykładowo na repo, przy próbie uruchomienia "Niebezpiecznego pociągu" sypie błędami.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #79 dnia: 16 Września 2017, 14:44:24 »
No wlasnie, ktos zmienia ogolnie przyjeta notacje (endtri nie w osobnym wierszu), to co ja poradze? Narzedzie zachowuje sie prawidowo, ale pod warunkiem, ze wpisy sa takie, jak byla przyjeta konwencja. Sorry, ale nie bede swoich narzedzi dostosowywal do wszystkich mozliwych kombinacji az do mozliwosci, iz cala sceneria bedzie napisana w jednym wierszu (bo to tez jest mozliwe).
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2017, 14:48:56 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Maciej

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Wiadomości: 702
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #80 dnia: 16 Września 2017, 14:52:38 »
Mi nie chodziło o to, że trzeba dostosowywać narzędzia, tylko żeby kontrolować, to co zostało zmienione, żeby potem nie było takich sytuacji jak teraz.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #81 dnia: 16 Września 2017, 15:07:36 »
OK, ja dodam tylko, ze ja tam w PC nic nie ruszalem :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #82 dnia: 16 Września 2017, 16:24:08 »
Nie dostrzeglem takze, ze w tym zaprezentowanym wpisie, w kazdym wierszu jest caly trojkat. Wiec nie tylko chodzi o endtri.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Września 2017, 00:33:20 »
Poprawka narzedzi do degeneratow, zarowno do t3d jak i scm (pakiet narzedzi Excelowskich). Nie lapalo wszystkich, na co zwrocil uwage Stele i wytlumaczyl i rozpisal wzor tmj (dziekuje, nie mialem dzisiaj glowy do tego). Generalnie chodzilo o to, iz wierzcholki trojkata moga nie byc takie same, a degenerat moze byc (np. wszystkie wierzcholki tworza linie prosta - sa polaczone jeden za drugim). Wyjatkiem przy narzedziu dla scm, sa pliki *.inc (tam gdzie wystepuje w wierzcholkach parametr), gdzie identyfikacja odbywa sie tylko po staremu. Ogolnie z plikami *.inc zmienianymi przez narzedzie, nalezy zwrocic baczna uwage. Dalem, aby sprawdzal triangle_strip i przy nie trojkatach ale np. czworokatach, moga pojawic sie jakies niespodzianki, ale nie musza.
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2017, 00:39:31 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #84 dnia: 17 Września 2017, 13:15:52 »
Ciag dalszy zabawy z degeneratami. Okazalo sie, ze jak na probe dolaczylem identyfikacje degeneratow na podstawie wlasnosci bokow trojkata, iz, aby mogl byc trojkat o bokach, abc, to musza zachodzic 3 nierownosci:
a + b > c
a + c > b
b + c > a
Okazalo sie. ze jeszcze pare trojktow znalazl. Po konsultacji z tmj i wyswietleniu takiego 1 trojkata (byl linia), doszlismy do wniosku, aby te metode rowniez wlaczyc do narzedzia.
Aktualizacja Excelowskich narzedzi.


« Ostatnia zmiana: 17 Września 2017, 13:20:22 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #85 dnia: 18 Września 2017, 16:44:58 »
Dwie modyfikacje przypisywania eventow sem_info, s1, shp. Wiecej szczegolow w opisie filmiku. Aktualizacja Excelowskich narzedzi.


Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3387
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #86 dnia: 19 Września 2017, 09:06:17 »
Brawo kolego!!!
Czy moglbys nagrac taki tutorial pokazujacy jak wstawiac budynki drzewa oswietlenie itp? Kiedys probowalem to mi nie wychodzilo. Td moze byc sceneria cwiczebna.
Pozdrawiam.
CHomik EP08-015 przestal istnieć. Koniec tworczosci.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #87 dnia: 19 Września 2017, 14:25:00 »
Dzieki.
Te filmiki juz nagralem i sa na kanale. Nie gwarantuje, iz na nowszych wersjach Excela, niz ten ktory ja posiadam, w calej rozciaglosci funkcjonalnie bedzie wszystko ok. DJson posiada wersje edytora, w ktorej udalo sie zdiagnozowac problem i w troche prowizoryczny sposob udalo sie go obejsc, co umozliwia zalesianie i wstawianie budnykow nowszych wersjach Excela. Ogolnie problem jest w diagnozowaniu problemow, gdyz ja nie posiadam nowszych wersji Excela, a zeby zdalnie diagnozowac, to dwie osoby musza chciec, miec zapal, checi i najlepiej zgrac sie w jednym czasie, co ogolnie proste nie jest.

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych